Mimas Aesthetix – סיפורו של מגבר (חזר לתצוגה)


רפי לוהב

עוסק בתחום
הודעות
121
מעורבות
139
נקודות
43
לאחר העדרות קלה, חוזר Mimas לככב בתצוגה. הפעם הוא מצויד ב DAC ובקדם פונו. Mimas הוא המגבר המשולב של חברת אסתטיקס. עד ל 2018 הציעה אסתטיקס קדם מגברים ומגברי הספק (וגם קדם פונו מהוללים) שכבר הוכיחו את עצמם וגרפו שלל שבחים ופרסים רבים בעולם כולו. די בהצצה חטופה באתר החברה כדי להיווכח במספר הגדול של כתבות משבחות ומהללות למגוון מוצרי החברה. גם אם סתם תחפשו בגוגל, תמצאו אודיופילים רבים החולקים מנסיונם האישי בהתלהבות רבה. מה הביא אם-כן את ג'ים וואייט (Jim White), המייסד והמתכנן של אסתטיקס, להביא לעולם מגבר משולב?

רובינו נוטים להעדיף קדם ומגבר נפרדים, שכל אחד מהם יודע לעשות מעט יותר וטוב יותר, עם ספק כוח נפרד ותיבה נפרדת, מעין "הפרד ומשול". צריך להודות ביושר שזה כנראה נכון, בוודאי כשמשווים זה מול זה מגברים מאותה החברה. אבל בעולם המגוון והפתוח של ימינו, החוק הזה לא חקוק באבן. גם אם הנחת המוצא היא שהפרדה עדיפה, צריך לזכור שזה אומר א. מחיר גבוה יותר (שתי תיבות, שני ספקי כח, שניים מכל דבר בעצם), ב. כבל חיבור בין השניים (חוץ משני כבלי חשמל) ג. יותר מקום על המדף. זה לא אומר חלילה שהפרדה היא לא דבר טוב, אלא רק שיש לה מחיר, כספי ואחר, שצריך להיות מודע אליו. למגבר משולב יתרונות משלו ועבור רבים מאיתנו הכף נוטה דווקא לכיוון הזה.

בשנים שקדמו ל Mimas, התפתחה בקרב חובבים רבים בעולם הציפיה למגבר משולב של אסתטיקס. היתה תחושה שחברה כמו אסתטיקס צריכה להוציא מגבר משולב, איכותי וקומפקטי. ג'ים וואייט שמע את הקולות, שקל את היתרונות וחשב על כל זה ברצינות. בסופו של דבר, הוא החליט להיענות לאתגר. איפה פה האתגר? מגברים משולבים רבים יש בנמצא ולהוציא עוד אחד לשוק רק כדי להגיד שיש לך מגבר משולב - זו לא דרכו של ג'ים וואייט. מגבר כזה חייב בראש ובראשונה לעמוד בסטנדרטים הגבוהים של אסתטיקס מבחינת הרמה הסונית. הוא חייב גם ליישר קו עם העקרונות התכנוניים של יתר מוצרי החברה: תכנון שהוא Fully balanced, zero feedback, מנגנון ווליום שלא נופל מאלו של קדם המגברים האחרים, וגם גמישות ונוחות שימוש.

וכך נולד Mimas – מגבר משולב, אבל לא סתם עוד אחד. כדי לעמוד בדרישות המחמירות שהציב לעצמו, שאף ג'ים וואייט לשלב בין היכולות של הקדם מגבר Calypso ושל מגבר ההספק Atlas לכדי חבילה קומפקטית ונגישה. וכך, מנגנון הווליום המתוחכם של אסתטיקס מוצא את דרכו אל Mimas. זהו בדיוק אותו מנגנון ווליום המיושם ב Calypso.
Mimas הוא כמובן Fully balanced, zero feedback וכל הכניסות והיציאות שלו כפולות: גם balanced (דרך XLR) וגם single-ended (דרך RCA). אבל כל זה מבחינת ג'ים וואייט הוא רק המינימום ההכרחי.

גמישות – מה זה אומר? אחרי שרכשנו "שניים במחיר אחד" בדמות של מגבר משולב, מה נעשה ביום שבו נרצה לשדרג את ההגברה? נצטרך אז להחליף את המגבר בקדם ופאוור? במקרה של Mimas, השדרוג יכול להיעשות בשלבים.
  • ל Mimas יציאה pre-out כך שאפשר לחבר אותו למגבר הספק ולהשתמש בו כקדם.
  • רוצים לשדרג את הקדם? אין בעיה, כל כניסה ב Mimas ניתן להגדיר כ bypass כלומר שהאות הנכנס אליה עוקף את מנגנון הווליום מכיוון שהוא נשלט מבחוץ ע"י קדם אחר כלשהו. זה שימושי עבור מערכות קולנוע כשרוצים להניע את הרמקולים הקדמיים עם מגבר סטריאופוני איכותי יותר, אבל יעבוד יפה גם במקרה של שדרוג הקדם. (Mimas ימשיך לתפקד כרגיל בכניסות האחרות).
אבל ג'ים וואייט לא עצר כאן... הוא מציע לא פחות מארבעה כרטיסי הרחבה שניתן לרכוש מתי שרק נרצה ולהתקין בקלות ב Mimas בכל שלב:
  • כרטיס DAC יחודי שמתמודד בהצלחה יוצאת דופן עם ממירים הרבה יותר יקרים, רק ללא הצורך בכבילה נוספת או במקום נוסף על המדף.
  • כרטיס פונו (MM/MC) שעומד בגאון מול קדם פונו שעולים פי כמה וכמה – וכמו שהבנתם – נכנס לתיבה של Mimas.
  • כרטיס מגבר אוזניות המשדרג את יציאת האוזניות המובנית ב Mimas. תוכלו בכל מקרה לחבר אוזניות ל Mimas, זהו פשוט שדרוג אקסטרה.
  • כרטיס קרוסאובר המיועד לחיבור נכון של המגבר לסאבוופר(ים).
מרשים? זה עוד לא הכל... נניח שאני רוצה מתי שהוא לשדרג את הקדם שלי ולהשתמש ב Mimas כמגבר הספק בלבד. מה עם כרטיסי ההרחבה שלי?

הפתרון הוא Pallene: קדם מגבר חדש של אסתטיקס המציע בדיוק את אותה הגמישות ואת אותן יכולות הרחבה של Mimas. כל כרטיס הרחבה של Mimas עובר ל Pallene בצורה חלקה.

שדרוג מגבר ההספק? זהו Dione: מגבר הספק חדש המשדרג נאמנה את החלק הזה שב Mimas. אם יש לכם כרטיס קרוסאובר, הוא יעבור אליו.

בשורה התחתונה, מי שמתחיל עם ה Mimas בכל תצורה שהיא, יכול לשדרג את המערכת בכל כיוון אפשרי וגם בכמה כיוונים שלא כל-כך רואים ביומיום.

לבסוף, נוחות השימוש: כפי שכבר הבנתם, התקנה של כרטיס "בשטח" היא קלה ופשוטה. אבל מעבר לזה, כל דבר שתרצו להגדיר ב Mimas: רמת גיין של כרטיס הפונו, עכבה של הראש, כניסת bypass, אילו כניסות פעילות ואילו לא, רמת בהירות של הצג ועוד ועוד... כל אלה נעשים מבחוץ ע"י שלט מתכת פשוט ועוצמתי, המוליך אותנו דרך תפריט פשוט וחכם על גבי הצג הקדמי של Mimas. יש קל מזה?

Mimas הוא מגבר שנשמע נכון, דינמי, מפורט ומוסיקלי. אפשר להשתמש בו כמגבר נטו, עם הרחבות כמו דאק, פונו ועוד, בשילוב עם מערכת קולנוע ובתצורות שונות. בכל מצב, Mimas יתן לכם ביצועים בלתי רגילים ותמורה בלתי רגילה.

Aesthetix_Mimas_Integrated_frontview_sm.jpg



כתבה מ The Absolute Sound

http://www.aesthetix.net/docs/Aesthetix_Mimas_TheAbsoluteSound2019.pdf

כתבה מיוחדת על כרטיס ה DAC:

https://www.theabsolutesound.com/articles/aesthetix-mimas-integrated-amplifier-dac-module/

כתבה על כרטיס הפונו, כולל התייחסות של ג'ים וואייט לאתגר הכרוך בפיתוח כרטיס כזה בתוך מגבר משולב.

https://www.theabsolutesound.com/articles/further-thoughts-aesthetix-mimas-integrated-amplifier/


מסוקרנים? דברו איתי.
____________________
רפי לוהב, מערכות שמע.
www.rlaudio.co.il
טלפון: 054-2454702
תנועת המרי 2, קרית אונו.
דוא"ל: raphy.lohev@gmail.com
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,424
מעורבות
706
נקודות
113
עם השנים למדתי להעריך מאוד את היתרונות של מגברים משולבים טובים, כשזה מבוצע נכון ההבדלים בין קופסאות נפרדות נהיה שולי מאוד... הדגש על מנגון הווליום הוא דגש חשוב מאוד מאוד .
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,489
מעורבות
515
נקודות
113
למשולבים יתרונות רבים, מאידך, תמיד כשחוזרים לפרה\יחידת כוח נפרדת, מבינים שאי אפשר לברוח מזה.
נראה מצויין בהצלחה.
 

למה

חבר משקיען
הודעות
1,339
מעורבות
819
נקודות
113
ממש זכור לי לטובה מתערוכה האחרונה בכפר המכביה. השילוב שלו עם וואנדרסטין היה מוצלח מאוד ולאוזניי היה אחד החדרים היותר טובים. רק חבל שמאז כבר חמש שנים אנחנו בלי תערוכה האהובה,שכל כך התרגלנו אליה לאורך השנים. אולי השנה ? ;)
 

joda5

חבר משקיען
הודעות
1,061
מעורבות
107
נקודות
63
הלוואי ותהיה תערוכה.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור