קדם מגבר - פיקציה אודיופילית או לא ?


tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
לפני שיקפצו כל המאמינים האדוקים אני התחיל באנלוגייה מתחום אחר - מצלמות ומצלמות וידאו .

בעבר הרחוק עולם הצילום שהשתמש במדייה שנקראת פילם (למי שמתמת לגיל 8 ולא זוכר ) , ומצלמות וידאו שהשתמשו בסרט מגנטי\קלטת .
ברבות השנים שתי המוצרים הללו עברו לשימוש במידיה דיגיטלית . עם ההתפתחות התכנולוגית הצתמצמו מאוד הפערים (למצלמת הוידאו היתה מספיק רזולוצייה לצילום סטילס ולמצלמת הסטילס מספיק זיכרון וכוח עיבוד לצלום וידאו ) , למרות שכבר שנים היכולות כיימות והמוצרים משולבים אחד בשני מתעקשות חברות האלקטרוניקה ליצר 2 מוצרים שונים וידאו עם יכולות צילום נחותות ומצלמה עם יכולות וידאו ירודות , וברור לכולם שזה נועד לגרום לנו לרכוש 2 מוצרים ולא משום סיבה אחרת .

גם בעולם הסטראו בעבר היה שימוש חשוב לפרה שהוא להגביר את הסיגנל החלש של הפטיפון וטיפ הסלילים לרמת הכניסה של המגבר .
תפקידו הבלעדי של הפרה הוא הגברת הסיגנל לעוצמה של 2.8V לכניסת המגבר .
עם התקדמות התכנולוגית מופיעים בשוק יותר ויותר נגנים עם יציאות תרנזיסטוריות ומנורתיות ברמה גבוהה חלקם יכולים לבצעה אפ סקיילין לסיגנל ולחלקם יש הפשרות לשליטה על הגיין .
עם התפתחות זו עולה השאלה המתבקשת העם השארותו של הפרה בשוק זה תעלול שיווקי כמו עם המצלמות ?
כולם מדברים על קיצור מסלול - העם סילוקו של הפרה מהזירה זה לא קיצור מסלול ?
יהיו שישבעו שהפרה חולל אצלם מהפכה - השינויים בין הפראים השונים הם שינוים של אקולזצייה שנובעת משימוש ברכיבי הגברה שונים בשלב היציעה - את אותו דבר בדיוק כמו הבדלים בין סידי שונים (וישנם כאילו שיש להם אפשרות מעבר מטרנזיסטור למנורות בלחיצת כפתור ולחוש בשינוי מידי ) .
לדעתי לא קימת שום בעיה (לא כלכלית ולא תכנולוגית רק שיווקית ) לחברות ליצר סידי עם יציאות במתח מטעימות לכניסה ישירה למגבר !

מנסיוני הדל נתאפשר לי מס פעמים לבדוק דילוג על שלב הפרה לא הורגש שום שינוי לרעה ובמיקרים מסוימים הורגש יותר נקיון !!!

האם אני טועה ?
או שאני היחידי שצועק המלך עירום !!

הכותב הנ"ל כותב כמו דיסלקט אבל שומע כמו עיוור !!!
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
נתחיל מכך שהאנלוגיה שלך כלל לא נכונה "וברור לכולם שזה נועד לגרום לנו לרכוש 2 מוצרים ולא משום סיבה אחרת" - לא נכון, לא מדויק ו...
כך גם לדעתי ההמשך צורת חשיבה מעניית אבל לוקה בחוסר דיוק
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
למה לא נכון? ברמת הדיון הפילוסופית, בהחלט ניתן לטעון שחלוקה מלאכותית לשני חלקים / מוצרים נועדה בכדי להגדיל רווחים.
ולא אמורה להיות בעיה לייצר CD עם יציאות ישירות לפאוור, ישנם לא מעט דגמים כאלו.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,252
נקודות
113
נכון ליאור ישנם לא מעט מקורות עם יציאת פרה.

לפחות השני מקרים המערכת הייתה פחות דינמית משמעותית לעומת השימוש בקדם.

צחי.

כיצד בחנת את ההבדלים בין עם קדם מגבר ובלי? כיצד איזנת עוצמות? על איזה מקור מדובר? איזה מגבר הספק? איזה רמקול?

המסלול הקצר מבחינתי הוא חשוב, אך לוותר על קדם מגבר ולהישתמש ביציאה של המקור ברוב המקרים היתבררה כטעות, היה אולי יותר "נקיון" {וזה אולי} אך היה מחסור אדיר בדינמיקה, מהירות, רזולוציה שהיתקבלה במלואה רק בעוצמות גבוהות ועוד כמה וכמה חסרונות שלא ניתן לחיות איתם.
 

gaga

אוהב את התחום
הודעות
351
מעורבות
2
נקודות
18
צחי. אכן הפרה נושא כואב ויקר,

אך מה קורה שמדובר ביותר ממקור אחד?
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
נמר
חוסר הדנמיות נובעה מזה שברוב הסידי יציאות הפרה לא נותנות את מתח היציעה הנכון .
פרה שהגיין שלו ביציאה יותר גבוהה נותן תחושה יותר דינמית .
כמובן שיש פרה ויש פרה כמו שיש סידי ויש סידי , עם תתחבר ביציאת מנורות של הסידי את אותם מנורות של הפרה עם אותו מעגל תקבל אותה תוצאה .
סים לב אני לא אומר שפרה זה לא נחוץ , אני אומר שיכלו לשלב בסידי יציאה פרה ולדלג על המוצר הזה שעונה לשם פרה , במקום לצאת מסידי במתח נמוך ולהכנס לפרה על מנת להעלות את המתח ניתן ליצר סידי עים יציאות במתח הנכון ולדלג על הפרה , דבר כזה אמור לקצר מסלול ולהוזיל עלויות . רק תחשוב אפילו עם המוצר הסופי לא יהיה יותר זול בכול זאת חוסכים פה 2 אינטרקונקטים וכבל מתח אחד , מורידים מכשיר וחוסכים 4 חיבורים פריקים שגם פוגעים בסיגנל (פחות חיבורים פחות בעיות )

גהגה
לכול סידי יש כניסות כמו לפרה , ועם היצרנים היו רוצים היו מספקים מס כניסות עם בורר .
 

Sonus

חבר משקיען
הודעות
1,320
מעורבות
2
נקודות
0
נמר
חוסר הדנמיות נובעה מזה שברוב הסידי יציאות הפרה לא נותנות את מתח היציעה הנכון .
פרה שהגיין שלו ביציאה יותר גבוהה נותן תחושה יותר דינמית .
כמובן שיש פרה ויש פרה כמו שיש סידי ויש סידי , עם תתחבר ביציאת מנורות של הסידי את אותם מנורות של הפרה עם אותו מעגל תקבל אותה תוצאה .
סים לב אני לא אומר שפרה זה לא נחוץ , אני אומר שיכלו לשלב בסידי יציאה פרה ולדלג על המוצר הזה שעונה לשם פרה , במקום לצאת מסידי במתח נמוך ולהכנס לפרה על מנת להעלות את המתח ניתן ליצר סידי עים יציאות במתח הנכון ולדלג על הפרה , דבר כזה אמור לקצר מסלול ולהוזיל עלויות . רק תחשוב אפילו עם המוצר הסופי לא יהיה יותר זול בכול זאת חוסכים פה 2 אינטרקונקטים וכבל מתח אחד , מורידים מכשיר וחוסכים 4 חיבורים פריקים שגם פוגעים בסיגנל (פחות חיבורים פחות בעיות )

גהגה
לכול סידי יש כניסות כמו לפרה , ועם היצרנים היו רוצים היו מספקים מס כניסות עם בורר .


נכון, הכל אפשרי,
אבל מי החליט שיותר קל לתכנן CDP עם פרה מאשר 2 יחידות נפרדות?
מי אמר שכל חברה שיודעת ליצר CDP טוב יודעת גם ליצר פרה טוב? ולהפך?

ולמה החלטת לבטל פרה? למה לא לבטל גם מגבר ולהכניס כבר את הכל לרמקול כולל הנגן?

מהנסיון שלי פוואר ופרה נותנים תוצאה טובה יותר מאינטגרייטד, למה זה? כי יש לך אפשרות לבחור, יש לך את האפשרות להחליט מה יותר טוב בשבילך ולכן אני מעדיף CDP בנפרד ופרה בנפרד. ובכלל כל חלק בנפרד.
 

gaga

אוהב את התחום
הודעות
351
מעורבות
2
נקודות
18
גהגה
לכול סידי יש כניסות כמו לפרה , ועם היצרנים היו רוצים היו מספקים מס כניסות עם בורר .


בוא נניח שיצרן מתכנן cd כזה עם בורר איכותי, ומעגלים שיטפלו בgain ועוד שאר ירקות.


מה שיצריך ספק בניפרד.בקיצור מין יצור כלאיים של פרה עים cd.
 

ילדיעפים

אוהב את התחום
הודעות
50
מעורבות
0
נקודות
0
תגידו, אתם מדברים על פרה אמפליפייר מהאלקטרוניקה-לא פרה מהחלב-כי לא הבנתי כניסות לפרה,,,,,
 

Sonus

חבר משקיען
הודעות
1,320
מעורבות
2
נקודות
0
תגידו, אתם מדברים על פרה אמפליפייר מהאלקטרוניקה-לא פרה מהחלב-כי לא הבנתי כניסות לפרה,,,,,

מדברים עם פרה אלקטורסטזי ממאדים שמוחבר למגבר אלקטרוביטון מחולון. (Y)
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אני לא חושב שאנחנו כלקוח נרוויח מהכיוון של ביטול ה PRE (בשביל יורם זה באנגלית)
זה מקטין לנו את היכולת לבחור PRE שונה עם מקור מסוים.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,252
נקודות
113
צחי.

יש משהו בתחום האודיו שהוא לא פיקציה מבחינתך? באמת מסקרן אותי לדעת.
על הנושא הכי טעון בסטיראו אתה לא ממורמר {כבלים, מישחות, דיסקים צרובים ועוד}, לעומת זאת על נושא שהוא עובדה בהשפעתו אתה ממש ממורמר {אקולייזר שהורס את הסאונד, עבודה ללא קדם שמחליאה את הדינמיקה המהירות והרזלוציה} .

מערכות ששמעתי שהיו ללא קדם נישמעו כאילו חסר בהם משהו ואכן היה חסר - קדם מגבר היה חסר!
עזוב אותך צחי, שתייצב את הקרוס ברמקול אתה תשנה המון בגישה שלך, עכשיו אין לך הרבה ברירות.
 

ofir-harlev

אוהב את התחום
הודעות
212
מעורבות
0
נקודות
16
למה, נמר...זה דוקא מאוד הגיוני מה שהוא שאל.
אתם הרי דוגלים במסלול הכי קצר, לא?
אז למה לקנות שני רכיבים שיכולים להיות אחד?

התשובה היחידה שמתקבלת על הדעת היא שPRE נותן עוד משתנה לחתימת הסאונד הסופית של המערכת.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,923
מעורבות
1,601
נקודות
113
תגידו, אתם מדברים על פרה אמפליפייר מהאלקטרוניקה-לא פרה מהחלב-כי לא הבנתי כניסות לפרה,,,,,

אתה מכיר...."ינטי פרזי..ינטי פרזי....?;)

אחלה פרה...אה סליחה פרהאמפ'.
 

zs

חבר משקיען
הודעות
4,923
מעורבות
1,601
נקודות
113
ועכשיו ברצינות,קדם מגבר הוא לא פיקציה אדיופילית
ולא נעלים.צחי רד מזה ולדעתי מהר.קדם מגבר הוא לב המערכת,
ולא בהקצנה,קדם טוב הוא הלב והנשמה של המע'.
הוא מעגל וגם מפרט את המע' אפילו מתקן הגברה ודואג
לאיזון המע'.כל CD שיהיה הטוב ביותר עם פוטנציומטר איכותי
להגברת GAIN לא יתן מה שPRE איכותי נותן ובטח לא פרה מנורות טוב.(ורד)
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
קדם מגבר

כתבתי כבר בשירשור קודם, ואחדד זאת עוד יותר כאן:

1) במערכות מסוימות קדם פסיבי יכול להיות פתרון טוב, אבל זה דורש התאמה מאוד מאוד עדינה, וב - 99% מהמערכות זה פשוט לא עובד, לאוזני לפחות.

2) מה שנכון, אם התקציב נמוך מאוד מאוד, עדיף קדם פסיבי שידפוק קצת את הדינמיקה, יחנוק קצת את הגבוהים ויעלים קצת באס, מאשר קדם מגבר אקטיבי גרוע שיכול לחסל לחלוטין את ההנאה ממוזיקה.

3) במערכת בה לא מורגש ההבדל "עם קדם" מול "בלי קדם" - ולא משנה כרגע איזה שילוב עדיף - אם פשוט לא שומעים את ההבדל - יש בעיה גדולה מאוד במערכת עצמה ובחוסר יכולתה להשמיע את ההבדלים.
 

tzachi

חבר משקיען
הודעות
2,412
מעורבות
386
נקודות
83
כודם כל צריך לומר שקיימים מוצרים כאיילו בשוק כיום (סידי עם יציאות שמוגברות ברמת פרה ) כך שיש מישהוא בתעשייה שחושב אחרת והשאלה היא לא הזוייה .
השאלה היא תאורטית ולא הבעת דעה !
כמו שאמר אופיר - יש פה משהו לא ברור מה יותר חשוב קיצור מסלול או פרה .
לגבי ההשואה בין אינטגריטד לפרה : השואה כזו יכולה להיות רק עם בודקים ציוד של אותה חברה עים אותם רכיבים באותו מחיר ! אני חושב שעם נבדוק אנטגריטד ב-10000 שח ונבדוק פרה ופאוור ב 5000 שח כל יחידה כל הציודים מאותה חברה עם אותו מעגל פרה ואותו מעגל הגברה , על הנייר למגבר המשולב צריך להיות יתרון כי:א- קיצור מסלול
ב- ויטור על 4 חיבורים פריקים
ג-וטור על 2 אינטר קונקטים שמתגלגלים מאחור וחוצים כבליי מתח שונים (ומיקרים)
ד- בפרה ובפאור השקיעה היצרן 2 אריזות 2 מארזים כפול חיבורים ...... העלויות האילו בטוח נחסכות איפושהו במקום אחר !
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
תשובות

לגבי הכללת ווליום בפרה (ואני מכיר את הנושא מצוין, כי גם בקומפקטים של CARY וגם ב - EAR יש וולים (וחשוב לציין - ווליום אנאלוגי, לא דיגיטלי):

1) כאמור, יש מקרים, אם כי בודדים מאוד, בהם לעבוד רק עם ווליום, וללא פרה אקטיבי, עדיף.
2) עדיין, עדיף ווליום פסיבי מקדם מגבר לא טוב - וזה בכל מקרה
3) המכשירים האלה הם עם GAIN גבוה יחסית, וזה לא בהכרח המצב בקומפקטים "רגילים".

לגבי משולב מול פרה ופוואר:

1) יש אומנם רווח תיאורטי בחיסכון על אריזות ומחברים
2) אבל, אתה משלם באופן יקר מאוד על אינטרקציות חשמליות ומגנטיות בין הטרנספורמטורים הגדולים של ההספק ובין הסיגנל הנמוך של הקדם, וכמובן על אינטרקציות אחרות שונות בין הרכיבים.
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור