טוב הייתי בדיוק באותה סיטואציה כמוך, KEF LS50 והוספתי בהתחלה סאב אחד ואז שניים, וכן שדרגתי את המגבר למגבר של ROKSAN עם 135 ואט.
מה אני אגיד לך, בוא נתחיל עם ה KEF LS50 - איך שלא תסובב את זה זה כן רמקול קטן, ובחדרים גדולים יותר הוא 'יעלם' ולא יתן לך את היענות הבס שאתה באמת חולם עליה. גם עם שני סאבים (כל אחד אקטיבי , 10", מותאם למוסיקה) זה לא היה 'זה'. מה שבד"כ לא מדברים עליו זה שרוב הבס חי באזור ה 50-80 הרץ, ושום יחידה של 5" לא תיתן מה שיחידה גדולה יותר יכולה לעשות.
הסטאפ שלי כרגע הוא JBL L112, רמקול בן כמעט 40 שנה עם יחידת וופר של 12", כאשר הטוויטרים שודרגו לטוויטרים עם ציפוי בריליום.
מגבר - LINE MAGNETIC 501, המספק 100 ואט של הגברת מנורות.
כשאני מדבר על באס אני מדבר על זה שבפתיחה של HYPERBALLAD של ביורק הבס תופס אותך בבטן ואתה שומע ומרגיש כל תו מהסינטסייזר, על בס אקוסטי שאתה מבחין בו במיקומי האצבעות של הנגן והאינטונציה שלו בכל תיבה.
בניגוד לכל המכובדים אני לא חושב שחייבים להוציא עשרות אלפי שקלים כדי להגיע לתוצאה ראויה - בכלל מה שתמצא בחנויות כיום זה רמקולים דקים עם וופרים קטנים יחסית שמתאימים אולי מבחינה עיצובית לסלון אבל אתה תמיד תרגיש שמשהו חסר.
קח למשל את הרמקול הזה -
http://kralkaudio.com/shop/kralk-audio-tdb-12-professional-3-way-studio-monitor
יכול לחשוב על דרכים הרבה יותר גרועות להוציא ששת אלפים שקל.
לגבי מגברים אני מאמין בכוח כוח ועוד כוח. יש בלוחות אינספור מגברים מעולים של 200 W + מתחת ל 10 אלף שח שיכולים להיות מדהימים, וכמובן אפשר ללכת לכיוון הסיני ולקנות מגברים של חברות מאד מכובדות במחירים מאד הוגנים.
בעיקר אסור לשכוח ששום דבר טכנולוגי מהותי לא השתנה באודיו חוץ מהדיגיטל ומדיה זורמת, ובעיקר קח את התחביב המטורלל הזה בקלילות