ASR/RCA/XLR


שוני

חבר משקיען
הודעות
984
מעורבות
515
נקודות
93
למגברי ASR יש כניסת DIRECT לחיבור של מקור .
כניסה זו חוסכת כמה ממסרים ומאפשרת מסלול קצר ביותר.(כניסה נקייה יותר מכל כניסה אחרת)
(לפי כיתבי היצרן )כניסה זו כידוע היא כניסת RCA.
לחילופין אפשר לחבר ל ASR מקור ע"י כבל XLR לכניסת CD2.

השאלה: כל מותג שונה של כבלים מופיע עם קונקטורים RCA וגם XLR .
האם הכבלים (המוליכים) עם הקונקטורים
השונים זהים באופן מוחלט, ערכי התנגדות,או כל ערך אחר.
מה נגזר לגבי חיבור ASR למקור יחיד ,בבחירת תצורת הכבל ??

(אלדר - בדקת באופן מעשי כבלים בהתייחס לכתוב לע"יל)

תודה.
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
על פי מה שאמר לי היצרן - אין הבדל חשמלי או איכותי בין DC2 לשאר.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,417
מעורבות
1,792
נקודות
113
הכניסה "דיירקט " חוסכת ממסר אחד מבין כמה שיש לבורר מצבים ,שגם הוא באיכות נהדרת ,המגבר איננו מגבר בלנס ,לכן אין טעם לחברו עם XLR למעט אם המרחק מאוד גדול,
בקיצור אין טעם להכנס לזה יותר מידי ,חבר איפה שתרצה עם RCA וזהו ,
לכבי הכבלים ,לא תמיד כבל של חברה מסוימת בנוי אותו דבר RCA או XLR ,לפעמים החברות מכניסות עוד גיד כאשר הכבל מאוזן ,
לטעמי אין שום צורך גם מבחינת הצליל בחיבור XLR ,חיבור RCA נשמע רך וטבעי ,למעט במכשירים יעודיים שבנויים לחיבור הזה ,כמו BAT למשל ,
חברות כמו קונרד וקונוורגנט ,שיש מעט שיודעים את מה שהם יודעים בכלל לא מאפשרות חיבור מאוזן ,בקיצור XLR טוב לאולפן ולהגברה באולמות וארועים ,
אגב יש אפשרות בתוך הASR לשנות את האימפדנס של הכניסה הזו עיי שני "דיפ סוויצ " שזה גם לא מעניין ,
אני בספק עם הכניסה דירקט יותר טובה ,אני לא שמעתי הבדל .
מגבר נהדר יש לך ,הוא לא יהיה יותר טוב אם תמשיך לחפש בו משהו שיהיה בינגו ,מה שכן יעזור אולי -הכבל חשמל שלו לא שווה יריקה ,תחליף אותו ,תרצה לדבר על העניין 052-ארבעים 666 אחד 7.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
זה לאחר ששמעת את כל המגברים מחוברים ב xlr?
אצלי יש אולם חתונות,?
לעשות חופה?
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,928
מעורבות
1,606
נקודות
113
חברה ,שניצל התיחס לASR .המגבר אינו פולי באלאנס ולכן התשובה שלו.
מי שאצלו יש באלאנס מלא אז סבבה....
ואם חתונה ,אז לפחות תזמינו אותי..:)
 

hornless

חבר משקיען
הודעות
1,941
מעורבות
377
נקודות
83
חשבתי שהוא באלאנס מלא. אצלי הכל באלאנס מלא (ממיר, קדם, הגברה) ויש עדיפות לשימוש בכבלי XLR לפחות לאזניי.
 

נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
אין כאן עדיפות.
אם מכשיר מתוכנן לעבוד באלנס אז עובדים באלנס. אם לא, אז לא. כמובן שיש לבדוק מי מהם נשמע טוב יותר אם קיימות שתי האופציות. ברוב המקרים, מכשירים שמתוכננים גם באלנס (אמיתי כמובן) וגם סינגל אנדד ישמעו טוב יותר בבאלנס.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
אין כאן עדיפות.
אם מכשיר מתוכנן לעבוד באלנס אז עובדים באלנס. אם לא, אז לא. כמובן שיש לבדוק מי מהם נשמע טוב יותר אם קיימות שתי האופציות. ברוב המקרים, מכשירים שמתוכננים גם באלנס (אמיתי כמובן) וגם סינגל אנדד ישמעו טוב יותר בבאלנס.

יש הבדל בעוצמה בין סינגל-אנד לחיבור בלאנסד.
בבלנסד GAIN גבוה יותר, כך שעל פניו ברושם ראשוני ושטחי זה נשמע יותר...
יותר מה?
יותר חזק.
לא הרבה יותר...:)
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,967
מעורבות
2,951
נקודות
113
יש הבדל בעוצמה בין סינגל-אנד לחיבור בלאנסד.
בבלנסד GAIN גבוה יותר, כך שעל פניו ברושם ראשוני ושטחי זה נשמע יותר...
יותר מה?
יותר חזק.
לא הרבה יותר...:)
לא כולם טיפשים ושטחיים כדי ליפול ב"רושם הראשוני", במיוחד כאלה שיודעים שה-א"ב של השוואת סאונד היא ווליום זהה שמגיע לאוזן (לא לפי מצב כפתור הווליום).

וחיבור balanced לא הומצא כדי להישמע קצת יותר חזק... זה לא העניין.

וייתרון ה-gain הנוסף הוא בכך שבאותה עוצמת שמיעה, עוצמת הרעש נמוכה יותר, כלומר שיפור משמעותי (6dB) ב-S/N ratio, מה שיכול לתרום לשיפור בסאונד, אם כי זה כמובן לא הגורם הייחיד.

גם הסיכוך ובידוד הרעשים בכבלי balanced טוב יותר במידה משמעותית.

עמיר
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
יש הבדל בעוצמה בין סינגל-אנד לחיבור בלאנסד.
בבלנסד GAIN גבוה יותר, כך שעל פניו ברושם ראשוני ושטחי זה נשמע יותר...
יותר מה?
יותר חזק.
לא הרבה יותר...:)

לא מסכים.
בהמון השוואות שביצעתי ההבדלים בעוצמה הם שוליים. בבלאנס יש הרבה יותר נקיון, דינמיות, פרטים. בקיצור, אם המכשיר מתוכנן לעבוד באלנס הוא ישמע פשוט טוב יותר.
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
לא כולם טיפשים ושטחיים כדי ליפול ב"רושם הראשוני", במיוחד כאלה שיודעים שה-א"ב של השוואת סאונד היא ווליום זהה שמגיע לאוזן (לא לפי מצב כפתור הווליום).

וחיבור balanced לא הומצא כדי להישמע קצת יותר חזק... זה לא העניין.

וייתרון ה-gain הנוסף הוא בכך שבאותה עוצמת שמיעה, עוצמת הרעש נמוכה יותר, כלומר שיפור משמעותי (6dB) ב-S/N ratio, מה שיכול לתרום לשיפור בסאונד, אם כי זה כמובן לא הגורם הייחיד.

גם הסיכוך ובידוד הרעשים בכבלי balanced טוב יותר במידה משמעותית.

עמיר

עמיר,
לא כתבתי טיפשים... ואבקשך,נא לא לפרשן אותי..
מה שכתבת הוא נכון , אך כשהמכשור הביתי בימינו שקט מתחת לסף ההבחנה הלא מאומצת,אז יותר שקט משקט הוא בבחינת תיאורטי ובטל בשישים. מה גם שהיתרונות של החיבורים הללו באים לכלל ביטוי בתחום המקצועי ככלל ובחיבורי מקרופונים בפרט.
בתחום המקצועי שמערכות הגברה של ארועים מוגברות לעוצמות גבוהות, ואורכי החוטים גדולים מאד, אז, ואז במיוחד יחס האות לרעש בא לידי ביטוי.
וביחס למיקרופונים אין צורך להרחיב את הדיבור.
מה גם שרוב המערכות הביתיות הן לא FULLY BALANCED .
 
נערך לאחרונה ב:

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
לא מסכים.
בהמון השוואות שביצעתי ההבדלים בעוצמה הם שוליים. בבלאנס יש הרבה יותר נקיון, דינמיות, פרטים. בקיצור, אם המכשיר מתוכנן לעבוד באלנס הוא ישמע פשוט טוב יותר.

כן,
אם מערכת כולל המקור FULLY BALANCED אז יש יתרון בהפעלה של הציוד בצורה המלאה לה הוא תוכנן.
העניין הוא שישנם מכשירים וזה כולל נגנים,קדם מגברים,ומגברים שרק הכניסות והיציאות מתורגמים בדרגת הממשק כלפי החוץ ל-XLR והם אכן מעבירים DIRECT ו- INVERT אך המעגלים המרכזיים במכשירים אלו אינם BALANCED.
אך מי שרכש הגברה FULLY BALANCED , לא סביר בעיני שישאל במה עדיף יותר להשתמש ב-RCA או- XLR .
 

נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
על המכשירים הללו אני מדבר. מה שלא תוכנן לעבוד במקור בבלאנס צריך לעמוד למבחן האזנה.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור