ברכות.
האם העובדה שהרמקולים מתיימרים לבטל את הצורך בהאזנה תוך כדי ישיבה ב Sweet Spot מייתרת את הצורך לשבת במרחקי משולש שווה צלעות כדי לקבל את הבמה על שלל רובדיה? ובמילים אחרות, מי שיישב למשל במרחק ישיבה גדול מהמרחק שבין הרמקולים, יקבל תמונה מלאה של הבמה בחלוקה לאזורים, כלים, מיקום זמרים וכ"ד? ומי שישב בכל נקודה אחרת באזור ההאזנה, יקבל את אותה תמונה בדיוק?
והערה: הקובץ שצורף הוא קובץ פרסומי של היצרן. הוא לא אומר דבר ולא מפרט את הנימוקים לקבלת הפרס כפי שאולי ניתנו על ידי המגזין.
תודה על הברכות - וגם על השאלה.
בוא נתחיל מזה שהלוואי שעולמנו כאודיופילים היה פשוט כל כך כמו אותו משולש שווה צלעות, ושכל מה שהיינו צריכים לעשות הוא להציב את המערכת בצורה כזאת, והופה - אופוריה.
לא צריך לספר לך, כי אתה מספיק מנוסה לדעת ששיטת המשולש שווה הצלעות היא אחת מכמה וכמה שיטות בתחום (German Physiks, לדוגמה, מציעה מרחק ישיבה של 1.4-1.6 מהמרחק בין הרמקולים). מכל מקום, אין ספק שהיא נוחה כבסיס לעבודה בחלל ועם מערכת שאיננו מכירים. הרעיון הוא להתחיל ממשולש כזה, ואז להתרחק מהרמקולים כמה סנטימטרים בכל פעם, עד שאנחנו מגיעים לאותה נקודה שבה הכול מתיישב היטב.
הנקודה הזאת, שאנחנו מכנים אותה Sweet Spot, היא קריטית במיוחד ברמקולים קופסתיים, בגלל היחידות שלהן ה"יורות" לפנים. סיבה מרכזית לכך שאנחנו מטים אותם בדרך כלל פנימה היא למנוע ככל האפשר גלים חוזרים מהקירות הצדדיים. ההטייה פנימה היא זאת המייצרת את ה-Sweet Spot החד כתער ברמקולים קופסתיים.
הרמקולים של German Physiks (ולצורך העניין, כל רמקול Omnidirectional) פועלים כמובן בשיטה אחרת ומפזרים את הצליל ב-360 מעלות. מה שאומר שאין שום צורך להטות אותם, ושה-Sweet Spot שלהם הוא יותר Sweet Breadth, אם יורשה לי לטבוע פה מונח הולם לתאר אותם, וזה מאפשר למאזין לא להיות קפוא כמו ספינקס מחשש לאבד את התמונה המלאה.
בכל אופן, אתה בוודאי הולך לקונצרטים חיים, ויודע היטב שאם תשב בצד, באמצע, קרוב או רחוק, תקבל בכל פעם תמונה קצת שונה, ועם זאת (כל עוד מדובר במיקומים סבירים) תמונה די טובה על מה שקורה על הבמה. זה בדיוק מה שקורה בהאזנה לרמקולים של German Physiks.
אני מקווה שעניתי על השאלה שלך.
לגבי הערתך על כך שהטקסט בקובץ המצורף הוא קובץ פרסומי של היצרן - לא מדויק: זה ציטוט אחד לאחד מכתב העת.
וכאן המקום גם להזמין אותך אלי, בשמחה, לשמוע את הציוד של German Physiks.