תערוכת HIGH END 2023, שמתקיימת במרכז האירועים MOC במינכן, גרמניה, בין ה-18 ל-21 במאי.


מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
אז איך לדעתך צריך לבחור ציוד?
הבנו איך לא כדאי, אבל אולי תסביר איך כן כדאי.

נניח בחור מסוים רוצה לשדרג את המגבר שלו, מה אתה מציע לו לעשות?
פסלת את הרעיון שהוא יקח את המגבר הנבחן אליו הביתה ויבחן אותו, ראש בראש מול הקיים....סבבה.

מה כן עליו לעשות לדעתך?

לקוח שמתעניין ברצינות במגבר לרב מקבל אותו הביתה להתרשמות למשך כמה ימים.
מחבר אותו ושם את שלו בצד. חווה איתו איתו מוזיקה במשך כמה ימים ואז חוזר
למגבר שלו.

זו פרקטיקה שמעט יבואנים מקיימים מאחר והיא לא מקדמת מכירות. היא לטובת הלקוח
אבל לא לטובת המוכר.

אגב, אתה באופן מוזר מכניס מילים לפי, כמו ״פסלת את הרעיון שהוא יקח את המגבר הנבחן אליו הביתה ויבחן אותו, ראש בראש מול הקיים.״
או הקשקוש של ברייק-אין אחרי 19 שנה שעמיר חוזר עליו שוב ושוב. אם אתם דייקנים, דייקו גם בציטוטים.

מדידה נעימה.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
מי שקובע שלדעתו היו חדרים שנשמעו טוב ביחס לשנה שעברה לא אמור (לשיטתי) להוציא סרגלים, מדידות, גרפים וטבלאות שיוכיחו את הדברים. אנשים זוכרים את הסאונד שהיה אז ואת זה שהיה בשבוע שעבר, ואני סומך עליהם ועל נסיונם שאם כתבו שהשנה היה סאונד טוב יותר הם לא מפנטזים את זה.
אבל ממילא מראש לא מדובר בסרגלים, מדידות, גרפים וטבלאות. רוב, כמעט כל, הצורה שבה אנחנו חווים צליל אינה מדידה. אין מדד ספציפי לבמה, אין מדד ספציפי לתחושה של טונליות נכונה/לא, אין מדד לתחושה של דינמיקה, אין מדד לתחושה של פירוט, וכו'.

כאמור, שוב, הם לא זוכרים את הסאונד עצמו, רק את החוויה ו/או את מה שאמרו לעצמם, וזה ממש, אבל ממש לא אותו דבר.

אז המשמעות שאפשר ליחס לזכרונות האלה היא מוגבלת, וכמו שרן אומר, זה יכול להיות דברים כמו:
כל מה שהשתנה זה היום בשבוע, השעה בערב, העובדה שקיבלת עוגה טעימה יותר והמצב רוח איתו נכנסת בדלת.
או השוני בסף הריגוש ו/או בדברים שנלמדו במשך שנה, כמו שדן אומר.

אין מה לסמוך על השוואות כאלה, גם אם הדוברים הם אודיופילים מדופלמים.


גם אני חוויתי ( וחווה) המון פעמים את החוויה שתיארת - שמיעה חוזרת ונשנית של אותם קטעים שוב ושוב, כדי להבחין, ובהמשך לאפיין את השוני בין ההשמעות. זה לא קשור ולא יכול להתקרב לחוויה סובייקטיבית שעוברים מבקרים בתערוכה בהפרש של שנה. מהתערוכה ההיא נשארת חוויה ובעקבותיה תובנה של סאונד טוב או לא, ובתערוכה הזו כנ"ל. ולפי זה די לקבועהאם היו ההבדלים והיכן הם הורגשו יותר, או פחות. . אף אחד לא התיימר לנתח כאן את עומק וסוג ההבדלים, זה הרי חסר סיכוי. אבל לקבוע שהיו הבדלים? קל הרבה יותר.
לקבוע שהיו הבדלים אפשר בוודאות גם בלי להיות שם. היו.

לקבוע מה יותר טוב, במיוחד בממוצע על פני מספר גדול של חדרים, זה אפשרי לגמרי, אפשר לקבוע כל דבר, אבל האם זה משמעותי? אני בספק, גדול.

נסה לחשוב על ביקורים חוזרים שהיו לך אצל חבר ששמעת אצלו מוזיקה. האם לא תזכור במידה והיה הבדל מהותי בין ביקור אחד למישנהו? לא תזכור אם באחד הביקורים המערכת נשמעה הרבה יותר טוב מפעם אחרת?
כמו שרן אמר, אנשים באו אליו ומצאו הבדלים גם אם לא השתנה כלום, ובטח שיכולים להחמיץ הבדלים שכן היו. אז הם יכולים להיות בטוחים שהם זכרו, והם לא, או שכבר אחרי שבוע הם מבינים שהם לא זכרו, ובעצם גם אחרי כמה דקות לא זכרו וביקשו לחזור על דברים.

וזה עוד במצב שהם ישבו אצל רן שעות ושמעו הרבה בתנאים אופטימליים. בתערוכה זה כמעט לא קורה כך, וההתרשמות תלויה באינספור פרמטרים שלא בטוח שהסאונד עצמו הוא העיקרי שביניהם.

שאלה באמת מה צריך לקרות ואיזה עובדות צריך להביא כדי שתהיה מוכן לא להמשיך בכיוון של הם אנשים טובים ואפשר לסמוך עליהם, אלא לקבל שוואלה, יתכן שהם לא באמת זוכרים, וההתרשמויות שלהם, לא מלפני שנה ולא מלפני שבוע, אינן בהכרח האמת המוחלטת לגבי הציוד ולגבי האם הוא השתפר או לא, או לגבי האם הממוצע/הכלל (של איזה וכמה חדרים?) השתנה לטובה או לרעה.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
לקוח שמתעניין ברצינות במגבר לרב מקבל אותו הביתה להתרשמות למשך כמה ימים.
מחבר אותו ושם את שלו בצד. חווה איתו איתו מוזיקה במשך כמה ימים ואז חוזר
למגבר שלו.

זו פרקטיקה שמעט יבואנים מקיימים מאחר והיא לא מקדמת מכירות. היא לטובת הלקוח
אבל לא לטובת המוכר.
אז במה זה שונה מהפרקטיקה שדיברתי עליה?
הצורך העובדתי בהשוואה ראש בראש...

אתה רק מחזק את הדברים שאני אומר.

תגיד, שאלה לי אליך:

כמה קליינטים לדעתך יסכימו לבדיקה האמורה, ככל ותגיד להם שהבדיקה מותנית בכך שהם יקחו את המגבר שלך, יחיו איתו מספר ימים, אבל יביאו את שלהם אלייך, עד שהמגבר שלך יחזור....

כי אתה לא בעד השוואות ראש בראש....

רן
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
נכון, אני אודיופיל.

אני לא מתעסק ביום יום עם מוזיקה, אלא עם אודיו.

כדי לקבל סאונד מעולה, סופר נאמן למקור, מדויק וחף מבעיות, אין לך שום צורך להבין מי היה מאהלר, או מי היה מתי כספי. סורי. מבלי להמעיט חלילה, או לזלזל.

אני מודד ומתעסק עם אקוסטיקה כבר למעלה מ 20 שנה.

כל עולם האודיו פועל בדיוק כמוני, בין אם הוא חובב כמוני, או בין אם הוא יצרן, או בין אם הוא אחראי על ההפקה או ההקלטה.

איך אתה רוצה להגיע לנאמנות ושיחזור המקור אם גרף התדרים שאתה מקשיב לו שבור??

באמצעות האוזניים? להסתמך על חוויות שהיו לך בלהקות שניגנת בהן?
סבבה. תשאר באמונתך.

אני מבין שזה כלום ושום דבר מבחינתך וזה בסדר, זו דעתך, אבל תבין שיש גם דיעה אחרת ואתה, במקרה הזה, במסגרת הקהילה של אנשי האודיו, אתה במיעוט של המיעוט.

ללא מדידות. ללא אקוסטיקה, אתה חי בעולם של נדמה לי, עטוף בתיאורים אודיופילים מכאן ועד לאמריקה.

רחוק מרחק עצום מהמקור.

רן

הכל בסדר. אבל אם אחרי, מדידות, איזונים, RC, ואקוסטיקה מה אם הפסנתר נשמע כמו פטיש השטן?
זה קורה כשלא יודעים איך נשמע פסנתר.
אתה בתחום אחר, רן.
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
אז במה זה שונה מהפרקטיקה שדיברתי עליה?
הצורך העובדתי בהשוואה ראש בראש...

אתה רק מחזק את הדברים שאני אומר.

תגיד, שאלה לי אליך:

כמה קליינטים לדעתך יסכימו לבדיקה האמורה, ככל ותגיד להם שהבדיקה מותנית בכך שהם יקחו את המגבר שלך, יחיו איתו מספר ימים, אבל יביאו את שלהם אלייך, עד שהמגבר שלך יחזור....

כי אתה לא בעד השוואות ראש בראש....

רן

אתה מבין בכלל מה שאני כותב? לא נראה לי.
הלקוחות מבקשים להתייחד עם המגבר בבית. ומקבלים.
הבדיקה שאתה מדבר עליה, השוואות של חיבור וניתוק כבל 20 פעם בשעה לא שוות הרבה בעיני.
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
וזה אתה אומר לאחר שאתה עוסק בתחום כחובב וכסוחר במשך עשרות שנים?
כי זה טיעון תמוה… מצחיק ואפילו הייתי אומר מביש משהו.
סיגנל הוא סיגנל הוא סיגנל.

אני יודע מה זה סיגנל כטכנאי אלקטרוניקה.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
הכל בסדר. אבל אם אחרי, מדידות, איזונים, RC, ואקוסטיקה מה אם הפסנתר נשמע כמו פטיש השטן?
זה קורה כשלא יודעים איך נשמע פסנתר.
אתה בתחום אחר, רן.
אין סיטואציה כזאת.

אני אכן מגיע מתחום האודיו ואתה מגיע מתחום שונה לחלוטין, תחום שעולם האודיו לא מכיר בו.
אתה לא באמת אודיופיל, צר לי.

אתה בתוך עולם שנסמך על סיפורים ותיאורי גבורה, מבלי להציג תוצאות.

אי אפשר להשיג תוצאה אם לא מבינים את הבסיס. זה פשוט לא אפשרי, אל תעלב.

הסברתי לך גם כשהייתי אצלך, ברחל בתך הקטנה, אתה שומע שבור וזה לא יעזור אם ניגנת בלהקה או שאתה יודע לאיזה בית ספר אריק איינשטיין הלך ביסודי.

אתה יכול לקבל את זה וללמוד ואתה יכול לזלזל ולהקניט ולהתקדם, זו בחירתך.

ככל שמגיעים אליך ואין באס ויש הידהודים, אז קודם כל לפני הכל, הסאונד שבור. נקודה.

מרגע זה אפשר לספר סיפורים מכאן ועד העמודים הבאים.

הסאונד השבור, כמו שהסברתי לך גם אז, יוביל לזה שאין לך במה, אין לך רזולוציה והטונאליות שגויה מהיסוד ולכן לאונרד כהן ישמע כמו ילדה בת 12 שצורחת על אמא שלה שהיא לא קנתה לה רולאפס ולא כמו שלאונרד כהן אמור להשמע.

וככל ויש טונאליות וסאונד שבור, כל כלי יהיה שבור ורחוק מאוד מהמקור.

אבל אתה לא מעוניין ללמוד וזה גם בסדר.

רן
 

Balance

אוהב את התחום
הודעות
351
מעורבות
79
נקודות
28
אני יודע מה זה סיגנל כטכנאי אלקטרוניקה.

הבנתי.
ובכובע האמן/איש המוזיקה/וואטאבר… זה כבר לא מעניין.
אשמח להבין מהי המתודה שלך… לפתור בעיה ללקוח שקנה ממך רמקולים ויש לו הדהודים בחדר.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
שנה שעברה? שנים שעברו? זיכרון? אני שמעתי אתמול במערכת שלי והתמוגגתי, היום בבוקר רציתי לשרוף אותה מרוב שהרגשתי שהצליל הבוקע רזה ועצבני.. אולי זה אני אולי זה החשמל ואולי זה כל הדברים ועוד נעלמים לא מוסברים.
זיכרון טוב ממערכת ואו זיכרון רע הוא אמיתי אבל לא יכול להיות משהו מקודש שלא ניתן לבודקו מידי פעם ולהטיל ספק בנכונותו.

אגב, אני די בטוח שההתלהבות שלי והדרך שלי באודיו עם ההורנים והלאותר התחילה מבורות וחוסר ידיעה מספקת- חווית הסאונד אצל מורה הדרך שלי היממה אותי. ולא בטוח שהיה אותו אימפקט אם הייתי חי ליד מערכות היי אנדיות של אותה תקופה. נפלאות דרכי השם, לפעמים משתלם להיות בור ... ;)
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
אני למד ממורים טובים. הכל בסדר.
לא היתה בך טיפת הגינות לבוא ולשמוע אודיונק כפי שצריך. אתה ממשיך לחפור בצורה נקלית
על הדגמה של רמקול שבקושי עבר הרצה ולא חובר להגברה מתאימה.
כמה פעמים הזמנתי אותך מאז?
אבל למה לך לקלקל לעצמך את התענוג להמשיך להשמיץ?
לילטוב לך.
 

  • Like
Reactions: e&k

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
הבנתי.
ובכובע האמן/איש המוזיקה/וואטאבר… זה כבר לא מעניין.
אשמח להבין מהי המתודה שלך… לפתור בעיה ללקוח שקנה ממך רמקולים ויש לו הדהודים בחדר.

בשמחה.
אני מציע לו רמקולים של קודוס או דובל. שניהם נדיר שייצרו הדהודים בחדר.
ואם לא אלה, יש פתרונות אקוסטיים שונים, מכאלה שכל אחד יכול לסדר לבד
ועד מקצועיים. כל אחד לפי יכולתו והתנאים בבית.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אני למד ממורים טובים. הכל בסדר.
לא היתה בך טיפת הגינות לבוא ולשמוע אודיונק כפי שצריך. אתה ממשיך לחפור בצורה נקלית
על הדגמה של רמקול שבקושי עבר הרצה ולא חובר להגברה מתאימה.
כמה פעמים הזמנתי אותך מאז?
אבל למה לך לקלקל לעצמך את התענוג להמשיך להשמיץ?
לילטוב לך.
באמת?
אני בכנות לא זוכר.

אם אתה רוצה שאבוא שוב, אני אבוא בשמחה ונתאם זאת בימים הקרובים.

רק קח בחשבון משהו בסיסי עופר ואני חוזר ל...בסיס.

גרף תדרים שבור, שמביא איתו חוסר איזון טונאלי, קריסת במות, הידהודים, בעיות קשות בבאס ואובדן פירוט, לא קשור עם ברייק אין של רמקולים, או סוג המגבר, או סוג החשמל, או סוג הפרה...

אנחנו חוזרים לעניין סיינפלד ומאהלר ומה זה אודיו.

ככל ויש לך בעיה בחדר היא תשאר שם לנצח, בין אם הרמקול יורץ, או לא יורץ, או יוחלף מגבר, או כל שינוי אחר שתעשה באלקטרוניקה, גם אם תעלה את התקציב במליון דולר.

הבעיה לעולם לעולם לא תפתר באמצעות אלקטרוניקה כזו או אחרת.

היא תפתר רק אחרי שנמדוד את החדר ונבין את הבעיה והיקפה לעומק, מדידה שתאפשר לנו לטפל באופן נקודתי ומדויק בבעיה, בין פאסיבית ובין דיגיטלית.

ולבקשתך, נתאם ואבוא שוב.

רן
 

Balance

אוהב את התחום
הודעות
351
מעורבות
79
נקודות
28
בשמחה.
אני מציע לו רמקולים של קודוס או דובל. שניהם נדיר שייצרו הדהודים בחדר.
ואם לא אלה, יש פתרונות אקוסטיים שונים, מכאלה שכל אחד יכול לסדר לבד
ועד מקצועיים. כל אחד לפי יכולתו והתנאים בבית.

נגיד שלא מתחברים לסאונד של 2 פלאי תבל אלה… אז עוברים לפתרונות אקוסטיים, כן?
יופי.
איך יודעים אילו פאנלים?
איך יודעים כמה?
איך יודעים איפה למקם?

והאם אלה יהיו שונים אם מדובר על שיר או סרט?
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
באמת?
אני בכנות לא זוכר.

אם אתה רוצה שאבוא שוב, אני אבוא בשמחה ונתאם זאת בימים הקרובים.

רק קח בחשבון משהו בסיסי עופר ואני חוזר ל...בסיס.

גרף תדרים שבור, שמביא איתו חוסר איזון טונאלי, קריסת במות, הידהודים, בעיות קשות בבאס ואובדן פירוט, לא קשור עם ברייק אין של רמקולים, או סוג המגבר, או סוג החשמל, או סוג הפרה...

אנחנו חוזרים לעניין סיינפלד ומאהלר ומה זה אודיו.

ככל ויש לך בעיה בחדר היא תשאר שם לנצח, בין אם הרמקול יורץ, או לא יורץ, או יוחלף מגבר, או כל שינוי אחר שתעשה באלקטרוניקה, גם אם תעלה את התקציב במליון דולר.

הבעיה לעולם לעולם לא תפתר באמצעות אלקטרוניקה כזו או אחרת.

היא תפתר רק אחרי שנמדוד את החדר ונבין את הבעיה והיקפה לעומק, מדידה שתאפשר לנו לטפל באופן נקודתי ומדויק בבעיה, בין פאסיבית ובין דיגיטלית.

ולבקשתך, נתאם ואבוא שוב.

רן

אני לא מבקש שתבוא שוב. רק זה לא.
לילה טוב.
 

מאסטרו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
1,790
מעורבות
338
נקודות
83
נגיד שלא מתחברים לסאונד של 2 פלאי תבל אלה… אז עוברים לפתרונות אקוסטיים, כן?
יופי.
איך יודעים אילו פאנלים?
איך יודעים כמה?
איך יודעים איפה למקם?

והאם אלה יהיו שונים אם מדובר על שיר או סרט?

כשבאמת תצטרך ממני עזרה כזאת אז תקבל.
 

dor_s

חבר משקיען
הודעות
511
מעורבות
151
נקודות
43
אני מודד ומתעסק עם אקוסטיקה כבר למעלה מ 20 שנה.

כל עולם האודיו פועל בדיוק כמוני, בין אם הוא חובב כמוני, או בין אם הוא יצרן, או בין אם הוא אחראי על ההפקה או ההקלטה.
אשכרה מצחיק, זה עובדות מוגמרות התובנה הזאת?
הרי כל אם לא רוב היצרנים אומרים תכננו / הנדסנו וייצרנו בכלים הכי חדישים ומדוייקים.
אבל את ה fine tuning הסופי עשינו לפי האוזן
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
יש מקום להיעזר באנשי אקוסטיקה, זה חלק מהעניין של אנשי מקצוע. בטוח שחלקנו כאן ניתקל ויכול להמליץ על כאלו. העלויות תמיד מצדיקות את עצמן בריבוע- אם איש המקצוע עשה עבודה טובה.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
אני לא מבקש שתבוא שוב. רק זה לא.
לילה טוב.

לילה טוב עופר.

אגב, יש סיינפלד בנטפליקס, זה עדיין מצחיק מאוד.
מומלץ בחום.

רן
 

Balance

אוהב את התחום
הודעות
351
מעורבות
79
נקודות
28
בשמחה.
אני מציע לו רמקולים של קודוס או דובל. שניהם נדיר שייצרו הדהודים בחדר.
ואם לא אלה, יש פתרונות אקוסטיים שונים, מכאלה שכל אחד יכול לסדר לבד
ועד מקצועיים. כל אחד לפי יכולתו והתנאים בבית.

אני מבקש לחזור לזה על מנת לחדד ולהבין יותר. בכל זאת מדובר על עשרות שנות ניסיון.

מה יותר סביר?
  1. שהרמקולים הפלאיים האלה ידעו באיזה תדרים צריך לנגן חלש יותר בחדר הנתון כדי למזער הדהודים
  2. יש הדהודים גם עם הרמקולים האלה, אבל המאסטרו לא יודע לזהות אותם...
ואם המאסטרו כן מצליח לזהות הדהודים…האם הוא באמת יודע איזה פאנלים נדרשים לאבחנה הספציפית, היכן וכמה לשים...?
 
  • Haha
Reactions: AK1

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור