עם רפי, התכתבתי בעבר (לפני כמה שנים), בנושא סטנדים/שיכוך, מצאתי אותו כאדם, כבר בהתכתבות, נעים, סבלני, נתרם לכל עזרה ושאלה.
מזה זמן שאני מאוד רציתי לשמוע את חברת הרמקולים המאוד מסקרנת הזו G.I.P. Laboratory
קורונה הגיעה, זמנים לא תואמים, עיסוקים ולמעשה כבר שכחתי מהחברה הזו, עם השנים שעברו.
הכתבה של תומר צין ושיחה עם חבר טוב, בהחלט "החזירו לי את הזיכרון".
במקרה היום, זזה לי פגישה והחלטתי להיות ספונטני וליצור קשר עם רפי, לביקור ספונטני, רפי נענה לבקשה וקבענו.
רפי, קבל אותי עם חיוך ואספרסו, מעט צ'יט צ'אט,
כמה מילים על רפי, אדם שקט, צנוע מאוד, אדיב ונעים, איש שיחה שמאוד שמחתי לדבר עמו.
יש לרפי שתי מערכות אשר שונות לחלוטין אחת מהשנייה.
באחד החדרים שכנו להם ה-GIP שמאוד סקרנו אותי, מיקומם בחדר יחסית קטן ממדים/רגיל ובעל טיפול אקוסטי פסיבי במקומות ספציפיים,
תוך כדי נבירה באוסף הדיסקים של רפי, שאלתי מעט שאלות על החברה והרמקולים, קבלתי הסברים טכניים מלאים, ומילים על ההתנסות איתם.
הקטעים הראשונים אותם אני מביא בדר"כ להתרשמות אצל חברים/יבואנים אצלם אני מתארח ומתרשם, הוא ה-MUSIC SCORE בדיסק פיזי מסרטו של טים ברטון BATMAN מ-1989,
ה score הוא תזמורת של כ-120 נגנים,
מוזיקה קלאסית סוחפת בניצוחה של המלחין
Danny Elfman
קצת מילים על ההקלטה,
הטווח הדינמי של אותה הקלטה ספציפית, הייתה יכולה להיות טובה יותר ועם זאת שמיעתן של כמה קטעים שבחרתי להשתמש בהם, משמשות עבורי כ"כלי", אשר מצליח ונותן לי איזו אינדיקציה להבין את הפוטנציאל של המערכת אותה אני שומע,
לצערי ברוב המערכות ששמעתי עד כה, פרט לכמה, ההקלטה אינה מצליחה להישמע מספיק בברור בכל הקשור להפרדת הכלים, מבחינת דינמיות, סחף והתרחשות.
התחלנו כאמור בקטעים הספציפיים,
יכול לומר שהבנתי כבר בדקה הראשונה, שיש פה משהו מיוחד ולא רגיל, הרמקולים של GIP אותם שמעתי, מייצרים "קיר" של סאונד, אין רמקולים בחדר, יש חזית מולי של קיר דיי גבוה ורחב, הכלים נשמעים בברור, טונאליות טבעית מאוד, דינמיות מעולה עבור אותה הקלטה,
המערכת כבר עברה את ה"בחינה" הזו שהעברתי בהצלחה רבה.
מרשים !
עברנו לאבישי כהן, הקטע שנבחר "יד ענוגה", הדביק אותי לספה והפנט אותי, הגודל, הנוכחות של אבישי והזמרת/ות הייתה כ"כ גדולה וריאליסטית, התחום התחתון היה מורגש, מפורט, עשיר ועם משקל מדהים.
עברנו לזמרת ספרדייה MAYTE MARTIN שלראשונה שמעתי,
כלים שהתפזרו במרחב ונעלמו לחלוטין, המרכז כה מוחשי,
עצמתי את עיניי והרגשתי את קולה מרחף, עם נוכחות מוחשית, שרה ליד, תענוג.
שמענו במשך כשעתיים שלמות של מוזיקה, בין עם צלילים של תזמורת ספרדית, קצת DAVE BRUBEK, קצת פינק פלויד, ועוד...
ה מערכת כתוצאה, מרגשת, טבעית, עם נשמה פשוט אדירה, מלאה, רכה, טונציה מאוזנת, תחום תחתון מדוייק, מלא ופאנצי, לא מפוזר, אחיד ומפורט, גבוהים טבעיים מאווד ולרגע לא מעייפים, פשוט קיר של סאונד, החדר מעט מגביל את היכולות הכה מרשימות של הרמקולים, אך כמות הרגש, סחף והפוטנציאל האדיר הרשימו אותי מאוד.
בקשתי מרפי לטעום גם את המערכת בסלון
זוג Vandersteen משולבים עם סאבים תואמים.
בתחילה שמענו שוב את אותם קטעים מהפסקול המאתגר שהבאתי, וקטעים נוספים, המערכת הצליחה להעניק פרזנטציה רחבה בשל המרחב בסלון, טונציה יחסית אחידה, אך בראש, צליליה והנוכחות של המערכת GIP ששמעתי לפני כן, הדהדה בראש, והיה קשה לי להפריד את התוצאה ששמעתי לבין מה שאני שומע בסט השני, ועם זאת הפוטנציאל בהחלט קיים, אך הקסם שנשביתי בו לפני, כאמור הקסים אותי משמעותית יותר.
רפי שמחתי מאוד שנענית לספונטניות שלי ושמחתי לפגוש ולחוות את אחת המערכות המקסימות בארץ.
תודה!
מאוד ממליץ ללכת ולשמוע.
מזה זמן שאני מאוד רציתי לשמוע את חברת הרמקולים המאוד מסקרנת הזו G.I.P. Laboratory
קורונה הגיעה, זמנים לא תואמים, עיסוקים ולמעשה כבר שכחתי מהחברה הזו, עם השנים שעברו.
הכתבה של תומר צין ושיחה עם חבר טוב, בהחלט "החזירו לי את הזיכרון".
במקרה היום, זזה לי פגישה והחלטתי להיות ספונטני וליצור קשר עם רפי, לביקור ספונטני, רפי נענה לבקשה וקבענו.
רפי, קבל אותי עם חיוך ואספרסו, מעט צ'יט צ'אט,
כמה מילים על רפי, אדם שקט, צנוע מאוד, אדיב ונעים, איש שיחה שמאוד שמחתי לדבר עמו.
יש לרפי שתי מערכות אשר שונות לחלוטין אחת מהשנייה.
באחד החדרים שכנו להם ה-GIP שמאוד סקרנו אותי, מיקומם בחדר יחסית קטן ממדים/רגיל ובעל טיפול אקוסטי פסיבי במקומות ספציפיים,
תוך כדי נבירה באוסף הדיסקים של רפי, שאלתי מעט שאלות על החברה והרמקולים, קבלתי הסברים טכניים מלאים, ומילים על ההתנסות איתם.
הקטעים הראשונים אותם אני מביא בדר"כ להתרשמות אצל חברים/יבואנים אצלם אני מתארח ומתרשם, הוא ה-MUSIC SCORE בדיסק פיזי מסרטו של טים ברטון BATMAN מ-1989,
ה score הוא תזמורת של כ-120 נגנים,
מוזיקה קלאסית סוחפת בניצוחה של המלחין
Danny Elfman
קצת מילים על ההקלטה,
הטווח הדינמי של אותה הקלטה ספציפית, הייתה יכולה להיות טובה יותר ועם זאת שמיעתן של כמה קטעים שבחרתי להשתמש בהם, משמשות עבורי כ"כלי", אשר מצליח ונותן לי איזו אינדיקציה להבין את הפוטנציאל של המערכת אותה אני שומע,
לצערי ברוב המערכות ששמעתי עד כה, פרט לכמה, ההקלטה אינה מצליחה להישמע מספיק בברור בכל הקשור להפרדת הכלים, מבחינת דינמיות, סחף והתרחשות.
התחלנו כאמור בקטעים הספציפיים,
יכול לומר שהבנתי כבר בדקה הראשונה, שיש פה משהו מיוחד ולא רגיל, הרמקולים של GIP אותם שמעתי, מייצרים "קיר" של סאונד, אין רמקולים בחדר, יש חזית מולי של קיר דיי גבוה ורחב, הכלים נשמעים בברור, טונאליות טבעית מאוד, דינמיות מעולה עבור אותה הקלטה,
המערכת כבר עברה את ה"בחינה" הזו שהעברתי בהצלחה רבה.
מרשים !
עברנו לאבישי כהן, הקטע שנבחר "יד ענוגה", הדביק אותי לספה והפנט אותי, הגודל, הנוכחות של אבישי והזמרת/ות הייתה כ"כ גדולה וריאליסטית, התחום התחתון היה מורגש, מפורט, עשיר ועם משקל מדהים.
עברנו לזמרת ספרדייה MAYTE MARTIN שלראשונה שמעתי,
כלים שהתפזרו במרחב ונעלמו לחלוטין, המרכז כה מוחשי,
עצמתי את עיניי והרגשתי את קולה מרחף, עם נוכחות מוחשית, שרה ליד, תענוג.
שמענו במשך כשעתיים שלמות של מוזיקה, בין עם צלילים של תזמורת ספרדית, קצת DAVE BRUBEK, קצת פינק פלויד, ועוד...
ה מערכת כתוצאה, מרגשת, טבעית, עם נשמה פשוט אדירה, מלאה, רכה, טונציה מאוזנת, תחום תחתון מדוייק, מלא ופאנצי, לא מפוזר, אחיד ומפורט, גבוהים טבעיים מאווד ולרגע לא מעייפים, פשוט קיר של סאונד, החדר מעט מגביל את היכולות הכה מרשימות של הרמקולים, אך כמות הרגש, סחף והפוטנציאל האדיר הרשימו אותי מאוד.
בקשתי מרפי לטעום גם את המערכת בסלון
זוג Vandersteen משולבים עם סאבים תואמים.
בתחילה שמענו שוב את אותם קטעים מהפסקול המאתגר שהבאתי, וקטעים נוספים, המערכת הצליחה להעניק פרזנטציה רחבה בשל המרחב בסלון, טונציה יחסית אחידה, אך בראש, צליליה והנוכחות של המערכת GIP ששמעתי לפני כן, הדהדה בראש, והיה קשה לי להפריד את התוצאה ששמעתי לבין מה שאני שומע בסט השני, ועם זאת הפוטנציאל בהחלט קיים, אך הקסם שנשביתי בו לפני, כאמור הקסים אותי משמעותית יותר.
רפי שמחתי מאוד שנענית לספונטניות שלי ושמחתי לפגוש ולחוות את אחת המערכות המקסימות בארץ.
תודה!
מאוד ממליץ ללכת ולשמוע.