בדיוק, הם פשוט צורכים את המוזיקה הכי קרוב לכלי. האם הפרשנות שלהם לדינמיקה זהה למה שאנחנו מחשיבים דינמיקה? זאת גם שאלה... אני חושב שלא.שמתי לב, אצל כולם, שהדבר הראשון הכי חשוב להם הוא דינמיקה בריאה ואחר כך גודל צליל.
אם כך, של מי הפרשנות הנכונה יותר? לא בטוח שהאודיופילים הם אלו שמפרשים נכון.מוזיקה, עבור חלק גדול מאוד מהמוזיקאים, היא... עבודה.
אז אחרי יום שלם של נגינה, באמת שאין להם הרבה חשק לשבת מול מערכת.
המוזיקאים הנדירים שכן יש להם מערכת הם בדרך כלל מוזיקאים כבר לא ממש פעילים,
לדוגמה, יש לי לקוח, נגן לשעבר בפילהרמונית שיצא לגמלאות, שרכש לעצמו לאחרונה מערכת חביבה.
מכל מקום, יש יוצאים מן הכלל, למשל, המנצח הגדול Harnoncourt, שהחזיק ברמקולים של בזנדורפר (=ברודמן),
או המוזיקאי המולטי-אינסטרומנטליסט ניצן עין הבר שמחזיק ברמקולים דובל בלה לונה.
אבל אני חושב שהשאלה המעניינת פה באמת, לפחות אותי, היא לא מה מוזיקאים מחזיקים,
אלא מה הם מבקשים ממערכת ועל מה הם שמים דגש.
מניסיוני עם הרבה מוזיקאים, וכמוזיקאי חובב נלהב בעצמי, נדמה לי שהם רוצים לשמוע את הקו הכללי בפרשנויות השונות
ולא את האיכות הטונלית, ובוודאי לא חלק גדול מכל מה שאנחנו, האודיופילים, מעריכים כל כך.
זאת הסיבה שחוץ ממוזיקאי אחד, כל המוזיקאים שאני מכיר לא טורחים בכלל להקשיב לפטפון.
במקרים של מוזיקאים שהפכו להיות חצי אודיופילים או אפילו אודיופילים מלאים,
שמתי לב, אצל כולם, שהדבר הראשון הכי חשוב להם הוא דינמיקה בריאה ואחר כך גודל צליל.
הרבה פחות חשוב להם פירוט וגודל במה, למשל.
נדמה לי שלא קשה להבין למה, בעיקר למי שמנגן בעצמו.
זה דיון מרתק !הנדריקס אהב lowther. פוצץ כאלו על בסיס חודשי...כך ההגיון הסביר , והאגדה מספרים.
הגישה של אומן נגן זמר למוסיקה היא שונה משל האודיופיל המאזין. מיקומים שונים פרשנויות שונות ודרישות שונות.
בדיוק, הם פשוט צורכים את המוזיקה הכי קרוב לכלי. האם הפרשנות שלהם לדינמיקה זהה למה שאנחנו מחשיבים דינמיקה? זאת גם שאלה... אני חושב שלא.
אל תחשוש... תכתוב מהר ותתחבא מתחת לשולחן....ויעבור!זה דיון מרתק !
אני חושב שמי ששמע דינמיקה אמיתית - לא יכול לחזור אחורה .
יש משהו מאוד יצרי , בסיסי ומרגש בדינמיקה אמיתית של שחזרור צליל .
בעיני זה הפרמטר הראשון ליצירת ריאליזם מיד לאחר איזון טונאלי .
אני חושש לתת את take שלי בנושא חחחח
כמו שאתה יודע - אני עוסק בתחום . כל מה שאגיד פה -עלול להתפרש (ובצדק) כאינטרס שיווקי שלי כזה או אחר.אל תחשוש... תכתוב מהר ותתחבא מתחת לשולחן....ויעבור!
אני אוהב רמקולים אלקטרוסטטיים ופלאנריים, ויש להם כמה תכונות נפלאות - דינמיקה פרועה היא לא אחת מהן.5. רמקולי פאנל - יש לי פחות ניסיון. בבדיקה
לכן רשמתי - שאין לי מספיק ניסיון איתם והעניין בבדיקה . מה שאני לא בטוח - אני תמיד מצייןאני אוהב רמקולים אלקטרוסטטיים ופלאנריים, ויש להם כמה תכונות נפלאות - דינמיקה פרועה היא לא אחת מהן.
בהחלט לא בטוח.אם כך, של מי הפרשנות הנכונה יותר? לא בטוח שהאודיופילים הם אלו שמפרשים נכון.
אגב - מה שבודק כרגע זה היבראידי - מבחינתי דנימיות היא הבסיס לריאליזם. ובסוף מה כולם רוצים ? מה רוצה המוזיקאי ומה רוצה האודיופיל ? רוצה לחשוב שמה שהוא שומע הוא לא מוזיקה משוחזרת אלא מציאות או הכי קרוב אליה.אני אוהב רמקולים אלקטרוסטטיים ופלאנריים, ויש להם כמה תכונות נפלאות - דינמיקה פרועה היא לא אחת מהן.
מסכים, דינמיקה היא בהחלט הבסיס לריאליזם.אגב - מה שבודק כרגע זה היבראידי - מבחינתי דנימיות היא הבסיס לריאליזם. ובסוף מה כולם רוצים ? מה רוצה המוזיקאי ומה רוצה האודיופיל ? רוצה לחשוב שמה שהוא שומע הוא לא מוזיקה משוחזרת אלא מציאות או הכי קרוב אליה.
דובר פה על מה רוצה המוזיקאי בביתו למיטב הבנתי ולא על מה יש לו באולפן שאלו שתי דרישות שונות.
האודיופיל לא יכול לרצות משהו שהוא לא יודע שקיים. לא יודע גופנית/מוחשית שקיים.מסכים, דינמיקה היא בהחלט הבסיס לריאליזם.
לגבי העניין השני, אני לא בטוח שהרצונות של המוזיקאי ושל האודיופיל הם זהים, וראה מה שכתבתי למעלה (וזה תקף גם לגבי ההקשבה בבית).
ולא שהמוזיקאי יסרב לשחזור שיישמע כמו המקור (או שמא הרעיון הזה דווקא מבהיל אותו?), אלא העובדה שהוא חי יום יום מוזיקה חיה לא משלה אותו ששחזור הוא משהו אחר מ... רק שחזור.
אגב - מה שבודק כרגע זה היבראידי - מבחינתי דנימיות היא הבסיס לריאליזם. ובסוף מה כולם רוצים ? מה רוצה המוזיקאי ומה רוצה האודיופיל ? רוצה לחשוב שמה שהוא שומע הוא לא מוזיקה משוחזרת אלא מציאות או הכי קרוב אליה.
דובר פה על מה רוצה המוזיקאי בביתו למיטב הבנתי ולא על מה יש לו באולפן שאלו שתי דרישות שונות.
לא כל כך הבנתי את האנלוגיה .אני בכל אופן לא עושה אנלוגיה שכזו.דינמיקה היא בסיס לריאליזם - איזו דינמיקה בדיוק? של אבובן צעיר מסכן שיושב בלב התזמורת והחצוצרות מאחוריו פוקעות לו את עור התוף? או של מאזין מבוגר בגוש ג' שורה 18 כסא 23? ההבדל הוא תהומי.
ברור, אצל האודיופיל. האם גם אצל המוזיקאי המקצועי?אבל שחזור טוב מעורר צמרמורות ברגעים של ראיליזם .