diz1
חבר משקיען
- הודעות
- 1,656
- מעורבות
- 1
- נקודות
- 0
שלישית דון פרידמן
האמת שאין הרבה מה להגיד.
לא מנגנים ככה כבר. הכוונה לסיגנון הנגינה של דון פרידמן עם המון דינמיקה השפעות של ביל אבנס מצד אחר ופסנתרני הפיבופ הגדולים מצד שני.
ואכן נוגן קטע שהופיע באלבום אקספלורשן של ביל אבנס ונקרא ישראל
וכן קטע של צ'יק קוריאה שנקרא בד פאוול.
על נגנית צ'אק ישראל – אין הרבה להגיד מלבד זאת שהייתה נהדרת.
הנט (תופים) ליווי מושלם לא מתפרץ ,רגיש ודי צנוע.
לפני 50 שנים יצא אלבומו הראשון של דון פרידמן עם אותו הרכב שהתכנס לנגן עתה בתל אביב.
מלבד המוזיקה של אותו אלבום , העטיפה שלו היא אחד מציוני הדרך של עטיפות תקליטי ג'אז באשר הם
http://www.allposters.com/-sp/Don-Friedman-Trio-A-Day-in-the-City-Posters_i2685150_.htm
שנים קודמות הפסטיבל נפתח בהופעות של סאטרים באולם האופרה מול מאות ניכרות של אנשים. אם זה בולאני,מארי ושפ ואחרים.
הפעם האולם האינטימי בסינמטק, פה ושם מקומות מאוד ספורים פנויים- מוזיקת ג'אז סטרייט ההאד משבחת, ללא "תרגילים" ו"שואוו "- פשוט מוזיקת טריו.
אני בטוח שאם היו מביאים את ברד מלדאו או ביל חרלפ – היו ממלאים אולמות גדולים וכל מיני אנשים בארשת רצינית ,היו רצים לראות את השמות המוכרים(ברנד ניים- מוכר).
רק מה לעשות ומה ששני ה"צעירים" הללו לא הספיקו ללמוד- דון פרידמן הספיק לשכוח.
אחד הפסנתרנים הכי נפלאים שהופיעו כאן בשנים האחרונות.
וכאן ראיון עם דון פרידמן:
http://www.jazzwax.com/2009/09/interview-don-friedman-part-1.html
http://www.jazzwax.com/2009/09/interview-don-friedman-part-2.html
האמת שאין הרבה מה להגיד.
לא מנגנים ככה כבר. הכוונה לסיגנון הנגינה של דון פרידמן עם המון דינמיקה השפעות של ביל אבנס מצד אחר ופסנתרני הפיבופ הגדולים מצד שני.
ואכן נוגן קטע שהופיע באלבום אקספלורשן של ביל אבנס ונקרא ישראל
וכן קטע של צ'יק קוריאה שנקרא בד פאוול.
על נגנית צ'אק ישראל – אין הרבה להגיד מלבד זאת שהייתה נהדרת.
הנט (תופים) ליווי מושלם לא מתפרץ ,רגיש ודי צנוע.
לפני 50 שנים יצא אלבומו הראשון של דון פרידמן עם אותו הרכב שהתכנס לנגן עתה בתל אביב.
מלבד המוזיקה של אותו אלבום , העטיפה שלו היא אחד מציוני הדרך של עטיפות תקליטי ג'אז באשר הם
http://www.allposters.com/-sp/Don-Friedman-Trio-A-Day-in-the-City-Posters_i2685150_.htm
שנים קודמות הפסטיבל נפתח בהופעות של סאטרים באולם האופרה מול מאות ניכרות של אנשים. אם זה בולאני,מארי ושפ ואחרים.
הפעם האולם האינטימי בסינמטק, פה ושם מקומות מאוד ספורים פנויים- מוזיקת ג'אז סטרייט ההאד משבחת, ללא "תרגילים" ו"שואוו "- פשוט מוזיקת טריו.
אני בטוח שאם היו מביאים את ברד מלדאו או ביל חרלפ – היו ממלאים אולמות גדולים וכל מיני אנשים בארשת רצינית ,היו רצים לראות את השמות המוכרים(ברנד ניים- מוכר).
רק מה לעשות ומה ששני ה"צעירים" הללו לא הספיקו ללמוד- דון פרידמן הספיק לשכוח.
אחד הפסנתרנים הכי נפלאים שהופיעו כאן בשנים האחרונות.
וכאן ראיון עם דון פרידמן:
http://www.jazzwax.com/2009/09/interview-don-friedman-part-1.html
http://www.jazzwax.com/2009/09/interview-don-friedman-part-2.html