נקודת האזנה וחשיבותה ...


רונן

חבר משקיען
הודעות
715
מעורבות
114
נקודות
43
מזה שנים סימנתי בסלון את הנקודה המיטבית לשמוע סטריאו - מדובר על השפיץ של המשולש : רמקול ימין - רמקול שמאל-מאזין .

לפני כמה ימים יצא לי לשמוע לרגע את המערכת כאשר אני מרוחק יותר מהנקודה הקבועה
רוצה לומר , המרחק בין הרמקולים קטן לעומת המרחק מנקודת ההאזנה לרמקולים.

מסתבר כי במיקום ״החדש״ נוצרה תחושה של ישיבה באולם מופעים - כלומר כאשר אצלי המרחק בין המאזין לקו הרמקולים גדל
ישנו ״עומק״ המשפר לדעתי את התחושה הכללית
כמה נקודות :
נכון שבמשך השנים החלפתי ריהוט והרמקולים ומיקום המאזין נשארו קבועים
לאחרונה הגדרתי את ה pre עם תוכנת אודסיי ומיקרופון ייעודי. מסתבר שבכל זאת צריך אנושיות.

נתונים : מרחק קבוע בין הרמקולים : 2.6 מטר
מרחק קודם מול הרמקולים : 3.0 מטר
מרחק חדש משופר מול הרמקולים : 3.7 מטר
סתם לידיעה .
 

נערך לאחרונה ב:

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,400
מעורבות
1,785
נקודות
113
רונן היקר, תן לי להשיא לך עצה למרות כפי שסונוס קובע שאני מפחיד אנשים מלכתוב כאן, תנסה לעבוד הפוך! כלומר , שים רמקול בודד בנקודת הישיבה המיועדת,כן , הרמקול בנקודת ישיבה,שדר רך משם מוזיקה כמה שזהה לא משונה , עכשיו כתת רגליך לנקודה בערךשבו צריכים להיות הרמקולים ותזוזז מעט מסביב לנקודה של. הרמקול עד שתשמע התוצאה הטובה ביותר ,וזאת בשני הצדדים, בסבלנות קדימה אחורה שמאלה ימינהעד שתאתר הנקודה שנשמעת הכי טוב בשני האזורים הללו, תסמן עם טוש המקום, שם צריך להיות הפרונט של הרמקול ,בקיצור , תעבוד הפוך, כך תמצא די בקלות מיקום אופטימלי בלי להזיז הרמקולים ימים ארוכים!
(סונוס היקר , מקווה שלא הפחדתי או סתמתי למישהו הפה כשמסביר משהו מנסיוני, אחרת כמובן מתנצל)
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,400
מעורבות
1,785
נקודות
113
לכל נקודת ישיבה יש מיקום אחר של הרמקולים
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,400
מעורבות
1,785
נקודות
113
יכול להשתמש גם באיזה מוניטור
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
harbeth-speakers-best-listening-position.png
 

תמונות מצורפות

  • harbeth-speakers-best-listening-position.png
    harbeth-speakers-best-listening-position.png
    KB 24.8 · צפיות: 310

alont

אוהב את התחום
הודעות
111
מעורבות
15
נקודות
18
רונן היקר, תן לי להשיא לך עצה למרות כפי שסונוס קובע שאני מפחיד אנשים מלכתוב כאן, תנסה לעבוד הפוך! כלומר , שים רמקול בודד בנקודת הישיבה המיועדת,כן , הרמקול בנקודת ישיבה,שדר רך משם מוזיקה כמה שזהה לא משונה , עכשיו כתת רגליך לנקודה בערךשבו צריכים להיות הרמקולים ותזוזז מעט מסביב לנקודה של. הרמקול עד שתשמע התוצאה הטובה ביותר ,וזאת בשני הצדדים, בסבלנות קדימה אחורה שמאלה ימינהעד שתאתר הנקודה שנשמעת הכי טוב בשני האזורים הללו, תסמן עם טוש המקום, שם צריך להיות הפרונט של הרמקול ,בקיצור , תעבוד הפוך, כך תמצא די בקלות מיקום אופטימלי בלי להזיז הרמקולים ימים ארוכים!
(סונוס היקר , מקווה שלא הפחדתי או סתמתי למישהו הפה כשמסביר משהו מנסיוני, אחרת כמובן מתנצל)

זה טריק מעולה לזיהוי מיקום אידיאלי עבור תדרים מתחת לתדר שרודר. רק שימו לב שאותו מיקום לא תמיד יהיה אידיאלי מבחינת imaging/soundstage.
 

רונן

חבר משקיען
הודעות
715
מעורבות
114
נקודות
43
רונן היקר, תן לי להשיא לך עצה למרות כפי שסונוס קובע שאני מפחיד אנשים מלכתוב כאן, תנסה לעבוד הפוך! כלומר , שים רמקול בודד בנקודת הישיבה המיועדת,כן , הרמקול בנקודת ישיבה,שדר רך משם מוזיקה כמה שזהה לא משונה , עכשיו כתת רגליך לנקודה בערךשבו צריכים להיות הרמקולים ותזוזז מעט מסביב לנקודה של. הרמקול עד שתשמע התוצאה הטובה ביותר ,וזאת בשני הצדדים, בסבלנות קדימה אחורה שמאלה ימינהעד שתאתר הנקודה שנשמעת הכי טוב בשני האזורים הללו, תסמן עם טוש המקום, שם צריך להיות הפרונט של הרמקול ,בקיצור , תעבוד הפוך, כך תמצא די בקלות מיקום אופטימלי בלי להזיז הרמקולים ימים ארוכים!
(סונוס היקר , מקווה שלא הפחדתי או סתמתי למישהו הפה כשמסביר משהו מנסיוני, אחרת כמובן מתנצל)

תודה עלְ הרעיון.
אם הבנתי נכון ההצעה לבחון את המיקום היא בעזרת ״תמונת ראי״ של המיקום הסופי.
אז מה בעניין הריהוט ?
גם את הספות והכורסאות להפוך ?..
למגבר שלי צורף מעמד למיקרופון של אודסיי.
האם הכיוון בעזרתם מיותר ?
 

תמונות מצורפות

  • 3CF86EDE-F9AF-45AD-85D4-A125F1FD6CDD.jpeg
    3CF86EDE-F9AF-45AD-85D4-A125F1FD6CDD.jpeg
    KB 24.4 · צפיות: 86

Sync

עוסק בתחום
הודעות
97
מעורבות
5
נקודות
8
אני מעונין להסביר את הברור מאליו - מהבחינה הפסבדו מדעית שקשורה לחווית ההאזנה.
להאזנה בכל השיטות יש "חוקים" למיקום הרמקולים ונקודת ההאזנה - חוקים שרובנו עוברים עליהם ממגוון אילוצים.
לשיטה הסטריאופונית יש את הבסיס שכולנו מכירים והוא מרחק נקודת ההאזנה מהרמקולים שווה למרחק בין הרמקולים, או יצירת משולש שווה צלעות כשהמאזין נמצא בקודקודו. בנקודה זו המאזין נמצא בדיוק בנקודה שבה קווי הסאונד הישיר משני הרמקולים נפגשים - ומרחב ההאזנה קדימה נקרא שדה ההאזנה הקרוב.
ישיבה מאחורי הקודקוד מעבירה את המאזין אל שדה ההאזנה הרחוק - המכונה גם שדה הדהוד וככל שמתרחקים שדה ההדהוד הופך למשמעותי יותר עם טשטוש מסויים של מיקום שמאל-ימין. חווית האזנה זו דומה ל"עולם האמיתי" שהוא אולם / מועדון שמהדהד אקראית במהותו. לעומת זאת ישיבה קרובה יותר לרמקולים, בתוך השדה הקרוב, מחדדת את התחושה הסטריאופונית עם הפרדה ברורה יותר בין שמאל לימין עם סאונד "יבש" יותר ופחות הדהוד (יחסי).
היות ואנו עוסקים כאן בהנאת החושים - הכרת הבסיס מקרבת אותנו בקלות יתרה אל הרצוי האישי של כל אחד.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור