אין בעיה,לא בעלות היצור ולא בזמינות הטכנולוגיה ועלותה,לשם בכל מצלמה שיוצאת ב 2020 שני סלוטים של כרטיסים,אז למה זה לא קורה?
כי מי שמיצר מצלמות,עם או בללי מראה,רוצה למכור אותן. וכדי למכור אותן הוא צריך לבדל את השוק לסגמנטים (מתחילים,חובבים מקצוענים וכו וגו) ואחרי כל זה יש תחרות וכל אחד רוצה לבדל את עצמו מהשני ולגרום לצרכן לשלם המון ולקבל המון - טכנולוגיה ואיכות.
זו הסיבה שאצל רוב היצרנים המצלמות עם שני סלוטים הן מצלמות הדגל שהן יקרות מאוד ועמוסות בטכנולוגיה מהמילה האחרונה בתחום.
נכון,ניקון היו יוצאי דופן בעניין וברמות החובבים כבר הציעו מצלמות עם שני סלוטים אבל אלה מצלמות DSLR ....
למצלמות ה DSLR ב 2020 אין מה להציע בתחום הוידאו ולא משנה אם יש להן סלוט אחד או שניים,ומצלמות חסרות מראה עם שני סלוטים מכוונות לציבור המקצועי שיכול ומוכן לשלם הרבה כסף עבור מצלמה.
כרטיסי הזיכאון (המינוח איננו נכון אלא שמקובל וככה יבינו למה הכוונה) טובים אמינים לא עולים הרבה כסף ומשקל כנוצה ולאני לא ואה בעיה ב 2020 לרכוש כמה כרטיסים אמינים ואיכותיים במעט מעות והרבה איכות וככה להתאושש מהר ובקלות אם וכאשר יש כשל בכרטיס. וכן,כשל בכרטיס קורה אבל זו לא תופעה שכיחה במיוחד.
כל המצלמות,עם ובלי המראה,לא יקליטו אודיו באיכות טובה. יש כמה דרכים לעקוף את זה אחת מהן היא הקלטה חיצונית בציוד אודיו איכותי,שנועד לכך,ואחר כך סינכרון התמונה עם הקול.
בהקלטה עם ציוד חיצוני יש שתי רמות,האחת:שימוש במקליטי אודיו ניידים (כמו אלה של ZOOM למשל) כשפה העבודה מתחלקת לשניים. יש כאלה שמקליטים למכשיר הנייד ומסנכנים אחר כך ויש כאלה שמקליטים למכשיר הנייד וממנו לפס הקול של הסרט במצלמה ומשתמשים בזה שבמצלמה כגבוי ואת זה שבמקליט הנייד מסנכנים על פס הקול של הסרט בעריכה.
ההבדל בין השיטות ושיטת העבודה נובע מכך שבכל מקרה למימירי האודיו של המצלמות אין איכות הנדרת מסרטון וידאו עם פס קול סביר או אפילו טוב.
השיטה השנייה היא להקליט,בנפרד,את פס הקול על גבי מכונות הקלטה ניידות שמאפשרות חיבר עריכה מיקס וקבצי אודיו איכותיים לעריכה בפוסט. מכונות ההקלטה האלה,קטנות ורובן מתחברות למצלמה עצמה, איכותיות מאוד ונותנות המון גמישות בכל מה שקשור לכמות ואיכות האודיו וכאן - מגיע ה"אבל".
ואבל: המכונות האלה יקרות מאוד,מצריכות ידע בהקלטות שטח בכלל ובהקלטות אודיו בפרט. מצריכות ידע בעיבוד אולפני של קבצי האודיו והכנתם כפס קול לסקרט ואחר כך הדבקת פס הקול המוגמר לסרט עצמו בפוסט.
לא בטוח שהבנתח למה הכוונה כשנאמר "אין אפשרות להקלטה חיצונית,אבל אני לא מכיר מצלמת DSLR שיש לה אופציה לחיבור מערך הקלטה חיצוני (דרך חיבורי HDMI למערך הקלטה מחוץ למצלמה) אני כן מכיר מצלמות חסרות מראה מקצה העליון של השוק שיש להן את האופציה הזו וזו אופציה יקרה לא רק בעת רכישת המצלמה גופא אלא גם בהמשך לרבות עבודת הפוסט הנדרשת.
לסיכום: הקרטריון להחלטה של נקנה או לו במבוסס על שני סלוטים במצלמה הוא קרטריון שלא עומד בפני עצמו. ברמות הכניסה והתחביב זה נחמד שיש ותו לא ברמות המקצעיות יש את זה ואף אחד לא חושב על זה פעמיים אבל,גם,בהרבה מקרים זה ממש לא חשוב.
אפשר ליצר אודיו איכותי מחוץ למצלמה,לא משנה של איזה ירן ואיזו טיפולוגיה,אבל צריך להבין דבר או שניים בתחום וגם לבחור את השיטה הנוחה לתפעול וזו הקצרה לישום בטווח הידע והניסיון של הקלטות אודיו בכלל ואודיו בשטח/לוידאו בפרט.
חג מולד שמח וחג אורים שמח.
מנחם