שניצל
חבר משקיען
- הודעות
- 8,362
- מעורבות
- 1,769
- נקודות
- 113
מאחר שאני רואה מזה מספר שבועות שהעסק באתר תקוע , ועניין השיתוף בתחביב לא ממש מעניין פה את החברים ,
החלטתי לשתף אותכם בקרב קשה שנערך אצלי בבית בין שתי מערכות שונות , אחת מודרנית ויקרה (יחסית) , לבין מערכת עתיקה ויחסית "זולה " (לא כל כך ), ולנסות להביא את שתיהם כתף אך כתף באיכות ,וכל זאת בכדי לראות האם יש משמעות לסכומים העצומים שחלקנו משקיעים תוך שכנוע עצמי שכך יותר טוב ,
אני במקרה יצא שיש לי מספיק ציוד כבלים ורמקולים בכדי לבנות שתי מערכות שעומדות אחת ליד השניה , שתיהם ענקיות (אישתי רוצה לקרוע אותי ) ,
המערכת היקרה (השרשרת )
מחשב מיוחד שהוזמן במיוחד מאנגליה - ממיר EMM XDS1 - קדם LUXMAN 1000 -רום קורקשיין LYNGDORF RP1 - מגברים- ,4 מונובלוקים LUXMAN 800 CLASS A, שתיים לצד בביאמפינג הוריזונטלי - רמקולים - גדולים מדי ALBEDO ATESIA מחוברים פעמים כפול אחד לגבוהים\מיד והשני לבסים בכל צד , (לא נתעסק עם הכבלים )
המערכת ה"זולה " (השרשרת )
מחשב אותו דבר - ממיר זהה ,- קדם VAC רנסנס סיגניטר שתי חלקים שפופרתי - רום קורקשיין , לינגדורף נוסף (יש לי שתיים ) מכוייל בהתאם למערכת שמחובר , מגבר - אנטם M1 קלאס D או אייר טיגט שפופרתי לחליפין , רמקולים - ALTEC LANSING 604 K שהינו 16 אינץ קונצנטרי (קומפרשיין טוויטר באמצע )נצילות 100DB /
במערכת "היקרה " האינפוט הוא XLR , ואילו ב"זולה" RCA .
כלומר אני במצב שיכול לעשות MUTE לאחת מהמערכות ולהפעיל מיד את השנייה אחרי איזון העוצמות ,וכך לשמוע האחת או השניה תוך חצי שניה ולכן לא לאבד את הזיכרון השמיעתי שכידוע לכם נעלם מהר ,
אין מה לומר שהיתה מלחמה קשה שעדיין נמשכת לאזן את המיקומים , כבלים , שינויים בקרוס המתכוונן , כיול ה RC בהתאם למצב ולמערכת -והנה שתי המערכות עובדות טוב ואפילו נשמעות דומה , כך שקשה לי לומר מה אני מעדיף ,
וקחו בחשבון שמדובר במגברים כל אחד בקלאס שונה , והאלטק בן 40 לפחות (אני בניתי לו תיבה אצל נגר נפלא עם פורטים שיורים לריצפה , באלבדו יש כבר טרסמישיון ליין ,
בקיצור , הכל שונה ולמרות הכל התוצאה בחדר כתף אל כתף , ואני למזלי במקרה זכיתי שיתאפשר לי להשוות התוצאה עם ציוד כל כך שונה אחד מן השני ,
אין ספק שהמצב הזה מעורר מחשבות האם יש צורך לקנות "מותגים " , האם יש לעניין השפעה משמעתית על הצליל , הייתכן שהחדר בו הם נמצאים קובע הרוב ולאו דווקא המגבר או הרמקול ,
בכל מקרה ,מכיוון שמדובר בתחביב ,העיסוק הזה בשתי מערכות שונות בתכלית לעיתים מרגש ,וקצת משנה את התפיסה לגבי מותגים או איזה ציוד נשמע יותר טוב , איזה כבל יותר מתאים , מה שכן , יכול להיות שחלק מהמוסיקה מתאים באחת מהמערכות ואילו אחרת בשניה ,
שיהיה לכולם גמר חתימה טובה ותספרו לנו מה קורה אצלכם מעבר לחיפוש מיקרופון .
החלטתי לשתף אותכם בקרב קשה שנערך אצלי בבית בין שתי מערכות שונות , אחת מודרנית ויקרה (יחסית) , לבין מערכת עתיקה ויחסית "זולה " (לא כל כך ), ולנסות להביא את שתיהם כתף אך כתף באיכות ,וכל זאת בכדי לראות האם יש משמעות לסכומים העצומים שחלקנו משקיעים תוך שכנוע עצמי שכך יותר טוב ,
אני במקרה יצא שיש לי מספיק ציוד כבלים ורמקולים בכדי לבנות שתי מערכות שעומדות אחת ליד השניה , שתיהם ענקיות (אישתי רוצה לקרוע אותי ) ,
המערכת היקרה (השרשרת )
מחשב מיוחד שהוזמן במיוחד מאנגליה - ממיר EMM XDS1 - קדם LUXMAN 1000 -רום קורקשיין LYNGDORF RP1 - מגברים- ,4 מונובלוקים LUXMAN 800 CLASS A, שתיים לצד בביאמפינג הוריזונטלי - רמקולים - גדולים מדי ALBEDO ATESIA מחוברים פעמים כפול אחד לגבוהים\מיד והשני לבסים בכל צד , (לא נתעסק עם הכבלים )
המערכת ה"זולה " (השרשרת )
מחשב אותו דבר - ממיר זהה ,- קדם VAC רנסנס סיגניטר שתי חלקים שפופרתי - רום קורקשיין , לינגדורף נוסף (יש לי שתיים ) מכוייל בהתאם למערכת שמחובר , מגבר - אנטם M1 קלאס D או אייר טיגט שפופרתי לחליפין , רמקולים - ALTEC LANSING 604 K שהינו 16 אינץ קונצנטרי (קומפרשיין טוויטר באמצע )נצילות 100DB /
במערכת "היקרה " האינפוט הוא XLR , ואילו ב"זולה" RCA .
כלומר אני במצב שיכול לעשות MUTE לאחת מהמערכות ולהפעיל מיד את השנייה אחרי איזון העוצמות ,וכך לשמוע האחת או השניה תוך חצי שניה ולכן לא לאבד את הזיכרון השמיעתי שכידוע לכם נעלם מהר ,
אין מה לומר שהיתה מלחמה קשה שעדיין נמשכת לאזן את המיקומים , כבלים , שינויים בקרוס המתכוונן , כיול ה RC בהתאם למצב ולמערכת -והנה שתי המערכות עובדות טוב ואפילו נשמעות דומה , כך שקשה לי לומר מה אני מעדיף ,
וקחו בחשבון שמדובר במגברים כל אחד בקלאס שונה , והאלטק בן 40 לפחות (אני בניתי לו תיבה אצל נגר נפלא עם פורטים שיורים לריצפה , באלבדו יש כבר טרסמישיון ליין ,
בקיצור , הכל שונה ולמרות הכל התוצאה בחדר כתף אל כתף , ואני למזלי במקרה זכיתי שיתאפשר לי להשוות התוצאה עם ציוד כל כך שונה אחד מן השני ,
אין ספק שהמצב הזה מעורר מחשבות האם יש צורך לקנות "מותגים " , האם יש לעניין השפעה משמעתית על הצליל , הייתכן שהחדר בו הם נמצאים קובע הרוב ולאו דווקא המגבר או הרמקול ,
בכל מקרה ,מכיוון שמדובר בתחביב ,העיסוק הזה בשתי מערכות שונות בתכלית לעיתים מרגש ,וקצת משנה את התפיסה לגבי מותגים או איזה ציוד נשמע יותר טוב , איזה כבל יותר מתאים , מה שכן , יכול להיות שחלק מהמוסיקה מתאים באחת מהמערכות ואילו אחרת בשניה ,
שיהיה לכולם גמר חתימה טובה ותספרו לנו מה קורה אצלכם מעבר לחיפוש מיקרופון .