סונוס פאבר- דעתך על הצליל בהדגמות?


tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
...במגמה להפריד את הברכות וההערכות מההדגמות.
מהי התרשמותך מהצליל של הגווארינרי ממנטו ושל האליפסה?

נא להשאיר את הלהבות בבית!

תומר
 

נערך לאחרונה ב:

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
קודם כל הדיסק שלך תומר מעולה. הוא עשה לי גם נעים למערכת בבית ובאוטו.

נתחיל באליפסה- קצת יבש מדיי, החדר והמיקום עשו עימו רע, ולדעתי אולי גם המגבר , משהו לא דפק שם.

גוורינרי- מעולה, רמקול על ברמת המדפיים למוזיקה קלאסית/ג'אז/וכל מוזיקה שלא קשורה לגיטרות חשמליות ודומיהן. מעניין לשמוע דווקא עם איזה בריטני ספירס, לשמוע דווקא איזה פופ קליל עליו.

אבל מבחינת הרמקול עצמו, רך, נעים, מה שאהבתי זה שלא מרגישים איזו יחידה מנגנת, בעצם האיזון בין היחידות מושלם בצורה מפחידה. ועל כך שאפו לסונוס פאבר , ולסקאן ספיק+דינאודיו.
זה רמקול שהוא כמו סטייק פילה איכותי, לא כולם אוהבים, אי אפשר להגיד שהוא לא טוב, וצריך לדעת להתאים לו את התיבול הנכון והצליה הנכונה על המילימטר אחרת הוא בטעם של מסטיק,אבל שזה נכון , אין יותר טוב מזה. :)
 
נערך לאחרונה ב:

z.y

אוהב את התחום
הודעות
291
מעורבות
0
נקודות
0
למרות שאני ממש לא אוהב לשמוע בחדרים קטנים (זה עושה לי אנטי ראשוני עוד לפני האזנה.....), פה הופתעתי ! בחדר הקטן היה ממש נעים/ התנגנה מוסיקה ! (אקח זאת בחשבון, אם וכאשר אגור ביפן, או אולי ברבות השנים :) ).

אמנם לא שמעתי רפרטואר שאני מכיר /מחבב, אך מה ששעתי היה כפי שציינתי.

בחדר הגדול היה סתמי (שזה לא בהכרח רע, אלא שלא ריגש ולא איכזב, פרווה כזה).

אני מצטרף בחום למה שרשם ofer T בפוסט הברכות--> אין לקבוע דעה נחרצת לכאן או לכאן מהאזנה קצרה בלבד ! ובוודאי בחלל שאינו מוכר לנו. מאוד יתכן שדעתי תתהפך ב 180 מעלות לאחר האזנה לאותם רמקולים בתנאי חלל אחרים ובסוגי מוסיקה אחרים.
 

stereophile

חבר משקיען
הודעות
997
מעורבות
63
נקודות
28
לגבי האליפסה, בחלל ההאזנה כפי ששמענו אותו הוא היה מעולה, בעיקר במוסיקה ווקלית/אקוסטית קלה.
למרות זאת, לעיתים הרגשתי במהלך ההאזנה כי הטויטר ושאר האלמנטים אינם מנגנים כמקשה אחת אך אולי זו פונקציה של מיקום ואקוסטיקה... התחושה היא שמגיע לרמקול תנאים אקוסטיים טובים יותר כי עושה רושם שהוא רמקול מצויין.

לגבי הגווארינרי, הוא סיפק חוויה מרשימה והאינטגרציה בין האלמנטים שלו כמו שאורי_ו ציין הייתה מצויינת.
התחושה שקיבלתי באופן כללי מהרמקול היא שהוא מעולה ב"נישה" שלו, במוזיקה קלאסית וסיפק חוויה בלתי נשכחת עם במה ענקית ומוזיקליות והרשים עוד יותר עם המגבר של סונוס פאבר (מוזיקה).

בקטע הרוק של לד זפלין וגם בקטע הג'אז, הרמקול ניגן בצורה טובה אך לא מצויינת. למרות שהרמקול דינמי הוא לא הצליח להעביר לי את חווית הישיבה בפאב המעושן לגרום לי להבין שאני יושב בהופעה מול אבישי כהן והקונטרבס (מה שהאליפסה עשה טוב יותר).

ללא ספק הייתי מעוניין לשמוע את שני הרמקולים האלו שוב עם הגברה שונה ואז להסיק מסקנות מהימנות יותר...
 

נערך לאחרונה ב:

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,112
מעורבות
3,117
נקודות
113
אתחיל בחדר הקטן, השילוב של חדר מטופל אקוסטית, המגבר מתוצרת סונוס (מוזיקה) הפרה של CJ והגוורינרי היה לא פחות ממעולה כול עוד נוגן הרפרטואר הנכון, השילוב היה מושלם ללא שום נקודות תורפה.

כמובן שהכול השתנה כאשר נוגנו דיסקים שהגוורינרי לא נועד "לטפל" בהם, מבחינתי זו היתה הצגה מוצלחת ליכולות של הרמקול הנחשק הזה (שוב בהתאם לסגנון המוסיקה)

לגבי השילוב בחדר הגדול כבר אמרתי את טעמי אתמול, לדעתי השילוב של מגבר ופרה מנורות ביחד עם רמקול שמלכתחילה נותה לגוון חם/רומנטי לא הרשים.
כן היתה שם העוצמה, באס טוב והגבוהים לא צרמו אבל המיד די נעלם בין כול אלו והיחידות לא נגנו באותה הרמוניה שחווינו בגוורינרי.

לטעמי האישי שילוב עם מגבר אחר או פרה אחר יכול להפיק תוצאה טובה יותר.

ללא שום קשר מרה הרמקולים של SF הנו חוויה בפני עצמה, ההקפדה על הפרטים הקטנים ביותר, הגימור המהודר ואיכות ההרכבה לא פחות ממרשימים.
 
נערך לאחרונה ב:

KOOKE

חבר משקיען
הודעות
1,062
מעורבות
0
נקודות
0
כל אלו שמדגישים שהגוורינרי התאימו או מתאימים במיוחד למוסיקה קלאסית - האם לדעתכם הוא יתאים גל למוסיקה קלאסית בהרכב סימפוני מלא - נניח ווגנר או מהלר וכו'

כלאמר גם מוסיקה קלאסית יכולה להיות עמוסת כלים, מאד דינאמית וכו'...האם גם לסיגנון הזה יתאימו הרמקולים האלו ??

שלמה
 

web

חבר משקיען
הודעות
777
מעורבות
492
נקודות
63
היי
בקשר לגוארנירי, כמו האחרים, גם אני אהבתי אותו. ניגן מאוד יפה עם ה CA 200 של קונרד ג'ונסון (185W) את דיסק ההדגמה.
אומנם נפל ממש עם החמישית של מהלר, ולא הרשים אותי במיוחד בהופעה של אבישי כהן.

בקשר לאיפסה היה משהו לא מובן לי. אולי הסינרגיה עם ההגברה ו\או החדר לא היה טוב.
במה צרה, רמקול טוב מאוד אבל לא הצדיק 75K.
משהו ששמתי לב בזמן ההדגמה, בשיר של גואנטנמרה יש קטע שהזמר שר מצד ימין לבד. עם האליפסה שמעתי אותו שר מהרמקול ממש למרות שהיה עוד מרחק מהקיר הצדדי ונשמע לי מוזר.
כששמעתי את הדיסק בבית, הזמר שר כ50ס"מ או יותר מחוץ לרמקול הימני (הרמקולים שלי מרוחקים כמטר מהקיר הצדדי). תבדקו את זה אתם.

אין ספק שהרמקולים טובים ואיכותיים, אבל הם לא מדברים אלי.
 

נערך לאחרונה ב:

oferT

חבר משקיען
הודעות
5,204
מעורבות
46
נקודות
48
לא ולא!

כלאמר גם מוסיקה קלאסית יכולה להיות עמוסת כלים, מאד דינאמית וכו'...האם גם לסיגנון הזה יתאימו הרמקולים האלו ??

שלמה

כתבתי את זה בפוסט הברכות. ניסינו את החמישית של מאהלר{אני ואבישי},ואתה מבין שזה לא הוגן לבחון רמקולי מדף בחמישים של מאהלר.

יש רמקולים גדולים יותר{רצפתיים}....שלא מצליחים.
 

z.y

אוהב את התחום
הודעות
291
מעורבות
0
נקודות
0
web, בשבילך אני מוכן לסבול את השיר הזה שוב :D תוכל לתת את הדקה המדוברת?

כעיקרון- אני תמיד טענתי וטוען שהצגת המיקום- ימין, שמאל, מרכז וכו' זה תרגיל פשוט מאוד וגם זוג רמקולי טרנזיסוטר המונעים ע"י כרטיס קול ומוצמדים לצג המחשב יכולים לכך. על אחת כמה וכמה בהצגת זמר סולו !(זאת להבדיל מהפרדה צלילית ומיקומית בין שלל כלים ועוד מיני תת רזולוציות.....).

צריך אקוסטיקה ממש נוראית על מנת לחרב את היכולת הבסיסית הזאת וזה לא היה המקרה שם.

כאמור- תן מיקום ואבדוק.

אגב, יתכן ומיקום ישיבתך בהדגמה לא היה ממש במרכז?
 
נערך לאחרונה ב:

אבישי

אוהב את התחום
הודעות
101
מעורבות
1
נקודות
18
מוסיקה סימפונית ואופראית עם סונוס

הגווארינרי פשוט לא סחב - לא את התשיעית של בטהובן, לא את החמישית של מאהלר, ולא קטע אופראי של ביזה (כרמן למי ששואל). אמנם הקטעים נוגנו זמן מועט ביותר אבל זה הספיק להגיע למסקנה הנחרצת. בקטעים של הדיסק של תומר מאד מאד נהניתי ממנו, לא האמנתי שמוניטור יכול להפיק צלילים כאלה, ולכן גם התעקשתי, ולו גם לשמיעה קצרצרה, להשמיע עליו את הקטעים הסימפוניים.

לעומת זאת אני מעולם לא שמעתי את הקטעים האלה באיכות ששמעתי על הרצפתיים. אני מסתובב עם הדיסק הזה מספר שנים ואיתו בחנתי את את המערכת שלי. נכון שאף מוכר לא השמיע לי מערכת בכזה סדר גודל של מחיר, ובתג המחיר הנוכחי אין שום סיכוי שאני אראה אותם אצלי בסלון, אבל הם מועמדים וודאיים לבדיקה לאחר הזכיה בלוטו. לדעתי שווה בהחלט לבדוק את ערכם מול רמקולים אחרים. פער האיכות שלהם מהרמקולים האחרים ששמעתי, כולל בתערוכה בכפר המכביה לפני שנתיים, בהחלט יכול להצדיק את תג המחיר.

אבישי
 

אלדר1

אוהב את התחום
הודעות
63
מעורבות
0
נקודות
0
יכול להיות עוד יותר טוב

...במגמה להפריד את הברכות וההערכות מההדגמות.
מהי התרשמותך מהצליל של הגווארינרי ממנטו ושל האליפסה?

כבר שמעתי גוורינרי שנשמע הרבה יותר טוב אבל גם ככה היה לא רע בכלל!
 

web

חבר משקיען
הודעות
777
מעורבות
492
נקודות
63
web, בשבילך אני מוכן לסבול את השיר הזה שוב :D תוכל לתת את הדקה המדוברת?

כעיקרון- אני תמיד טענתי וטוען שהצגת המיקום- ימין, שמאל, מרכז וכו' זה תרגיל פשוט מאוד וגם זוג רמקולי טרנזיסוטר המונעים ע"י כרטיס קול ומוצמדים לצג המחשב יכולים לכך. על אחת כמה וכמה בהצגת זמר סולו !(זאת להבדיל מהפרדה צלילית ומיקומית בין שלל כלים ועוד מיני תת רזולוציות.....).

צריך אקוסטיקה ממש נוראית על מנת לחרב את היכולת הבסיסית הזאת וזה לא היה המקרה שם.

כאמור- תן מיקום ואבדוק.

אגב, יתכן ומיקום ישיבתך בהדגמה לא היה ממש במרכז?


מסכים איתך בעיניין ולכן מאוד הופתעתי.
ממש בהתחלה 0:30 שומעים את הזמר ממש מימין לבדו.
ישבתי בשורה הראשונה באמצע.
חשבתי שיכול ליהות שהאליפסה צריכים מרחב עוד יותר גדול כדי להתחיל "לשיר" כמו שצריך.
כנראה שלמרות שהחדר מטופל אקוסטי היטב, "קטן" על הרמקולים.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
ביקורת על האליפסה בסטריאופייל...

http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/1207sonus/
 

z.y

אוהב את התחום
הודעות
291
מעורבות
0
נקודות
0
משהו ששמתי לב בזמן ההדגמה, בשיר של גואנטנמרה יש קטע שהזמר שר מצד ימין לבד. עם האליפסה שמעתי אותו שר מהרמקול ממש למרות שהיה עוד מרחק מהקיר הצדדי ונשמע לי מוזר.
כששמעתי את הדיסק בבית, הזמר שר כ50ס"מ או יותר מחוץ לרמקול הימני (הרמקולים שלי מרוחקים כמטר מהקיר הצדדי). תבדקו את זה אתם.

גבי,
כמובטח, טרחתי ובדקתי: לאוזניי/ למוחי- קול הזמר בשיר המדובר ובדקה המדוברת בוקע מרמקול ימין די במדוייק (אולי עם מאמץ אבחנתי מכוון מאוד ניתן לדמיין שהוא ממש,ממש צמוד לדופן החיצונית של הרמקול).

האבחנה הנ"ל חזרה על עצמה ב 3 סטים שונים הממוקמים ב 3 חללים שונים.

אם חברים נוספים יבדקו (טרק 9 דקה 0:30 ), נראה לאן הסטטיסטיקה הולכת :)

אגב, למיטב ראייתי והבנתי החדר הגדול שם לא מטופל אקוסטית בכלל, בשונה ממה שציינת.
 

web

חבר משקיען
הודעות
777
מעורבות
492
נקודות
63
OK
נראה לי שהאחראי להבדל במיקום הוא אלברט.

ברמקולים של וון שוויקרט יש טויטר אחורי האחראי לVR virtual reality ואכן לאחר ש"סגרתי" לגמרי את הטויטר הזמר זז לכיוון הרמקול.

לאחר הבדיקה, שוב פתחתי "קצת" את הטויטר אחורי. אוהב יותר את תחושת הבמה ככה בחלל שלי.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור