מה תפקיד המנורות?


vazan

אוהב את התחום
הודעות
52
מעורבות
0
נקודות
0
אודיופילים יקרים, אני לא מבין גדול בתחום אבל יודע להנות מאיכות טובה של מערכת.

אני לא מצליח להבין מה הם המנורות האלא שאתם מדברים אליהן כל הזמן.

או ש... הנה רעיון לכתבה, קצת הסברים על כל המושגים האלא שלכם (אם אפשר אז תכניסו גם את המושג באנגלית כדי שיהיה אפשר לחפש אותו באינטרנט).

תודה
נועם
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
על איזה מושגים אתה מדבר?
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
מנורת, נמר, מנורות

מנורת, נמר, מנורות :)
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
המנורות משמשות כרכיבי הגברה בעולם האודיו, היו נפוצות עד לשנות ה-60, עת החליפו אותם הטרנזיסטורים.
עד היום מייצרים דגמי מגברים / קדם מגברים הנושאים עדיין מנורות (אם כי הרוב המוחלט של מכשירי האודיו משתמשים בטרנזיסטורים).
באנגלית הן נקראות Vacuum Tube
 

gbox

כתב האתר
הודעות
38
מעורבות
0
נקודות
0
רגע המנורות למעשה משמשות למעשה כטראנזיסטורים? האם הם עושים שימוש באפקט הפוטו-אלקטרי?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
נראה לי שהוא מתכוון גם ל- במה, דינמיקה , אימג' , טונליות , אדיקות , איזון , אוויר וכ"ו.
 

vazan

אוהב את התחום
הודעות
52
מעורבות
0
נקודות
0
כן כן,
כל המושגים האלא...

למה מנורות זה יותר איכותי מטרנזיסטור
 

carmi

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
14,184
מעורבות
1,629
נקודות
113
כן כן,
כל המושגים האלא...

למה מנורות זה יותר איכותי מטרנזיסטור

נמר - אז במקום לשחק נדמה לי (או ... נראה לי שהוא מתכוון... ), אפשר לתת לבחור תשובות ?
 

vazan

אוהב את התחום
הודעות
52
מעורבות
0
נקודות
0
מישהו מכיר אתר (גם באנגלית) שמרכז בצורה טובה את הנושא?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
אני ארכז לך את הכל כשאתעורר.

בגדול.

מיקרו דינמיקה - הצלילים ברמת המיקרו דהיינו נשימות, מיתרי גיטרה, נגיעות עדינות במצילה וכ"ו.
פירוט - כשמו כן הוא, הפרטים שיש בשיר {מתחבר למיקרו דינמיקה.}.
מקרו דינמיקה - יכולת המגבר להתמודד עם מקבץ כלים מאתגר דינמית כמו תזמורת גדולה.

סאונד סטייג' {במה} - כאשר אתה ממוקם מול הרמקולים אתה אמור לשמוע את הצליל בין שני הרמקולים ולא רק מהם , אם זה קורה זה אומר שיש לך במה.

אימג' {תמונה} - הרמקול אמור למקם לך את כלי הנגינה מולך כאילו הלהקה באמת נימצאת מולך, הפסנתר יכול להיות בצד ימין של הבמה, הסקסופון על ידו מצד שמאל והזמרת אמורה להישמע מהמרכז.

סנטר אימג' - כאשר קול אנושי מגיע מהמרכז של הבמה.

איזון - כאשר יחידת הבס, מיד, היי מנגנים כיחידה אחת ואף אחד לא עובר את השני.
איזון טונלי - כאשר הרמקול אינו מחסיר תדרים בין יחידה ליחידה או בתוך כל יחידה.

טיבעיות - הרמקול אמור להישמע הכי קרוב לצליל האמיתי, כלומר: אם אתה שומע סקסופון הוא אמור להישמע אמיתי ולא כזה שיצא מסינטיסייזר.

הפרדת צלילים - כאשר אתה שומע מספר כינורות הרמקול אמור להשמיע לך אותם בניפרד ולא ככינור אחד מרוח. {מתקשר למקרו ולמיקרו דינמיקה}.

זה בגדול לשעת לפנות בוקר זו.
מחר אפרט על כל אחד באופן יותר מדוייק.
 

vazan

אוהב את התחום
הודעות
52
מעורבות
0
נקודות
0
למה רמקולים מגיעים לתדרים של 50HZ?
הרי בתדר של 16HZ כבר מפסיקים לשמוע ... אני יודע את זה מניסוי שעשינו , אז מה הרעיון?
מה גם שצלילים כאלו גבוהים כבר לא נעימים לאוזן ...
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
בבדיקה שעשיתי אני שומע גם את ה-18KH.

הסיבה היא שטוענים כי סופר טויטר משפר את האימג', אמביאנס, סאונד סטייג'. יש הטוענים כי האוזן אינה שומעת אך המוח מפענח.

עשו בעבר ניסוי {אינני זוכר היכן ראיתי זאת, אולי בטלוויזיה} ששמו אדם בחדר שבו הריצו תדר גבוהה מעל גבול הנישמע וחיברו אלקטרודות לראשו של הניבדק, התוצאה הייתה תגובה ברורה של המוח לתדר.

כנראה שהתדר הזה אכן משפיע על הצליל ברמת המיקרו אך אני אישית מעולם לא הצלחתי להבין איך אני אישית מרגיש את השינוי בסופר טויטר.
 

aloni

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
0
נקודות
0
אני ארכז לך את הכל כשאתעורר.

בגדול.

מיקרו דינמיקה - הצלילים ברמת המיקרו דהיינו נשימות, מיתרי גיטרה, נגיעות עדינות במצילה וכ"ו.
פירוט - כשמו כן הוא, הפרטים שיש בשיר {מתחבר למיקרו דינמיקה.}.
מקרו דינמיקה - יכולת המגבר להתמודד עם מקבץ כלים מאתגר דינמית כמו תזמורת גדולה.

סאונד סטייג' {במה} - כאשר אתה ממוקם מול הרמקולים אתה אמור לשמוע את הצליל בין שני הרמקולים ולא רק מהם , אם זה קורה זה אומר שיש לך במה.

אימג' {תמונה} - הרמקול אמור למקם לך את כלי הנגינה מולך כאילו הלהקה באמת נימצאת מולך, הפסנתר יכול להיות בצד ימין של הבמה, הסקסופון על ידו מצד שמאל והזמרת אמורה להישמע מהמרכז.

סנטר אימג' - כאשר קול אנושי מגיע מהמרכז של הבמה.

איזון - כאשר יחידת הבס, מיד, היי מנגנים כיחידה אחת ואף אחד לא עובר את השני.
איזון טונלי - כאשר הרמקול אינו מחסיר תדרים בין יחידה ליחידה או בתוך כל יחידה.

טיבעיות - הרמקול אמור להישמע הכי קרוב לצליל האמיתי, כלומר: אם אתה שומע סקסופון הוא אמור להישמע אמיתי ולא כזה שיצא מסינטיסייזר.

הפרדת צלילים - כאשר אתה שומע מספר כינורות הרמקול אמור להשמיע לך אותם בניפרד ולא ככינור אחד מרוח. {מתקשר למקרו ולמיקרו דינמיקה}.

זה בגדול לשעת לפנות בוקר זו.
מחר אפרט על כל אחד באופן יותר מדוייק.

הבטחת פירוט יותר לעומק...
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
החלטתי לעשות כתבה מסודרת. היא תעלה בקרוב.
 

aloni

חבר משקיען
הודעות
803
מעורבות
0
נקודות
0
תתחדש ותהנה!
תמונות
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור