העולם השתנה ממה שהייה פעם, וכיום יש הפרדה בין חברות הקלטה לבין אולפנים, שהם חברות עצמאיות, כולל אמיל ברלינר. שיתופי פעולה עם שירותי שידור הייו קיימים גם בעבר, אבל התופעה התרחבה.
אם תסתכל
באתר של אמיל ברלינר, תוכל לראות שם גם פרוייקטים עבור Sony, RCA, Ondine, Carus, Virgin ועוד כמה שלא זיהיתי מהעטיפות.
באותה מידה, Teldex, שבמקור כ-Teldec היו קשורים ל-
Telefunken-
Decca ואחר כך ל-Warner, עושים הקלטות עבור BMG, Harmonia Mundi, DG, EMI, Sony ואחרים.
אולפני Abbey Road כבר מזמן לא עושים הקלטות רק עבור EMI.
כך שעם איזה אולפן כל חברה עובדת תלוי כנראה בכמה שיקולים, כולל כלכליים כמובן.
הייתי אולי מפריד בין אולפנים, שייש להם ציוד הקלטה ואנשים משלהם, לבין "פרילנסרים" --
אנשים כמו הטכנאי המהולל Tony Faulkner, שעשה הקלטות נפלאות עבור RCA, Hyperion ואחרים, ו
חברות כמו Polyhymnia, במקור מיוצאי פיליפס, שהקימו את PentaTone, אבל עושים גם הקלטות עבור חברות אחרות.
ואשר לסוני, אולי ב-1987 -- לפני כמעט 30 שנה -- עברו אליה הצוותים של CBS, אבל לא בטוח שזה רלוואנטי כיום, והיא עובדת עם הרבה אולפנים ופרילנסרים. לא ראיתי הרבה מקרים של צוותים של סוני עצמה, אבל אולי יש גם כאלה.
@SONYES
עמיר