קצת טפשי


ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
כשויולטה נראית כמו הדודה מהסופר... עם שיער אפור ושמלה של נשף סיום תיכון בעיירה בארה"ב.

אני לא מדבר על היכולות הווקליות. בסדר.

כנראה שהרעיון לתת אופרה בלי משחק זה כמו סקס עם 3 קונדומים סתוספת סדין עם חור.

חזרתי הביתה לאנה נטרבקו בכותונת לילה ורולנדו וילזון.

יותר משכנע.

http://www.youtube.com/watch?v=VFj8TxEymxc





(לה טרוויאטה בביצוע קונצרטנטי בפילהרמונית)




2014-03-04 23.39.06.jpg
 

תמונות מצורפות

  • 2014-03-04 23.39.06.jpg
    2014-03-04 23.39.06.jpg
    KB 162.2 · צפיות: 599
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
כשויולטה נראית כמו הדודה מהסופר... עם שיער אפור ושמלה של נשף סיום תיכון בעיירה בארה"ב.

אני לא מדבר על היכולות הווקליות. בסדר.

כנראה שהרעיון לתת אופרה בלי משחק זה כמו סקס עם 3 קונדומים סתוספת סדין עם חור.

חזרתי הביתה לאנה נטרבקו בכותונת לילה ורולנדו וילזון.

יותר משכנע.

http://www.youtube.com/watch?v=VFj8TxEymxc





(לה טרוויאטה בביצוע קונצרטנטי בפילהרמונית)




צפה בקובץ המצורף 18078
נראה לי שהרעיון לתת אופרה בלי משחק הוא כמו הרעיון לתת CD/SACD של אופרה, במקום DVD/Blu-ray עם צילומים.

המרחק בין ביצוע קולי לביצוע בימתי מלא נראה לי די דומה למרחק בין לצפות ב-DVD של הופעה אופראית בתפאורה מינימאליסטית וסופר-פשטנית כמו בביצוע של נטרבקו, לעומת לצפות בסרט של האופרה כמו של Zeffirelli עם Stratas ו-Domingo :)

אבל מה שבאמת הטריד אותי בתיאור שלך זה האם החור בסדין מלווה גם בחור מקביל במזרן... :)

עמיר
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
אני הייתי משווה קצת אחרת - שהיית הולך לתאטרון, ובמקום הצגה השחקנים היו יושבים בבגדי חולין ומקריאים את הטקסט של המחזה. בלי תפאורה תנועה או תלבושות.

החור בסדין נהוג לפי השמועות בחוגים חרדיים מסויימים
צריך לשאול אותם.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
אני הייתי משווה קצת אחרת - שהיית הולך לתאטרון, ובמקום הצגה השחקנים היו יושבים בבגדי חולין ומקריאים את הטקסט של המחזה. בלי תפאורה תנועה או תלבושות
במחזה יש את האלמנטים של טקסט, תפאורה ומשחק, כשוויתור על התפאורה והמשחק משנה את זה לרמה שמקבילה לתסכית רדיו -- גם זה יכול להיות מרתק -- אבל live.

באופרה, יש בנוסף לאלמנטים של טקסט, תפאורה ומשחק, יש גם מוסיקה וביצוע, כשוויתור על התפאורה והמשחק משנה את זה במידה קטנה בהרבה, ולאנשים מסויימים (כמוני, למשל) המוסיקה והביצוע הם מה שחשוב, והטקסט, התפאורה והמשחק יכולים לפעמים לשפר, והרבה פעמים הם לא.

למשל Il Trovatore -- מוסיקה נהדרת, עלילה מתוסבכת ומטופשת, או ב"ספר מסבילייה" -- שרים במשך דקות ארוכות במקהלה על עד כמה צריך להיות שקטים ולברוח מהר... וכל מיני אבסורדים כאלה.

אני מסתפק במוסיקה :)
עמיר
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
אם אתה משווה את תרזה הצנונית לאנה שלנו ... באמת אין על מה לדבר.
דווקא בגלל שאין כמעט תפאורה (הבימוי והתפאורה גאוניים בעיני) אפשר להתרכז בכל הבעה וכל תנועה של אנה. כל כך הרבה רגש ... רק לשמוע את זה בלי לראות זה להפסיד חלק חשוב. היא שחקנית לא פחות טובה משהיא זמרת.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
אם אתה משווה את תרזה הצנונית לאנה שלנו ... באמת אין על מה לדבר.
דווקא בגלל שאין כמעט תפאורה (הבימוי והתפאורה גאוניים בעיני) אפשר להתרכז בכל הבעה וכל תנועה של אנה. כל כך הרבה רגש ... רק לשמוע את זה בלי לראות זה להפסיד חלק חשוב. היא שחקנית לא פחות טובה משהיא זמרת.
לא השוויתי אספקטים/מבצעים בנפרד, השוויתי את סך-הכל התוצאה.

ואני לא אוהב תפאורה מינימאליסטית.

ובטוח שלשמוע אופרה בלי לראות זה להפסיד חלק, אבל לי, עבורי, אישית, הוא לא כל כך חשוב.
מה גם שבדרך כלל אפשר למצוא ביצועים שמוסיקאלית טובים יותר ומוקלטים טוב בהרבה, שאין בהם תמונה.

אני לא מכיר הרבה מצבים שביצוע עם תמונה מתחרה בביצועים הטובים ביותר לאותה יצירה ללא תמונה.
למעשה, אני מכיר רק יוצא דופן אחד: L'Orfeo של מונטוורדי עם Savall -- גם הביצוע, גם ההקלטה, גם המשחק (במיוחד של Sara Mingardo) וגם התפאורה -- נ-פ-ל-א-י-ם.

[video=youtube;i9g2nAAZfeM]http://www.youtube.com/watch?v=i9g2nAAZfeM[/video]

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
נראה מקסים. שמחתי להכיר.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
כן, זה נפלא באופן יוצא דופן, במיוחד כששומעים את זה בסראונד....

חשבתי על זה שייש סיבות לכך שהקלטות אופרה עם תמונה מתקשות להתחרות מבחינה מוסיקאלית במיטב שייש ללא תמונה. למשל:

ראשית, הזמרים והזמרות שמצטיינים בשירה לאו דווקא מציינים גם במראה ו/או במשחק -- לא לעיתים קרובות זה בא יחד. בהקלטת אודיו-בלבד בוחרים את המבצעים רק על פי יכולותיהם המוסיקאליות. בהופעה עם תמונה זה לא השיקול היחיד.

קפץ לי לראש המקרה של הקלטת Madama Butterfly עם קאראיאן ו-Mirella Freni, שיצאה בדיסק עם פאבארוטי כטנור, אבל ב-DVD עם דומינגו כטנור, כששאר הצוות זהה!

בהתחשב בכך שהתפקיד של הטנור באופרה הזו הוא קטן יחסית, אין מניעה לחשוב שהקטעים בהשתתפות הטנור הוקלטו מחדש עם דומינגו, ובשאר ה-DVD (סרט של האופרה, בבימוי זפירלי) הצוות עשה lip syncing עם ההקלטה שיצאה בדיסק (ולפניו ב-LP). למה? כי בעייתי הייה ללהק את פאבארוטי השמן והמכוער בסרט עם התמונה, למרות שקאראיאן, שיכול הייה לבחור במי שרצה, העדיף שהוא זה שיישיר בהקלטת האודיו-בלבד.

שנית, יש פשוט פחות הקלטות עם תמונה, ואת רוב גדולי העבר הקליטו באודיו-בלבד, או בסרטי שחור-לבן או באיכות ירודה. בעוד שהקלטות אודיו-בלבד סטריאופוניות הייו מעולות כבר באמצע שנות החמישים -- חלקן באיכות שמתחרה בהצלחה בהקלטות hi-rez המודרניות ביותר, לא צולמו הרבה סרטים עם תמונה באיכות מקבילה עד מאוחר בהרבה.

שלישית, העיסוק בתנועה ומישחק לוקחת חלק מהריכוז ומכושר ההבעה של הזמרים -- בהקלטת אודיו הם יכולים -- ונדרשים -- להביע הכל באמצעות שירתם בלבד. כשייש תמונה, חלק מההבעה עוברת למשחק, ותשומת הלב וחשיבות המוסיקה נטו מתחלקות על פני דברים נוספים, כולל הבעות פנים, תנועה, סינכרון התנועות (ולא רק השירה) עם אחרים וכד'

רביעית, צילום תמונה מוסיף עוד מיכשור ואנשים ותאורה ולחץ לעניין, מה שמוריד את הריכוז במוסיקה ומכניס ללחץ שאינו תורם למוסיקה.

חמישית, הדברים לא מנוהלים על ידי אדם אחד (המנצח) מתוך השיקול של מוסיקה בלבד, אלא נוסף מנהל (הבמאי) שגם הוא משפיע על דברים, שיכולים להיות מהותיים, כולל למשל אפילו הטמפו (מהירות), ולא המוסיקה מנחה את הכל.

שישית, כשצריך להתחשב בתנועה ובמשחק, גם מיקום המיקרופונים אינו בהכרח המיטב שאפשר להשיג כשאין תמונה -- כולל העניין שכשייש תמונה, רצוי שלא יראו את המיקרופונים!! -- מיגבלה משמעותית!!

וכנראה שייש סיבות נוספות שאינן עולות בדעתי כרגע, שגורמות לכך שהקלטות עם תמונה הן בסיכוי גבוה לנחיתות מוסיקאלית יחסית למיטב של הקלטות האודיו-בלבד.

ועדיין, עבור הרבה (רוב??) האנשים, החוויה הכוללת, כשייש תמונה, היא גדולה יותר, גם אם הצד המוסיקאלי-נטו הוא פחות טוב.

עבורי אישית, הצד המוסיקאלי הוא העיקר, ואז כשהוא פחות טוב, התמונה (כולל משחק, תפאורה וכו'), גם אם היא טובה, לא מפצה על כך.

עמיר
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
אויש ... זה ממש לא נכון. תראה כמה רגש יש בהופעה של מונסרט פיגרס שהעלית. או יקירתי אנה. או קלייר לה פיליאטר עם הפואם הרמוניק שראיתי בהופעה בארץ. או אהובותי נטלי דאסיי, פטריסיה פטיבון ועוד ועוד ... כולן שרות נהדר ו"משחקות" לא פחות טוב.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
אויש ... זה ממש לא נכון. תראה כמה רגש יש בהופעה של מונסרט פיגרס שהעלית. או יקירתי אנה. או קלייר לה פיליאטר עם הפואם הרמוניק שראיתי בהופעה בארץ. או אהובותי נטלי דאסיי, פטריסיה פטיבון ועוד ועוד ... כולן שרות נהדר ו"משחקות" לא פחות טוב.
יופי, הבאת בדיוק את היוצאות מן הכלל -- וייש עוד כאלה (קירי טה קאנאווה למשל) -- אבל לאין שיעור הרבה פחות מהמכוערות/מכוערים ו/או כאלה שלא יודעות/יודעים לשחק.

מה עם פאבארוטי, שידע לשחק כמו גוש שומן, אבל אין לו הרבה מתחרים בשירה?

או פני-הסוס סאתרלאנד, שמעבר להיותה מכוערת ומתחרה של פאבארוטי ביכולות המישחק, הייתה גם גבוהה וגדולה יותר מרוב הטנורים וזה נראה מגוחך?

וכמה הקלטות של קאלאס הנפלאה יש עם תמונה לעומת בלי תמונה, למרות שהיא כן נראתה טוב והייתה שחקנית נהדרת?

והכושיות השמנות -- לאונטין פרייס, והמגעילה ג'סי נורמאן -- היית שמח לראות אותן באופרה?
וכל מיני זמרים ואגנריאנים ששרים תפקידי גיבורי-על, אבל היו קטנים ועלובים פיסית?

והאם יצא לך לשמוע את זמר הקונטראטנור הנפלא Yoshikazu Mera, מההקלטות הראשונות של סוזוקי?
לא תראה אותו מופיע בתפקידי הגיבור באופרות בארוק, למרות שתתקשה למצוא קול יפה יותר. למה? כי הוא גמד, עם איזו מחלה מעצבנת. וכו' וכו'.

[video=youtube;7Y-SnYKvvQw]http://www.youtube.com/watch?v=7Y-SnYKvvQw[/video]

עמיר
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור