@carmi ברשותך כמה הערות קטנוניות בלי מרחאות אבל אני חושב שצריך לדעת כמה דברים...
נתחיל בנהיגה: נהיגה ברכב חשמלי דומה מאוד לנהיגה בכזה עם מנוע בעירה פנימית אבל לא זהה. בכלי הרכב החדישים שבכבישי ישראל,אני מדבר על אלה עם מנוע בעירה פנימית,יש מחשבים מפגוש לפגוש. ואחד מהם מאפשר ניהול המנוע ותיבת ההילוכים בהתאם לתנאי הדרך. אני מכיר מספר אנשים שאפשר למנות על ידיו של נגר שמשתמשים בפונקציות האלה ופשוט שמים תוכנית כלשהי ואפיילו לא יודעים מה ההבדל בין התוכניות השונות ומתי ואיך להשתמש בהן.
ברכב חשמלי התאמת תוכנית הנסיעה לתנאי הדרך חשובה מאוד כי היא מתאימה את צריכת החשמל וזה חשוב כי ל"היתקע". להיתקע בלי דלק זו צרה פעוטה וקלה לפתרון,להיתקע עם מצבר ריק זו צרה רצינית מאוד וקשה לפתרון.
לא כל המכלולים ברכב חשמלי זהים לאחים שלהם ברכב עם בעירה פנימית. הגלגלים: הקשר שלנו עם הכביש בלעדיהם אין אוטו לא משנה הטיפולוגיה. באלה החשמליים מדובר בצמיגים שונים לחלוטין מאלה של עם הבעירה הפנימית בגלל שכבר במהירות נמוכה ביותר המנוע,החשמלי,מוריד לכביש את מירב הכוח וזה,הכוח,מתמעט כשמאיצים ואילו בבעירה הפנימית זה בדיוק הפוך. זה אומר שאי אפשר לקנות צמיג במשקל ובעלות 300 ש"ח לחשמלית והצמיגים לחשמליות די יקרים.
באותו עניין,של זמינות הכוח,בישראל הפקוקה זה מצריך התנהגות כביש קצת שונה בעיקר בתחום שמירת המרחק כי החשמלית מזנקת ממקומה בתזזיות מהר ויעיל הרבה יותר מזו עם המנוע בעל בעירה פנימית.
גם נושא הבלימה שונה לחלוטין ומצריך הכרה ושליטה במערכת הזו שכן,ברוב החשמליות של 2021,זה משנה את הרגישות של דבשת הבלם והישראלי שמזלזל בכל הוראה חוק וכו בהחלט יכול למצוא עצמו בפגוש של זה שלפניו בפקק היומי.
על פי מחקרים מארה"ב: רכבי החשמל יש יותר פונקציות מתחום הנהיגה האוטונומית. נכון,לא כאלה שלא צריך נהג אבל כן כאלה מתחום האוטנומית,ובשכיחות גבוהה כי ממילא הרכב ממוחשב מעצם היותו חשמלי. המחקרים מראים על כך שבתקופת השימוש הראשונה הנהגים מאוד ערניים וממשיכים לנהוג ברכב כאילו הוא ללא מערכות מתחום האוטונומיה,אבל ככל שמתארך משך השימוש ברכב,החשמלי,הנהגים נוטים יותר ויותר לסמוך על המכונית ו"נרדמים בשמירה" ואז מתחילות תאונות הדרכים. הנהג האמרקאי הרבה יותר ממושמע מזה הישראלי,וממש לא מהממושמעים בעולם,אבל לגבי,נהגי ישראל,שהחוק וכל השאר הם המלצה בלבד ההתנהגות הזו הרת אסון.
ישראל נוהגת לפי התקינה הארופאית ושם,באירופה,רכב חשמלי איננו מסווג כסוג בפני עצמו,אוטמטי,למשל,דווקא כן, אבל מוכר הרכב מחוייב בהדרכה של הנהג איך להשתמש ברכב ולהכיר על בורין את המערכות שלו. כן...:ישנה תקנת תעוברה כזו גם בישראל אבל כולנו יודעים אף אחד לא עושה את זה וזו עוד אחת מהוראות החוק שהן המלצה בלבד.
ישראל תנהג בחוכמה אם תסווג את הרכב החשמלי בסיווג משל עצמו שמצריך הדרכה בנהיגה אפילו ברמה של ליווי על ידי נציג המוכרן של הרכב אחרת כמות ההרוגים של 2021 תהייה כלב מקשקש בזנב.
אה כן: ולגבי ההוא שהרכב בעמדת הטעינה כבר מלא והוא יושב לו ובולס בוקרס וקפה,וגם לגבי זה ששם את מנוע הבעירה הפנימית שלו לחנות בעמדת הטעינה בטענה שהעמדה לא תקיה...: באירופה פתרו הבעיה די בפשטות: רכב בעירה פנימית שחונה בחניית טעינה ... מגיע גרר,עירוני או של המשטרה,מעמיס את המכונית וכדי לקבלה משלמים קנס עצום וכואב. אותו דבר למי שמשאיר את הרכב טעון ומחובר לעמדת הטעינה כי "מצא חנייה" אבל...: כידוע פה לא אירופה והמשטרע לא ממש משטרה והעיריות לא ממש אוכפות אז נחכה לראשון שיחטוף כדור בראש,במקרה הרע,וקצת מכות,במקרה היותר טוב ... ובא לציון גואל...
מנחם.