רוברט הארלי מסביר על הבדלים בין הטרנספורטים


michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
 

נערך לאחרונה ב:

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
קודם כל, השם הוא רוברט הארלי.
שנית, מאמר חלש ביותר, לא מעמיק, חבל
בכל מקרה, אל תראה אותו לתומר צין!.
 
נערך לאחרונה ב:

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
הוא לא מלא אולי, אבל נכון (לדעתי).
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
ממש לא, לא באמת, ובטח לא לכל תקופה, מיכאל.
כמו שאמרתי , חבל, אם מר הרלי רוצה לצאת נגד תעשיית הטרנספורטים, הוא צריך להתאמץ יותר, ועם מאמר כזה, חבל שניסה.

יש שם כמה משפטים מאוד רחבים, כמו המחשבות שלו על אינטרפולציה, כשל בלהתייחס לMULTIREADS, לא הסביר את השינוי בדורות של הTRANSPORTS, לא התייחס אפילו לשם הERROR CORRECTION.

אפילו הנסיון שלו בעבודה לא ממש אומר כלום על ממצאיו:

"When I worked in a CD mastering lab, we converted Philips CD players into CD error analyzers for the factory’s QC department. We tapped into the flags in the error correction chips for presentation to a PC running custom software to plot the errors."

שם לב לבעיה עם זה ?
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
אני מסכים איתו שבעיות קריאה של מדיה לא מתורגמת ל-"במה רחבה" ו-"צליל מתוק".
בכל מקרה, לדעתי הבעיה לא קיימת היום

זה ש-SRC משנה את המרקם של הצליל, זה ברור. אני אישית אוהב את זה לפעמים..

בעית התזמון היא חשובה יותר. כאשר אני משחק עם פילטרים שונים שמשנים פזה, זה מייד משפיע על פוקוס/במה

אתה חושב אחרת?
 

Triton

חבר משקיען
הודעות
1,249
מעורבות
0
נקודות
0
טוב אתה יודע שאני מזמן לא עובד עם CD PLAYER TRANSPORT,
אז את הבעיה של אינטרפולציה או לא, C1C2 או לא, אין לי,
וכמו שאמרת, היום אין ממש את הבעיות האלה עם דיסקים במצב טוב, גם עם נגן CD פשוט.
חבל שהוא עשה *** של עבודה במאמר הזה, ואי אפשר ללמוד ממנו דבר.

לגבי בעית התזמון, לפי מה שידוע לי משאלות לגדולים ממני, כל עוד אנחנו מתעסקים עם המרות ל16/44 ממקור ברמה גבוהה יותר,הבעיה כבר בCD, ויש מעט מאוד שניתן לעשות.

לגבי "פילטרים שונים שמשנים פזה, זה מייד משפיע על פוקוס/במה".
יש (לי) כל כך הרבה בעיות של זה מהרמקולים והחדר, שאף פעם לא התעמקתי בלשחק עם זה בצד של הפלייבק , לא ממליץ להתעמק בזה, אני אסביר:

בהקלטה, יש המון מקום למשחק והתחשבות בזה, כלומר, שימוש בזה בכדי ליצור תחושה של במה ועומק, עוד בהצבת מיקרופונים, וניתן גם אחרי, וזה נעשה שנים על שנים.
-אז מה קורה ואיפה הבעיה שלנו כמאזינים בפלייבק ?
שכל הקסם הזה שנעשה בהקלטה, יופיע לפניך רק כשהתגובה מבחינת פאזה ואמפליטודה היא זהה או דומה בין הרמקולים.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
חייבים הרי להשתמש בפילטר דיגטלי אחרי 22KHz ב-CD כדי לחתוך רעשים, כן?
הפילטר המסורתי, linear phase, מייצר משהו נחמד בשם pre-ringing..
אז היום יצרנים "משחקים" גם עם פילטרים, וגם עם SRC

למי שקורא את השרשור (לך זה לא מחדש אני מניח) יש כאן מבוא נחמד
http://www.ayre.com/pdf/Ayre_MP_White_Paper.pdf

בקיצור, יש מקום לשנות לכאורה, בגלל בעיות של המרה דיגיטלית
ב-high-res כמובן אין את השטויות האלה
 

yairf

עוסק בתחום
הודעות
2,323
מעורבות
21
נקודות
38
יהושע - ויתור על פילטר דיגיטלי זו ההגדרה של NOS, וזו כבר חיה אחרת לגמרי
 

Joshua_G

חבר משקיען
הודעות
3,721
מעורבות
4
נקודות
0
יהושע - ויתור על פילטר דיגיטלי זו ההגדרה של NOS, וזו כבר חיה אחרת לגמרי

אתה משוכנע?
האם לא ניתן להשתמש במסנן אנלוגי במוצא של Oversampling DAC ?
 

DigiSUN

מושעה
הודעות
443
מעורבות
2
נקודות
18
אתם צריכים להדגיש על איזה פילטר אתם מדברים בדיוק.
האם על פילטר של תהליך ה- SRC ? (גם SRC כולל סינון כחלק מהתהליך)
האם על פילטר האינטרפולציה של ה- Oversampling?
או מסנן השחזור של ה- DAC?

אם ה- DAC כולל Oversampling אז הוא מבצע גם סינון אינטרפולציה דיגיטלי (לא יכול להיות אנלוגי כי האות דיגיטלי בתהליך ה- Oversampling אלא אם מבצעים Resampling, שזה חסר תכלית כאן), ובהמשך גם סינון שחזור אנלוגי (לא יכול להיות דיגיטלי כי מדובר על השלב האחרון בתהליך ההמרה לאנלוג).

באשר למאמר - אכן הוא פשטני מדי. יתר על כן, הפרכת ההיפותיזה הראשונה במאמר (שזה דבר שקל לעשותו) אינה מהווה הוכחה לנכונות ההיפותיזה השניה, כפי שהוא מסכם בשני משפטים.
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
..בטוקבקים התפתח דיון מאוד מעניין..
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור