נפטר המנצח האוסטרי ניקולאוס הרנונקור...


tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
המנצח האוסטרי ניקולאוס הרנונקור נפטר בשבת והוא בן 86, היה היה ממובילי הגישה האותנטית, הדוגלת בביצוע מוזיקה בכלים תקופתיים, בניסיון לשחזר את צורת הביצוע של יצירות שנכתבו בעיקר בתקופת הבארוק והקלאסיקה.

יהי זכרו ברוך.

תומר
 

קודו אודיו

עוסק בתחום
הודעות
438
מעורבות
232
נקודות
43
אהבתי בזמנו את שיתוף הפעולה בינו לבין גוסטאב לאונרדט (ורד נבול)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,906
מעורבות
2,930
נקודות
113
דומני שהוגים את שמו "ארנונקור".

כאמור, הוא הייה גם מחלוצי הנגינה בכלי התקופה שבה נכתבה המוזיקה, וגם מחלוצי הגישה של "Historically-Informed Performances", להלן HIP, כלומר הנגינה בסיגנון התקופה שבה נכתבה המוזיקה.

במסגרת עניין כלי התקופה, הוא ייסד ב-1953 את תזמורת הכלים התקופתיים שמנגנת בסירטון הפותח את השירשור, Concentus Musicus Wien, וזאת יחד עם הכנרת שנעשתה אישתו באותה שנה, Alice.

במסגרת ה-HIP, הוא הופיע והקליט רבות עם תזמורות לא-תקופתיות, כמו הקונצרטחבאו מאמסטרדם והתזמורת הקאמרית של אירופה (שאיתה הקליט למשל את מחזור הסימפוניות של בטהובן).

עם זאת, נראה לי שהוא הייה גם מנייריסט לא קטן, ומדי פעם הכניס שינויים -- לפעמים מוזרים משהו -- שבוודאי אינם כתובים בתווים, או נוגדים את הכתוב בהם.

לדוגמה: בביצוע הקונצ'רטו של בטהובן עם הכנר גידעון קרמר, ההפסקות בנגינה בסביבות 1:00 בסירטון הזה אמורות להיות בנות 3 פעמות. אצלו ההפסקות הן בסביבות 4 פעמות (אני לא מלך בספירה), ודומני שהשנייה ארוכה מהראשונה. למה? ככה!

להשוואה, בביצוע "סטנדארטי" -- כאן דויד אויסטראך עם Cluytens, בסביבת 1:03 בסירטון הזה.

לטעמי, יש לו הברקות פה ושם, לפעמים בזכות ההקלטה (הרקוויאם של ורדי), אבל אני לא ממעריציו הקבועים.

עמיר
 
נערך לאחרונה ב:

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
יהיה זכרו ברוך של מנצח דגול זה
רק לפני כמה זמן אמר שהוא פורש מהניצוח
ופרש לעולמים (ורד נבול)
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
דומני שהוגים את שמו "ארנונקור".

כאמור, הוא הייה גם מחלוצי הנגינה בכלי התקופה שבה נכתבה המוזיקה, וגם מחלוצי הגישה של "Historically-Informed Performances", להלן HIP, כלומר הנגינה בסיגנון התקופה שבה נכתבה המוזיקה.

במסגרת עניין כלי התקופה, הוא ייסד ב-1953 את תזמורת הכלים התקופתיים שמנגנת בסירטון הפותח את השירשור, Concentus Musicus Wien, וזאת יחד עם הכנרת שנעשתה אישתו באותה שנה, Alice.

במסגרת ה-HIP, הוא הופיע והקליט רבות עם תזמורות לא-תקופתיות, כמו הקונצרטחבאו מאמסטרדם והתזמורת הקאמרית של אירופה (שאיתה הקליט למשל את מחזור הסימפוניות של בטהובן).

עם זאת, נראה לי שהוא הייה גם מנייריסט לא קטן, ומדי פעם הכניס שינויים -- לפעמים מוזרים משהו -- שבוודאי אינם כתובים בתווים, או נוגדים את הכתוב בהם.

לדוגמה: בביצוע הקונצ'רטו של בטהובן עם הכנר גידעון קרמר, ההפסקות בנגינה בסביבות 1:00 בסירטון הזה אמורות להיות בנות 3 פעמות. אצלו ההפסקות הן בסביבות 4 פעמות (אני לא מלך בספירה), ודומני שהשנייה ארוכה מהראשונה. למה? ככה!

להשוואה, בביצוע "סטנדארטי" -- כאן דויד אויסטראך עם Cluytens, בסביבת 1:03 בסירטון הזה.

לטעמי, יש לו הברקות פה ושם, לפעמים בזכות ההקלטה (הרקוויאם של ורדי), אבל אני לא ממעריציו הקבועים.

עמיר

:בעד::בעד::בעד::כל-הכבוד:.

תומר
 

zariel

חבר משקיען
הודעות
2,188
מעורבות
718
נקודות
113
כל אמן שנפשו,ופועלו עסקו במוסיקה,
והביא שמחה והנאה לציבור הרחב,
כאשר ניפרד מאיתנו,
זו אבידה כואבת ומצערת,
אישית לא הכרתי אותו,
אבל למי שבבודאי מכיר,
מביע את צערו,
ואני בתוכם,
יהי זכרו ברוך.
 

katzofe

מושעה
הודעות
1,392
מעורבות
73
נקודות
48
 


למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור