- הודעות
- 2,471
- מעורבות
- 753
- נקודות
- 113
שרשור תגובות לכתבה: https://www.dtown.co.il/defunc-true-audio
ואני במטוטא, חולק עליך .חולק עליך. אודיופיל מחפש צליל מאוזן - כלומר ללא דיפים ופיקים מודגשים של אף תחום תדרים. ההעדפות שעליהן אתה מדבר הן העדפות בתחום של גוון הצליל, לא האיזון שלו. והתיקונים בגוונים צריכים להיות קלים כדי שלא תהיה פגיעה באיזון. אבהיר את דברי בדוגמא אחת שרלבנטית לטעמי לחלוטין בתחום האוזניות תוך אוזן TWS שבו נועדה הדגשה מלאכותית ואלקטרונית של הבאסים ל״שפר״ את מגבלות הדרייבר הזעיר ובדרך כלל הבודד.
בשנות השישים והשבעים של המאה הקודמת הכניסו המון יצרני מגברים משולבים (שאז ברובם נקראו רסיברים בגלל התוספת של טיונר לקליטת רדיו) למכשירים שלהם מעגל בשם לאודנס. המעגל הזה נתן דחיפה קבועה לבאס, מן סוג של מעטפת לצליל שהדגישה את הבאס ובמוסיקת פופ ורוק זה נשמע מעולה. אז לא הייתי אודיופיל, וכילד בן 11 מאוד התלהבתי מהכפתור הזה ברסיבר של חברת פישר דגם 203 שרכשו הורי ז״ל.
עברו 12 שנה, גיליתי את נפלאות המוסיקה הקלאסית דרך המצאת הקומפקט דיסק והבנתי שהלאודנס הזה רק מקלקל. המגבר המשולב הראשון שרכשתי לאחר שעזבתי את בית הורי ועברתי לגור עצמאית היה רוטל 840 מסדרת BX2, והוא היה המגבר הראשון שלי ללא ווסתי טון בכלל, וגם כמובן ללא כפתור לאודנס.
ותודה על הלינק לדף האוזניות.
רק לחדד, "צרות" הכוונה בציר התדר, בד"כ די "תלולות" מבחינת החריגה בציר העוצמה, להלן דיפים או פיקים. אני מניח שב"תיקונים קלים בגוונים" אתה מתכוון לחריגות שטוחות יחסית ורחבות (שוב, יחסית) - לזה ניתן לקרוא עניני טעם אישי.סוף שבוע נהדר גם לך. השתמשת בביטוי שאני מתחבר אליו - חריגות צרות מעקומת המטרה או כפי שאני קראתי לו תיקונים קלים בגוונים.
בהקשר הזה כדאי לציין שעקומת המטרה מתעצבת דרך מחקר משמעותי סטטיסטית של העדפות מאזינים במבחנים עיוורים (זה של ד"ר שון אוליב וקבוצת המחקר שלו בהרמן, הוא המקיף ביותר). כמובן שאין בה שום דבר מחייב רק חשוב להבחין בין "עיצוב" העקומה לזיגזוג פראי שאין דבר בינו לבין ווייסינג/טעם ספציפי אלא הוא רק תוצאה של הנדסה לא מוצלחת. מה שמעניין בעקומה של הרמן הוא שיש מעין סגירת מעגל בכך שהעדפה שנאספה בניסוי רב משתתפים, דומה מאוד להתנהגות של רמקול שבחדר אנ-אקואי נראה flat והפיזור שלו מוצלח, כאשר מציבים אותו בחדר מהחיים האמיתיים.חריגות תמיד יש, השאלה איך האוזניים הפרטיות שלך והקשר ביניהן לבין מעבד הצליל הפרטי של כל אחד מאיתנו - המוח, שופטים אותן.
דעתי כדעתך אגב, בעניין הMax. גם הנתונים מראים את זה - הן לא מופת של איזון, אבל הבס בהחלט מאוזן ולא בומי או מוגזם (ואני לא חובב אפל מושבע, קצת ההפך). לגבי המבקרים השונים והמשונים - קצרה היריעה מלתאר את כמויות הקשקושים התלושים שאנשים מרשים לעצם לכתוב על אוזניות (ואודיו בכלל). עולה בזכרוני ציטוט של W. E. Deming מ-IBM:יש מבקרים שכתבו באתרים שהבאס של האפל איירפודס מאקס נוטה להגזמה בתחום הבאס תוך עמעום בלתי סביר של הגבוהים - כלומר האוזניות הללו רחוקות מאיזון טונאלי כפי שאותם מבקרים תופסים אותו. דעתי שונה והאיירפודס מאקס מאוזנות צלילית מבחינתי באופן משובח.
הזכרונות שלי בנות גיל דומה, אבל שנים אחרי, כששיפצתי רסיבר ישן של Luxman והאזנתי לו בלילה כשברקע טראומה מבוססת היטב מלהעיר ילדים קטנים משינה, יצא לי להעריך את הפיצ'ר... שיט, גם מאז עברו שנים.תודה על השיעור בהבנת האופן שבו אוזניות קשת מתנהגות כלפי האוזן, כחדש בתחום האוזניות, לא הכרתי את העניין הזה כלל.
לגבי לאודנס. הזכרונות שלי מההשפעות הרעות של הכפתור הזה באותו רסיבר ספציפי הן בנות ארבעים שנה, אבל זו רוח החוויה שצרובה בי מאז.