איזה נתון כן שווה בדיקה ולקיחה בחשבון?
מה דעתך להתחיל עם האוזן (שלך) ?
תעזוב את עצות "החסידים".
איזה נתון כן שווה בדיקה ולקיחה בחשבון?
התחלתי עם האוזןמה דעתך להתחיל עם האוזן (שלך) ?
תעזוב את עצות "החסידים".
אם ב"לא הסכימה למסד מערכת יחסים" אתה מתכוון שלא אהבת אף אחד מהמגברים ששמעת, כולל את אלה מביניהם עם נתונים "טובים", זו רק עוד הוכחה מעשית שהנתונים ה"טובים" אכן אינם מבטיחים לך איכות בשום צורה ואופן, וכדאי לוותר על הכיוון הזה לגמרי.התחלתי עם האוזן
והיא נענתה לי
אבל לא הסכימה למסד מערכת יחסים
עם אף אחד מהמגברים
לכן פניתי לעזרת החסידים
שבזכות חסדיהם הרבים
ייתנו עצה וכיוון.
מישהו כתב שהנתון של ה- spl היחיד שקובע
יש עוד פרמטרים נחשבים?
התחלתי עם האוזן
והיא נענתה לי
אבל לא הסכימה למסד מערכת יחסים
עם אף אחד מהמגברים
לכן פניתי לעזרת החסידים
שבזכות חסדיהם הרבים
ייתנו עצה וכיוון.
מישהו כתב שהנתון של ה- spl היחיד שקובע
יש עוד פרמטרים נחשבים?
אם ב"לא הסכימה למסד מערכת יחסים" אתה מתכוון שלא אהבת אף אחד מהמגברים ששמעת, כולל את אלה מביניהם עם נתונים "טובים", זו רק עוד הוכחה מעשית שהנתונים ה"טובים" אכן אינם מבטיחים לך איכות בשום צורה ואופן, וכדאי לוותר על הכיוון הזה לגמרי.
אם שמעת הרבה מגברים (למשל יותר מ-7-10) עם הרבה רמקולים שונים, אולי הציפיות שלך ממגבר אינן ריאליות, או שאתה צריך להתחיל לבדוק מגברים שעולים יותר ממה שתיכננת מראש להוציא, או להגדיר תקציב ולבקש מחברי הפורום שייעצו לך איזה מגברים כדאי לך לבדוק, שאז נדרש לספק נתונים נוספים, כמו גודל החדר, איזה רמקולים יש לך כרגע, באיזה מרחק מהם אתה יושב, באיזה SPL אתה מתכנן להאזין (יש אפליקציות לסמארטפון שיכולות למדוד SPL, אבל כל אלה שנתקלתי בהן לא הראו ערכים מעל לגבול מסויים, כך שזה עלול להיות מטעה), וכו'
אם שמעת הרבה מגברים עם אותם רמקולים, למשל אצלך בבית, אולי בעצם הבעייה היא שאתה לא כל כך אוהב את הרמקולים ו/או את האקוסטיקה ו/או את המקור, ואולי המגבר בכלל בסדר, ומה שצריך להחליף הוא דווקא הרמקולים ו/או המקור, ו/או לטפל באקוסטיקה (ו/או לנסות Room Correction).
יתכן גם שאולי אתה לא משתמש בהקלטות ממש טובות לבדיקת הרמקולים, שזו שגיאה נפוצה. כשאתה בודק ציוד עם הקלטות שאינן טובות/מאוזנות, אז מה שייקרה הוא שתחפש ציוד שיפצה על חסרונות ההקלטות, וציוד טוב ישמע לך רע. למשל, אם ההקלטה מדגישה את הגבוהים, במערכת טובה היא תישמע צרחנית, אז מה שתחפש יהיה מערכת שמנחיתה את הגבוהים, שעליה ההקלטה הזו תישמע טוב, אבל הקלטות טובות ישמעו עליה סתומות לגמרי וחסרות חיים. במקרה כזה, גם תתחיל אפילו להעדיף הקלטות שבמערכת טובה נשמעות צרחניות, ואם תרצה לעבור למערכת טובה, ההקלטות שצברת לא ישמעו עליה טוב... בקיצור, צריך להשתמש רק בהקלטות סופר איכותיות, ולגמרי מאוזנות טונאלית, ללא הדגשה/הנחתה בשום תדר.
מציע:לפני שמאזין למגבר אני עושה עבודת הכנה בבית. בוחר כמה רצועות חלקן הקלטות איכותיות וחלקן לא. בוחר סיגנונות שאני שומע בבית. ואז ניגש לשמוע את המגבר. מניח למוכר להשמיע לי את המוסיקה שלו ומתרשם. אחר כך שומע את הרצועות שבחרתי. ומשווה למה ששמעתי בבית.
@אפי ווגדן
לפי האתר האמור, הספק המגבר הנדרש הוא 56.8W, ואתה צריך את זה ב-4 אוהם. המספר נמוך יחסית כי הרגישות של הרמקולים שלך גבוהה יחסית. כמובן שאין בעייה לקחת מגברים עם הספק גבוה מזה בהרבה, אבל לא כדאי לקחת פחות מזה.
יש מגבירים שמכפילים את ההספק כשהאימפדנס יורד למחצית, ואז עבור מגבר כזה, ב-8 אוהם ההספק יהיה חצי מזה.
מציע:
יש לציין שאולי חלק מהקושי שלך למצוא מגבר עדיף נובע מכך שנקודת ההתחלה שלך כנראה טובה למדי.
- אל תיקח רצועות עם הקלטות לא איכותיות, הן רק מטעות אותך
- אכן כדאי לבחור רצועה או יותר לכל סוג מוזיקה שאתה שומע, לפי היחס בו אתה שומע. אם אתה שומע 80% סוג A, אבל רק 15% סוג B ו-5% סוג C, אל תיקח הרבה דוגמאות מסוג C. קח נגיד 5 מסוג A ואחת מכל סוג B ו-C.
- תתחיל בלהאזין לרצועות שאתה מכיר. הן הרפרנס שלך, וכדאי לשמוע אותן לפני שאתה מתעייף ומאבד ריכוז. למה שהמוכר רוצה להשמיע לך תקשיב בסוף, רק לצורך השלמת התמונה שנבנתה כבר קודם לפי סוגי המוזיקה שאתה מקשיב, ולא לבניית התמונה ורושם ראשון עם מוזיקה אחרת, שעלול להיות מטעה.
מה בעצם חסר לך? מה לא מספיק טוב בציוד הנוכחי? ולפי מה קבעת שדווקא המגבר הוא הנקודה החלשה ולא הרמקולים, למשל? (אני לא בא לסתור אותך, רק לעורר מחשבה)
מה שהכי משפיע על הסאונד זה הרמקולים, כך שבהינתן שהמגבר מעולה, הייתי שוקל דווקא את האפשרות להחליף את הרמקולים ולא את המגברחשבתי על זה המון
המגבר מקינטוש 7200 200 וואט כל צד. הוא טוב ואני אוהב אותו.
היו לי רמקולים ספנדור d7 מצויינים 3way וופר 7 אינץ ולפני שנה החלפתי לפיאגה 711 שהם טובים יותר .
כך גם לגבי המגבר.
פשוט מעוניין לשמוע טוב יותר, בכל פרמטר אפשרי. בס הדוק ומהיר יותר. דינמיות. פירוט...
בסכומים שבהם מדובר, אתה יכול לשקול אפילו רמקולים של Acapella (אצל יגאל לסרי).
כדאי ללכת לשמוע.
שמעת פעם רמקולים של Acapella? זה משהו שונה לגמרי מכל הרמקולים האחרים ששמעתי, ונותן בדיוק את מה שאתה מחפש, בגדול:זה לא הכיוון הנכון
לשמוע טוב יותר, בכל פרמטר אפשרי. בס הדוק ומהיר יותר. דינמיות. פירוט...
כשאתה מחליף מגברים, אתה מקבל הבדלים ברמת ה-voicing.שלושה מגברים עם וויסינג שונה
אני מציע שאפילו אם אתה לא חושב ש-Acapella זה הכיוון הנכון, לפני שאתה מוציא 100K ש"ח, או אפילו חצי מזה, על מגבר, תלך לפחות לשמוע אותם. הם בנויים בטכנולוגיות שונות לגמרי מהרמקולים שלך, החל בטוויטר ללא ממברנה להזיז, אלא פועל על איפנון של זרם יונים, ולכן הוא מהיר ומדוייק מהרגיל, דרך שימוש בשופרים לטווטר ולמיד, והוופרים בקופסה סגורה ללא פורט, כשאחד מהם יורה לתוך הקופסה, בטכנולוגיה שנקראת isobar, שמגדילה את הדיוק. כך שהצליל הוא באמת עולם אחר ושונה ממה שאתה רגיל, עם רזולוציה מטורפת לגמרי שלטויטרים בעלי ממברנה קשה להגיע אליה.התקציב עודכן ... ל 100k שח... אפשר גם לגלוש מעבר.
לפני שרכשתי את הרמקולים piega 711 ועבר זמן לא רב, פחות משנה, שמעתי המון רמקולים. עם הרבה סוגים של דרייברים וגדלים שונים של וופרים. שמעתי בחול גם אלקטרוסטטיים וגם סוג מסויים של ריבון ששכחתי את שמו מחברת mbl. ובמקרה גם האזנתי לאקפלה - עד כמה שזכור לי קמפניה או קמפנלה. הבחירה בפיאגה 711 הייתה לאחר בדיקה ושמיעה.אני מציע שאפילו אם אתה לא חושב ש-Acapella זה הכיוון הנכון, לפני שאתה מוציא 100K ש"ח, או אפילו חצי מזה, על מגבר, תלך לפחות לשמוע אותם. הם בנויים בטכנולוגיות שונות לגמרי מהרמקולים שלך, החל בטוויטר ללא ממברנה להזיז, אלא פועל על איפנון של זרם יונים, ולכן הוא מהיר ומדוייק מהרגיל, דרך שימוש בשופרים לטווטר ולמיד, והוופרים בקופסה סגורה ללא פורט, כשאחד מהם יורה לתוך הקופסה, בטכנולוגיה שנקראת isobar, שמגדילה את הדיוק. כך שהצליל הוא באמת עולם אחר ושונה ממה שאתה רגיל, עם רזולוציה מטורפת לגמרי שלטויטרים בעלי ממברנה קשה להגיע אליה.
אצל יגאל לסרי תוכל אולי גם לשמוע מגברים מעולים של Pass Labs, עם באס מהיר ומצויין, כך שבכל מקרה זה לא בזבוז זמן.
התחלתי עם האוזן
והיא נענתה לי
אבל לא הסכימה למסד מערכת יחסים
עם אף אחד מהמגברים
לכן פניתי לעזרת החסידים
שבזכות חסדיהם הרבים
ייתנו עצה וכיוון.
מישהו כתב שהנתון של ה- spl היחיד שקובע
יש עוד פרמטרים נחשבים?
על איזה מגבר מהשלושה שציטטתי בפוסט היית ממליץ?אם מערכת היחסים עם האוזן לא צלחה.... אל תחפש במספרים,
הם יותר סנובים ממנה ;-)
ולעניין הטכני, מגברי מקינטוש עם שנאי יציאה
מתנהגים כמו מנורות עם היתרונות והחסרונות. יש להם טון שנהנה מהשנאי ויכולת אספקת זרם מוגבלת בגלל השנאי.
הם יתאימו יותר לרמקולים בעלי עכבה יציבה יחסית מאשר משתוללת.