הי,
אני מתעתד לצלם מופעי תאטרון קטנים ואני מתלבט בין שתי מצלמות:
pansonic DMC-GH3 + עדשת Lumix G X Vario 12-35mm f/2.8 Asph
panasonic DMCFZ1000
את ה- GH4 פסלתי בשל מחירה הגבוה למול יחס עלות-תועלת לצרכים הנוכחיים. ממילא התוצר הסופי אמור להיות ב- HD 50p.
היתרון של fz1000 כרגע בעיניי הוא במחירה (3,850 ש"ח), פוקוס מהיר בעקיבה אחר אובייקטים (בדומה, ככל הנראה, ל- GH3), עדשת זום איכותית (מובנית אך ייתכן שמספקת), רחבה 25 עם צמצם 2.8 בקצה הרחב, חיישן FULL FRAME שמקנה יתרון בתנאי תאורה נמוכים, ושימוש בטכנולוגיה הלקוחה מ- GH4 שיכולה לשמש בעתיד ל- 4K.
החיסרון הוא שלא ניתן להחליף עדשות וצמצם סגור יחסית של 4 בקצה הצר.
היתרון של ה- GH3 הוא בעדשות מתחלפות, קרופ, עדשה קטנה, קלה ורחבה בפועל 24 עד לזום 70 (12-35), שידור הוידאו של 4K לא יהיה רלוונטי בשידורים בשנה-שנתיים הקרובות באופן מסחרי (אם לשפוט על פי התקדמות טכנולוגית עד למשתמש הקצה) ועד אז תהיינה מצלמות אחרות.
החיסרון הוא במחירה, בחיישן קטן יחסית (אמנם חצי אך עדיין קטן מ- 1), העדר 4K.
המרחק מבמה של כ- 7-8 מ' לכל היותר יהיה כ- 5-15 מ'. אולי במקרים בודדים יגיע גם ל- 20 מ'.
התאורה תהיה תאורת תיאטרון, היינו, פעמים מוארת עם שטיפה מלאה ופעמים מוארת פחות עד צללים.
נראה לי שאני נוטה כרגע ל- FZ1000 אך אשמח לקבל דעה נוספת.
נתון נוסף, אני מתכוון לצלם גם עם מסרטה pansonic HC-X920M ומעניין אותי לדעת האם התוצר הסופי של הצילום של אחד מדגמי ה- lumix ייתן תוצאה דומה (וידאו חד אבל בפורמט שנראה כתכנית טלוויזיה) או שהיא תהיה דומה יותר ל- dslr?
תודה.
אני מתעתד לצלם מופעי תאטרון קטנים ואני מתלבט בין שתי מצלמות:
pansonic DMC-GH3 + עדשת Lumix G X Vario 12-35mm f/2.8 Asph
panasonic DMCFZ1000
את ה- GH4 פסלתי בשל מחירה הגבוה למול יחס עלות-תועלת לצרכים הנוכחיים. ממילא התוצר הסופי אמור להיות ב- HD 50p.
היתרון של fz1000 כרגע בעיניי הוא במחירה (3,850 ש"ח), פוקוס מהיר בעקיבה אחר אובייקטים (בדומה, ככל הנראה, ל- GH3), עדשת זום איכותית (מובנית אך ייתכן שמספקת), רחבה 25 עם צמצם 2.8 בקצה הרחב, חיישן FULL FRAME שמקנה יתרון בתנאי תאורה נמוכים, ושימוש בטכנולוגיה הלקוחה מ- GH4 שיכולה לשמש בעתיד ל- 4K.
החיסרון הוא שלא ניתן להחליף עדשות וצמצם סגור יחסית של 4 בקצה הצר.
היתרון של ה- GH3 הוא בעדשות מתחלפות, קרופ, עדשה קטנה, קלה ורחבה בפועל 24 עד לזום 70 (12-35), שידור הוידאו של 4K לא יהיה רלוונטי בשידורים בשנה-שנתיים הקרובות באופן מסחרי (אם לשפוט על פי התקדמות טכנולוגית עד למשתמש הקצה) ועד אז תהיינה מצלמות אחרות.
החיסרון הוא במחירה, בחיישן קטן יחסית (אמנם חצי אך עדיין קטן מ- 1), העדר 4K.
המרחק מבמה של כ- 7-8 מ' לכל היותר יהיה כ- 5-15 מ'. אולי במקרים בודדים יגיע גם ל- 20 מ'.
התאורה תהיה תאורת תיאטרון, היינו, פעמים מוארת עם שטיפה מלאה ופעמים מוארת פחות עד צללים.
נראה לי שאני נוטה כרגע ל- FZ1000 אך אשמח לקבל דעה נוספת.
נתון נוסף, אני מתכוון לצלם גם עם מסרטה pansonic HC-X920M ומעניין אותי לדעת האם התוצר הסופי של הצילום של אחד מדגמי ה- lumix ייתן תוצאה דומה (וידאו חד אבל בפורמט שנראה כתכנית טלוויזיה) או שהיא תהיה דומה יותר ל- dslr?
תודה.
נערך לאחרונה ב: