אתה עושה קצת סלט במונחים...
בצילום יש לך שלושה פרמטרים ששולטים על החשיפה. ISO, צמצם ותריס
S = מצב חצי אוטומטי שאתה שולט על מהירות התריס והמצלמה נותנת לך את ערך הצמצם בהתאם לערך המהירות שקבעת ובהתאם לערך ה ISO שקבעת.
A = מצב חצי אוטומטי שאתה שולט על על הצמצם והמצלמה נותנת לך את ערך המהירות בהתאם לערך הצמצם שקבעת ובהתאם לערך ה ISO שקבעת.
P = מצב אוטומטי בה המצלמה קובעת את ערכי הצמצם והתריס בהתאם לערך ה ISO שקבעת.
M = מצב ידני בו אתה קובע את ערך הצמצם והמהירות ואת ערך ה ISO
ISO במצלמה שלך עובד שני מצבים. מצב ידני בו אתה משנה את ערכי ה ISO שיתאימו לחשיפה שלך. ומצב אוטומטי בו אתה מגדיר את הטווח של ה ISO שאתה מעוניין לעבוד איתו (נניח 100-3200) והמצלמה תשנה את ערכי ה ISO בהתאם לצמצם ולתריס שאתה בחרת. קח בחשבון שמצב ה ISO האוטומטי במצלמה שלך יגביל אותך ותמיד ישאף לתת לך ערך של חשיפה של 1/60 ויעלה את ה ISO בהתאם. בדור החדש של המצלמות של סוני כמו ב a63000 יש אפשרות לקנפג את ה ISO האוטומטי ולשנות את ערכי הבסיס שלו ולשלוט עליו יותר. אני באופן אישי לא אהבתי את המימוש של ה ISO האוטומטי ב a6000 כי הוא מוגבל.
במצלמה שלך ובכל מצלמה ללא מראה אתה רואה בכל רגע נתון את החשיפה שלך What you see is what you get ויש לך עוד כלי חשוב בשביל לדעת האם החשיפה שלך נכונה וזה היסטוגרמה בזמן אמת.
בכל אחד מהמצבים שציינתי למעלה אין השפעה על מהירות ה AF כי מהירות ה AF תלויה בכמות האור הסביבתי שיש, במהירות מנועי ה AF בעדשה ובמהירות מערכת ה AF של המצלמה שלך.
אחד מהחסרונות של מצלמות ללא מראה היא מהירות AF בתאורה נמוכה. ככל שהתנאים חשוכים יותר למצלמה קשה יותר להינעל על פוקוס ולמערכת לוקח קצת יותר זמן.
מערכת ה AF במצלמה שלך מורכבת משתי מערכות AF. הראשונה מבוססת פאזה שזה חיישני AF שנמצאים על החיישן עם 179 חיישני פאזה. המערכת השניה היא מערכת AF מבוססת על קונטרסט עם 25 נקודות. פיזור נקודות הפוקוס במצלמה שלך מגיע לקצת יותר מ 90% כיסוי בעינית שלך.
בנוסף המצלמה שלך יודעת לזהות עיניים ויש מצב של Eye AF שהוא מאוד שימושי בצילום פורטרטים. מצב ה Eye Focus עובד במצלמה שלך רק במוד AF-S ולא בפוקוס עוקב.
מערכת AF תשאף תמיד לנעול פוקוס על האובייקט הקרוב ביותר, המואר ביותר והקונטרסטי ביותר.
מוד AF-C מיועד לצילום של עצמים בתנועה כמו ילדים, ספורט וכו'. בצילום נוף אין כמעט שימוש במוד פוקוס זה כי אתה גם ככה תתמקד על אובייקט מרוחק וסטטי.
אני ממש לא ממליץ לך לעבוד במצב זה בצילום נוף ובטח שלא במצב WIDE ששם אתה עושה שימוש בכל נקודות הפוקוס של המצלמה.
לצילום נוף אני ממליץ לך לעבוד במוד AF-S ועל הנקודה הקטנה ביותר ולעבוד במצב של Flexible Spot ולהזיז את נקודת הפוקוס לאיזור שאתה רוצה להתפקס עליו.
לשאלתך על מוד העבודה שלי עם המצלמה שלי. בצילום באור יום בחוץ או בבית אני עובד במוד A ואני קובע את ערך הצמצם שאני רוצה לצלם איתו. והמצלמה קובעת לי את מהירות התריס בהתאם לצמצם ובהתאם ל ISO שבחרתי.
שאני מצלם בסטודיו אני עובד במוד M כי אני עובד עם תאורה מלאכותית ואני שולט על כמות האור והכיוון שלו. מכיוון שמצלמה לא יודעת למדוד אור נופל של פלאש אלא אור חוזר, את ערכי הצמצם אני קובע אחרי שאני מודד אור בעזרת מד אור מהאובייקט שאני מצלם. אבל זה Too much info שלא קשור לנושא השרשור ולשאלה שלך
ליאור