Deep קטן וממזר,


שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,417
מעורבות
1,792
נקודות
113
יש לי בציוד שלי הפרטי ,אפשרות להפעיל פילטרים שונים שיכולים לעזור בהאזנה לסוגי מוזיקה שונים ,שיכולים להתאים יותר מאשר ה״flat״ האגדי שלנו ,
אחד מהפילטרים הינו דיפ. בצורת פעמון , היוצר הנחתה של 3 db באזור 3 khz.
הדיפ המפורסם הנל המכונה bbc deep ,היה מובנה באופן קבוע ברמקולים של bbc ,
הגרף המשונה הזה יש לו מן אפקט פסיכואקוסטי המשפר האזנה לסימפוניות ,מקהלות גדולות ,זמרות סופרן ,ולטעמי בכלל יותר מן אפקט מרגיע ויותר ריאליטי מאשר הגרף הישר והמוקדש ,כלומר - flat , ברור לי שלא לכולם יש את האפשרות הדיגיטלית הזו ליצור שינויים בתדרים שונים,אבל החלטתי להעלות דווקא את הגרף המדובר בגלל שהוא כל כך מפורסם ,ויש עליו מספיק מחקרים,
אני באופן אישי שומע קבוע בצורה הזו , מכיוון לטעמי הוא מוציא את כל ״ הרעל" שנמצא בכל האמצעים הדיגיטליים שלנו ומההגברה הטרנזיסטורית טובה ככל שתהייה , יכול להיות שבפטפון בשלוב הגברה שפופרתית אין צורך בזה , אבל אצלי היום עם המחשב והטרנזיסטורים שלי ,זה פשוט יותר טוב הדיפ הקטן והממזר הזה.
 

נערך לאחרונה ב:

maor_av

אוהב את התחום
הודעות
145
מעורבות
0
נקודות
16
נראה מעניין . אבל הקישור לא עובד .
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
נראה מעניין...

יש שאלה אחת, האם גם במדידות של התוצאה כפי שהיא בחדר ניתן לראות deep בתדרים אלו?
או שבעצם ה deep שיצרת ב source "שיטח" איזו פיק שהיה בתדרים אלו בחדר...
 

Audiofreak

עוסק בתחום
הודעות
2,004
מעורבות
1,083
נקודות
113
אלדר, יש לזה קשר ישיר לנקודת חיתוך הקרוסאובר ברב הרמקולים הדינאמיים- שהיא בדרך כלל באזור ה2.5K-3KHz
לדעתי, בגלל הBBC ואחריהם הרבה יצרנים בריטיים ביתיים העדיפו ליצור "בור" קטן באזור החיתוך על פני איזושהי בליטה - מכיוון שמשם באות הרבה רעות חולות, האוזן האנושית רגישה ביותר לתחום המיד /מיד גבוה וכל בליטה קטנה שם צורמת לנו באוזן. מבחינה פסיכואקוסטית , לדעתי בליטה קטנה בתחום הנ"ל מעייפת את המוח ופוגמת בכל התמונה של הצליל (פחות נפח, הרגשה שאין באס וכו... )

זה מזכיר לי ששמעתי פעם בחדר מאסטרינג רציני מאוד רמקולים של Dahlquest , שהם חברה מאוד מוערכת בתחום האולפנים, הרמקול היה נשמע לי יותר מדי "סלחן" ועמום יחסית לרמקול שצריך לשבת באולפן כזה , עכשיו תחשוב כמה אולפני מאסטרינג יכולים ליפול עם רמקול לא מספיק פתוח ו"פלאט"- ולמה אנחנו כ"כ סובלים מהקלטות לא טובות...
באולפן טוב צריך לאמץ את הגישה של "קשה באימונים- קל בקרב" אחרת אין לאודיופילים בעלי מערכות "רצחניות" כל סיכוי להנות ממגוון הקלטות גדול שנבדקו ונערכו עם רמקולים בעלי "בורות".
ותחשבו על זה:מבולבל:
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,417
מעורבות
1,792
נקודות
113
אני לא יודע מה איתכם ,ככל שחולף הזמן הכל הופך ללגיטימי ,מסלול קצר ,צליל פיוריסטי ,גרף שטוח ,כל אלו הם שטויות בשבילי ,
אני בפרוש לא אוהב לשמוע רמקולים שנימדדים שטוח בחדר מסוים ,זה לא נשמע טוב השטוח הזה ,כמו שחדר עם זמן היהוד נמוך ביותר לא נשמע טוב (חדר יבש) ,
כבר מספר פעמים עשיתי שאוח הגרף אצלי בחדר ,ומיד ברחתי משם ,גם האוזן לא שטוחה ,גם המוח שמחובר לאוזן לא שטוח ,וגם הלב שאוהב מוזיקה לא אוהב שטוח ,
בבגלל זה הרמקול "הטוב בעולם" -איננו הטוב בעולם ,כי יש המון שנשמעים יותר טוב ממנו למרות "שטיחותו" הידועה.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
זה כנראה סוג של התייאשות.
אני עדיין חושב שעם מערכת טובה בחדר טוב, לא צריך הרבה מהטריקים
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
אני לא יודע מה איתכם ,ככל שחולף הזמן הכל הופך ללגיטימי ,מסלול קצר ,צליל פיוריסטי ,גרף שטוח ,כל אלו הם שטויות בשבילי ,
אני בפרוש לא אוהב לשמוע רמקולים שנימדדים שטוח בחדר מסוים ,זה לא נשמע טוב השטוח הזה ,כמו שחדר עם זמן היהוד נמוך ביותר לא נשמע טוב (חדר יבש) ,
כבר מספר פעמים עשיתי שאוח הגרף אצלי בחדר ,ומיד ברחתי משם ,גם האוזן לא שטוחה ,גם המוח שמחובר לאוזן לא שטוח ,וגם הלב שאוהב מוזיקה לא אוהב שטוח ,
בבגלל זה הרמקול "הטוב בעולם" -איננו הטוב בעולם ,כי יש המון שנשמעים יותר טוב ממנו למרות "שטיחותו" הידועה.


מסכים שמדידות כמדד לאיכות סאונד זה בערך הדבר הכי פחות מעניין שיש.
דווקא בגלל שיש לך רפרנס למדידות קודמות, לפני ה deep, מעניין (גם אם האוזן לא לינארית), אם הוא מתרחש "בפועל".
כלומר, האם התיקון מתקן ברך שהיתה קודם (כפי שערן טען, בגלל מאפייני הקרוס ברמקול נניח) ואז כרגע התוצאה flat-ית יותר ממקודם. או לחילופין, שקודם היה flat והאוזן מעדיפה עם deep.

אתה צודק, שכל אחד יישמע את התוצאה באופן אחר כי האוזן/המוח/הטעם וה state of mind שונים.
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
זה כנראה סוג של התייאשות.
אני עדיין חושב שעם מערכת טובה בחדר טוב, לא צריך הרבה מהטריקים

למה אתה שלילי?
המערכת שלו אחת הטובות שכסף יכול לקנות.
ה"טריקים" האלו מקבילים לטיפול אקוסטי (נניח הצבת קולטים שבולעים תדרים מאוד מסויימים).
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,755
מעורבות
1,439
נקודות
113
התיקון הוא הנחייה למנגנון של Room Correction לבצע הנחתה עדינה באזור (כולה מדובר על 2-3db)
זה קיים גם ב-Audyssey
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
למה אתה שלילי?
המערכת שלו אחת הטובות שכסף יכול לקנות.
ה"טריקים" האלו מקבילים לטיפול אקוסטי (נניח הצבת קולטים שבולעים תדרים מאוד מסויימים).
לא שלילי, כנראה רק OLD FASHINED
ומה הקשר בין אייכות הסאונד לעלות המערכת ולאייכות האקוסטיקה?
ולפי מה החלטת שזה מקביל לטיפול אקוסטי פאסיווי?
 

itzik2305

אוהב את התחום
הודעות
484
מעורבות
150
נקודות
43
זה כנראה סוג של התייאשות.
אני עדיין חושב שעם מערכת טובה בחדר טוב, לא צריך הרבה מהטריקים

אם הבנתי את שניצל נכון, בדיוק על זה הוא מדבר.
מהי מערכת טובה?
מי קבע שהיא טובה? כתב ב- 6moons?
מה שטוב לאוזן שלך לא בכרח טוב לאוזן של אחר.
אם הייתה מערכת שהיא קונצנזוס עולמי להגדרת מערכת טובה - האם לא כולם היו מנסים לחקות אותה?
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
DEEP = DIP

מדובר על הפרספקטיבה של הבמה, אחד שרוצה לשבת בשורה ראשונה והאחר במרכז האולם קצת במרחק מהתזמורת.
אלה הן תמיד העדפות אישיות ולגיטימיות. אין כאן קשר לאיכויות של צליל.
 

נערך לאחרונה ב:

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
אם הבנתי את שניצל נכון, בדיוק על זה הוא מדבר.
מהי מערכת טובה?
מי קבע שהיא טובה? כתב ב- 6moons?
מה שטוב לאוזן שלך לא בכרח טוב לאוזן של אחר.
אם הייתה מערכת שהיא קונצנזוס עולמי להגדרת מערכת טובה - האם לא כולם היו מנסים לחקות אותה?

אם היינו בתפוז או באתר הכחול, כנראה לא הייתי עונה (לא הייתה לי תשובה עם מדידות).
אבל לדעתי למי שיש ניסיון יודע מהי מערכת טובה כשהוא שומע אותה.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,755
מעורבות
1,439
נקודות
113
התיקון הוא הנחייה למנגנון של Room Correction לבצע הנחתה עדינה באזור (כולה מדובר על 2-3db)
זה קיים גם ב-Audyssey


https://audyssey.zendesk.com/entries/410117-Midrange-Compensation

Midrange compensation is an intentional dip in the 2 kHz region where the vast majority of tweeter-to-midrange crossovers are. In that region the tweeter is at the low end of its range and the midrange at the high end of its range and the directivity of the speaker goes through major changes. We found that if that region is equalized to flat, the change in direct to reflected ratio that happens because of the directivity variations causes voices to sound harsh (among other things). So, we have this implemented in the Audyssey target curve. With MultEQ Pro you can choose to turn it off, but we don't recommend it. This notion was observed 40 years ago by BBC speaker designers in their studio monitors. They designed their speakers with this "BBC dip" intentionally in the speaker response.




וגם כאן
http://www.linkwitzlab.com/models.htm

[h=2]H - Psycho-acoustic 3 kHz dip[/h]
Our perception of loudness is slightly different for sounds arriving frontally versus sounds arriving from random directions at our ears. The difference between equal-loudness-level contours in frontal free-fields and diffuse sound fields is documented, for example, in ISO Recommendation 454 and in E. Zwicker, H. Fastl, Psycho-acoustics, p. 205.
Diffuse field equalization of dummy-head recordings is discussed in J. Blauert, Spatial Hearing, pp. 363, and headphone diffuse field equalization by G. Theile in JAES, Vol. 34, No. 12.
Reference to a slight dip in the 1 to 3 kHz region for loudspeaker equalization is made in H. D. Harwood (BBC Research Department), Some factors in loudspeaker quality, Wireless World, May 1976, p.48.
Around 3 kHz our hearing is less sensitive to diffuse fields. Recording microphones, though, are usually flat in frequency response even under diffuse field conditions. When such recordings are played back over loudspeakers, there is more energy in the 3 kHz region than we would have perceived if present at the recording venue and a degree of unnaturalness is introduced.
This applies primarily to recordings of large orchestral pieces in concert halls where the microphones are much closer to the instruments than any listener. At most listening positions in the hall the sound field has strong diffuse components.
I use a dip of 4 dB (x1.gif, 2760NF) to equalize for this. The circuit consists of R, C and L in series, forming a frequency dependent ladder attenuator in conjunction with the 5.11k ohm source resistor. You may choose to make the notch filter selectable with a switch for different types of recordings.
I have found through my own head-related recordings of symphonic music that the dip adds greater realism, especially to large chorus and to soprano voice and allows for higher playback levels.
[h=4][/h]
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,417
מעורבות
1,792
נקודות
113
זה כנראה סוג של התייאשות.
אני עדיין חושב שעם מערכת טובה בחדר טוב, לא צריך הרבה מהטריקים
אם תקרא את הלינקים שמיכאל צרף ,אולי תבין את הגדולה של הדיפ הקטן,עדיף ללמוד מאשר לכתוב דברים כאלו ,למה יאוש ,סתם מנסה ונהנה מזה, יכול לא להתחלק עם כולם בעניין,ככדי לא לקבל ביקורת שכזו , אבל בשביל מה יש פורום?
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
אם תקרא את הלינקים שמיכאל צרף ,אולי תבין את הגדולה של הדיפ הקטן,עדיף ללמוד מאשר לכתוב דברים כאלו ,למה יאוש ,סתם מנסה ונהנה מזה, יכול לא להתחלק עם כולם בעניין,ככדי לא לקבל ביקורת שכזו , אבל בשביל מה יש פורום?
בדיוק בשביל זה.
אם אתה רוצה רק מילות ברכה ותודה כהתייחסות להודעותיך - רק תגיד
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,417
מעורבות
1,792
נקודות
113
כן רק ברכות , כל הזמן!
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
בבקשה, נראה לי שיש לך מספיק לשנה הקרובה
http://brachot.net/greetings.php/1/32
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור