מישהו מכיר את המצלמה הזו?


carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
בנוסף
לאיזה עדשה התכוונת?
זו :
Panasonic Lumix G Vario 12-60mm f/3.5-5.6 ASPH POWER O.I.S פנסוניק

או זו:
Panasonic Leica DG Vario-Elmarit 12-60mm f/2.8-4 Lens פנסוניק

תודה רבה

נדגם הראשון זול יותר והוא מוצלח, הדגם השני יקר יותר והרבה יותר טוב, עניין של תקציב
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
הסוני A6100 עם עדשת 18-105 זה סט מוצלח ואם זה נראה לך. אס לך על הסט הזה.

ברור שעדיף מיצב על החיישן של המצלמה, יצוב של חיישן זה קל יותר וטוב יותר. אבל פרט בתקציב בזה לקבל מיצב על החיישן צריך לקחת את האולימפוס ond-em10iii אבל זה מגיע עם חיישן קצת יותר קטן.

לך על הסוני זה סט מוצלח
 

ITAMAR651

חבר אתר
הודעות
42
מעורבות
0
נקודות
6
יש לי כמה שאלות בסיסיות.
1. יש דבר כזה צילום תמונה ב-4K? או רק בווידאו?
2. איך נמדד צילום תמונה איכותית?
3.יש אפשרות להשתמש בעדשה של חברה אחרת במצלמה של חברה אחרת?
4.מספיק מייצב תמונה או בעדשה או בגוף המצלמה עצמה?

תודה רבה
 
נערך לאחרונה ב:

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
1) 4K זה רק וידאו רזולוציה של צילום סטילס הרבה יותר גובהה מכך.
2) בגדול יש את הפרטים בתמונה, יש את הדיוק של הגוונים, יש את הרעש בתמונה - אבל הסופו של יום מה שחשוב זה מה העיין אוהבת ועיבוד בתמונה של פוג'י נחשב כזה שהרוב אוהבים, שלא יהיה ספק זה לא בא על חשבון פרטים, דיוק או רעש. זה עיבוד מאוד מוצלח. מעבר לכך אחת הסיבות העיקריות לאיכות תמונה טובה, כזו מציגה גוונים טובים ותאורה טובה עם רקע נעים לעיין זה העדשה - ובאופן לא מפתיע עדשות טובות (ויקרות) עושות הבדל גדול בכך - כך שאני תמיד ממליץ על עדשה טובה ולא להתפשר על עדשה בנונית, גם אם הגוף קצת פחות מתקדם ביכולות.
3) כל חברה בוחרת בסוג מחבר שיש לה לעדשות שלה, ניקון עם המחבר של ניקון, קנון עם מחבר של קנון, סוני עם מחבר של סוני לא רק לא ניתן להחליף עדשות בין חברה אחת לאחרת למצלמות ברמה גבוהה עם חיישן גדול יותר FF יש מחבר שעדשות שמיועדות רק לחיישן היותר קטן לא יתאימו למחבר של החיישן הגדול (ההפך זה כן יעבוד).
לאחר שאמרתי זאת יש מתאמים ממאפשרים קבלת עדשות מחברה מסויימת לחברה אחרת, הן עובדים בצורה סבירה לפעמים טוב יותר ולפעמים פחות. חברות פנסוניק ואילימפוס בחרו לעבוד עם מחבר זהה ואז ניתן להחליף עדשות בין החברות.
חברות שמיצרות עדשות (כמו סיגמא וטמרון) מיצרות את אותה עדשה עם מתאמים שונים כך שעדשת סיגמא 17-50 לדגומא אפשר למצוא עבור קנון ויש דגם מקבלי עבור ניקון, אבל אין דגם לסוני או פוג'י.
4) מייצב בעדשה זה יותר פופלארי, אבל לאחרונה מייצב בחיישן (כלומר במצלמה) תופס יותר ויתר, אבל בדרך כלל לא במצלמות כניסה (למרות שבאלימפוס OMD-EM10 III כבר יש מייצב מעולה). לדעתי מייצב בחיישן עדיף בגלל שהחיישן קל יותר ולכן קל יותר לקבל מייצב טוב יותר. שילוב ל מייצב בעדשה ובחיישן זה לא פשוט כל כך - בגלל שיכול להיות שהם יגרמו האחד להתנגד לשני כאשר הם מנסים לעשות את אותה העבודה, אבל יש מצלמות עם מייצב שעם עדשות מסוימות מסוגלות לקבל עבודה של שני המייצבים.

אני מקווה שההסברים ברורים
 

ITAMAR651

חבר אתר
הודעות
42
מעורבות
0
נקודות
6
תודה רבה
אז למה הכוונה למה שכתוב (במודגש) באתר cameradecision?
upload_2020-2-26_19-45-49.png
 

תמונות מצורפות

  • upload_2020-2-26_19-45-49.png
    upload_2020-2-26_19-45-49.png
    KB 51.2 · צפיות: 148

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
הבנתי את השאלה שלך.

קודם כל,כמו שאמר כרמי מעלי לתמונות שהמצלמה מצלמת יש רזולוציה הרבה יותר מ 4K אבל:לפעמים מפעיל המצלמה צילם סרטון ורוצה להוציא ממנו תמונה אחת או שתיים כתמונות סטילס.

יש שתי דרכים לעשות את זה,הראשונה,והמסובכת:זה בעזרת תוכנה לעריכת וידאו ואז בוחרים את הפריים/תמונה שרוצים ותוכנת העריכה מיצאת אותו כתמונה בודדת. זה מסובך,תוכנות העריכה לא ממש זולות ולמעשה זו ממש הדרך הלא מקובלת.

הדרך השנייה היא הקלה יותר: הרבה יצרנים של מצלמות מאפשרים במצלמה עצמה (ודגש במצלמה עצמה לא במחשב או מחוץ למצלמה) לבחור פריים מסויים ואותו ליצא כתמונה בודדת.
למהדרין:יש יצרנים שמוסיפים צילום של כמה פרימים בירירה אחת (בין 6 ל 12 תלוי ביצרן וכמה מתקדמת המצלמה) ואת כל זה המצלמה שומרת קתמונות בודדות שאותן ניתן,שוב במצלמה בלבד,ליצא כתמונות בודדות.גם פה איכות הצבע והפרטים ירודה בהרבה לעומת מה שאותה המצלמה יכלה לעשות לו פשוט צילמה את התמונות כתמונות בעצמה.

זה נחמד אם בסרטון יש תמונה אחת ששווה אלף מילים וכדאי להוציא אותה. זה לא נחמד כשמגלים:
א. התמונות ממורות באיכות הרבה יותר נמוכה וברזולוציה הרבה יותר נמוכה לו,פשוט,חוץ מסרטון משהו היה גם מצלם את אותו הפריים.
ב. את התמונה שהמצלמה מיצאת אי אפשר לערוף והיא בפורמוט JPEG שהוא גם "קצת" דחוס.

האם היכולת הזו,של המצלמה להוציא תמונה אחת מסרטון,היא מה שישנה את ההחלטה לקנות או לא?

לדעתי לא כי השימוש בפונקציה הזו כל כך נדיר שספר אם באמת צריך אותו אלא אם:קונים את המצלמה קודם כל לסרטוני וידאו ואחר כך,וכדרך אגב,כמצלמת בטילס. אם לא זה המצב אז התכונה הזו לא אמורה להשפיע על ההחלטה לקנות או לא.

מנחם
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
הכוונה שבזמן צילום וידאו אפשר לשלוף תמונה של 8MP.
אבל זה לא מומלץ, יש לך מצלמה של MP16 או 20 MP אז למה צריך לשלוף תמונה של 8MP?
כמו כן פוקוס של צילום סטיילס בדרך כלל מדויק מפוקוס של תמונה בודדת מסרט הוידאו.

דרך אגב, יש למצלמות האלו עוד הרבה מאוד יכולות שמעולם לא השתמשתי בהם.
 

ITAMAR651

חבר אתר
הודעות
42
מעורבות
0
נקודות
6
הבנתי תודה רבה
כמה שאלות לגבי המצלמות האלו: SONY A6100 Fujifilm X-T20 Fujifilm X-T30
1.יש צילום וידאו בהילוך איטי? ואם לא האם אני יכול לערוך להילוך איטי אח"כ במחשב?
2. האם הזום שלהם זה זום אופטי או דיגיטלי?
3.האם הוידאו ב4K ייצא איכותי בהם?
4.לכמה דקות אפשר להסריט ב-4K?
מחילה על כמות השאלות פשוט אני לא מבין כ"כ בנושא ולא מצאתי תשובות באתרי השוואות
 

נערך לאחרונה ב:

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
1.יש צילום וידאו בהילוך איטי? ואם לא האם אני יכול לערוך להילוך איטי אח"כ במחשב?
לשלושן יש הילוך איתי וכן אפשר לצלם רגיל ואחר כך,בתוכנת עריכה,לשנות להילוך איטי. לא לכל תוכנות נעריכה יש את האופציה הזו... ולאילו שיש הן יקרות להחריד......

2. האם הזום שלהם זה זום אופטי או דיגיטלי?
למצלמות אין זום לעדשות יש וכן הוא אופטי.

3.האם הוידאו ב4K ייצא איכותי בהם?
איכותי בעיני המתבונן. צילום וידאו לא פשוט כמו סטילס וגם לא פשוט במצב פול אוטו של המצלמה,אם יש כזה. איכות זה בעיני המתבונן. אם רוצים ללכת רחוק אז מצלמים ב S-LOG או V-LOG לאשזה קבצי RAW של וידאו שללא עריכה לא ניתן לצפות בהם ולא לסוני ולא לפוג'י יש את האופציות האלה אבל זה ללכת - ממש רחוק.

4.לכמה דקות אפשר להסריט ב-4K?

בשלושתן ניתן להקליט 30 דקות ברציפות. לגבי הפוג'י אני לא יודע אבל בסוני אפשר להמשיך המצלמה,פשוט,תיצר קובץ חדש אחרי 30 דקות ועוד אחד חדש אחרי עוד 30 דקות ולגבי השלישי לא בטוח שהבטריה תחזיק מעמד.

5.איך הצמצם שלהם בתאורה חלשה? מי עם הצמצם הכי טוב?

גודל הצמצם,ומשכך כמות האור יכניס,תלוי בעדשהלמצלמה אין צמצם. נעצור פה כי עניין גודל הצמצם,גודל החיישן,איכות מעבד התמונה של המצלמה גם בוידאו וגם בסטילס - מכאן זה רק הולך ומסתבך והכלל של כמה שיותר אור יותר טוב לא בהכרח נכון.

אתרי ההשואות משווים נתונים ופחות משווים תוצאות.

גם,חשוב לאן אתה חותר. אם מדובר במצלמה לוידאו וסטילס או מלמה לסטילס ווידאו גם כן. יש הבדל בין שתי המטרות וגם:לאן אתה רוצה להגיע להישאר החובב שלוחץ על הכפתור והמצלמה עושה את העבודה ומחליטה בעצמה מה טוב או רצה לצלם בקבצים הניתנים לערכיה ולהפקה (בוידאו) ולפיתוח (בסטילס).

מנחם
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
1) וידאו בצילום איטי זה אומר שמצלמים בקצב צילום מהיר כמו 120 תמונות בשנייה ואז שמציגים זאת בקצב רגיל נגיד 30 מתנות בשנייה זה נראה בהילוך איטי - אין אפשרות אמיתית להוסיף תמונות, אפשר לעשות שיכפול, אבל זה לא ממש נראה אותו דבר.
המצלמות האלו מסוגלות לצלם 120 תמונות רק שמורידים רזולוציה ל FULL HD שזה עדיין רזולוציה גבוהה (אבל לא 4K) ואז לקבל צילום איטי.
2) פרט לטלפונים, כבר לא משתמשים בזום דיגיטלי (וגם שם אני לא ממליץ על כך) הזום הוא בעדשות ולא במצלמה.
3) הוידאו 4K יהיה טוב, וככול שהעדשה תיהיה טובה יותר כך הוידאו יהיה טוב יותר - דרך אגב, אם וידאו מה שחשוב, חשוב להבין שעדשות עם זום ידני (כלומר עושים זום שמסובבים חוגה על העדשה) - לא יוצא טוב בוידאו וצריך עדשות עם שנקראות POWER ZOOM, האם זה חשוב?
4) עבור וידאו 4K הפוג'י X-T20 מוגבלת ל 10 דקות וידאו רציף, ה X-T30 ל 15 דקות ואני חושב שה A6100 לא מגבלת בזמן, אבל בדרך כלל לא מצלמים וידאו רציף כל כך ארוך.
5) צמצם גדול יותר טוב יותר לתאורה חלשה וזו יכולת של העדשה לא של המצלמה - צריך עדשה עם ערכי F הקטנים ביותר שיש.
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
אני רואה שמנחם עונה, יותר מהר ממני ואני בכלל חשבתי שהוא בחו"ל :)
 

ITAMAR651

חבר אתר
הודעות
42
מעורבות
0
נקודות
6
תודה רבה על התשובות.
1.אני מעדיף לצלם ולהסריט ולא לערוך אח"כ ככה שאני מעדיף מצלמה שתוציא תוצאות טובות (תמונות וסרטונים. בעיקר תמונות) מבלי לערוך. איזו מצלמה יותר טובה בזה ואיזו פחות?
לגבי העדשות האלו א.FUJI 18-55 ב.FUJI 18-135 ג. SONY 18-105
מה היתרונות והחסרונות שלהם?
מי יותר טובה? ומי פחות?
למי יש צמצם יותר טוב?
ולמי יש POWER ZOOM?
תודה רבה:)
 

menahem

כתב האתר
הודעות
1,536
מעורבות
360
נקודות
83
@ITAMAR651

לא בקטע של לכעוס או להתעצל לכתוב אבל:תשאיר לעצמך מקום לקרוא ולצפות בדיעות של אחרים ולהחליט בעצמך. אנחנו יכולים להגיש את הארוחה אבל תצטרך לאכול אותה בעצמך ולבד.

ומשזה נאמר ובגדול:

לפי ההגדרה בסעיף 1 אני ממליץ ללכת על הפוג'י עם העדשה 18-55 עדיף על הגוף של ה XT-30 אבל צריך לחסוך בתקציב אז אותה עדשה על ה XT-20 יעשה את העבודה.

לגבי יתרונות וחסרונות של העדשות שציינת? אלה עדשות מאוד שונות זו מזו ולא חושב שאפשר להשוות אותן אחת לשנייה מה שכן ה 18-55 היא עדשה טובה מאוד וממאפשר לצלם כמעט כל דבר ובקיצור צלם המתחיל היא ממש מצויינת.

ההגדרה POWER ZOOM לא באה מעולם המצלמות עם עדשות מתחלפות כמו אלה שעליהן מדובר פה. אם אתה רוצה להגדיל דברים תקנה מקרוסקופ ויש כאלה,לא זולים בכלל,שאפשר לחבר להם מצלמה.
מצלמה לא מגדילה דברים אלא מקרבת או מרחיקה אותם וברמה של מתחיל וכזה שלוחץ על הכפתור ונותן למצלמה להחליט מה טוב ומה לעשות ה 18-55 הוא טווח מצויין ולראייה:אצל רוב יצרני המצלמות זה הטווח של עדשו הקיט.

כאן,תתאמץ קצת וחפש בגוגל סקירות של המצלמה שאתה רוצה בד"כ זה גם יהיה עם העדשה המדוברת או דומה לה.....

מנחם
 

ITAMAR651

חבר אתר
הודעות
42
מעורבות
0
נקודות
6
תודה רבה
עברתי על הרבה סקירות ורוב רובן באנגלית ככה שאני לא מצליח להבין כ"כ
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
עדשת סוני 18-105 F4 היא עדשת POWER ZOOM ויש לה צמצם של F4 שזה יחסית גדול לאורך כל הטווח.
עדשות פוג'י הן ללא POWER ZOOM כאשר 18-135 בעלות צמצם בעלי ערכים סגורים ואילו נ 18-55 F2.8-4 כלומר במצב הרחב היא בעלת צמצם גדול יותר (F2.8) מזה של הסוניוהגדול יהיה פחות גדול ככול שעושים זום ואז במצב של 55 היא F4 כמו הסוני .

מעבר לכך מחזק את דבריו של מנחם - כך שאני יכול להביא אתה יוצא מכן מבולבל, אבל ככול תמשיך לבדוק לעומק תראה שאין פתרון משולם וגם בתקציב גבוהה יותר
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור