פראהיה עובר ל-DG אחרי 43(!) שנים בסוני

  • פותח הנושא AK1
  • פורסם בתאריך

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
כך דווח ב-Gramophone.

עמיר
 

debussy

חבר אתר
הודעות
17
מעורבות
11
נקודות
3
חבל :-(

הקלטות פחות טובות.
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
לא בטוח. בשנים האחרונות יש ל-DG כמה וכמה הקלטות פסנתר ממש טובות.

סתם דוגמה שקופצת לי לראש:
51Q-cKiY2TL.jpg


כבר שנים לא שמעתי את זה, אבל הזיכרון הוא של סופר-הקלטה :)

עמיר
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
לDG
הולכים ואוזלים הסופר סטרים במוסיקה .
כך קרה בשנים אחרונות ,
ב1989 מת קראייאן , שנה אחכ 1990 מת ברנשטיין .
ובשנים אחרנות מת בולז , מת אבדו , וכו .
גייסו את הדור החדש .דודמל , הונק , טיטלמן ,אנדראס נסלון ,
ובתחום הפסנתרנים , כל הגדולים כבר הלכו לעולמם .
טבעי הדבר כי יחפשו את פרייה , עם הלב היהודי החם , וברנבויים
אני מאד אוהב את פרייה במוסיקה של מוצרט .
לגבי הקלטות מבחינה טכנית .
יש בשנים אחרונות בDG ' דקה , סוני ,פניה לחברות חיצוניות , " אמיל ברלינר " בעבר DG . ועוד .
מאד לא מרוצה מאיכות , שלהם היום ביחס לעבר .
כמובן אני מעדיף בשנים אחרונות את הקלטות הישנות מכל החברות .
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
לDG
הולכים ואוזלים הסופר סטרים במוסיקה .
כך קרה בשנים אחרונות ,
ב1989 מת קראייאן , שנה אחכ 1990 מת ברנשטיין .
ובשנים אחרנות מת בולז , מת אבדו , וכו .
גייסו את הדור החדש .דודמל , הונק , טיטלמן ,אנדראס נסלון ,
ובתחום הפסנתרנים , כל הגדולים כבר הלכו לעולמם .
טבעי הדבר כי יחפשו את פרייה , עם הלב היהודי החם , וברנבויים
אני מאד אוהב את פרייה במוסיקה של מוצרט .
לגבי הקלטות מבחינה טכנית .
יש בשנים אחרונות בDG ' דקה , סוני ,פניה לחברות חיצוניות , " אמיל ברלינר " בעבר DG . ועוד .
מאד לא מרוצה מאיכות , שלהם היום ביחס לעבר .
כמובן אני מעדיף בשנים אחרונות את הקלטות הישנות מכל החברות .
מעבר אמנים בין חברות מעולם לא הייה רק כי "נגמרו להם הסופר-סטארים", אלא כי כל חברה שייכלה להרשות זאת לעצמה, רצתה שייהיו לה כמה שיותר מהגדולים של אותה תקופה.

והמצב של DG כיום מבחינת אמנים אינו פחות טוב משל חברות אחרות, וייש להם סופר סטארים גם בתחום הפסנתרנים, כמו למשל Daniil Trifonov, Yuja Wang, Maurizio Pollini ועוד, אין לי כוח לעבור על הרשימה. זה לא שהכוכבים הם בעיקר אצל חברות אחרות.

יש בשנים אחרונות בDG ' דקה , סוני ,פניה לחברות חיצוניות , " אמיל ברלינר " בעבר DG . ועוד .
את זה לא הבנתי.

אולפני אמיל ברלינר מאז ומעולם הייו האולפנים של DG.

כבר הרבה מאוד שנים Decca ו-DG הן תחת אותה מטרייה, קודם PolyGram ואחר כך Universal.

סוני מעולם לא היה חברת הקלטות עצמאית. היא קנתה חברות, כמו קולומביה ו-RCA.

אנא הסבר.

עמיר

נ.ב., לטעמי, הקלטות הפסנתר של DG בשנים האחרונות הן מעולות ממש.
 
נערך לאחרונה ב:

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
זה נכון שסוני קנתה את החברות הנל
אך ההקלטות היום נעשות עי פרי לנסרים
כמו דקה למשל משתמשת בהתאם גם באמיל ברלינר וגם במה שהיה פעם טלדק
הרבה מהקלטות DG היום אינם אמיל ברלינר.
יש גם הקלטות חיות שצוות אמיל ברלינר אינו מעורב כמעט אלא רשות השידור הבווארית . או במקומות שיש .
צוות אחר ויוצאות הקלטות ממש טובות.

רק דוגמה.
אלבום הגאז של קווסטוף הוקלט עי טלדקס
ראוול קונצרטים עם AIMARD ובולז גם עי טלדקס אולי היו בסביבה באותו זמן להקלטה אחרת ???ועוד ועוד
ויש לי עוד כמה

טלדקס הרבה מהקלטות שלה , בקונצרטים של ראש השנה של וינה בדקה עם גורג פטרט נעשו עי טלקס .
עם חוסר במה ועומק בולט לא מי יודע מה . כבר סוני הוציאו וRCA תוצאות וכמובן DG הרבה יותר טובות .
מאותם קונצרטים עצמם .
אמיל ברלינר היא חברת הבת של DG איך שתקרא לזה ומחוייבים לDG .

סוני לא צריכה חברת הקלטות היא חברת הקלטה בעצמה עם כל הציוד המקצועי שלה .
והמפיקים ומהנדסים עברו בCBS אליה.

בכל מקרה מה זה משנה טוב לך לאוזן זה מה שחשוב
גמר חתימה טובה

@AK1
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
העולם השתנה ממה שהייה פעם, וכיום יש הפרדה בין חברות הקלטה לבין אולפנים, שהם חברות עצמאיות, כולל אמיל ברלינר. שיתופי פעולה עם שירותי שידור הייו קיימים גם בעבר, אבל התופעה התרחבה.

אם תסתכל באתר של אמיל ברלינר, תוכל לראות שם גם פרוייקטים עבור Sony, RCA, Ondine, Carus, Virgin ועוד כמה שלא זיהיתי מהעטיפות.

באותה מידה, Teldex, שבמקור כ-Teldec היו קשורים ל-Telefunken-Decca ואחר כך ל-Warner, עושים הקלטות עבור BMG, Harmonia Mundi, DG, EMI, Sony ואחרים.

אולפני Abbey Road כבר מזמן לא עושים הקלטות רק עבור EMI.

כך שעם איזה אולפן כל חברה עובדת תלוי כנראה בכמה שיקולים, כולל כלכליים כמובן.

הייתי אולי מפריד בין אולפנים, שייש להם ציוד הקלטה ואנשים משלהם, לבין "פרילנסרים" -- אנשים כמו הטכנאי המהולל Tony Faulkner, שעשה הקלטות נפלאות עבור RCA, Hyperion ואחרים, וחברות כמו Polyhymnia, במקור מיוצאי פיליפס, שהקימו את PentaTone, אבל עושים גם הקלטות עבור חברות אחרות.

ואשר לסוני, אולי ב-1987 -- לפני כמעט 30 שנה -- עברו אליה הצוותים של CBS, אבל לא בטוח שזה רלוואנטי כיום, והיא עובדת עם הרבה אולפנים ופרילנסרים. לא ראיתי הרבה מקרים של צוותים של סוני עצמה, אבל אולי יש גם כאלה.

@SONYES

עמיר
 

נערך לאחרונה ב:

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
מעולה
טוני פאולקר יש לי כמה הקלטות שלו ממש מביא את התזמורת בצורה ראלית ביותר אלייך
סימפוניות סיבליוס עם דייויס בRCA ועוד ועד
יופי של מידע וכמובן
העולם השתנה רבות
@AK1
גמר חתימה טובה ושנה טובה
לך עמיר
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
טוני פוקנר, לא אומרים את ה-L בשם Faulkner :)

הוא טוב לא רק בהקלטות תזמורתיות.

למשל זו הקלטה קאמרית מעולה:
MI0001106855.jpg


ואם הקלטה תזמורתית, זו ממש "פיצוץ" :) -- כמעט literally בעניין תוף הבאס בפתיחה ל"וילהלם טל":
MI0000964034.jpg


אבל לא כל ההקלטות שלו טובות, וחלקן מאוד תלויות-מערכת.
למשל ההקלטה הזו יכולה להישמע נהדר במערכת אחת, עם התמצית/מהות של פסנתר סטיינווי במיטבו, ומתכתית/אגרסיבית באחרת:
Demidenko-T01[Hyperion].jpg


שנטובה ומלאת הנאה מוסיקאלית ואחרת לכולם! (ורד)
עמיר
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור