אני בטוח שיהיו מגוון דעות שונות, במיוחד בנוגע למה שקשור לסאונד. לי יש נקודת מבט קצת שונה, שלדעתי רלוונטית לא רק בציוד אודיו. מהניסיון שלי עם מגוון שנאים (יש לי כמה וכמה כאלה קבועים ומשתנים לשימושים שונים) לא בהכרח לציוד סטריאו, יש כמה דברים שהייתי שם עליהם את הדעת:
1. מבחינת הספק צריך לקחת אחד חזק מספיק לפי דרישות המגבר שתקנה. בדר״כ המפרט ניתן בVA ולא בוואט וזה מה שצריך לדאוג שיתאים או יהיה עם מקדם ביטחון כלשהו.
2. אם תצטרך שנאי גדול מאוד (סדר גודל של בערך 1500VA ומעלה), עלולה להיות לך בעיה של הקפצת המאמ״ת בארון החשמל כתלות בסוג המפסק והזרם אליו הוא מותאם ביחס לשנאי שתשתמש בו. במידה וזה יהיה רלוונטי (על פי הספק המגבר והשנאי), תעלה את הנקודה לדיון פה, תמיד אפשר להוסיף מעגל הפעלה רכה. אני עושה את זה עם השנאים הגדולים יותר שלי גם כן.
3. עדיף מכשיר מיצרן נורמאלי גם בכדי להפחית את הרעש האקוסטי שנפלט ממנו. חלקם מזמזמים יותר מאחרים אף ברמה ששומעים את זה בקלות מכמה מטרים בחדר שקט. מאחר והכוחות שמופעלים בשנאי לא זניחים, במיוחד בהדלקה, זה משהו שעלול להופיע ולהתגבר בהדרגה. בנושא זה, אם יש אפשרות להחביא אותו במקום שיפחית את כמות הרעש שיגיע אלייך לאוזן, מה טוב. רק לא לשכוח שהשנאי מתחמם לכן צריך לאפשר לו איוורור תקין. השנאי מתחמם במידה מסוימת גם כאשר המכשיר שמחובר אליו כבוי.
4. רעש חשמלי נפלט מכל שנאי, יש מגוון מבנים שמפחיתים את זה. אפילו הכיוון של השנאי (בעיקר הליבה שלו בשנאים עם ליבה לא עגולה, ונקודת החיבור של החוטים לליפוף על הליבה) משפיעים על הרעש שיכול להיצמד לסיגנלים בסביבה. לכן מבחינה פרקטית, מומלץ למקם את השנאי במרחק מספק מקווי סיגנל רגישים כמו הכניסות למגבר למשל ובמיוחד קווי סיגנל של פטיפון אם ישנו. אלה בדר״כ הסיגנלים הרגישים יותר במערכת, אז עדיף לא לקרב אותם לשנאי עצמו במידה וזה אפשרי.