מכירות תקליטי ויניל מול מכירות תקליטורים - התקליטים מובילים בפעם הראשונה מזה יותר מ-30 שנה...


al2813

אוהב את התחום
הודעות
411
מעורבות
168
נקודות
43
אין לבדיקה כזו הרבה משמעות, כי לא ידעו מאיפה אתר הסטרימינג לקח את הקובץ. יש סיכוי שזה מדיסק שהופק לא מסרט מאסטר כלשהו, אלא מתקליט, לא בהכרח מהדפסה מוקדמת או במצב טוב, שנוגן במערכת רחוקה מלהיות hi-end. תנסה לבדוק אם יש אולי רעשי תקליט, אפילו שקטים, בסטרימינג.

דווקא יש משום שטענתי המקורית היא שהאלבום הנ״ל נשמע לא טוב בסטרימינג. אם ההעברה הדיגיטלית נעשתה ממקור באיכות נמוכה הדבר רק מחזק את טענתי שיש אלבומים שעדיף להקשיב להם בויניל - בייחוד שהויניל נחתך סמוך לתאריך ההקלטה ומהמאסטר המקורי האנאלוגי. כמו שאמרת אני מאלה שחושב שלפעמים הוויניל נשמע יותר טוב ולפעמים הדיגיטל.
 

RanMoyal

חבר משקיען
הודעות
1,200
מעורבות
1,146
נקודות
113
קטונתי מלהביע דעה בנושא משום שאין לי את ההכשרה והידע הנדרשים. אני גם מסכים לחלוטין שהטעם משחק תפקיד מרכזי. אני רוצה להוסיף שהחלק הדיגיטלי של המערכת שלי הוא לא טריוויאלי. השקעתי לא מעט זמן, מאמץ ואמצעים בסטאפ הסטרימינג שלי ומתי שהוא גם יגיע הטרנספורט סידי שנבנה במיוחד עבורי על ידי טכנאי מקצועי (שבעבודתו העיקרית הוא איש הסאונד של בית האופרה של בון בגרמניה). אני גם חושב שהתפריט המוזיקלי משחק תפקיד מרכזי בדיון הזה. לדעתי זה לא מקרי שרבים מחובבי הוויניל הם אנשים ששומעים הרבה מוזיקה משנות ה-60 וה-70 ו/או ג׳ז קלאסי. מוזיקה שהוקלטה אנאלוגית. אני גם שומע הרבה מוזיקה שהוקלטה במאה ה-21. אני שומע אותה בסטאפ הדיגיטלי ואין לי שום כוונה לרכוש אתה בויניל.

הייתי שמח אם מישהו יותר אוביקטיבי ממני יקח את הדוגמא שנתתי בפוסט שצוטט על ידי רן (האלבום של החלונות הגבוהים) ויעשה את השוט אאוט שאני עשיתי (קובוז לדיגיטלי). לטעמי האלבום הזה נשמע ממש לא טוב בסטרימינג ואשמח אם מישהו עם הכשרה יותר טובה משלי יתן דעה קצת יותר מלומדת.

וגילוי נאות. המגבר שלי הוא מגבר מנורות (של חברת audio note).
אני דיי בטוח שאתה צודק במקרה הספציפי שציינת, במיוחד שאתה שומע הבדלים כאלה, פערים כאלה.

השאלה שלי הייתה כללית יותר לגבי ההבדלים בכלל בין 2 הטכנולוגיות הללו, כי מהפעמים ששמעתי אחד מול השני, לא ממש חוויתי נווק אווט של צד אחד, אלא יותר שונות טונאלית ולפעמים, אין מחלוקת, הבדלים מהותיים לטובת מי מהצדדים, אבל לא באופן עקבי.

כמובן שיש כאן רכיב נוסף והוא קשור עם רגש ,חיבור והתעסקות עם פטיפון, מה שאין עם טכנולוגית האינסטנט של סטרימינג.

מניח שגם זה משפיע.

רן
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
דווקא יש משום שטענתי המקורית היא שהאלבום הנ״ל נשמע לא טוב בסטרימינג. אם ההעברה הדיגיטלית נעשתה ממקור באיכות נמוכה הדבר רק מחזק את טענתי שיש אלבומים שעדיף להקשיב להם בויניל - בייחוד שהויניל נחתך סמוך לתאריך ההקלטה ומהמאסטר המקורי האנאלוגי. כמו שאמרת אני מאלה שחושב שלפעמים הוויניל נשמע יותר טוב ולפעמים הדיגיטל.
רק שיהיה ברור שהעניין אינו בהכרח סטרימינג מול אנאלוג, או דיגיטל מול אנאלוג, או בכלל משהו מול משהו, סתם מקרה פרטי שבו יודעים רק צד אחד של המשוואה והאחר נעלם.

כך שאני מציע לנטוש את הדוגמה הספציפית הזו, שאי אפשר ללמוד ממנה הרבה ובטח לא להסיק לפיה איזשהן מסקנות גרנדיוזיות כלשהן בנושאים האלה
 

al2813

אוהב את התחום
הודעות
411
מעורבות
168
נקודות
43
נטשתי :)
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
קשור עם רגש ,חיבור והתעסקות עם פטיפון,
כן, ללא ספק יש כל מיני קשרים לכל מיני דברים, אם כי לא בהכרח באותם כיוונים.

למשל יש המפרשים את כל עניין חזרת התקליטים מבית הקברות רק כעניין של נוסטלגיה, אם כי כנראה שהרבה/רוב המתעניינים החדשים בוויניל הם צעירים, שהנוסטלגיה אצלם לעניין זה אינה בהכרח משהו חזק במיוחד.

יש כאלה שאוהבים את ההתעסקות ואת הטקסיות, חיפוש והוצאת התקליט מהמדף, הוצאת התקליט מהעטיפה, ניקוי מאבק, ניקוי המחט, הנחת התקליט, האזנה לצד שלם, ואז ההחזרה לעטיפה ולמדף.

יש כאלה שאוהבים את הפיזיות של העניין, הגודל, הריח, העטיפות, התמונות, החוברות והעטיפות בגודל מלא, לא מיקרוסקופיות כמו בדיסקים, או רק ב-PDF או בכלל בלי בקבצים ובסטרימינג. יש אפילו כאלה שקונים תקליטים רק בגלל ה"cover art" ובכלל לא מנגנים אותם, ולפעמים ממסגרים ותולים על הקירות.

יש שאוהבים את כל הכיוונונים, למיניהם, כולל שימוש בכל מיני עזרים, החל במאזניים ו-protractors וכלה בתקליטי מדידה, וחומרה ותוכנה כמו AnalogMagik.

יש האוהבים את כל הניקויים, החל במחט, עם מברשות או מכשירים מיוחדים, וכלה בתקליטים עם מברשות ומטליות וכלה במכונות ואקום או אולטרסניות.

יש האוהבים את הצייד של תקליטים מיוחדים, הדפסות מיוחדות, עטיפות מיוחדות, אם לצורך איסוף ואם לצורך מסחר, או בתקווה לשיפור הצליל.

עם זאת, יש כאלה ששונאים אספקטים כאלה או אחרים במידה שעוצרת אותם מהתעסק בתקליטים, למרות שהם אוהבים את הצליל.

אני אישית לא אוהב אף אחד מהם, ומוכן להתעסק בכולם למרות, ולא בזכות, אף אחד מהם, אך ורק כדי לקבל את המקרים שבהם הסאונד עדיף לאוזני, ויש כאלה, אפילו יחסית לדיסקים, קבצים וסטרימינג ב-hi-res.
 

עמית

חבר משקיען
הודעות
1,704
מעורבות
216
נקודות
63
זו לא השוואה נכונה
תשווה בין מכירת תקליטים לבין הורדות או סטרימינג..
דיסקים כבר אין כמעט.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
מעבר לכל ההסברים הרציונליים שהוצגו כאן הייתי מוסיף משהו כזה: תמיד הרגשתי כמו בסיפור על 'הנסיכה והאפון', לא משנה כמה ניסיתי לתת לדיגיטל לא להפריע לי באמצעות עוד "מזרונים" תמיד הרגשתי את האפון בגבי, עם כל החסרונות הפיזיקליים והכרעכצנים של הויניל פשוט היה לי יותר נעים, פחות דוקר בגב, לשמוע מוזיקה.
 

נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
זו לא השוואה נכונה
תשווה בין מכירת תקליטים לבין הורדות או סטרימינג..
דיסקים כבר אין כמעט.
מה שלא נכון הוא שכמעט אין דיסקים -- יחסית לתקליטים.
שניהם קיימים, במספרים דומים, עד לפני שנה היו יותר דיסקים, השנה יש יותר תקליטים.
שניהם קטנים בהרבה מהורדות וסטרימינג.
כך שההשוואה רלוונטית בהחלט.

זה הקטע הרלוונטי מההשוואה בין 2021 ל-2022:
index.jpg

ב-2021 נמכרו 46.7 מיליון דיסקים ו-40 מיליון תקליטים.
ב-2022 נמכרו 33.4 מיליון דיסקים ו-41.3 מיליון תקליטים -- לראשונה יותר תקליטים מזה מאז 1987 (35 שנה).
בערך כספי התמונה שונה מאשר ביחידות.

Other physical כולל CD Singles, Cassettes, Vinyl Singles, DVD Audio, SACD, כך שאי אפשר להוסיף לאחד הצדדים.
נכללים רק דיסקים ותקליטים חדשים, אין נתונים לגבי שוק יש שניה, שבו יש סיכוי שהמספרים גבוהים בהרבה.

עוד אפשר לראות שהורדות של אלבומים מלאים נמוכים מכל אחד מהנ"ל, והם דווקא בירידה:
index.jpg


הסטרימינג חוגג, בגדול. אם אני מבין נכון, היחידות הן מספר המנויים, לא מספר האלבומים, כך שאי אפשר להשוות את היחידות, רק את הערכים הכספיים:
index.jpg



הדו"ח המלא נמצא כאן.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור