ראדצקי (Radetzky), לא רדינסקי.יוהאן שטראוס האב כתב את מארש רדינסקי המסיים את כל הקונצרטים של ראש השנה של וינה
...
המלצות שלי
הם קראייאן מ1987
קלייבר 1989-1992
זובין מהטה המעולה 1990-1995-1998-2007-2015
וילי בוסקובסקי 1979
לורין מאזל 1982 1994 1996/1999
טעות קולמוס {תוקן}ראדצקי (Radetzky), לא רדינסקי.
מכל ההמלצות אני מצטרף רק לקאראיאן 87, בעיקר בזכות ואלס "קולות האביב" עם Kathleen Battle, אם כי זו לא הקלטה "אודיופילית".
עמיר
עוד טעות קולמוס -- K2, לא Z2צפה בקובץ המצורף 27197
טעות קולמוס {תוקן}
כן זה ממש זה הדיסק נשמע מעולה -יצא רימסטר חדש אז Z2 של JVC יפן בלבד.
עוד טעות קולמוס -- K2, לא Z2
זה יצא ביפן ב-K2HD של חברת Universal (חברת האם של DG).
עם ואלס "הקיסר" כ"בונוס".
בוא נגיד ששמעתי K2HD הרבה יותר טובים מזה. ההקלטה לא ממש מצטיינת, וגם הנגינה המאוד-מהוקצעת קצת יבשה מדי לטעמי.
עמיר
היה סרט קולנוע אחד, אחד בלבד, שבו היתה מוזיקה גם של יוהאן שטראוס וגם של ריכארד שטראוס.
מישהו זוכר?
נחש איך גיליתי את זה ??? עוד ללא וידאו אז או בכלל ראיתי או ידעתי על הסרט 2001שיחקת אותה.
כן, 2001 אודיסאה בחלל
או שהטעמים שלנו שונים מהותית, או שאנחנו מקשיבים לדברים אחרים לחלוטין, או שהמערכות שלנו גורמות להקלטות אחרות להצטיין או להיפך, אבל הדברים שאתה משבח נשמעים לאוזני בינוניים עד ממש גרועים.אותו מהנדס גונטר הרמנס -{שוב טעות קולמוס אולי } הוציא שנה לאחר מכן הקלטה טובה יותר לאבדו
וגם בשנת 1991 קונצרטים של השנה החדשה
{מהנדסים אחרים של DGG הוציאו לברנשטיין אבדו אוזוה יופי של הקלטות.
או שהטעמים שלנו שונים מהותית, או שאנחנו מקשיבים לדברים אחרים לחלוטין, או שהמערכות שלנו גורמות להקלטות אחרות להצטיין או להיפך, אבל הדברים שאתה משבח נשמעים לאוזני בינוניים עד ממש גרועים.
למשל, אחד הדברים שתמיד הכי תיסכלו אותי בקשר לקאראיאן זה עד כמה בינוני/גרוע הקליטו אותו, במיוחד ב-DG, אבל גם ב-EMI, ובשניהם לפעמים עם המפיק הקלוץ Michel Glotz, שאפילו אמר באיזשהו ראיון שהוא עשה עם ההקלטות מה שבא לו. כל זאת בעוד שמנצחים שהם עקרונית "נחותים" ממנו, כמו Fremaux, Berglund ואפילו Previn, קיבלו הקלטות מופת, בטח ב-EMI, עם צוותים כמו Bishop/Parker, Frazer/Eltham, Mottley/Boyling וכאלה.
הקלטות טובות ממש של קאראיאן זכורות לי רק עם צוותים של Decca, בעיקר בשיתוף עם RCA Living Stereo, כמו בכרמן ובטוסקה.
אני לא זוכר אפילו הקלטה טובה אחת של Günter Hermanns, ובעצם הרבה מההקלטות של DG (אז DGG) משנות ה-50 עד ה-90 היו כמעט תמיד עם multimiking בעייתי, רובן מבורדקות למדי מבחינת imaging, ולחלקן באס לא פרופורציוני ו/או צרחנות במיתרים. בחלק מהמקרים חלק מהבעייתיות נעשתה חמורה פחות במעבר לדיסקים, וחלק מהדיסקים גרועים אפילו יותר.
והקלטות קולומבייה שאתה מתלהב מהן? אני לא מבין על מה אתה מדבר ומה יש להתלהב מהן
קניתי במיוחד כמה מהתקליטים שהזכרת.
למשל אורמאנדי בקודאי -- איפה תוף הבאס שם ואיפה תוף הבאס בהקלטות של Telarc? לא רק לא באותה כיתה, לא באותו בית-ספר.
כנ"ל, איפה השחרזאדה של ברנשטיין (6 עיניים) מול זו של ריינר? לא רק לא באותו ביצפר, לא באותה מדינה.
יש לקולומבייה פה ושם הקלטות טובות. למשל הפאסטוראלית של בטהובן עם ואלטר די טובה, אבל לא אלה שזכור לי שהזכרת.
לא יודע מה לומר, מעבר לזה שכנראה שעל טעם וריח אין מה להתווכח.
עמיר
אני לא יודע איזו הדפסה ראשונה יש לך, אבל אם היא ב-Decca, אז היא כנראה לא הראשונה.כל מה שהזכרת הוא ממש נגעת בלב הבעיה של הקלטות קראייאן DGG /EMI
בדקה כרמן לצערי אין לי עדיין אבל טוסקה יצאה במספר הוצאות ויש לי את הראשונה
קצת חד אבל עם כזו פריסה של כלים מורחבת ועומק במה מעולה
הנה, זה דוגמה למהנדס שהקלטות שלו משכו את תשומת לבי במידה שמאוד הצדיקה לבדוק מי הייה צוות ההקלטה, כדי להימנע מהן -- הוא ממש חירבן המון הקלטות של ביצועי מופת.קראייאן בהקלטה של תזמורת פריז שהוקלט באולם SELLE WAGRM PARIS
PAUL VAVASSEUER המהנדס כל מה שיצא תחת ידו
תפס את האיקוסטיקה של האולם מעולה ועומק ראוול לה וואלס +אלדורדה דה גרציוזו
שונה מכל הקלטה של EMI
לא זוכר, מבחינתי לא ממש מעניין אם שומעים טרומבונים טוב אבל הסך-הכל לא מזהיר.מוזר צר לי אבל במה שהיה לי הייתי מדגים את הבאס המעולה עם המערכת שלי אז ורמקול שלא אומר את שמו אתה כבר יודע
איז הבאס וטרומבונים
אגב הטרומבונים איך נשמעים ????
ההדפסות הכי מוקדמות שמצאתי. מצב התקליטים טוב. הצילום הוא מעכשיו, של התקליטים שלי, לא ממקור חיצוני.איזה הוצאה יש לך בתקליט של הרי יאנוש של אורמנדי ???
יש לי, כמובן, גם ב-SACD וגם reissue LP של Analogue Productionsרוצה צליל טוב קונצרטו לתיזמורת של ברטוק עם פריץ ריינר תזמורת שיקאגו RCA
לטעמי היה לי SACD ועכשו יש לי רק בגירסת CD
הרבה הבדל לא היה למען האמת אצלי בשני מכשירים
SA11S1
SCD-1
האם אתה מכיר בטח יש לך ?
יש לי, כמובן, גם ב-SACD וגם reissue LP של Analogue Productions
(Quality Record Pressing)
וייש הרבה מאותה סדרה שנשמעים עד יותר טוב, כולל השחרזאדה האמורה עם ריינר.
עמיר