1) 4K זה רק וידאו רזולוציה של צילום סטילס הרבה יותר גובהה מכך.
2) בגדול יש את הפרטים בתמונה, יש את הדיוק של הגוונים, יש את הרעש בתמונה - אבל הסופו של יום מה שחשוב זה מה העיין אוהבת ועיבוד בתמונה של פוג'י נחשב כזה שהרוב אוהבים, שלא יהיה ספק זה לא בא על חשבון פרטים, דיוק או רעש. זה עיבוד מאוד מוצלח. מעבר לכך אחת הסיבות העיקריות לאיכות תמונה טובה, כזו מציגה גוונים טובים ותאורה טובה עם רקע נעים לעיין זה העדשה - ובאופן לא מפתיע עדשות טובות (ויקרות) עושות הבדל גדול בכך - כך שאני תמיד ממליץ על עדשה טובה ולא להתפשר על עדשה בנונית, גם אם הגוף קצת פחות מתקדם ביכולות.
3) כל חברה בוחרת בסוג מחבר שיש לה לעדשות שלה, ניקון עם המחבר של ניקון, קנון עם מחבר של קנון, סוני עם מחבר של סוני לא רק לא ניתן להחליף עדשות בין חברה אחת לאחרת למצלמות ברמה גבוהה עם חיישן גדול יותר FF יש מחבר שעדשות שמיועדות רק לחיישן היותר קטן לא יתאימו למחבר של החיישן הגדול (ההפך זה כן יעבוד).
לאחר שאמרתי זאת יש מתאמים ממאפשרים קבלת עדשות מחברה מסויימת לחברה אחרת, הן עובדים בצורה סבירה לפעמים טוב יותר ולפעמים פחות. חברות פנסוניק ואילימפוס בחרו לעבוד עם מחבר זהה ואז ניתן להחליף עדשות בין החברות.
חברות שמיצרות עדשות (כמו סיגמא וטמרון) מיצרות את אותה עדשה עם מתאמים שונים כך שעדשת סיגמא 17-50 לדגומא אפשר למצוא עבור קנון ויש דגם מקבלי עבור ניקון, אבל אין דגם לסוני או פוג'י.
4) מייצב בעדשה זה יותר פופלארי, אבל לאחרונה מייצב בחיישן (כלומר במצלמה) תופס יותר ויתר, אבל בדרך כלל לא במצלמות כניסה (למרות שבאלימפוס OMD-EM10 III כבר יש מייצב מעולה). לדעתי מייצב בחיישן עדיף בגלל שהחיישן קל יותר ולכן קל יותר לקבל מייצב טוב יותר. שילוב ל מייצב בעדשה ובחיישן זה לא פשוט כל כך - בגלל שיכול להיות שהם יגרמו האחד להתנגד לשני כאשר הם מנסים לעשות את אותה העבודה, אבל יש מצלמות עם מייצב שעם עדשות מסוימות מסוגלות לקבל עבודה של שני המייצבים.
אני מקווה שההסברים ברורים