חייב לכם עידכון.
איך אתם בוחרים רכיב חדש במערכת ? אני מניח שלכל אחד יש את הדרך שלו. יש שקונים על בליינד. יש שמתלבטים חודשים או שנים. יש שמסמנים כמטרה פריט מסויים ומחכים כמה שנחוץ עד שאספו מספיק כסף או מצאו אותו במחיר הזדמנות.
אצלי זו "שיטת ההתאהבות".
יש לי דאק חדש. לא יכול לומר שהוא הדאק הכי טוב בעולם. או אפילו הכי טוב ששמעתי. ההבדלים בינו לבין האחרים ולבין הדאק הקודם שלי הם קטנים. מאד.
אבל שמתי לב כששהה אצלי שאני שומע יותר מוסיקה. מתעייף פחות. עובדה משעשעת : פעם הייתי שומע קלאסי וג'אז במידה שווה. בשנים האחרונות שמעתי כמעט רק קלאסי. והנה - עם הממיר החדש אני מוצא את עצמי שומע הרבה יותר ג'אז. הוא מושך אותי לכיוון.
לפני שנעלה את המסך, תיאור קצר על כמה מהדאקים ששמעתי. כולם - ואני מדגיש כולם (!) מצויינים. נהדרים. מפורטים. משקפים. אחד אחד.
1. נתחיל מהמלך : ברקלי אלפא דאק עם אלפא יואסבי. שמעתי את סדרה 2 אצל זיו ואת סידרה 1 מיד2 אצלי. הוא באמת המלך ... פירוט דינמיקה טבעיות. הפסנתר ממשיך להדהד עוד חצי שנייה יותר מבדאקים אחרים. למה לא לקחתי אותו ? א. המחיר (כ 7000$ עם הusb) ב. הוא דומה בחתימת הצליל שלו לדאק הקיים שלי. הוא נותן יותר אבל דומה באופי. חיפשתי משהו אחר.
2. Ps audio דיירקסטרים : לא שמעתי אצלי אלא במערכת על (רמקולים של גריפון והגברה של גאמוט). כמובן שבמקרה כזה על מערכת שאתה לא מכיר קשה להפריד את הדאק מהשאר. ואף על פי כן אין לי ספק שנשמע פשוט נפלא. והיתרון שהחברה מספקת כל הזמן שידרוגים ועידכונים. למה לא ? א. היתה לי הרגשה שהוא טיפה "קריר", למרות שלא שמעתי אצלי. ב. מחיר.
3. רזונסנס אינביקטה מירוס : לפי התיאור במדיה היה יכול מאד להתאים. לצערי היה מכשיר אחד מתצוגה שנמכר ולא היה מכשיר נוסף. שמעתי אצל לוני ממיר מנורות מעניין ואיכותי של BFA אבל היה גדול ויקר ולא רציתי מנורות.
4. סימאודיו מון 280d : שוב לצערי לא שמעתי אצלי אבל אין לי ספק שהמכשיר הזה הוא יציאה מדהימה. קודם כל במחיר של פחות מ 10k אתה מקבל מכשיר בגודל מלא עם כל פורמט אפשרי, ולא איזו קופסת פח קטנה כמו הרבה ממירים במחיר הזה. הצליל פתוח וחזק. למה לא לקחתי ? היתה לי הרגשה שהוא בכל זאת 2-3% ברמה פחות מהממירים האחרים (שעולים כאמור פי 2 או 3). והפריע לי שלא יכולתי לבדוק אותו לתקופה ארוכה אצלי. כל מי שמחפש ממיר של עד 25k כדאי שישמע את הסימאודיו.
5. לפני שאגיע ל"זוכה" הערה לכל היבואנים/סוחרים/עוסקים בתחום : הממיר שבסוף נשאר אצלי הוא ממיר ששהה אצלי תקופה. כשיש לך מכשיר טוב קשה לך לוותר עליו. כשאי אפשר לשמוע בבית, או אם היבואן מוכן לבוא אליך תמורת תשלום (לא ממש זניח...) - זאת נקודה לרעתו. גם אם יגיע עם המכשיר אליך הביתה - תשב שעה ותשמע בלחץ ? לא עם רכיב של ניואנסים כמו ממיר.
6. התחלתי ואמרתי שהבחירות שלי נעשות מהתאהבות. הממיר שנשאר אצלי הוא לא הכי טוב בעולם. אין לו שלט. אין לו יציאת אזניות. אין לו ווליום נפרד כך שאי אפשר להשתמש בו ישירות עם פאואר ולחסוך פרה. ברמת הרזולוציה הטונליות ושאר הירקות הוא לא עולה או נופל משאר הממירים המעולים. אבל הוא מצליח להוריד את החיספוס מהדיגיטל יותר טוב מהאחרים. יש בו חמימות אבל לא על חשבון הפרדה. והוא כאמור גורם לי לשמוע יותר מוסיקה. וכן - גם ברמת המחיר הוא הרבה יותר נוח מהאחרים (רק הסימאודיו זול ממנו). ממיר על במחיר נוח שעושה מוסיקה - מה עוד נבקש ?
אה כן. חשבתי שזה ברור אבל למי שלא עקב - מדובר בלקסמן DA -06.
איך אתם בוחרים רכיב חדש במערכת ? אני מניח שלכל אחד יש את הדרך שלו. יש שקונים על בליינד. יש שמתלבטים חודשים או שנים. יש שמסמנים כמטרה פריט מסויים ומחכים כמה שנחוץ עד שאספו מספיק כסף או מצאו אותו במחיר הזדמנות.
אצלי זו "שיטת ההתאהבות".
יש לי דאק חדש. לא יכול לומר שהוא הדאק הכי טוב בעולם. או אפילו הכי טוב ששמעתי. ההבדלים בינו לבין האחרים ולבין הדאק הקודם שלי הם קטנים. מאד.
אבל שמתי לב כששהה אצלי שאני שומע יותר מוסיקה. מתעייף פחות. עובדה משעשעת : פעם הייתי שומע קלאסי וג'אז במידה שווה. בשנים האחרונות שמעתי כמעט רק קלאסי. והנה - עם הממיר החדש אני מוצא את עצמי שומע הרבה יותר ג'אז. הוא מושך אותי לכיוון.
לפני שנעלה את המסך, תיאור קצר על כמה מהדאקים ששמעתי. כולם - ואני מדגיש כולם (!) מצויינים. נהדרים. מפורטים. משקפים. אחד אחד.
1. נתחיל מהמלך : ברקלי אלפא דאק עם אלפא יואסבי. שמעתי את סדרה 2 אצל זיו ואת סידרה 1 מיד2 אצלי. הוא באמת המלך ... פירוט דינמיקה טבעיות. הפסנתר ממשיך להדהד עוד חצי שנייה יותר מבדאקים אחרים. למה לא לקחתי אותו ? א. המחיר (כ 7000$ עם הusb) ב. הוא דומה בחתימת הצליל שלו לדאק הקיים שלי. הוא נותן יותר אבל דומה באופי. חיפשתי משהו אחר.
2. Ps audio דיירקסטרים : לא שמעתי אצלי אלא במערכת על (רמקולים של גריפון והגברה של גאמוט). כמובן שבמקרה כזה על מערכת שאתה לא מכיר קשה להפריד את הדאק מהשאר. ואף על פי כן אין לי ספק שנשמע פשוט נפלא. והיתרון שהחברה מספקת כל הזמן שידרוגים ועידכונים. למה לא ? א. היתה לי הרגשה שהוא טיפה "קריר", למרות שלא שמעתי אצלי. ב. מחיר.
3. רזונסנס אינביקטה מירוס : לפי התיאור במדיה היה יכול מאד להתאים. לצערי היה מכשיר אחד מתצוגה שנמכר ולא היה מכשיר נוסף. שמעתי אצל לוני ממיר מנורות מעניין ואיכותי של BFA אבל היה גדול ויקר ולא רציתי מנורות.
4. סימאודיו מון 280d : שוב לצערי לא שמעתי אצלי אבל אין לי ספק שהמכשיר הזה הוא יציאה מדהימה. קודם כל במחיר של פחות מ 10k אתה מקבל מכשיר בגודל מלא עם כל פורמט אפשרי, ולא איזו קופסת פח קטנה כמו הרבה ממירים במחיר הזה. הצליל פתוח וחזק. למה לא לקחתי ? היתה לי הרגשה שהוא בכל זאת 2-3% ברמה פחות מהממירים האחרים (שעולים כאמור פי 2 או 3). והפריע לי שלא יכולתי לבדוק אותו לתקופה ארוכה אצלי. כל מי שמחפש ממיר של עד 25k כדאי שישמע את הסימאודיו.
5. לפני שאגיע ל"זוכה" הערה לכל היבואנים/סוחרים/עוסקים בתחום : הממיר שבסוף נשאר אצלי הוא ממיר ששהה אצלי תקופה. כשיש לך מכשיר טוב קשה לך לוותר עליו. כשאי אפשר לשמוע בבית, או אם היבואן מוכן לבוא אליך תמורת תשלום (לא ממש זניח...) - זאת נקודה לרעתו. גם אם יגיע עם המכשיר אליך הביתה - תשב שעה ותשמע בלחץ ? לא עם רכיב של ניואנסים כמו ממיר.
6. התחלתי ואמרתי שהבחירות שלי נעשות מהתאהבות. הממיר שנשאר אצלי הוא לא הכי טוב בעולם. אין לו שלט. אין לו יציאת אזניות. אין לו ווליום נפרד כך שאי אפשר להשתמש בו ישירות עם פאואר ולחסוך פרה. ברמת הרזולוציה הטונליות ושאר הירקות הוא לא עולה או נופל משאר הממירים המעולים. אבל הוא מצליח להוריד את החיספוס מהדיגיטל יותר טוב מהאחרים. יש בו חמימות אבל לא על חשבון הפרדה. והוא כאמור גורם לי לשמוע יותר מוסיקה. וכן - גם ברמת המחיר הוא הרבה יותר נוח מהאחרים (רק הסימאודיו זול ממנו). ממיר על במחיר נוח שעושה מוסיקה - מה עוד נבקש ?
אה כן. חשבתי שזה ברור אבל למי שלא עקב - מדובר בלקסמן DA -06.
נערך לאחרונה ב: