סאונד טוב, ובזול עם רמקולים מדפיים מוגברים


רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
305
מעורבות
291
נקודות
63
ה lsx ii והמוניטורים שציין @RB68 גם אקטיביים, לא?
לגבי ה-KEF LSX 2 הם אקטיביים באופן מלא, בניגוד לדור הראשון שהוגדר כ״רמקולים מוגברים״ ושדרש חיבור כבל בין שני הרמקולים. לגבי דגמי הפרו שציין רועי, אין לי מושג, הוא יוכל להרחיב.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
זה בהחלט מעניין וחשוב,
אבל האם אין למוניטורים אופי סטרילי יותר ופחות מהנה?
יש לי 3 תשובות שונות לשאלה הזאת :cool:: לא, פעם, תלוי..

לא - לא אלו שמסוגלים ליצר FR בדומה לעקומה של הרמן בנקודת ההאזנה, תוך עירוב החדר (והם טובים מבחינות נוספות, כמובן).

פעם - הסטריליות יוחסה בעיקר למוניטורים שהציגו flat עגמומי בתוך פרצוף שלך, בד"כ בסיטואציה של האזנה קרובה, כאשר נסמכים על אקוסטיקה פסיבית בנוסף (שצריכה להתמודד עם פחות אנרגיה בהחזרים בהשוואה להאזנה רחוקה). אפשר לחשוב על עוד סיבות: אלו שהגרף השטוח הושג תוך הפעלת dsp אגרסיבית ולא חכמה שהוסיפה דיסטורשן ושדדה טווח דינאמי, אלו שה-limiter (מנגנון הגנה על האוזן או הדרייברים מפני עוצמה מוגזמת) נכנס לפעולה מוקדם ואגרסיבי (שמיע ובלתי נסבל, במונחי אודיופיל), היו גם (ויש בהווה) הרבה מוניטורים גרועים, סתם גרועים או בגלל מגבלת עלות (כי לא כל האולפנים זה Abbey Road). עוד נקודה - יש גישות שונות למיקס/מאסטרינג שהכתיבו דיזיינים שונים, בכלל זה קופסאות שממש דימו רמקול "מחורבן" או מוגבל כדי להבין איך ישמע טראק בתנאים הרחוקים מאידאלים (הקוביה של Auratone למשל).

תלוי - איך אתה מגדיר סטרילי, באיזה הטיות אתה אוחז :)), האם אתה רוצה שהרמקול יקח כיוון טונאלי מסויים או כדי לאזן ווטאבר שבא מהחדר או לא יודע מאיפה (גילוי נאות - אני לא מזדהה עם הגישה הזאת אבל שיהיה בכיף). כמובן שאולי לא תרצה את הנוסחה של רמקול דינאמי קופסתי "רגיל" - אבל נראה לי שזה ממילא לא עומד מול רמקול מוגבר - אולפני או ביתי.
הכי טוב - אם אתה רוצה להבין אם מוניטור אולפני במוצאו יכול להסב לך הנאה (ואתה לא בוטח במקורות המידע הטיפוסיים לציוד הזה) - תקשיב לאחד או שנים..

היום יש גם כבר כמה יצרנים שלא דופקים חשבון להגדרות הישנות ועושים רמקולים אקטיבים נהדרים (ולא זולים, לא שזה יפתיע מישהו).
הם גם לא מיועדים להאזנה מקרוב?
חלקם לקרוב, חלקם לקרוב ובינוני (mid field) ובהמות גדולות המיועדים בעיקר למאסטרינג ל-far field. אין נזק טונאלי בהתרחקות מהטווח המקורי שאליו יועד רמקול ניר-פילד (יש נזק בכיוון ההפוך) אבל חלק מהמוניטורים הקטנים יכשלו במבחן העוצמה ככל שיגדל המרחק מהם (ויתחילו לעוות אם תרחיק). שילוב סאב/ים בד"כ יפתור את זה למעט בחדרים הגדולים ביותר (שם אולי תרצה רמקולים ראשיים בריאים גם כיש סאבים בתמונה).
בנוסף האם אתה חושב שזוג מוניטורים אקטיביים טובים יכולים להוות תחליף ראוי למערכת בחדר קטן, למי שמחפש צליל 'אודיופילי'
כמובן בהתאם למחיר וכו' (מניח שבשוק המקצועי המחירים רגועים יותר בהרבה כך שבהנחה שהרמקול טוב לא בטוח שהמחיר משחק)?
תודה.
כן, אני בהחלט חושב כך. המחירים בשוק הזה אכן יותר רגועים מבחינת תלילות העקומה של התפוקה-השולית-הפוחתת אבל אל תצפה לציוד מעולה בגרושים.
עוד עליך לקחת בחשבון שהיות והדרישות מהמוניטורים האולפנים הוגדרו לשימוש משתמשים אחרים בהקשר של עבודה - חלק מהפיצ'רים ה"היקפיים" יהיו שונים ממוגברים המיועדים לבית (למשל כניסות XLR ו-AES במוגבר אולפני לעומת bluetooth, USB ו-Tidal client במוגבר ביתי).
 

stam

אוהב את התחום
הודעות
243
מעורבות
86
נקודות
28
אבל אל תצפה לציוד מעולה בגרושים.
כמובן, ברור שאין קיצורי דרך ופתרונות קסם...
ובכל זאת, משהו כמו הkh120 שציינת למשל, הוא טוב ביחס למחיר (כמו כל דבר שטוב ביחס למחיר)
או שהוא יכול להוות תחליף לרמקולים+ מגבר יקרים יותר במחיר סביר יחסית, בהתחשב בכך שהוא אקטיבי
ובכך שהוא שייך לשוק המקצועי(וממילא התמחור שונה)?
אני כמובן לא חושב שאני יכול לקבל סאונד של רמקולים ב100,000 ממוניטור בכמה אלפי ש"ח...
הכי טוב - אם אתה רוצה להבין אם מוניטור אולפני במוצאו יכול להסב לך הנאה (ואתה לא בוטח במקורות המידע הטיפוסיים לציוד הזה) - תקשיב לאחד או שנים.
כמובן, אבל בינתיים רוצה לקבל את חוות דעתך המנומקת והמענינת:)
תודה על הכתיבה המענינת והמחכימה (ולא רק בשרשור הזה).
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,917
מעורבות
865
נקודות
113
ברשותכם, מנצל את השרשור -
אשתי אוהבת לשמוע רדיו במטבח, שגודלו כ 6 מ' × 4 מ'. היא טכנופובית, צריכה כפתור להדליק וזהו - לא להתחבר מהטלפון. חשבתי על אודיואנג'ין אבל שם המוזיקה היא דרך הטלפון. יש אפשרות אחרת, לחבר אליהם טיונר אולי? יש פתרון אחר עם רמקולים מוגברים?
 

רן לוי

אוהב את התחום
הודעות
305
מעורבות
291
נקודות
63
ברשותכם, מנצל את השרשור -
אשתי אוהבת לשמוע רדיו במטבח, שגודלו כ 6 מ' × 4 מ'. היא טכנופובית, צריכה כפתור להדליק וזהו - לא להתחבר מהטלפון. חשבתי על אודיואנג'ין אבל שם המוזיקה היא דרך הטלפון. יש אפשרות אחרת, לחבר אליהם טיונר אולי? יש פתרון אחר עם רמקולים מוגברים?
רוב הרמקולים המוגברים שעליהם המלצתי (אודיו אינג׳ין, קיו אקוסטיקס, קליפש, טריאנגל) בתחום המחירים הנמוך של סביב 3000 ₪ כוללים כניסת אודיו אנאלוגית RCA. כל מה שאתה צריך הוא טיונר שיחובר אנאלוגית לאחד הרמקולים (זה הרמקול האקטיבי שבין השניים, השני כפי שהסברתי הוא פאסיבי) שבו נמצאים שלל החיבורים והכניסות.

אם השילוב של טיונר וזוג רמקולים מוגברים נראה לך יותר מדי מבחינת כמות הקופסאות במטבח (שגם ככה מלא בקופסאות, תרתי משמע). אפשר לקנות רדיו FM שכבר כולל רמקול או אפילו שני רמקולים לתצורת סטריאו . החברה שכבשה את השוק בארץ בתחום הזה בשנים האחרונות היא SANGEAN . יש להם מגוון דגמים מ-380 ₪ עד 840 ₪ בהמון עיצובים, רטרו וחדישים. יש אפילו רדיו מיוחד לעיוורים, יש להם מקלטי רדיו שפועלים על אנרגיה סולארית לשימוש בשטח ועוד ועוד.
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
313
נקודות
63
ברשותכם, מנצל את השרשור -
אשתי אוהבת לשמוע רדיו במטבח, שגודלו כ 6 מ' × 4 מ'. היא טכנופובית, צריכה כפתור להדליק וזהו - לא להתחבר מהטלפון. חשבתי על אודיואנג'ין אבל שם המוזיקה היא דרך הטלפון. יש אפשרות אחרת, לחבר אליהם טיונר אולי? יש פתרון אחר עם רמקולים מוגברים?
למה לא לשים זוג רמקולים עם אלכסה (אמאזון) ולהגדיר אותם לפעול בסטריאו? יש של דנון, יאמהה ואחרים. ככה בלי כפתור:
"Alexa, play music"
 

TakeOne

חבר משקיען
הודעות
2,917
מעורבות
865
נקודות
113
אנדרואיד....
 

Cloudy

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
313
נקודות
63
אנדרואיד....
לא הבנתי את הקשר לאנדרואיד.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
אשמח אם תוכל לפרט על המוניטור הזה.
תדה.
אהלן,
אין לי המון מה להגיד עליו - הוא מוניטור אולפני מודרני שמכוון ל"ביוקר" של האולפנים הביתיים, סגמנט שגדל בטירוף בשנים האחרונות.
קומפקטי, דחוס, אקטיבי עם dsp, מיועד לטווח קרוב ויתנהג יפה בחדר בינוני בשילוב סאב. כדי לחלץ ממנו "scale" של ממש, היינו תחושה של רמקול גדול בחדר גדול, בווליום משמעותי - נראה לי שתזדקק ל2 סאבים חתוכים יחסית גבוה.
מדידות "צד שלישי" שלו מראות תגובה מאוד פלאטית אן-אקואית ו-"sloping response" בחדר. הביקורות של בוחנים באוריינטציה לאו דווקא אודיופילית מחמיאות לו מאוד.
אני האזנתי לו ב-2 הזדמנויות אצל חבר שיוצר מוסיקה אלקטרונית בבית, פעם אחת על שולחן עבודה של האולפנונצ'יק שלו והשניה בסלון (לא ענקי) במרחק 2.5מ בערך, למוסיקה שאני אוהב ומכיר (חלקה די תובענית). בסלון שולב סאב אם כי לא כזה שאני יכול להמליץ עליו. בכל אופן, נשמע מצויין, בס פוטנטי ביחס לגודל גם ללא סאב, נייטרלי עם אימאג'ינג מצויין. תגובה טובה מאוד מחוץ לציר במישור האופקי, אנכית התגובה צרה יחסית (לא רמקול שישמע פיקס גם ליושבים וגם לעומדים) שזה לא מאוד חשוב לרוב המשתמשים (לי כן אבל אני קצת שרוט בקטע הזה). בסה"כ החוויה שלו מקיימת אחלה מתאם לנתונים הטכנים. אני לא יכול לתת פידבק ברמה של מי שחי עם הרמקול אבל החבר האמור (מוסיקאי, לא אודיופיל) מאוד מרוצה.
רועי
 

stam

אוהב את התחום
הודעות
243
מעורבות
86
נקודות
28
@RB68
לא המון אבל בהחלט הרבה;)
עזרת לי מאוד, תודה!
אגב שמעת בו קצת מוזיקה קלאסית במקרה?
 

eyalw

אוהב את התחום
הודעות
278
מעורבות
212
נקודות
43
לא עניין של סטיגמות, רק חוסר ידיעה. שמעתי על החברות האלה, לא מכיר את הדגמים הספציפיים. לגבי ה-KEF. הם היו אצלי על שולחן המחשב במרחק כ-70 ס״מ אחד מהשני.אי אפשר היה לקרב אותם עוד יותר כי אז הייתי מסתיר את מסך המחשב. הפתרון היה לראות קטעי יו טיוב כשאני יושב רחוק מהמחשב. בתום כמה נסיונות החלטתי שזה לא פרקטי, החזרתי אותם לחנות שנתנה לי אותם להדגמה בבית וירדתי מהרעיון לרכוש אותם.

לא הבנתי את הבעיה אולי תוכל לפרט.
אני עם LSX ואפילו עם SUB הם משתמשים אותי בחדר עבודה כמו שציינת כאשר יש מסך 37 בינהם והמרחק הוא 1 מטר.
ואני כל יום מודה לאלוהים ול KEF שמאפשרים לי לשמוע 10 שעות ביום מוסיקה באיכות מדהימה.


ולעניין מתחרים Genelec מתחרים ראויים מבחינה סונית רק שאין להם פתרון ALL IN ONE
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
@RB68
לא המון אבל בהחלט הרבה;)
עזרת לי מאוד, תודה!
אגב שמעת בו קצת מוזיקה קלאסית במקרה?
בכיף :).
ממש קצת קלאסי ואני לא ספץ..
משהו מהברנדנבורגים אם אני זוכר נכון. נשמע סבבה.
 

eyalw

אוהב את התחום
הודעות
278
מעורבות
212
נקודות
43
לגבי ה-KEF LSX 2 הם אקטיביים באופן מלא, בניגוד לדור הראשון שהוגדר כ״רמקולים מוגברים״ ושדרש חיבור כבל בין שני הרמקולים. לגבי דגמי הפרו שציין רועי, אין לי מושג, הוא יוכל להרחיב.
זה ממש לא מדויק שלא לאמר לא נכון , אין הבדלים בין ה LSX דור ראשון לדור שני מבחינת ההגברה. ההבדלים הם בעיקר ביחידת העיבוד שמאפשרת ל KEF לבצע שדירוגים והוסיף ספקי סטרימרים נוספים לקיים.

והחיבור בין שני הרמקולים הוא נכון גם לגרסה II .

זו המלצת להחברה לקבלת סאונד טוב יותר.
 

נערך לאחרונה ב:

stam

אוהב את התחום
הודעות
243
מעורבות
86
נקודות
28
בכיף :).
ממש קצת קלאסי ואני לא ספץ..
משהו מהברנדנבורגים אם אני זוכר נכון. נשמע סבבה.
מעניין אותי אם הוא יכול להתמודד עם מוסיקה 'אמיתית'
ואיך הוא מבחינת הרזולוציה והפירוט...
(וכן, אני ילך לשמוע...)
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
התלבטתי, אבל מוסיף את השקל שלי. בעבר הבאתי לארץ מחול מספר זוגות audiopro a4-14 משומשים, והתוצאות לא פחות ממדהימות. סאונד מלא ועשיר , אימג ונוכחות ממכרים, וכל זה ברמקול אקטיבי שסופר 45 שנה אוטוטו. הרמקולים מעניקים חווית סאונד שפשוט עומדת במבחן הזמן. אז נכון ש2 זוגות מתוך ה 3 שהבאתי עברו עדכון פנימי מאסיבי של רכיבים ( מאסיבי מאסיבי...אלפי שקלים טובים לרמקול) כדי להגיע למקסימום תוצאות, אבל בחיי גם כמו שהם הגיעו הם היו מצויינים. בעיקר הבאס שלא קשור לגודל התיבה.
חפיף תיאור:
הגברה פנימית של 40 וואט.
2 אלמנטים של 5 וקצת אינץ מוחבאים מאחורה בשיטת האייס בייס המוצלחת של השוודים.
מקדימה מיד של 4 אינץ וטוויטר דום אינץ בודד ( של חברת sipe שאיננה ונדיר למצוא) . ניתן לשרשר רמקול לרמקול וניתן גם רגיל.
הראשון בסדרה הגיע עם כניסת 5 פינים DIn
הmk2 הוא כמו הראשון רק עידכון קרוס אובר במיד היי( לטענת החברה לא הבדל שמיע משאלה שהפניתי לפני מספר שנים). יש את הדגם פרו עם יציאת וכניסת XLR וידיות נשיאה , ויש את האחרון דגם zero משנות התישעים המוקדמות עם מבנה יותר מעוגל ( לא אהבתי) וכניסת יציאת rca, וללא אופציית הבאס בלנד לשרשור עם רמקול תאום.

כמובן שהוא לא מושלם, ויש אתגרים , לדוגמא: הטוויטר שהייתי משפר ליותר רכות ומלאות, ברמות ווליום גבוהות או לחדר גדול של מעל 25 -,30 מר, ייתכנו עיוותים מסויימים בסאונד או תחושת רזון מסויימת, מבנה הרמקול שיושב על ההגברה גם לפעמים יכול ליצור רעשים מכלוב הברזל, הרמקול לא קטן - 16 קג ליחידה מהונדסת עץ אמיתי, מהגונגלים של סקנדינביה בתקופה שמהנדסי האודיו לא חשבו על ההתאמה לשטיח לצבע למעצבת אלא רק לפיזיקה השקופה . כל האתגרים שציינתי אלו פתירים ואו זניחים לתוצאה הכללית לטעמי.
לחדר בינוני וקטן, ובייחוד עם תמיכה של סאב מלמטה, הם פשוט יהלום. ממכרים. רק לחבר מקור ולנגן. לעצלנים אפשר גם לחבר קדם מגבר כדי לא להתעסק עם התענוג של הכפתורים האחוריים של העוצמה, באס וטרבל- כן ניתן להתאים את הרמקול לתנאי החדר בצורה ממש גמישה. .
באיטליה יש להם עדת מעריצים אגב..והמחירים שלהם ביד שנייה חול מצחיקים. לא אייגע, אבל מי שחושב על הכיוון הזה אשמח לשתף בחוויה שלי מהמוצר הזה בפרטי. יש בלבן ( בין פיאנו לרגיל, יפפה אגב) , .שחור ועץ...הכי הרבה עץ.... הכי יפה לך טיבעי!
Vintage Audio Pro A4-14 active speakers and self-made speaker stands.png
 
נערך לאחרונה ב:

ilaubel

אוהב את התחום
הודעות
284
מעורבות
95
נקודות
28

TYPE 07 MK2 hedd​

שווה בדיקה שמעתי בחול בחדר של 2.5X3 ממרחק של מטר וחצי בערך ויש יבואן בארץ
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,937
מעורבות
476
נקודות
83
סאונד טוב ובזול, זה כמו יום לילי,
רמקולים מסוג זה זו פשרה לחדר שינה
או חיבור לטלוויזיה, לא לתחביב אודיו.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
סאונד טוב ובזול, זה כמו יום לילי,
רמקולים מסוג זה זו פשרה לחדר שינה
או חיבור לטלוויזיה, לא לתחביב אודיו.
אני מבין את הכוונה, וכמוך גם אני משקיע לא מעט בתחביב, יחד עם זאת הנאה ממוסיקה ויכולת להעביר את הנשמה של התחביב אפשר גם אפשר למצוא בפריטים שתוכננו טוב והיו קורבן לאופנות מתחלפות ואו למיתוג לא מוצלח. מה שהוביל למחיר יותר נגיש. שוב עולה גם גודל החלל- ככל שחלל האזנה יותר קטן ואינטימי גדלה האפשרות לשדך עלויות סבירות לתוצאה מהנה ואודיופילית.
 

עמית

חבר משקיען
הודעות
1,704
מעורבות
216
נקודות
63
Eyalw
איזה רמקולים יש לך?
מחפש גם משהו לשמוע מוזיקה בחדר.
תודה יום טוב
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור