מוזיקאים והמערכות שלהם

  • פותח הנושא ilam
  • פורסם בתאריך

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
ברור, אצל האודיופיל. האם גם אצל המוזיקאי המקצועי?
ודאי.

אני חושב שכל בן אנוש יעריך את זה.

שוב - כל עוד אין מחיר סוני אחר לשלם -וזה קשה לייצר .קשה לייצר דינמיות מדהימה ,איזון טונאלי,פיזור נכון, דיוק וליטוש אבל זה קיים.

הדינמיות גם לא קשורה רק לווליום גבוה - היא תקפה גם לווליום נמוך,מורגשת .( אכן יותר מורגשת בווליום גבוה)

חוסר הקופסתיות/טווח דינמי רחב /היעלמות הרמקול - זה הכל קשור יחד.
 

Vivaldi Audio

עוסק בתחום
הודעות
380
מעורבות
340
נקודות
63
ודאי.

אני חושב שכל בן אנוש יעריך את זה.

שוב - כל עוד אין מחיר סוני אחר לשלם -וזה קשה לייצר .קשה לייצר דינמיות מדהימה ,איזון טונאלי,פיזור נכון, דיוק וליטוש אבל זה קיים.

הדינמיות גם לא קשורה רק לווליום גבוה - היא תקפה גם לווליום נמוך,מורגשת .( אכן יותר מורגשת בווליום גבוה)

חוסר הקופסתיות/טווח דינמי רחב /היעלמות הרמקול - זה הכל קשור יחד.
יעריך, כן. יצטמרר? אולי אם הוא חובב טכנולוגיה.
לנגן, נגיד, בפסנתר כנף בזנדורפר, עם עושר הצבעים הבלתי נגמר שלו והדינמיקה הסייסמית, ולשמוע אחר כך הקלטה מעולה של זה - האם הפסנתרן יצטמרר? סביר להניח שאם כן, אז זה מכל מה שלא עבר בהקלטה...
במילים אחרות, דן, נדמה לי שהמוזיקאי והאודיופיל מבקשים דברים שונים מכל הדבר הזה שנוגע לשחזור מוזיקה - כולל בבית.
 

Vivaldi Audio

עוסק בתחום
הודעות
380
מעורבות
340
נקודות
63
דרך אגב, בשיחה שהייתה לי לאחרונה עם נגן הצ'לו של Il Gardelino, הרכב ברוק מוביל מבלגיה, הוא אמר שמלבד העובדה שאין לו כח לשמוע מוזיקה אחרי כל המוזיקה שהוא עושה, בפעמים שיוצא לו לשמוע מוזיקה במערכת טובה (אצל אחיו, לקוח שלי), היא נשמעת "יפה מדי" לאוזניו.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
יעריך, כן. יצטמרר? אולי אם הוא חובב טכנולוגיה.
לנגן, נגיד, בפסנתר כנף בזנדורפר, עם עושר הצבעים הבלתי נגמר שלו והדינמיקה הסייסמית, ולשמוע אחר כך הקלטה מעולה של זה - האם הפסנתרן יצטמרר? סביר להניח שאם כן, אז זה מכל מה שלא עבר בהקלטה...
במילים אחרות, דן, נדמה לי שהמוזיקאי והאודיופיל מבקשים דברים שונים מכל הדבר הזה שנוגע לשחזור מוזיקה - כולל בבית.
בכבוד רב ובסליחה מצורפת - הרשה שלי שלא להסכים איתך.

כל חיי אני סביב אנשי אולפן - אין דנימיות - אין מה להמשיך.
חלק גדול מהמשפחה שלי מנגן - אותו סיפור.
לאחרונה עשינו מבחן בין רמקולים - נכחו במבחן שני אנשים מהפילרמונית - נגנים - כולם חשבו בדיוק את אותו דבר.

אסביר שוב את כוונתי, כל עוד יתר הפרמטרים מוצלחים הרמקול הדינאמי יותר תמיד ינצח.תמיד. לא קשור לווליום לא קשור להרגלי שמיעה.

הסיבה - בטבע אין דחיסה - החל מצליל המפתחות של הרכב שלך ועד למשאית שעוברת ברחוב וטרינזיטים של גיטרה אקוסטית שכולנו שמענו בקומזיץ ביסודי .

והמוח של האודפיל/מוזיקאי/ מוכרת בחנות צעצועים הוא אותו מוח והוא פועל בצורה דומה מאוד .

ההשקעה שחברות עושות (חברות טובות) להישמע לא מקומפרס - היא אדירה והן יודעות מה הן עושות
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
דרך אגב, בשיחה שהייתה לי לאחרונה עם נגן הצ'לו של Il Gardelino, הרכב ברוק מוביל מבלגיה, הוא אמר שמלבד העובדה שאין לו כח לשמוע מוזיקה אחרי כל המוזיקה שהוא עושה, בפעמים שיוצא לו לשמוע מוזיקה במערכת טובה (אצל אחיו, לקוח שלי), היא נשמעת "יפה מדי" לאוזניו.
נו ומה זה מלמד אותנו ?

יפה מידי - יכולה להגיע מהרבה סיבות.

עגולה/חמה/סלחנית לא רזולטיבית ועוד ועוד
 

Vivaldi Audio

עוסק בתחום
הודעות
380
מעורבות
340
נקודות
63
בכבוד רב ובסליחה מצורפת - הרשה שלי שלא להסכים איתך.

כל חיי אני סביב אנשי אולפן - אין דנימיות - אין מה להמשיך.
חלק גדול מהמשפחה שלי מנגן - אותו סיפור.
לאחרונה עשינו מבחן בין רמקולים - נכחו במבחן שני אנשים מהפילרמונית - נגנים - כולם חשבו בדיוק את אותו דבר.

אסביר שוב את כוונתי, כל עוד יתר הפרמטרים מוצלחים הרמקול הדינאמי יותר תמיד ינצח.תמיד. לא קשור לווליום לא קשור להרגלי שמיעה.

הסיבה - בטבע אין דחיסה - החל מצליל המפתחות של הרכב שלך ועד למשאית שעוברת ברחוב וטרינזיטים של גיטרה אקוסטית שכולנו שמענו בקומזיץ ביסודי .

והמוח של האודפיל/מוזיקאי/ מוכרת בחנות צעצועים הוא אותו מוח והוא פועל בצורה דומה מאוד .

ההשקעה שחברות עושות (חברות טובות) להישמע לא מקומפרס - היא אדירה והן יודעות מה הן עושות
אז לא הבנתי - עם מה בדיוק אתה לא מסכים אתי?
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
אז לא הבנתי - עם מה בדיוק אתה לא מסכים אתי?
אולי לא הבנתי את כוונתך .

הטענה שלי שהיא שהמוזיקאי והאודיופיל מבקשים את אותו דבר .

יתכנו אודיופילים שלא מבקשים משהו,מפני שלא נחשפו אליו עדיין .

אף אחד לא יגיד לא לדנימיות כל עוד שאר הפרמטרים מוצלחים .

מקווה שדבריי מובנים ובזה סיימנו .

מכבד אותך תמיד אגב ,גם אם לא מסכימים.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
אני חושב שהסוד טמון ביכולת להגיע לפרוט גבוהה יחד עם מוסיקליות / איזון טונאלי שמחבר את הכל בצורה הרמונית. בגדול אני חושב שרמקול דינמי בסופו של עניין יכול לתת את המענה הרחב ביותר, למרות שייתכן שבחלקים מסויימים ריבון/ אלקטרוסטאט או כל קונפיגורציה אחרת יתעלו בתחומים מסויימים.
בקשר למוסיקאים ואודיופילים, אותה מטרה, אבל זוית שמיעה וצרכים שנבנים אחרת. לצורך העניין נגן צ'לו לא יהיה הרפרנס שלי והאורים והתומים לאיך צ'לו צריך להישמע. מוזר אבל לי זה עושה הגיון..
איך המשולש או האבוב מדתלב עם כלל המנגינה במעברים זה הדנמי מבחינתי- אבל זה פרמטר שמורכב ממרכיבים תומכים אחרים.
חושב שיש כאן דיון מעניין ומכבד אגב.
 

נערך לאחרונה ב:

Juiced

חבר משקיען
הודעות
1,087
מעורבות
358
נקודות
83
שחקן תופס?

278604128_655845925754143_9125664976684649358_n.jpg
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
נערך
(סתם חפרתי ללא קשר לשרשור)
 
נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
אני חושב שהסוד טמון ביכולת להגיע לפרוט גבוהה יחד עם מוסיקליות / איזון טונאלי שמחבר את הכל בצורה הרמונית. בגדול אני חושב שרמקול דינמי בסופו של עניין יכול לתת את המענה הרחב ביותר, למרות שייתכן שבחלקים מסויימים ריבון/ אלקטרוסטאט או כל קונפיגורציה אחרת יתעלו בתחומים מסויימים.
מסכים.
זה מורכב מאוד . יש המון פתורונות יצרתיים להגיע לבדיוק אותו דבר.

ברמה הטכנית - אתה רוצה ממברנות כמה שיותר קלות וולינאריות בתגובה שלהם תוך התמודדות עם הספקים גבוהים . פיזור נכון המתאים למספר תנאים אקוסטים ובמיוחד חדרים מהדהדים (שזה מה שיש ל 99 אחוז מהאנשים) - חוסר קופסא/חוסר רזוננס.

ברמה המוזיקלית - אכן .פירוט לצד תחשות זרימה ומוזיקליות .אך יש גם לקחת בחשבון שמערכת טובה (בעיני) - לא תשמע טוב בכל הקלטה.אם המערכת נשמעת טוב בכל הקלטה - אני ( ורק אני ) מתחיל לדאוג .

איך המשולש או האבוב מדתלב עם כלל המנגינה במעברים זה הדנמי מבחינתי- אבל זה פרמטר שמורכב ממרכיבים תומכים אחרים.

זה גם צד של הדינמי ללא ספק.
 

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
אפילו אקורדיוניסט חצי הומלס נשמע יותר דינמי ברחוב מאשר הקלטה משוחזרת של אקורדיוניסט מיקצועי בבית. הדבר מעלה את, לפי דעתי, הבעיה בהא' הידיעה בסטריאו וזה מה שדן מדבר עליו.
לא מדדתי כמה SPL נותן אותו נגן רחוב אבל מנסיוני צריך מגבר של מינימום 200 וואט לערוץ בבית כדי להתקרב לתחושה דומה ואח"כ יש את שק הבעיות של טונליות נכונה וכו'.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור