תחרות בין מערכת סופר מושקעת לבין מערכת הרבה יותר פשוטה וזולה !


AVRHAM

אוהב את התחום
הודעות
61
מעורבות
16
נקודות
8
שניצל כל הכבוד .הערת את האתר.
 

לני

חבר משקיען
הודעות
694
מעורבות
275
נקודות
63
אני רק שאלה לאדון שניצל,
קודם כל, אני עוקב אחריך כבר מאז ששיתפת את המערכת שלך בעידן הקורונה, ומה שתפס אותי הוא ההבנה שהרום קוריקשן הוא החלק הכי חשוב אצלך במערכת, ובעקבותיך, גם אצלי. מהרגע שהתחלתי ליישם רום קוריקשן (אפילו כניסיון - כטיוטה, אחר כך דייקתי בעקומת התיקון והפרדתי את התיקון לרמקול שמאל וימין כדי לקבל תוצאה מדוייקת יותר), וכבר בשלב הטיוטה, הניסיון, הבנתי שאי אפשר לחזור אחורנית !
אין חדר שאין בו בעיות. ובמיוחד למי שאוהב במה גדולה ושומע בעצמה שמערבת את החדר - אי אפשר לחזור אחורנית נקודה.
שאפו לך - אתה הראשון שהעיר את עיניי בנושא הרום קוריקשן.

עם זאת, אני מתרשם שאתה מיישם אותו באופן הבא, לך יש רכיב יעודי Lyngdorf שהוא מחובר (אם הבנתי נכון) בין הקדם-מגבר שלך, לבין ההגברה שלך.
זאת אומרת שאתה מיישם את התיקון על כל המקורות, ללא יוצא מן הכלל.

אני סבור שהדרך היותר טובה, היא לא להכניס חוליה נוספת שמסבכת את ה Setup, שהרי ה Lyngdorf נאלץ לדגום מחדש (יש לו ממיר אנאלוג-לדיגיטאל בכניסה) ואז המעבד אות של ה Lyngdorf מבצע את התיקון (כמובן שהתיקון מתבצע מתמטית לאחר המרה לדיגיטאל), ואז ה Lyngdorf נאלץ להמיר בחזרה את האות הספרתי - לאות אנאלוגי עם ממיר DAC שיש לו ביציאה. ומשים היישר להגברה שלך.
אני סבור שההמרות האלה פוגעות בצליל, שהרי, למה לך להשקיע במקור כה יקר כמו ה EMM, שיש לו DAC משובח והוא ה DAC היחידי שאתה רוצה לעבור דרכו. אצלך אתה עובר עוד שני המרות נוספות על ידי DACים נחותים יותר שיש בכניסה וביציאה של ה Lyngdorf.

לא עדיף ליישם את עקומת התיקון כבר במקור, עוד שהאות דיגיטאלי ?
האם חשבת לנסות ליישם זאת באמצעות Roon? (לדעתי הוא הטרנספורט הדיגיטאלי הכי טוב שיש ומאפשר תיקון ברזולוציה גבוהה והפרדת התיקון לרמקול שמאל וימין. ראוי לציין שכח העיבוד של Roon הוא למעשה לא מוגבל כי הוא משתמש בכח העיבוד שיש לך במחשב - והוא גדול בהרבה ויכול ליישם עקומות תיקון בעלות רזולוציה גובהה משמעותית מהיכולת של מעבד האות שיש ב Lyngdorf)
באופן הזה, אני נהנה מהמרת DAC אחת בלבד. (ולא חוטא בשלוש המרות כמו אצלך).
מה דעתך?


הי
אני בניתי מערכת עם קרוס אקטיבי.

ברמקול רגילה קרוסאובר זו היחידה שמחלקת את התדרים בין האלמנטים.
היא מורכבת מקבלים סלילים ונגדים.
והיא לא חפה מבעיות, הפאזה תלויה בתדר, יש עקבה שקופצת בתדרים מסויימים
בקיצור מתאמצים מאוד שהלב של המערכת יהיה מושלם אבל בטכלס ברגע שהרמקול נכנס לחדר אז הכל נדפק.

אז הרעיון של קרוס דיגיטלי זה למנוע את הווג'ראס של הקרוס מבחינת תיאום פאזות, תלות בין עקבות של האלמנטים ועל הדרך הוא מאפשר לעשות את ה room correction במחיר של מגברים - כל דרייבר ברמקול מחובר מגבר אישי שלו, קח שרמקול 3way יש שישה מגברים שונים.

אבל גם כאן יש בעיה .
אחרי הדגימה והעיבוד יש המרה נוספת....


בעתיד אני רוצה לפתח קרוס דיגיטלי ברמת מחשב עם כרטיס קול בעל שישה ערוצים שונים ותוכנה ייעודית שתחלק את הסינגל בין הערוצים ותתקן בהתאם לחדר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
הי
אני בניתי מערכת עם קרוס אקטיבי.

ברמקול רגילה קרוסאובר זו היחידה שמחלקת את התדרים בין האלמנטים.
היא מורכבת מקבלים סלילים ונגדים.
והיא לא חפה מבעיות, הפאזה תלויה בתדר, יש עקבה שקופצת בתדרים מסויימים
בקיצור מתאמצים מאוד שהלב של המערכת יהיה מושלם אבל בטכלס ברגע שהרמקול נכנס לחדר אז הכל נדפק.

אז הרעיון של קרוס דיגיטלי זה למנוע את הווג'ראס של הקרוס מבחינת תיאום פאזות, תלות בין עקבות של האלמנטים ועל הדרך הוא מאפשר לעשות את ה room correction במחיר של מגברים - כל דרייבר ברמקול מחובר מגבר אישי שלו, קח שרמקול 3way יש שישה מגברים שונים.

אבל גם כאן יש בעיה .
אחרי הדגימה והעיבוד יש המרה נוספת....


בעתיד אני רוצה לפתח קרוס דיגיטלי ברמת מחשב עם כרטיס קול בעל שישה ערוצים שונים ותוכנה ייעודית שתחלק את הסינגל בין הערוצים ותתקן בהתאם לחדר.
זה פתרון שמוגבל לרמקולים שיש אפשרות חיצונית חיבור בנפרד לכל אחד מהדרייברים, בעוד שרוב הרמקולים יש חיבור יחיד או שניים, ובעצם גם זה לא מספיק, כי צריך גם לעקוף את הקרוס ה-built-in של הרמקול. צריכה להיות גישה לטרמינלים של הדרייברים ואפשרות לעקיפת/ניתוק הקרוס, ולא כל אחד מוכן שיפתחו את הרמקולים שלו ויעשו את מה שנדרש בשביל זה.

חוצמזה, זה לכשעצמו אינו תחליף ל-RC, כי כדי לבצע את הפונקציונאליות של RC, צריך אפשרות להגברה/הנחתה של תדרים ספציפיים: לא מדובר רק על הפרדה לדרייברים אלא גם שליטה על עקומת ההיענות של כל אחד מהם, או לפחות של הוופרים ואולי גם התדרים הנמוכים של המיד.

מעבר לזה, RC טוב גם פותר בעיות של תזמונים, משפר impulse response, ואם יש יותר מזוג רמקולים, מטפל גם בהבדלים בזמני הגעה.

לילה טוב!
 
נערך לאחרונה ב:

לני

חבר משקיען
הודעות
694
מעורבות
275
נקודות
63
זה פתרון שמוגבל לרמקולים שיש אפשרות חיצונית חיבור בנפרד לכל אחד מהדרייברים, בעוד שרוב הרמקולים יש חיבור יחיד או שניים, ובעצם גם זה לא מספיק, כי צריך גם לעקוף את הקרוס ה-built-in של הרמקול. צריכה להיות גישה לטרמינלים של הדרייברים ואפשרות לעקיפת/ניתוק הקרוס, ולא כל אחד מוכן שיפתחו את הרמקולים שלו ויעשו את מה שנדרש בשביל זה.

חוצמזה, זה לכשעצמו אינו תחליף ל-RC, כי כדי לבצע את הפונקציונאליות של RC, צריך אפשרות להגברה/הנחתה של תדרים ספציפיים: לא מדובר רק על הפרדה לדרייברים אלא גם שליטה על עקומת ההיענות של כל אחד מהם, או לפחות של הוופרים ואולי גם התדרים הנמוכים של המיד.

מעבר לזה, RC טוב גם פותר בעיות של תזמונים, משפר impulse response, ואם יש יותר מזוג רמקולים, מטפל גם בהבדלים בזמני הגעה.

לילה טוב!

את הרמקולים שלי בניתי לבד אז לא היו לי בעיות להנדס נכון את הרמקול מבחינת מבנה וחיבוריות.
לגבי הבעיות שציינת, באופן כללי אין בעיה לפרק את הדרייברים להתחבר אליהם ישירות , ולצאת החוצה דרך הפורט.

חוצמזה זה ממש תחליף מושלם לrc,
למעשה ה RC החדשים עובדים עם dsp.
לdsp יש יכולת להנחית, להגביר , לפלטר תדרים, לדלות בפאזה , עקום ההיענות. שליטה מלאה על הכול.
מתאים גם לקרוס וגם ל RC.
ובפועל אין מניע שהוא יעשה גם וגם
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
את הרמקולים שלי בניתי לבד אז לא היו לי בעיות להנדס נכון את הרמקול מבחינת מבנה וחיבוריות.
לגבי הבעיות שציינת, באופן כללי אין בעיה לפרק את הדרייברים להתחבר אליהם ישירות , ולצאת החוצה דרך הפורט.

חוצמזה זה ממש תחליף מושלם לrc,
למעשה ה RC החדשים עובדים עם dsp.
לdsp יש יכולת להנחית, להגביר , לפלטר תדרים, לדלות בפאזה , עקום ההיענות. שליטה מלאה על הכול.
מתאים גם לקרוס וגם ל RC.
ובפועל אין מניע שהוא יעשה גם וגם
לא הבנתי: האם הקרוס שלך יכיל גם DSP שיעשה את כל מה ש-RC עושה?
אם לא, אז הוא לא שקול ל-RC, ואם כן, אז הוא RC בעצמו :)

מילא קרוס דיגיטלי לחלוקת תדרים, אבל קשה לי להאמין שתפתח RC שלם בעצמך.

דרך אגב, בעזרת RC מודרני אפשר בקלות לעשות גם את מה שאתה רוצה לעשות -- לחלק תדרים לדרייברים -- מבחינת ה-RC, לא משנה אם מה שמחובר אליו הוא רמקול 3-way או דרייבר בודד. מעניין אותו רק באיזה תדרים הוא יודע לטפל, שאת זה אפשר להגדיר בקלות, ואת שאר הפונקציונליות של טיפול ב-RC ו-timing וכל מה שצריך הוא מפעיל על כל מה שמחובר אליו בתיאום מירבי.
 

לני

חבר משקיען
הודעות
694
מעורבות
275
נקודות
63
לא הבנתי: האם הקרוס שלך יכיל גם DSP שיעשה את כל מה ש-RC עושה?
אם לא, אז הוא לא שקול ל-RC, ואם כן, אז הוא RC בעצמו :)

מילא קרוס דיגיטלי לחלוקת תדרים, אבל קשה לי להאמין שתפתח RC שלם בעצמך.

דרך אגב, בעזרת RC מודרני אפשר בקלות לעשות גם את מה שאתה רוצה לעשות -- לחלק תדרים לדרייברים -- מבחינת ה-RC, לא משנה אם מה שמחובר אליו הוא רמקול 3-way או דרייבר בודד. מעניין אותו רק באיזה תדרים הוא יודע לטפל, שאת זה אפשר להגדיר בקלות, ואת שאר הפונקציונליות של טיפול ב-RC ו-timing וכל מה שצריך הוא מפעיל על כל מה שמחובר אליו בתיאום מירבי.

כן


מאפשר לעשות גם crossover וגם RC.

וזה סתם צעצוע זול שיש טובים מממנו
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
חשבתי שאתה מדבר על קרוס אקטיבי שפיתחת בעצמך וטענת שהוא תחליף ל-RC:
אז הרעיון של קרוס דיגיטלי זה למנוע את הווג'ראס של הקרוס מבחינת תיאום פאזות, תלות בין עקבות של האלמנטים ועל הדרך הוא מאפשר לעשות את ה room correction במחיר של מגברים - כל דרייבר ברמקול מחובר מגבר אישי שלו, קח שרמקול 3way יש שישה מגברים שונים.
אבל לא נראה לי נכון שזה תחליף ל-RC.


וחשבתי שאתה אומר שבעתיד תפתח גם קרוס דיגיטלי ברמת מחשב, וגם תוכנה ייעודית שאתה תפתח, ותתן פונקציונלית של RC,
אני רוצה לפתח קרוס דיגיטלי ברמת מחשב עם כרטיס קול בעל שישה ערוצים שונים ותוכנה ייעודית שתחלק את הסינגל בין הערוצים ותתקן בהתאם לחדר.
ולא נראה לי שתפתח תוכנה שתיתן את הפונקציונליות של RC, שמומחים רציניים עבדו עליו שנים עליו שנים.


ועכשיו פתאום אתה מראה לי RC מוכן, שעובד עם תוכנה מוכנה מראש של Dirac.
כן


מאפשר לעשות גם crossover וגם RC.

וזה סתם צעצוע זול שיש טובים מממנו
באיזה הקשר אתה מראה לי אותו?

את זה ש-RC יכול גם לפצל תדרים כבר כתבתי קודם, כך שזה לא חידוש:
דרך אגב, בעזרת RC מודרני אפשר בקלות לעשות גם את מה שאתה רוצה לעשות -- לחלק תדרים לדרייברים -- מבחינת ה-RC, לא משנה אם מה שמחובר אליו הוא רמקול 3-way או דרייבר בודד. מעניין אותו רק באיזה תדרים הוא יודע לטפל, שאת זה אפשר להגדיר בקלות, ואת שאר הפונקציונליות של טיפול ב-RC ו-timing וכל מה שצריך הוא מפעיל על כל מה שמחובר אליו בתיאום מירבי.
 

לני

חבר משקיען
הודעות
694
מעורבות
275
נקודות
63
אתה עושה סלט ממה שכתבתי.
אני אסכם את השיח חרשים....


כתבתי במפורש שבניתי מערכת עם קרוס אקטיבי.
תיארתי את הבעיות בקרוס הרגיל.
אחר כך הסברתי על היתרונות של אקטיבי.
הדגשתי את הבעיותיות בקרוס דיגיטלי שנובעת מהמרה כפולה (כפי שכתב altekeker)

ובסוף סיימתי עם חלום שלי לפתח קרוס אקטיבי ברמת מחשב שמתבסס על כרטיס קול על מנת למנוע את המרה כפולה.



במשך שנים היתה קונספציה שרק חברות אודיו יכולות לפתח רמקולים, והינה עוד ועוד אנשים בונים רמקולים diy שנשמעים אחלה.
זה לא מדע חלל.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
אתה עושה סלט ממה שכתבתי.
אני אסכם את השיח חרשים....
זה לא בדיוק שיח חרשים, כי שמעתי והבנתי את מה שכתבת :)

כתבתי במפורש שבניתי מערכת עם קרוס אקטיבי.
תיארתי את הבעיות בקרוס הרגיל.
אחר כך הסברתי על היתרונות של אקטיבי.
הדגשתי את הבעיותיות בקרוס דיגיטלי שנובעת מהמרה כפולה (כפי שכתב altekeker)

ובסוף סיימתי עם חלום שלי לפתח קרוס אקטיבי ברמת מחשב שמתבסס על כרטיס קול על מנת למנוע את המרה כפולה.
נכון, זו האמת, אבל לא כל האמת. אכן כתבת את כל הנ"ל, והבנתי הכל, אבל התייחסת כמה פעמים ל-room correctio, אם באופן ישיר ואם באופן עקיף ע"י איזכור התאמה לחדר, ורק על זה היה כל השיח בינינו, אבל אתה לא מזכיר שום דבר מזה ב"סיכום" שלך, כך שהוא בכלל לא מהווה סיכום של השיח האמור.

חוצמזה, המרה כפולה נדרשת רק אם למקור אין יציאה דיגיטלית שמתאימה ל-RC.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור