אוקיי,
@SONYES
כנראה שמונחים תיאורטיים כמו "מוסיקה קאמרית", או שמות שאין מאחריהם מטען רגשי למי שמכיר, כמו Beaux Arts (בוזאר == האמנויות היפות, בצרפתית), לא כל כל מדברים ללב.
אז בוא נקח סתם את הדוגמה הראשונה שקפצה לי לראש -- דיסק שלהם של שומאן, הרביעייה והחמישייה לפסנתר ומיתרים.
האם הרומאנטיקה החמה כאן מזכירה לך יום זיכרון?
אם תאזין לזה עם ציוד טוב, תוכל גם לשמוע שהקו העולה בסביבות 1:05 הוא בצ'לו, והקו היורד הוא בויולה
או מתי לאחרונה נתקלת במנגינה מקסימה כמו הנושא לצ'לו כאן, והכניסה הקסומה של הפסנתר אחרי הסולו של הכינור?
האם זה עולם של מתים או עולם של אהבה ללא גבולות?
רק שואל
וב
סט של Beaux Arts יש עוד המון דברים קסומים -- לא בצורה הזו -- בצורות שונות כפי שהמלחינים הם שונים.
והנה קסם אחד מהסט של Melos Ensemble -- המבוא ואלגרו של ראוול -- כמעט קונצ'רטו לנבל:
בכוונה לא לקחתי את הדברים הטריוויאליים, כמו חמישיות הקלארינט של מוצארט או של בראהמס, או השביעייה של בטהובן, או השמינייה של שוברט...
ו
הסט הזה, בסידרת icon של EMI/Warner, הוא הרבה יותר קטן וזול -- רק 10 דיסקים
עמיר
תודה על המלצה עמיר זו במיוחד וראוול נגעת בי ללב אוהב את היצירה הזו מאד מאד .
ואת OP 44 מכיר אותה היטב עם ברנשיין בפסנתר היה לי בתקליטים של הרבעיה גואנארי אם זה השם
וברנשטיין קולומביה
את אופוס 47 לא מכיר אבל שמתי לב בדיוק אפה שאמרת לי 1.05 מדהים ממש
כן יש המון המון משחקי סולמות עולים וייורדים
אבל אין מצב שאקנה את הקופסה של פילפס
מעט מעט אני ממש נקשר למוסיקה קאמרית כמו שעד היום לא מבין את הרצף המוסיקאלי בגאז
לא מבין מה רוצים ממני - ולעומת זאת זו תכלית המערכת של טובי המוסקאים ואספני אודיו הי אנד. לשמוע פסנתרן וזמרת וקונטרבס מנגנים הם בשמיים . זה טעם שלהם ועושה להם טוב - אחלה מצידי שישמעו כל היום
ככה גם קאמרי חבר שלי שומע ריסטלים סונטות רביעיות ופחות אם בכלל אופרות- אחר שומע רק אופרה
ואחר רק מוסיקה סמפונית ויש לו גם ים של קאמרי מדבר כל היום על ברוקנר 8
טעם של כל אחד שונה
נכון לא הכל יום זכרון היוצא דופן ואני יכול להאזין לו זה מוצרט- כל דבר אצלו אלוהי עבורי
אפילו יצרות לא נקלט בהתחלה ונראה חוזר על עצמו מוצרט בשבילי זה נשמה מיוחדת .
או חליל וצמבלו 1032 אם בכלל אני זוכר נכון של באך -ביוחד הפרק סיציליאנה ...... היה לי עם
את זה בטלפונקן
שוב שומע מה שמקבל כבונוס עם הקופסאות -וגם זה פעם ולא יותר- אבל לא מעריץ לא יודע אבל זה מהצב .
אבל ראוול או כאן נגעת ללבי ממש אחד היצירות אהובות ביותר שלי
ויש גם דבסי מאד אוהב ערבסק או אריק סטי- או קייר לה לון -נערת בעלת שער הזהב -
או דבוזאק רבעיית דומקי - יש יצרה כזו נכון
אבל שוב אם יש מישהו אצלי
בקאמרי אני מסוגל לשמוע את רבעיית הקיסר -פרק שני ההמנון את יודעים של מי או רבעיית העפרוני
או רביעיות אחרות של היידן אוי איזה כיף של מוסיה
אני שומע אותם בדיוק כמו הסימפוניות הנהדרות שלו רק אצלי זה בהרכב קטן
או ברהמס חמשיית הקלרינט
או שירים של גריג עם אהובת ליבי אן סופי פון אוטר
ויש את הידועים והטובים של שוברט שרובם אגב נמצאים אצלי בהרמוניה מונדי
שובר OP-98/99
ויש את פולנק לא זוכר אפה ומה ושארל גונו סימפוניה בצורה קאמרית לכלי נשיפה מדהים זוכר את זה
משעה בבוקר אחרי מיכאל בן חנן ברדיו בשנות 60 כילד אחרי זה היה מגיע או או סוף סוף מצאתי את זה עם ההוגווד בדקה
את 131 אוהב במיוחד עם התזמור של מטרופולוס ובביצוע ברנשטיין בוינה מרותק
שמעתי את הגירסה המקורית טוב אך ברנשטיין טוב לטעמי
או הגירסה המתוזמרת של ברהמס OP-25 אני אהב במיוחד ועד היום אין לי את זה
כמעט הכל נמצא אצלי רק כתוספת לארכיון ולהאזנה מקרית וביום לא רוצה ממש רעש וצילצולים
בנוסף לאלו של השכנים ומטוסים ומרחוק רחוק רעשים בניה וצילצולים באוזניים שלי
שם משהו כזה שקט
הלכתי בהמלצת חבר לפני 24 שנים לסרט כל הבקרים שלעולם
אגיד לכם את האמת חוץ מהמוסיקה של לולי שהיה שם ופה ושם כמה פנפרים לחצוצרות ותופים
המוסיקה של סן דה קולומב או מרה מריי לא כוס התה שלי
לעומת זה דל ללן ראמו
קופראן הגדול והקטן - עם המוסיקה הנפלאה שלו מסוגל לשמוע ועוד איך
שמקשר אותי ישירות להנדל
הנרי פרסל
ומי עם לא המוסיקה המדהימה והמשועותקת של ויואלדי היצירות הקוליות שלו כמו דיקסי דומינוס
מגניפקט הגלוריות 588/589 שומע כבר 35 שנים לעתיים ופשוט מרותק
צריך לזכור שתמיר אחרי יום הזכרון מגיע יום העצמאות
נוכל לשבת ולדבר כאן עד לפנות בוקר
ליל מנוחה