צ


SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
.
 

נערך לאחרונה ב:

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,136
מעורבות
1,067
נקודות
113
סוני אי אס.
רואים את ההשפעה של ליאור וכרמי עליך לטובה.
אין ספק, שנכנסת לתחום חזק ועמוק:בעד:
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
איזה קפיצה, ממצלמה קומפקטית לסט כזה מרשים - ת ת ח ד ש
לא האמנתי שכל כך מהר תתקדם כל כך גבוהה :כל-הכבוד:
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
הערה קטנה שלי אישית - גם עם זה מהטלפון או מצלמה קומפקטית - תגדיר לא להוסיף בדפסת תאריך על התמונה, לי שזה אישית מאוד מפריע - אבל זה אני :)
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
תודה תודה
הקרדיט שלך
חבל שאני לא יכול להעלות כאן תמונות בגלל כל תמונה ענקית
פשוט וקל היה עם היה כאן איזה תוכנה לכווץ
אולי תוסיפו ???

שנה טובה

שוב תודה,
אני משתמש ב LR להקטין את התמונות לגדול שאני רוצה בצורה שאני רוצה - אני מעדיף לעשות זאת ולא שהאתר יוריד הרזולציה בצורה לא טובה.

זו גם הדרך שאני מעלה תמונות לרשת - אני בחור את הרזלוציה את הקטנה לפני שאני מעלה לאתרים ברשת, אני לא מעלה תמונות ברזולציה מקסמלית שאחרים יראו זאת בטלפון או במחשב עם הקטנה של האתר שאין לי מושג איך התמונה תצא.

אולי אני סתם אני חולה שליטה :)
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
מקטינים גם רזוליצה,
ניתן להקטין בלי לאבד רזולציה על ידי דחיסה גבוהה יותר של ה JPEG, לא ממליץ לך על הדרך הזאת כי זה פוגם באיכות התמונה הרבה יותר מהורדה ברזולציה
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אני מעלה לרשת תמונות ברזולוציה של לא יותר מ 2000 פיקסלים לכל כיוון.

וכאן לאתר עד 900 פיקסלים
 

LiorDrZ

אוהב את התחום
הודעות
388
מעורבות
60
נקודות
28
קודם כל תתחדש ותהנה. הרמת סט יפה מאד של עדשות.
  1. אם יש משהו שאני לא כל כך מבין מדוע אתה מצלם עם פוקוס ידני? לסוני שלך יש מערכת AF מאוד מאוד משוכללת ומדוייקת ואני לא מבין למה אתה מושקע בכזאת כמות של עדשות AF ואתה מצלם איתם בפוקוס ידני.
  2. לגבי הסוני 90 מ"מ מאקרו. זאת עדשה כבדה, חדה בטירוף אבל עם מהירות פוקוס איטית ביחס ל 70-200 שלך. דבר שמאפיין עדשות מאקרו בגלל היכולת לצלם מקרוב. אם אתה מעוניין לפני חודש סוני הכריזו על עדשת מאקרו חדשה של 50מ"מ צמצם 2.8 שיכולה לעניין אותך אבל אני באופן אישי מעדיף את הטווח של ה 90 מ"מ בצילומי מאקרו. https://www.bhphotovideo.com/c/product/1277527-REG/sony_sel50m28_fe_50mm_f_2_8_macro.html
  3. לגבי העלאה של תמונות לאתר, אתה יכול להשתמש בשיתוף דרך האתר שלך בפליקר. כשאתה נמצא באתר של פליקר ואתה צופה בתמונה שלך. יש כפתור של חץ Share Photo בתחתית הצילום. משם אתה בוחר באופציה BBcode , בוחר את גודל התמונה לשיתוף , תעתיק את הקישור שקיבלת מפליקר ותדביק בהודעה שלך. זה יופיע כמו שצירפתי להודעה הזאת. רק תשים לב שאתה מעתיק קישור בגודל M על מנת שיהיה נוח לאנשים לצפות בשרשור כמו שצריך ולא בתמונת ענק שתחייב לגלול את המסך לצדדים. יש אנשים שצופים באתר עם הסוללרים שלהם או עם מסכים קטנים.
Alina by Lior Dar, on Flickr

ליאור
 

LiorDrZ

אוהב את התחום
הודעות
388
מעורבות
60
נקודות
28
אם שיטת הפוקוס הזו נוחה לך מי אני שאשנה לך אותה :)
לפוקוס עוקב יש לך את מוד הפוקוס AF-C שעושה עבודה מצויינת ביחוד עם ה 70-200 שקנית
תתחדש ותהנה
ליאור
 

LiorDrZ

אוהב את התחום
הודעות
388
מעורבות
60
נקודות
28
מוד ה AF-C במצלמה שלך מתוכן לעקוב אחרי נושא בתנועה. למוד הזה יש כמה מצבים. מצב WIDE שבו המצלמה מחפשת נושא בתנועה עם כל נקודות הפוקוס של המצלמה. מצב ZONE במצב זה המצלמה תחפש נושא בתנועה בתוך האיזור שהגדרת. מצב CENTER מחפש נושא בתנועה בנקודת הפוקוס המרכזית. ו Flexible Spot שאתה בוחר את נקודת הפוקוס והמצלמה עוקבת אחר הנושא עם נקודת הפוקוס הזאת.
אבל... אם אתה מצלם נוף סטטי אין שום יתרון למוד AF-C
אני משתמש רק במוד AF-C עם הסוני שלי כי אני מצלם אנשים בסטודיו והמצלמה שלי עוקבת אחרי העיניים של המצולמים שלי דבר שמקל עלי מאד בגלל שאני מצלם עם צמצים פתוחים.

הנה לינק למדריך קצר על אופציות ה AF עם מצלמת ה a6000 שלך
http://www.sony.net/Products/di/com...a/ILCE-6000_4DFOCUS_Camera_Settings_Guide.pdf

ולגבי השאלה שלך על ה 70-200. כן אני מכיר את העדשה והשתמשתי בה עם המצלמות שלי.
ליאור
 

LiorDrZ

אוהב את התחום
הודעות
388
מעורבות
60
נקודות
28
הערה קטנה...
אם אתה מחפש תגובה לצילום בשביל לקבל משוב אז תעלה תמונה אחת או שתיים. נהיה קשה לעקוב אחרי השרשור הזה.
ליאור
 

LiorDrZ

אוהב את התחום
הודעות
388
מעורבות
60
נקודות
28
A\P\S\M אלו מצבי צילום שאחראים על החשיפה.
ה 70-200 שלך מיועדת לצילומי ספורט ויש לה יותר מנועי AF בעדשה והיא מהירה יותר באופן ודאי מעדשת הקיט שלך...
 

LiorDrZ

אוהב את התחום
הודעות
388
מעורבות
60
נקודות
28
רוב הזמן אני עובד במוד A ובשאר הזמן אני עובד ב M. בשני המצבים לא הרגשתי שינוי במהירות ה AF במצלמה.
 

LiorDrZ

אוהב את התחום
הודעות
388
מעורבות
60
נקודות
28
אתה עושה קצת סלט במונחים...
בצילום יש לך שלושה פרמטרים ששולטים על החשיפה. ISO, צמצם ותריס
S = מצב חצי אוטומטי שאתה שולט על מהירות התריס והמצלמה נותנת לך את ערך הצמצם בהתאם לערך המהירות שקבעת ובהתאם לערך ה ISO שקבעת.
A = מצב חצי אוטומטי שאתה שולט על על הצמצם והמצלמה נותנת לך את ערך המהירות בהתאם לערך הצמצם שקבעת ובהתאם לערך ה ISO שקבעת.
P = מצב אוטומטי בה המצלמה קובעת את ערכי הצמצם והתריס בהתאם לערך ה ISO שקבעת.
M = מצב ידני בו אתה קובע את ערך הצמצם והמהירות ואת ערך ה ISO
ISO במצלמה שלך עובד שני מצבים. מצב ידני בו אתה משנה את ערכי ה ISO שיתאימו לחשיפה שלך. ומצב אוטומטי בו אתה מגדיר את הטווח של ה ISO שאתה מעוניין לעבוד איתו (נניח 100-3200) והמצלמה תשנה את ערכי ה ISO בהתאם לצמצם ולתריס שאתה בחרת. קח בחשבון שמצב ה ISO האוטומטי במצלמה שלך יגביל אותך ותמיד ישאף לתת לך ערך של חשיפה של 1/60 ויעלה את ה ISO בהתאם. בדור החדש של המצלמות של סוני כמו ב a63000 יש אפשרות לקנפג את ה ISO האוטומטי ולשנות את ערכי הבסיס שלו ולשלוט עליו יותר. אני באופן אישי לא אהבתי את המימוש של ה ISO האוטומטי ב a6000 כי הוא מוגבל.
במצלמה שלך ובכל מצלמה ללא מראה אתה רואה בכל רגע נתון את החשיפה שלך What you see is what you get ויש לך עוד כלי חשוב בשביל לדעת האם החשיפה שלך נכונה וזה היסטוגרמה בזמן אמת.
בכל אחד מהמצבים שציינתי למעלה אין השפעה על מהירות ה AF כי מהירות ה AF תלויה בכמות האור הסביבתי שיש, במהירות מנועי ה AF בעדשה ובמהירות מערכת ה AF של המצלמה שלך.
אחד מהחסרונות של מצלמות ללא מראה היא מהירות AF בתאורה נמוכה. ככל שהתנאים חשוכים יותר למצלמה קשה יותר להינעל על פוקוס ולמערכת לוקח קצת יותר זמן.
מערכת ה AF במצלמה שלך מורכבת משתי מערכות AF. הראשונה מבוססת פאזה שזה חיישני AF שנמצאים על החיישן עם 179 חיישני פאזה. המערכת השניה היא מערכת AF מבוססת על קונטרסט עם 25 נקודות. פיזור נקודות הפוקוס במצלמה שלך מגיע לקצת יותר מ 90% כיסוי בעינית שלך.
בנוסף המצלמה שלך יודעת לזהות עיניים ויש מצב של Eye AF שהוא מאוד שימושי בצילום פורטרטים. מצב ה Eye Focus עובד במצלמה שלך רק במוד AF-S ולא בפוקוס עוקב.
מערכת AF תשאף תמיד לנעול פוקוס על האובייקט הקרוב ביותר, המואר ביותר והקונטרסטי ביותר.
מוד AF-C מיועד לצילום של עצמים בתנועה כמו ילדים, ספורט וכו'. בצילום נוף אין כמעט שימוש במוד פוקוס זה כי אתה גם ככה תתמקד על אובייקט מרוחק וסטטי.
אני ממש לא ממליץ לך לעבוד במצב זה בצילום נוף ובטח שלא במצב WIDE ששם אתה עושה שימוש בכל נקודות הפוקוס של המצלמה.
לצילום נוף אני ממליץ לך לעבוד במוד AF-S ועל הנקודה הקטנה ביותר ולעבוד במצב של Flexible Spot ולהזיז את נקודת הפוקוס לאיזור שאתה רוצה להתפקס עליו.

לשאלתך על מוד העבודה שלי עם המצלמה שלי. בצילום באור יום בחוץ או בבית אני עובד במוד A ואני קובע את ערך הצמצם שאני רוצה לצלם איתו. והמצלמה קובעת לי את מהירות התריס בהתאם לצמצם ובהתאם ל ISO שבחרתי.
שאני מצלם בסטודיו אני עובד במוד M כי אני עובד עם תאורה מלאכותית ואני שולט על כמות האור והכיוון שלו. מכיוון שמצלמה לא יודעת למדוד אור נופל של פלאש אלא אור חוזר, את ערכי הצמצם אני קובע אחרי שאני מודד אור בעזרת מד אור מהאובייקט שאני מצלם. אבל זה Too much info שלא קשור לנושא השרשור ולשאלה שלך :)
ליאור
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור