אז מז**** אותי/אותנו .. מה לעשות .. אני יודע את זה הם יודעים את זה,
אבל להתכחש לזה זה ממש דיסוננס קוגניטיבי על גבול תסמונת סטוקהולם.
ברור שכולם יודעים את כללי המשחק, כולל זה שאפשר לדרוש -- ולקבל -- מחירים גבוהים.
מי שרוצה להיות להרגיש ו/או להציג את עצמו כקורבן, שיקרא לזה ז**ן, לא מפריע לי, אבל אני לא רואה בזה "חזירות", ולא משהו שאינו מוסרי.
זה עניין של מדיניות עסקית ומיתוג.
אם הייתם במקומם, בשוק הקיים, מאוד -- *מאוד* -- סביר שהייתם עושים את אותו הדבר, או אולי יותר?
תארו לכם את עצמכם אחרי שסיימתם לפתח מוצר, שעלה לכם הרבה כסף ומאמץ.
עכשיו יש לכם אפשרות להחליט מה שאתם רוצים: לחשב מה המחיר הנמוך ביותר שבו עדיין יש כדאיות כלכלית למכור אותו, ולעסוק בהרבה פירסום ושיווק, או לתקוע מחיר גבוה, שבמעט מכירות תוכלו לכסות את העלויות ולהישאר ברווח עד הפעם הבאה.
מוסרית, שתי האופציות לגיטימיות במידה זהה.
וכן, יש עוסקים בתחום -- כמו דן נגר -- שלא מנסים לקבל את מקסימום הכסף מכל לקוח, אלא נותנים את השירות המירבי, שכולל גם איתור ובדיקת ציוד שייתן את התוצאות הטובות ביותר במחירים יחסית נמוכים, וגם מומחיות בהתאמתו ובהתקנתו, ובכך מרוויחים מאוד ביושר את זה שבאים אליהם יותר לקוחות שנשארים יותר מרוצים.