מינכן 2016 (וגם התערוכה)


Adiel

אוהב את התחום
הודעות
178
מעורבות
52
נקודות
28
פתיחה

כבר זמן מה שאני רוצה לטוס לתערוכה במינכן, חברים אמרו ששווה לטוס לראות את גודל התערוכה והמערכות המושקעות. אז טסתי עם אבי (miki185).
הדיווח לא יעסוק רק בתערוכה עצמה אלא גם בהסתובבות בעיר עצמה (שבעיניי הייתה מעניינת יותר מהתערוכה המשמימה),
ובעניינים הלוגיסטיים שהיה חסר לי מעט ידע בנוגע אליהם טרם הטיסה, ואשמח לחלוק עם האחרים את כל המידע.

הגעתי למינכן בתאריך ה-03.05 כאשר התערוכה נפתחה לכלל המבקרים רק בתאריך ה-06.05. ההקדמה הזו, של שלושה ימים לפני התערוכה, הייתה מוצלחת מאוד; מינכן עיר מרתקת שניתן למצוא בה המון תחומי עניין.

file.php


טסנו בטיסת אל על שהתעכבה שעה וחצי (!) ונחתנו באיזור השעה 11:00 בבוקר במינכן. מזג האוויר היה קריר אך ללא גשם (לא מהווה בעיה עבור ירושלמי).
לאחר הליכה מייגעת מהרציף F של טיסות אל על לכיוון הטרמינל, רכשתי כרטיס סים מקומי עם נפח גלישה של 1GB במחיר של 20 אירו (הכרטיס עצמו במחיר של 10 אירו, הטעינה הראשונית של 1GB במחיר של 10 אירו, ואם רוצים הרחבה ניתן לרכוש במוקדים השונים בעיר עצמה עוד 1GB במחיר של 3 אירו).

בטרמינל המשכנו לכיוון הרכבת שמסומנת באות S (יש 8 קווים במינכן, כאשר S1 ו-S8 מגיעים לשדה התעופה, כל קו במסלול שונה, ו-S8 הוא הקצר יותר). קנינו כרטיסים ״חופשי שבועי״ עבור נסיעה ברכבות עיליות, רכבות תחתיות ואוטובוסים (בקיצור: כל סוגי התחבורה הציבורית בעיר) במחיר של 66 אירו לשני אנשים. הכרטיסים הללו עובדים בשיטה של מעגלים, הסברנו לפקיד לאן נרצה להגיע (לשדה התעופה, לתערוכה וכו׳) והוא אירגן לנו כרטיסים שתקפים עבור Ringים 1-4 כמדומני.

יש 2 סוגים של רכבות תחתיות: הרכבות שמסומנות באות S והרכבות שמסומנות באות U.
פחות משתלם לשכור אוטו מכיוון שצריך לדאוג לחניה, ודלק, והתחבורה הציבורית מאוד נוחה, עניין שהופך את ההגעה ממקום למקום לפשוט ביותר. לדוגמה, כאשר רכבת עוברת, מגיעה עוד אחת בהפרש של כ-2-10 דקות, ובימי ראשון וחגים בהפרש של כ-2-20 דקות. עולם אחר מהתחבורה הציבורית בארץ.
אגב במינכן אין פקקי תנועה, לא שאני ראיתי בכל אופן, הכבישים דלילים במכוניות, הדלק יקר לגרמנים (כמעט כמו פה), רוב המכוניות מתוצרת גרמניה. הנהיגה עם שכל ישר והרבה פחות מטומטמת מהארץ... גרמנים ;)
המלון שהוזמן היה Leonardo City Center ממש ליד תחנת הרכבת המרכזית במינכן (ה-Hauptbahnhof).
מלון במחיר סביר, כ-140 דולר ללילה, מאוד נוח להגיע לכל מקום בעיר.

ההסתובבות בעיר עצמה

ביום הראשון ביקרנו בשוק במינכן, שנקרא Viktualienmarkt ניתן למצוא שם מזון באיכות גבוהה מאוד ובמחיר גבוה, המון מסעדות וספסלים בין היתר לשתיית בירה. כולם שותים בירה. חלק מהנשים שותות בירה שנמזגה מבקבוקים (שאינה כוללת אלכוהול).
מסעדת המרקים, Suppenkuche, שממוקמת בשוק נחשבת לאטרקציה עבור תיירים.

file.php


לאחר מכן המשכנו לרחוב Maximilianstrasse, שנחשב לרחוב היוקרתי ביותר במינכן, שם ניתן לראות בכל צד חנויות כמו Rolex, Cartier וכו׳, ושם גם ממוקם בית האופרה, ה-Nationaltheater, ומוזיאון הרזידנס שאליו נכנסנו.

file.php


מוזיאון הרזדינס מחולק ל-2 אגפים, כאשר ניתן לקנות כרטיס משולב (11 אירו) או לבחור להיכנס לאגף אחד (7 אירו).
מיד בהתחלה נכנסים לאולם רנסנסי ענקי, ה-Antiquarium המרשים, ולאחר מכן ממשיכים לעשרות חדרים שמציגים פריטים עתיקים מחדרי המלוכה.

file.php


file.php


המשכנו לכיכר המרכזית במינכן, ה-Marienplatz, ולידה יש בית כלבו גדול שנקרא Ludwig Beck.
בקומה העליונה ממוקמת חנות דיסקים (ותקליטים) ענקית, הסתובבתי בעיקר במחלקה הקלאסית שהיא בהחלט ענקית.
המחירים בחלקם יקרים ובחלקם משתלמים, למשל המארז החדש של מריה קאלאס שרכשתי בדיסק סנטר במחיר של 1000 ש״ח, מחירו שם 700 ש״ח.
לעומת זאת, דיסקים שעולים 70 ש״ח בדיסק סנטר, מחירם כ-90 ש״ח.
לכן תלוי בדיסקים עצמם, אבל קניתי מספר דיסקים שלא ניתן להשיג בארץ.
כמובן שמי שמזמין באינטרנט זו כנראה הדרך הטובה ביותר מכל הבחינות, ואני צריך לעבור אליה בהקדם למרות ההנאה שבהסתובבות בחנות דיסקים.

file.php


בחנות ישנן כורסאות נוחות מאוד ונגני דיסקים מחוברים לאוזניות סנהייזר כך שניתן לשמוע את הדיסקים.
ביצעתי הזמנה ל-2 דיסקים שלא היו בחנות בתקווה שיגיעו עד היום האחרון שאשהה במינכן, אך כשחזרתי, נאמר לי שלא הספיקו להגיע בגלל החג שהיה בתאריך ה-05.05 (חג העלייה), שבו אגב המון חנויות היו סגורות, התחבורה הציבורית המשיכה לפעול במתכונת של יום ראשון (כמו שבת אצלהם), ומוזיאונים היו פתוחים.

אצלנו היה זה יום השואה, והחלטנו לנסוע למחנה הריכוז דכאו, נסיעה של כ-40 ברכבת ואוטובוס.
היה מעניין, נשארו 2 ביתנים מתוך 30 שבהם רוכזו האסירים, וכן 2 ביתנים שבהם התגוררו הנאצים שהפכו למוזיאון והקרימטוריום.
מעט איזכורים יהודיים, המון מבקרים, חלקם גרמנים וחלקם מארצות אחרות.

file.php


לאחר מכן המשכנו ל-2 מוזיאונים בעיר ששוכנים אחד ליד השני.
מוזיאון ההפינאקוטק הישן ומוזיאון הפינאקוטק החדש.
במוזיאון הישן ניתן למצוא המון ציורים מרשימים של רובנס, ומעט של הרמברנדט, ועוד ציירים מהתקופות הללו. היה מרשים ויפה.

file.php


במוזיאון החדש יש 22 חדרים כאשר כ-20 מהם לא כל כך עניינו אותי, כיוון שהציירים לא היו מוכרים לי (והציורים בהתאם).
ב-2 החדרים האחרונים היו 3 ציורים של ואן גוך, אחד של מונה, פסל של פיקאסו, וציורים של פול גוגן ומקס ליברמן.
החדרים הללו היו מעניינים אך המוזיאון באופן כללי היה הכי פחות מעניין.

file.php


תערוכת ה-High End

file.php


הגענו ברכבת תחתית והלכנו כ-700 מטר ברגל, הכניסה באמצעות סריקה של בר-קוד מהדף שהדופס בבית (למי שהזמין מראש כמוני),
ולאחר מכן מקבלים צמידים לשים על היד (הם בודקים בכל פעם שעולים קומה או עוברים בניין!).
בהתחלה עשינו מסלול בין החדרים שהחברות שמציגות בהם עניינו אותנו מראש, הרוב עשה כאב ראש.
היו חדרים שהשהייה בהם הסתכמה במספר שניות. היו גם חדרים בסדר. והיו חדרים טובים.

file.php


בחלק מהמקומות ההדגמה של המערכת נקבעת לשעות מסויימות (ורצוי להקדים כ-10 דקות לפני כדי לתפוס מקום),
מהסיבה שלא רוצים להפריע למערכת בחדר השכן (פעם זה מנגן ופעם ההוא מנגן), או מסיבה שיהיה סדר (יש הרבה ביקוש).

מערכת אחת שמאוד אהבתי הייתה בחדר של Nagra, זהו ציוד שוויצרי יקר, שהיה מחובר לרמקולים של ווילסון, עם סאונד מאוד נינוח ופתוח, המון פרטים (בעיקר כשהפטיפון ניגן עם ראש של ZYX מדגם Omega) בלי להעמיס מדי. זוהי הסדרה הקלאסית של נאגרה (יש 2 סדרות), והסדרה הגבוהה לא ניגנה. היה מרשים ביותר וחזרתי לחדר הזה גם ביום השני שהגעתי לתערוכה.
ווליום נמוך, שוב, נינוחות על, יש את החלקות הזאת של הכלים, היה מעניין.

file.php


עוד חדר שמצא חן בעיניי היה בקומה התחתונה ביותר, בחדר יחסית קטן, שם הודגם ה-Melco עם אלקטרוניקה של Spec ורמקולים של Tannoy. אני ריכזתי עניין מיוחד ב-Melco, מכשיר יפני, NAS, שניתן לקנות אותו ב-2 גרסאות: האחת עם SSD והאחרת עם הדיסקים הרגילים, כאשר ההפרש במחיר הוא עצום. גרסת ה-SSD עולה כ-8000 אירו לעומת 2000 אירו בגרסה השניה. ה-NAS הזה מקבל תשבוחות מרובות בפורומים וכתבות, ונאמר עליו שהוא משנה לחלוטין את הסאונד, ובד״כ אנשים מתרשמים לטובה. חיברנו אליו דיסק-און-קי שהבאתי, ומכיוון שהיינו לבד בחדר (עם הגווארדיה היפנית), שמעתי את כל הקטעים שהבאתי. בכל קטע גיליתי עוד פרטים שמעולם לא שמעתי. המון פרטים. מוסיקליות יש אבל באס אין, ולא שתמיד מפריע לי שאין באס אבל שם הוא היה חסר בצורה דרמטית.
כיום הסטרימר שלי, מחברת Naim, ה-NDS, מוזן ע״י מחשב, Mac Mini, ולאחר התייעצויות שונות הבנתי שהמחשב הוא ככל הנראה הפתרון הפחות טוב וכדאי לעבור ל-NAS. בשלב ראשוני אני אזמין NAS של חברת Synology.

file.php
 

Adiel

אוהב את התחום
הודעות
178
מעורבות
52
נקודות
28
חדרים שלא אהבתי (רשימה חלקית):

חדר שהפתיע אותי לרעה היה החדר של Kharma, שהרמקולים שלהם נחשבים לאיכותיים ביותר אבל משהו שם לא ניגן כמו שצריך (אולי ההגברה).

file.php


החדר של dCS היה רע, שמענו אלקטרוניקה מ-מ-ש, בלי שום מוסיקליות או גוון של כלים אמיתיים.

file.php


חבל, הווליסון דווקא ניגנו יפה ב-2 חדרים אחרים (Nagra ו-McIntosh).

file.php


יצאתי למסדרון ומאחד החדרים בקעה הפתיחה לוואלקריות של ואגנר, אלה היה Vivid Audio, עם רעש איימים (כנראה שהגביהו יותר מדי).
את המג׳יקו לא אהבתי, אף פעם לא התרשמתי מהם יותר מדי, וגם הפעם לא.

file.php


המערכת בחדר של Tidal ניגנה לא טוב.
המערכת של MBL הודגמה עם דיסק של הפנתר הוורוד, הכל היה Over, יותר מדי נוכחות, יותר מדי צעקני (החצוצרה).
המערכת של Burmester ניגנה רע, לא היה שום רמז של צליל מוסיקלי ונעים, אלא דיוק דיוק ועוד פעם דיוק. פירוק מכאני של המוסיקה לרכיבים מהסקאלה: גבוהים, מיד, נמוכים ושידור שלהם כגלי קול.

המערכת בחדר של Naim הייתה זהה למערכת הביתית שלי, עם שינוי במגבר (אצלם היה הדגם עם DR), ורמקולים של פוקאל לעומת רמקולים של Naim אצלי. המערכת לא ניגנה כמו שצריך, שמעתי אלקטרוניקה איכותית מאחורה אבל הרמקול מוציא צליל מתכתי, כמעט מתאמץ, לעיתים זוהר מדי ורוב הזמן מלאכותי. את הקצב של ניים הוא לא לקח, השקיפות, הזריזות, המיידיות, כל אלה נשארו. אבל, לא היה מרשים במיוחד. חבל שלא חיברו את ההגברה החדשה שלהם, ה-Statement, שעמד ליופי בצד.
מאוד מכעיס אותי שאף אחד בפורומים בארץ לא מזכיר את החברה הזאת מאף תערוכה.
אחת החברות הנחשבות ביותר בבריטניה, לא זוכה אפילו לצילום עלוב.
בבקשה:

file.php


file.php


לאחר ההסתובבות בפעם השניה בתערוכה הלכתי לאופרה ב-Nationaltheater, האופרה טוסקה, עם זמרת סופרן מעולה (אניה הרטרוס) שקיבלה הכי הרבה מחיאות כפיים לאחר האריות שלה ובסוף האופרה. וכל השאר פחות טובים ממנה. התזמורת הייתה טובה מאוד, עם מעט נפילות של חוסר כריזמה מצד המנצח לעיתים (לעומת ביצועי הרפרנס שאני מכיר מהבית - קאריאן ודה סאבטה המעולים). המיקום שלי היה לא משהו, כיוון שהזמנתי לא מספיק זמן מראש, שורה 19, הראש של הבחור שלפני הסתיר והייתי צריך להסיט את הראש ימינה/שמאלה בהתאם לתזוזות הראש שלו, ציפיתי שיהיה נוח יותר.

file.php


התערוכה המשנית

התערוכה השניה, הקטנה יותר, הייתה במלון, אכן אינטימית יותר, כ-2 חדרים בכל קומה (7 קומות) ועוד קומה אחת עם חדרים גדולים יותר.
חלק מהמערכות נשמעו סביר. הפתיעו לטובה הרמקולים הקטנים של Kii (שההגברה כבר בפנים), מאוד נוח למי שמחפש אסתטיקה ונשמע לא רע בכלל. השוק הגדול הגיע מכיוון אחר, מהחדר המטופל אקוסטית בצורה הטובה ביותר בכל התערוכה, עם הרמקולים הגדולים (Aida) של סונוס פאבר, והראש היקר של Clearaudio (שבהרבה סיטואציות מצאתי אותו מלאכותי מדי, אבל שם היה תענוג). המוסיקה הייתה מעט עצורה, מעט בתוך הרמקול, אבל הייתה דרמה. ביקשתי לשמוע את השלישית של מאהלר (אנשים התלהבו). קיבלתי הסבר על הסוגים השונים של החומרים שתלויים בחדר בגודל של תמונה. אחד נועד לפיזור הסאונד, אחד נועד לבלוע צלילים מסויימים, האבנים מאחור נמצאו כיעילות ביותר לשיפור הסאונד.

סה״כ הטיול היה מהנה, בעיקר החלק של ההסתובבות בעיר, התערוכה עצמה לא הרשימה אותי במיוחד לאור העובדה שאני לא מתרשם ממראה עיניים ו/או תיאורים מקצועיים בגרמנית/אנגלית אלא רק מה שהאוזניים שומעות (Y)


עדיאל
 

Sol

חבר משקיען
הודעות
2,444
מעורבות
621
נקודות
113
עדיאל שאפו :בעד:
קראתי בעיון מההתחלה ועד לסוף.
אהבתי את תיאור הביקור מחוץ לתערוכה.
וקבלתי בהבנה את האכזבה שלך מהתערוכה בכללותה.
אני לפעמים נדהם כמה טעמי זהה לזה של האחרים.
 
נערך לאחרונה ב:

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
מה מדהים אותך?
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
תודה על סקירה מרתקת, העבירה את החוויה באופן ריאלי.
 

panter

חבר משקיען
הודעות
1,318
מעורבות
39
נקודות
48
מדהים אותי כל פעם מחדש איך התחום הזה כ"כ סוביקטיבי..
הינו בחדר של נגרה וזה היה אחד החדרים הגרועים בתערוכה..
שמענו שם כמה קטעי מוזיקה וממש ממש אכזבה..אני לא מצאתי בחדר הזה כלום, אפילו לא משהו ששווה להתעכב עליו..
אני מדבר על קבוצה של ארבעה אנשים.
אגב, התמונות שלך מהעיר נהדרות! התבאסתי שלא יצא לי קצת לטייל שם כמו בפעם הקודמת וכל ארבעת הימים "נשרפו" על התערוכות..
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
מעולה עדיאל.
איפה התאכסנתם?

למינכן יש עוד לא מעט אטרקציות. לגבי יום העליה זה קורה עם התערוכה כל שנה כמעט (למזלי שנה שעברה לא) וזה קצת מבאס.

אני ממליץ לכל מי שמגיע לשם (אני מקווה שנה הבאה לחזור) לנחות יום לפני התערוכה לפחות ככה אפשר לישון כמו בנאדם בלילה שלפני כי כשעייפים שומעים רע . מכיוון שהטיסה למינכן יוצאת מוקדם בבוקר וכל הנסיעה לעיר וכו...

אני מציע לבקר גם בפארק המים הנמצא 45 דק' ברכבת .
כמו כן ישנו האיצטדיון האולימפי, הדיוטשה מוזיאון, התצוגה של BMW, מי שאוהב טניס לרוב התערוכה נופלת על ה MUNICH OPEN.

מה גם שברוב השנים המחזור האחרון של הליגה נופל על התערוכה ובשנה אחת שהייתי (לא נסעתי למשחק לצערי) אבל בעיר חגגו את זכיית האליפות של באיירן מינכן וזו חוויה אחרת לגמריי.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
אורי, הוא כתב על המלון, תקרא שוב.
 

שוני

חבר משקיען
הודעות
984
מעורבות
515
נקודות
93
לפי הביקורת שלך על ציוד , תעשה לעצמך טובה ואל תיסע יותר לתערוכות .
הכל חר#. :(
אצלך בבית הכי טוב. :כל-הכבוד:
מזל שהיו עוד שניים שלושה בתערוכה, אחרת היו פה אנשים שלוקחים אותך ברצינות.;)
 

אורי_ו

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
12,760
מעורבות
315
נקודות
83
אורי, הוא כתב על המלון, תקרא שוב.
פיספסתי...

זה למה רציתי לדעת.

זה האזור שאני פחות ממליץ עליו.
כל מה שמתחת ל HBF לא מומלץ וזה איזור לא נעים לדעתי.
ממליץ לקחת מלונות בתוך העיר רק באזור של ראקלפלאץ-מריאןפלאץ
 

Adiel

אוהב את התחום
הודעות
178
מעורבות
52
נקודות
28
פיספסתי...

זה למה רציתי לדעת.

זה האזור שאני פחות ממליץ עליו.
כל מה שמתחת ל HBF לא מומלץ וזה איזור לא נעים לדעתי.
ממליץ לקחת מלונות בתוך העיר רק באזור של ראקלפלאץ-מריאןפלאץ
נערך
 
נערך לאחרונה ב:

שוני

חבר משקיען
הודעות
984
מעורבות
515
נקודות
93
עדיאל , הלוגו שלך נץ למה ?????????
 

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,938
מעורבות
477
נקודות
83
הינשוף,עדיאל רואה טוב רק בלילה
אך בעיקר בעיניו הוא גם חכם;)
 

Adiel

אוהב את התחום
הודעות
178
מעורבות
52
נקודות
28
מדהים אותי כל פעם מחדש איך התחום הזה כ"כ סוביקטיבי..
הינו בחדר של נגרה וזה היה אחד החדרים הגרועים בתערוכה..
שמענו שם כמה קטעי מוזיקה וממש ממש אכזבה..אני לא מצאתי בחדר הזה כלום, אפילו לא משהו ששווה להתעכב עליו..
אני מדבר על קבוצה של ארבעה אנשים.
http://www.stereophile.com/content/movin-munich#jRdJ6PPxiUF3UcIG.97
 

SONYES

חבר משקיען
הודעות
1,659
מעורבות
743
נקודות
113
יופי של סקירה על העיר אהבתי (ורד)(ורד)(ורד)

בתערוכות לא ניתן לשמוע טוב
בגלל צפיפות עיפות של מספיק במעט בלשנות את השמיעה באוזניים
מכיר את זה מקרוב - טיפה עייף מערכת הכי טובה נשמעת פח ....ז........
לכן בתערוכה לא ניתן לשמוע את הדיסקים שאתה מכיר
שמים לך איזה קטע של גאז או פסנתר מנגן משהו שלא מכיר
והנה אומרים לך אואו איזה סאונד
בטח שלא תהנה רק בבית
כמובן לא פוסל שום חברה או תג מחיר רק בתערוכה רק לעניים לא לאוזניים
זו הסיבה שלא אוהב ללכת לקונצרטים
פעם זה מפריע לך פעם הראש שזה מלפנייך או האפטר שייב שלו או דאודורנט של השכנים שלך לשורה
מהול בזיעה שלהם אחלה חוייה אור קולית ונשמתית !!!
וגם לא בשורה 19 כמו שישבת או גם בשורה ראשונה
אכזבה קיימת בכל צורה.
ככה גם בתערוכה.!!!!!!
גם החדרים ענקיים אין מי יודע מה יושבים המון אנשים- אין לך את הנקודה המתאימה.
בטח שבטח המערכת הצנועה בבית ובמכונית נשמעת טוב יותר כי בתנאים אחרים .{לא חלילה טוב באיכות יותר מהי אנד אלא החוויה אינטימית יותר -נשמע טוב מאשר בתערוכה .כמובן בבית הכי טוב }


הציוד יכול להיות מדהים יפה וחסר פשרות אבל מיקום שונה הגברה שונה ורמקולים שונים
וסביבה ורעש משנה את כל התמונה
אז מסקנה כמו שאחד החברים כאן ציין
לטייל בעיר להנות ולהפוך את התערוכה כדבר נוסף - ככה אני ההיתי עושה
ותודה לך על השיתוף הנפלא עם תמונות
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
היות שחברות מציגות רמקולים עם הגברה ומקור מסויים - ולאחד זה לא נשמע טוב, אז זה אומר שהרמקולים הקרמים, קרטון או XXX האלו לא רמקולים טובים?

בעיקר בתערוכה הסטאפ נבחר בגלל הרבה שיקולים שלא תמיד הם שיקולי סאונד

נכון שבסופו של דבר רמקול האלמנט האחרון בשרשרת, אבל אנחנו שמועים סטאפ שלם ולא רק רמקול
 

miki185

חבר משקיען
הודעות
560
מעורבות
43
נקודות
28
אף חברה לא היתה מציגה אם הקשקוש שלכם היה רלוונטי ,החדרים ברובם היו מטופלים אקוסטית, האם הכתב צריך ללמוד ממכם ?, מערכת טובה לא צריכה טיפול אקוסטי ברוב המקרים,הבעיה של הרבה ישראלים שהם תמיד יודעים יותר טוב ,לעדיאל יש יותר מיומנות בהאזנה מהרבה בעלי מערכות נוצצות.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
ופה אתה טועה בגדול, מערכת לא צריכה טיפול אקוסטי אבל החדר בהחלט כן...
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,350
מעורבות
884
נקודות
113
מערכת טובה לא צריכה טיפול אקוסטי ברוב המקרים.

מציע לציטוט בלוגו של האתר.
בהחלט, אחד המיוחדים והמקוריים.
מדהים.
ואחרי זה מתווכחים עם סאונד אובייקטיווי או לא......
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור