עצה שמאוד עזרה לך (או שלא, אם בא לך לספר).


arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
בפורומים כמו זה שלנו, עפות הרבה עצות וחלקן הלא מבוטל, אם הנועץ מנסה לממש אותן, הוא צפוי להסתבך קשות או עם מנהל סניף הבנק שלו, או עם אשתו, או עם שניהם.

אני נהנה תמיד לספר, וסיפרתי גם פה כמה פעמים, שבאחת הפעמים כשהתלוננתי לאילן טמיר שמשהו לא בסדר בצליל הוא ביקש ממני לבדוק אם יש קורוזיה בשקע שבקיר. הייתה קורוזיה והחלפת השקע במחיר של 10 ש"ח ו 15 דקות עבודה (בהגזמה) פתרה את הבעיה.

לפני כחודש, בפוסטים של פטיפונים - צליל אנלוגי , מישהו המליץ על מכשיר דיגיטלי למדידת משקל המחט על התקליט. הוא אפילו הביא את הקישור מ אי ביי ועלות המכשיר: 40 ש"ח. תסכימו שיחסית "למחירן" של העצות בדרך כלל, זו עצה במחיר חריג מאוד. הזמנתי את הפריט, מה כבר הסיכון? ואני מודיע לכם, אחרי השקע בקיר, זו ההצעה המדורגת במקום השני. מכשיר פנטסטי, עלות כמעט אפסית והמכשיר עובד! אפילו עובד מצויין.

אין לי כוח לחפש למי לתת את הקרדיט, הוא מוזמן להזכיר ולהביא ראת הקישור.

אם יש עוד הצעות כאלה - אני חושב שכדאי לרכז אותן.

אריה
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
אותו אילן טמיר התעקש ללמד אותי איך המכשירים שברשותי נשמעים יותר טוב כשהם מחוברים לניים. או ליתר דיוק, שה-DAC שלי יישמע במיטבו עם חיבור UNBALANCED, רק משום שניים לא תומכים ב- BALANCED.

החיבה שהיתה לי לאיש נשארה. החיבה לציוד שלו התאבדה בקפיצה מהחלון.

עצות מועילות: לנקות את הראש של הפטיפון כמו שצריך, ע"י נוזלים יעודיים ומברשת פחם צפופה. למרות שעשיתי את זה, לא עשיתי את זה מספיק טוב. כשעשיתי את זה טוב יותר, קיבלתי שיפור משמעותי בצליל.

עצה מועילה שניה: לחבר את הרמקולים שלי ב- BI WIRE. עודף המשקל שקיבלתי במערכת שקול כמעט לעודף המשקל שיש לי בבטן, רק שבמקרה של המערכת זה היה חיובי.
 

arye.gur

חבר משקיען
הודעות
2,592
מעורבות
882
נקודות
113
אני מעולם לא ניקיתי את ראש הפטיפון עם נוזלים. רק מברשת פחם צפופה.

על איזה נוזלים אתה מדבר?

אריה
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
במקרה שלי, נוזל לניקוי תקליט, למרות שיש יעודיים לראשים. באלה לא השתמשתי. אבל נוזל הניקוי עשה הבדל משמעותי.
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,299
מעורבות
1,261
נקודות
113
היו הרבה. לא זוכר את כולן, אבל ללא ספק אחת המשמעותיות והטובות זה לחבר את הרמקולים בשני כבלים שונים.
אחד למיד היי ושני לנמוך.
ברמקולים הקודמים זה עשה מהפכה בסאונד!!
ברמקולים הנוכחיים זה בוצע אוטומטית.
 

איתי ו.

חבר משקיען
הודעות
2,018
מעורבות
299
נקודות
83
עצות שעזרו לי:

1. תן "כבוד" לכבילה. ראה את הכבילה כמכשיר בסט.
2. BI WIRE אמיתי זה משהו אחר
3. אל תתפשר בשדרוג. עשה מעט קפיצות גדולות.. אם אין כסף - אל תשדרג. תחסוך.
4. אל תתרשם מביקורות במגזינים ,באינטרנט ומחברים בפורום שאינך מכיר ולא מכיר את ידיעתם/נסיונם/האינטרס האישי שלהם. אין תחליף לאוזניך.
5. אל תקנה מכשיר שעבר שיפוץ'/שדרוג. זה לא מה שהיצרן רצה.

יש עוד
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
אצלי זה פעל בכיוון קצת שונה.

במשך התקופה שאני חבר בפורום dtown למדתי בעיקר על מוצרים.
יצרנים, מוצרים, תכונות והשוואות - וכל זה מכיוונים שאינם טכנים בכלל, אלא מבוססי חוויות והתרשמות של חברים ״מנוסי אוזן״.

לעניות דעתי הסובייקטיבית זה כוחו הגדול של הפורום הזה.

והנה, לפני מספר חודשים קרה דבר.

הבנתי אז שאם אני רוצה שיפור אצלי אני צריך לדלג ממגברים בתחום ה-100W למגברים הרבה יותר גדולים. זה מה שידעתי שיעשה לי שינוי באוזן, וזה מה שרציתי.
ננעלתי (במוח) על סדרת 400 של Mark Levinson וחיכיתי להזדמנות.

פוסט שפירסם אז itay123, איתו עדיין לא נפגשתי, העלה לי בתודעה את השם Accuphase. לא שלא הכרתי אותם קודם, אבל איתי כתב לי: האזנתי גם לאלה וגם לאלה, ולדעתי תהנה יותר מהסאונד של Accuphase מאשר ML.
וזה נקלט משום מה במוח הזקן.

ביקור אצל יואב שניאור, האזנה אצלו, קבלת מגבר אלי הביתה, האזנה במשך שבוע - וזהו, המגבר לא חזר יותר אל יואב.
אבל הזרע הראשוני נטמן באותה חלופת הודעות פרטיות קצרה עם itay123.

אז: תודה לך איתי!
 

חומוס

חבר משקיען
הודעות
2,499
מעורבות
402
נקודות
83
הטיפ שלי: להקשיב למנוסים. לתת להם להעיר, וגם ליישם את התיקונים הקטנים שהם מציעים: קצת להזיז את זה וקצת לסובב את ההוא. אין על ניסיון.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
עצה שקיבלתי מערן (אודיופריק) ומאוד עזרה לי
לקחת שקע ישראלי עם חיבור ארקה בלבד (רק כבל אחד יוצא המתקע) ולחבר אותו לגוף הציוד
באופן לא מפתיע זה מוסיף שקט - וזה פתרון מאוד זול :)

דרך אגב למי שאין שקעי חשמל אודיפיליים (רק שקעים ישראלים) אפשר לחבר כבלי חשמל עם תקע גרמני ואז בעצם אין לנו ארקה (כבל הגרמני מקבל ארקה בצד, ששקע ישראלי לא מספק), אבל בפתרון של הפסקה הקודמת מסדר את הנושא
 

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,505
מעורבות
407
נקודות
83
עיצה שקיבלתי לפני כמה שנים ממישהו בפורום:
תקשיב לכולם אבל תסמוך רק על עצמך !

יש פה המון ידע הבעיה היא לסנן אותו, בסופו של דבר עם התוצאה רק אתה צריך לחיות.
 

yehudaa

חבר משקיען
הודעות
524
מעורבות
62
נקודות
28
אולי אני נראה לא הכי פעיל , אבל אוהב לקרוא מהמנוסים .
אחת העצות הכי מועילות שהיו לי זה בעינין האקוסטיקה .
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
עצות קטנות צליל גדול
1.
מדי פעם לנקות את הכניסות ויציאות RCA במכשירים עם אלכהול נקי .

2.
לקחת את קצוות החוטים של הכבלים לרמקולים לקצץ ולחבר שוב פותח את הצליל מכוון שנוצר חימצון עם הזמן -לא להלחים רק עם בדיל מיוחד של XLO 97% טהור שהוא כסף וגם שיטת ההלחמה בקשו את ההוראות יתר חימום מחמצן ולא עשינו כלום בעיקרון לא ממליץ להלחים לא אין אם אין ברירה עדיף מגע ישיר חוט בורג פלג לרמקול - מיש יש באפשרותו -ואני עשיתי את זה להלחים את הכבל ישירות לקרוס אובר .והסאונד נשמע מדהים ופתוח - עשיתי בדיוק אותו הדבר על הרמקולים שהיו לי ימהה NS1000 עצה זו קיבלתי לפני 17 שנים מטכנאי אודיופיל בשם סלבה .
זה לא מוריד מאורך יותר בפחות מסנטימטר .
3.
הטויטרים חייבים להיות כמה שאפשר למרות אילוצים ויש כאלו במיקום הרמקולים כך V שיוצא מטיויטר
ללא מחסום צדדי
ואם הוא מתחבר עם השני נוצרת במה יותר משכנעת .
טייפ נוסף לרמקולים חברו גומיות מתחת לרמקול מבודד נהדר - או תחתיות פקק שהם אמיתי לא מבקבוקי יין מלאכותי - שהיה שהם אמיתי בידוד מדהים לפחות בערך כמו ספייקים
ברמקולים תנו זוית או עולה או יורדת עי הכנסת מתחת לקידמת הרמקול או מאוחריו את שהם - ככה יהיה לו זוית שונה מזו ישירה לאוזן מעגל טיפה את הטרבל - או להשאיר ככה וזהו
כמובן הוטיטר בפחות או יותר צריך להייות בגובהה האוזניים
4.
אם ניתן לבודד את כבל החשמל עד כמה שאפשר מכבל אודיו -יתכן זליגת השראה חשמלית היוצר צירצור הם קל -נשמע בעיקר באמת עוצמות גבוהות ואם נשמע בעוצמה רגילה צריך לבדוק למה .
5.
חיבור אניטרקונקט -חייב להיות עם כוון החץ במידה ואין עם כיוון הכיתוב על הכבל - הפתעה - לפעמים הפיכה יוצרת טיפה שינוי
6.
ממש אותו עיקרון - נכון החשמל בארץ ההוא AC ובעיקרון אין לכאורה כל השפעה על הפיכת הפזה על הצליל - אז לפי ניסיון שלי שנים רבות יש מכשירם הפיכת הפזה גורמת למכשיר או להשמעה פתוח יותר או סגור יותר -תלוי במכשיר נכון אין היגון אלקטרוני כי ההכל הופך מAC לDC אולם - כן קיים אולי הסבר . הטמון דווקא בטרנספורמטור וקבלי הספק הצמודים לו
לקסמן עלתה על הבעיה ממזמן ובמכשירים שלה הוסיפו מתקן פזה - היה לי את זה בC-05+M05
לכן הפיכה עשוייה לשנות את הסואונד גם כיום אני עושה כך
7.
סיפור הזוי שבהתחלה לא האמנתי אבל זה קיים חיבור החשמל הישראלי יש חיבור + - וארקה
החלפת התקע עם ארקה כמו שהזכירו פה - עושה פלאים אבל רק מי שיש מערכת ארקה טובה בבית \
לא ממליץ לבדוק לבד כי סכנת חיים - ראו הוזהרתם רק חשמלאי מוסמך
כאשר מחברים את החשמל +- מסתבר כי חוזק הסיבוב של הבורג על החוט עשוי ולשנות את הסאונד
חדי שמיעה יבדילו - לא האמנתי אבל המצאה של חבר שלי - וכן זה עובד
8.
אם מגיע מכשיר עם אפשרות לשנות מ110-220-240 V ממליץ לשים תמיד על הגבוהה ביותר
נשמע יותר נינוח על הערך הגבוהה וכמובן לא מזיק -
אזהרה : יש תמיד בדוק שוב בזכוכית מגדלת את הערך שאנו מסובבים - סיבוב אחד מיותר נזק גדול במכשיר - כאן בארץ 220/50HZ

9.
אין בעיה להביא היום מכשירים מיפן העובדים 50/60HZ מכוון שההרצים זהים לנו וממיר מתח חייב להיות 100V בלבד לא לטעות לשים 110V-120V בשום פנים ואופן למכשיר יפני
מארה"ב שם
V120/60HZ גם זה בסדר לא מומלץ בכלל על מכשירים עם מנועים -
למרות הפיכת המתח לDC ישפיע אולי על מנועי פטיפונים וטייפים - לא על CD -ויתכן עם טיפים אם מעגל הספק טוב לא צריכה להיות בעיה -
במכשירים כמו מגברים רסיברים תאורטית יתכן חימום ספקי הכוח וטרנספורמים יתר מהרגיל
לא לאמץ אותם - המלצה זו אינה גורפת כי כל יצרן מיצר לאזור אחר בעולם
אישית לא נתקלתי בבעיות כל ספקי כוח בעיות חימום למרות החזקתי שנים ללא בעיות את הלקסמן .
אבל קחו בחשבון שיכול להיות בעיות חימום כי הם 60HZ ואנחנו 50HZ וזה עובד הפוך מתחמם דווקא
לעומת אם ניקח את שלנו לשם תהיה פחות בעיה ככה קראתי לא מוכן לחתום על כך .

יש לי עוד עצות מנסיון של המון המון שנים שהתעסקתי בעיסקי האודיופיליה -שהפכה לאובססיה לצליל מושלם חסר הפרעות וספקייקים כוכו את מבינים על מה אני אומר
מקווה שטיפים קטנים אלו ישמשו אתכם
יש לי עוד המון המון - צריך עוד כמה עמודים לכתוב
חשוב ביותר
ראיתי כאן הרבה מערכות עילית המפורסמים כאן בפורום בחדרים {חלקם עם אילוצי מקום ומיקום לא סימטרי של הרמקולים ולא ממש יוצא מקו האש של הרמקולים }עם ריצפה וקירות חשופים -טיפול מינימום עם תמונות ושטיח -ועד השקעה לוחות ולוכדי באסים וכו
משנה את הצליל - הידהוד והחזרים אפילו מחלונות משטחים ריקים וריצפה עושות לא טוב בצליל
נקודה למחשבה
המשך יום נעים
 
נערך לאחרונה ב:

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור