MAVIS M-90 בדרכו לארץ!


Vivaldi Audio

עוסק בתחום
הודעות
403
מעורבות
361
נקודות
63
Mavis - M90 Tube Mosfet Transformer (1).jpg


היפיוף הזה - MAVIS M-90 - יגיע לארץ בתחילת השבוע הבא!



המגבר MAVIS M-90 מרקיד במגוון סגנונות את הרמקולים של סונוס פאבר מדגם Stradivari G2

054-2901166
 

Vivaldi Audio

עוסק בתחום
הודעות
403
מעורבות
361
נקודות
63
גם יפה וגם אופה...
נראה מדהים ונשמע מטורף!!!

תיאור מדויק, תודה.
זו הזדמנות להדגיש משהו חשוב שניתן לראות ולהקשיב לו בסרטון (רצוי עם אוזניות טובות):
נדיר מאוד למצוא מגבר משולב בעוצמה של 100W שמתנהג, כפי ששומעים בסרטון, כמו שני מונובלוקים חזקים ומשובחים:
שליטה מרשימה ברמקולים גדולים לא ממש קלים לדחיפה, ולעשות את זה בלי שום מאמץ ובצליל גדול ומלא, בחלל ענק עם תקרה גבוהה, ובין השאר במוזיקה סימפונית שהיא תובענית ביותר, כמו שניתן לראות בסרטון הבא:
 

AVRHAM

אוהב את התחום
הודעות
62
מעורבות
17
נקודות
8
בהצלחה שמעון
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,096
מעורבות
3,093
נקודות
113
תיאור מדויק, תודה.
זו הזדמנות להדגיש משהו חשוב שניתן לראות ולהקשיב לו בסרטון (רצוי עם אוזניות טובות):
נדיר מאוד למצוא מגבר משולב בעוצמה של 100W שמתנהג, כפי ששומעים בסרטון, כמו שני מונובלוקים חזקים ומשובחים:
שליטה מרשימה ברמקולים גדולים לא ממש קלים לדחיפה, ולעשות את זה בלי שום מאמץ ובצליל גדול ומלא, בחלל ענק עם תקרה גבוהה, ובין השאר במוזיקה סימפונית שהיא תובענית ביותר, כמו שניתן לראות בסרטון הבא:

ֿשמעון, מה בדיוק קשה להנעה ב Stradivari v2, מדובר ברמקול נציל למדי עם נתון של 92 dB SPL.

 

Vivaldi Audio

עוסק בתחום
הודעות
403
מעורבות
361
נקודות
63
ֿשמעון, מה בדיוק קשה להנעה ב Stradivari v2, מדובר ברמקול נציל למדי עם נתון של 92 dB SPL.

תודה על התגובה.

רגישות (Sensitivity) היא כמובן רק משתנה אחד במשוואה על נצילות. במקרה הנוכחי מדובר כאמור על 92db, וזו רגישות נוחה, גם אם לא ארכי נצילה.

משתנה נוסף הוא העכבה (Impedance). במקרה הנוכחי היא 4 אוהם נומינלי - מה שאומר שהעכבה המינימלית היא פחות מכך, וככל הנראה מתחת ל-3 אוהם, ועל סמך מה שאומר בהמשך, אולי גם באזור ה-2 אוהם.

משתנה אחר, ומניסיוני לא פחות חשוב, הוא מספר הדרייברים והגודל שלהם. במקרה הזה מדובר על ארבעה דרייברים לכל רמקול, כששניים מהם הם וופרים של 10 אינצ'ים. כלומר, המגבר צריך לשלוט בשמונה דרייברים, שארבעה מהם הם וופרים גדולים.

גם לגודל של הרמקול יש חשיבות לענייננו, כמו גם למבנה הקרוס-אובר וכיו"ב.

כל זה אומר שהרמקולים הספציפיים האלה אינם מופת לקלילות.

כמו כן, ובצורה עקיפה אך קריטית, גודל החלל הוא נתון מכריע: אין דין חלל בגודל ממ"ד (כתשעה מ"ר) כדין חלל בגודל מאה מ"ר - כדי למלא חלל בן מאה מ"ר צריך כמובן מגבר חזק יותר מזה הנדרש לממ"ד - והחלל שאנחנו רואים בסרטונים לא רק נראה טיפונת יותר גדול מסלון ישראלי ממוצע אלא גם בעל תקרה גבוהה יותר.

לנוכח האמור, ולנוכח התוצאה הנשמעת בסרטונים, סביר להניח שהמגבר המניע את הרמקולים האלה הוא עם ביצים ראויות לשמן.

Mavis-M90-Tube-Mosfet-Transformer-2.jpg
 
נערך לאחרונה ב:

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,096
מעורבות
3,093
נקודות
113
תודה על התגובה.

רגישות (Sensitivity) היא כמובן רק משתנה אחד במשוואה על נצילות. במקרה הנוכחי מדובר כאמור על 92db, וזו רגישות נוחה, גם אם לא ארכי נצילה.

משתנה נוסף הוא העכבה (Impedance). במקרה הנוכחי היא 4 אוהם נומינלי - מה שאומר שהעכבה המינימלית היא פחות מכך, וככל הנראה מתחת ל-3 אוהם, ועל סמך מה שאומר בהמשך, אולי גם באזור ה-2 אוהם.

משתנה אחר, ומניסיוני לא פחות חשוב, הוא מספר הדרייברים והגודל שלהם. במקרה הזה מדובר על ארבעה דרייברים לכל רמקול, כששניים מהם הם וופרים של 10 אינצ'ים. כלומר, המגבר צריך לשלוט בשמונה דרייברים, שארבעה מהם הם וופרים גדולים.

גם לגודל של הרמקול יש חשיבות לענייננו, כמו גם למבנה הקרוס-אובר וכיו"ב.

כל זה אומר שהרמקולים הספציפיים האלה אינם מופת לקלילות.

כמו כן, ובצורה עקיפה אך קריטית, גודל החלל הוא נתון מכריע: אין דין חלל בגודל ממ"ד (כתשעה מ"ר) כדין חלל בגודל מאה מ"ר - כדי למלא חלל בן מאה מ"ר צריך כמובן מגבר חזק יותר מזה הנדרש לממ"ד - והחלל שאנחנו רואים בסרטונים לא רק נראה טיפונת יותר גדול מסלון ישראלי ממוצע אלא גם בעל תקרה גבוהה יותר.

לנוכח האמור, ולנוכח התוצאה הנשמעת בסרטונים, סביר להניח שהמגבר המניע את הרמקולים האלה הוא עם ביצים ראויות לשמן.

צפה בקובץ המצורף 67492
שמעון,

לאור ניסיונך להכביר במילים, חשוב להדגיש כי עקרון “פחות הוא יותר” מהווה בסיס יסוד בהסבר מוצלח וברור.
במהלך השנים השתמשתי ברמקולים איטלקיים בעלי נתונים טכניים דומים בחלל בגודל של כ-55 מטרים, יחד עם מגבר בעל הספק מעט נמוך יותר, וכל זאת ללא כל בעיה.

לסיכום, אין מדובר במצב יוצא דופן או חריג כפי שאתה מנסה להציג.
 

Vivaldi Audio

עוסק בתחום
הודעות
403
מעורבות
361
נקודות
63
שמעון,

לאור ניסיונך להכביר במילים, חשוב להדגיש כי עקרון “פחות הוא יותר” מהווה בסיס יסוד בהסבר מוצלח וברור.
במהלך השנים השתמשתי ברמקולים איטלקיים בעלי נתונים טכניים דומים בחלל בגודל של כ-55 מטרים, יחד עם מגבר בעל הספק מעט נמוך יותר, וכל זאת ללא כל בעיה.

לסיכום, אין מדובר במצב יוצא דופן או חריג כפי שאתה מנסה להציג.

תודה.

מניסיוני אני מוצא שרוב המערכות פועלות בתת-כח כרוני בגלל מגברים חלשים מדי ביחס לרמקולים.
אני גם מוצא שחלק גדול מאוד מבעלי אותן מערכות אינם מודעים לכך שהמערכת שלהם פועלת בתת-כח,
ואם הם בכלל מרגישים בעיה כלשהי, הם תולים אותה בעניין אחר.
הסאבטקסט של כל הדיון הוא המונח "שליטה", ונדמה לי, שוב מניסיוני, שרבים וטובים לוקים בפירוש שלו.

זה נושא מעניין, ואני מציע שתפתח אותו בפורום הדו ערוצי או פורום אודיופיליה.

 
נערך לאחרונה ב:

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,096
מעורבות
3,093
נקודות
113
תודה.

מניסיוני אני מוצא שרוב המערכות פועלות בתת-כח כרוני בגלל מגברים חלשים מדי ביחס לרמקולים.
אני גם מוצא שחלק גדול מאוד מבעלי אותן מערכות אינם מודעים לכך שהמערכת שלהם פועלת בתת-כח,
ואם הם בכלל מרגישים בעיה כלשהי, הם תולים אותה בעניין אחר.
הסאבטקסט של כל הדיון הוא המונח "שליטה", ונדמה לי, שוב מניסיוני, שרבים וטובים לוקים בפירוש שלו.

זה נושא מעניין, ואני מציע שתפתח אותו בפורום הדו ערוצי או פורום אודיופיליה.

שמעון, תודה על התגובה, אבל בוא נשמור על סדר.

אם יש לך תובנות כלליות על נושא השליטה או תת-כוח במערכות שמע, אתה יותר ממוזמן לפתוח שרשור ייעודי בפורום המתאים, כמו פורום דו-ערוצי או אודיופיליה, ולנהל שם דיון מעמיק. כאן מדובר על פרסום מוצר, ואין צורך להוסיף תיאורים ציוריים או מסקנות כלליות שאינן רלוונטיות לנושא.

תודה.
 

yoav500

חבר אתר
הודעות
25
מעורבות
23
נקודות
3
ֿשמעון, מה בדיוק קשה להנעה ב Stradivari v2, מדובר ברמקול נציל למדי עם נתון של 92 dB SPL.

לפי התגובה הזאת, אם לא הייתי רואה שנים את הכינוי שלך בפורומים, הייתי חושב שהיום בבוקר קנית את הרסיבר הראשון שלך.
בוא תקבל שתי דוגמאות בשלוף. שמעת על וילסון כרונוסוניק? גם הם 92 דיבי. מה אתה אומר, המגבר שהשתמשת בו עם הרמקולים האיטלקיים יעיף אותם?
ומה עם פון שווייקרט אולטרה 11? הנצילות שלהם 94 דיבי. יש למישהו כאן מגבר וואט וחצי להעיף אותם?

בא אדון ויולדי אודיו ומסביר לך בסבלנות של פקיר הודי שרגישות היא רק חלק אחד בתמונה, ושהפאזל מורכב מכמה חלקים לא פחות חשובים.
אז במקום להגיד תודה, ללמוד ולהחכים, אתה מתחכם. זה לא נראה טוב.
 

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,096
מעורבות
3,093
נקודות
113
לפי התגובה הזאת, אם לא הייתי רואה שנים את הכינוי שלך בפורומים, הייתי חושב שהיום בבוקר קנית את הרסיבר הראשון שלך.
בוא תקבל שתי דוגמאות בשלוף. שמעת על וילסון כרונוסוניק? גם הם 92 דיבי. מה אתה אומר, המגבר שהשתמשת בו עם הרמקולים האיטלקיים יעיף אותם?
ומה עם פון שווייקרט אולטרה 11? הנצילות שלהם 94 דיבי. יש למישהו כאן מגבר וואט וחצי להעיף אותם?

בא אדון ויולדי אודיו ומסביר לך בסבלנות של פקיר הודי שרגישות היא רק חלק אחד בתמונה, ושהפאזל מורכב מכמה חלקים לא פחות חשובים.
אז במקום להגיד תודה, ללמוד ולהחכים, אתה מתחכם. זה לא נראה טוב.
יואב, בוא נבחן את הטענות שלך לעומק ונבדוק אם הן מתאימות להשוואה:

  1. Wilson Chronosonic: מדובר ברמקול עם מספר דרייברים רב יותר מ-Stradivari ולכן אני מניח שגם התנהגות עקומת העכבה שונה לחלוטין. להשוות ביניהם זו טעות, שכן הדרישות ממגבר עבור כרונוסוניק מורכבות בהרבה.
  2. Von Schweikert Ultra 11: רמקול זה מצויד ביחידות הגברה עצמאיות בבאס ובקרוס-אובר מתקדם. התכונות הללו הופכות את הדרישות ממגבר החיצוני לייחודיות ושונות מהותית מאלה של Stradivari. גם כאן ההשוואה אינה רלוונטית.
הרמקולים שהיו ברשותי דומים מאוד ל-Stradivari בהתנהגות ובמספר הדרייברים, וכך גם נתוני המגבר בו השתמשתי (בגדול כול מגבר שיציב ב 4 אום ויודע לספק 100-90 וואט וצפונה יוכל להניע את ה Stradivari ללא בעיה). להשוות רמקולים בעלי מבנים ותכונות כה שונים לא מסייע לקידום הדיון, אלא רק מסבך אותו.

אגב, אותו מגבר ״קרס״ כשניסיתי להגביר עימו רמקולים שנמדדים בממוצע ב 4 אופ אבל בפועל העקומה יורדה נמוך יותר.

באופן כללי, הסתמכות על סרטוני YouTube כדי לקבוע עובדות על מגבר כל שהוא הן עניין מפוקפק בשל שלל סיבות; החל מאיכות הקלטה, דרך דחיסת אודיו Youtube, חוסר השוואה מבוקרת ועוד. הדרך היחידה להעריך באמת את איכות המגבר היא באמצעות האזנה מבוקרת ובחינה אישית עם הרמקולים והציוד הספציפיים.
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור