pruym
חבר משקיען
- הודעות
- 2,321
- מעורבות
- 1,888
- נקודות
- 113
יש לא מעט...(עד הקורונה)אוקי
אבל אין הרבה הופעות כאלו
יש לא מעט...(עד הקורונה)אוקי
אבל אין הרבה הופעות כאלו
מענייןיש לא מעט...(עד הקורונה)
אז למה אתה מתווכח?
הכינור אצל חפץ או אצל ג׳ושוע נישאר כינור. לכינור יש אופי שלו. הוא שונה מויולה ושונה מתופים. האופי הזה ישמר גם אם הבת שלי תנגן עליו. מערכת צריכה להבחין בניואנסים הללו בדיוק. שאלה מה הרפרנס? הרפרנס הוא הכלי ולא ההקלטה. לכן, אתה גם בוחר הקלטות שמאחוריהן חתומים טכנאים שמבינים שלא הופכים כינור לויולה וצ׳לו לקונטרבס. אם ההקלטה מעאפנה, זה גם לא משנה כל כך מי ינגן.
למה להתווכח, כי מערכת האחזור שלך לא עובדת עם הקלטה ולא עם כינור, כך שאם כל הכבוד ל״רפרנס״ שלך הוא כלל לא רלוונטי, משום שאתה לא מתחיל מהכינור אלה מהכינור מוקלט שעבר מיקס.
יש למשל את התופים ובעיקר המצלתיים שהקלטות ומערכות לא משחזרות בצורה טובה כל כך לעומת מופע חי..
למה להתווכח, כי מערכת האחזור שלך לא עובדת עם הקלטה ולא עם כינור, כך שאם כל הכבוד ל״רפרנס״ שלך הוא כלל לא רלוונטי, משום שאתה לא מתחיל מהכינור אלה מהכינור מוקלט שעבר מיקס.
exupgh צהריים טובים
לדידך הכל מתחיל מ..."כינור מוקלט שעבר מיקס". תאכלס איך זה בדיוק עומד בסתירה למה שנמר טוען!?
אם אני לא טועה האקסיומה שלך אומרת שלמרות שמדובר בתהליך סופר מורכב ומסובך מדובר במוצר שאנחנו מקבלים סגור הרמתית כלומר סוג של יש מאין שהלפני שמגולם בו לא מעניין והוא בטל בשישים.
תסכים איתי שמהנדס הסאונד והטכנאי באולפן הם הראשונים לרצות לשמר עד כמה שניתן את ההיבטים האותנטים והקסם היחודי כפי שמתקיימים במוסיקה לפני שעברה מניפולציה כל שהיא במיקסר!.
לא פעם מבצעים מנצחים וסוליסטים, שותפים בעריכת חומרי ההקלטה שלהם מה שאומר שזה עובר דרך האוזניים של המבצע והוא זה שנותן את האישור לתוצאה הסופית.
אם עסקינן בכינור, (ניתן לבחור כל כלי אחר או לחילופין ווקל ועוד) מעבר לכך שמדובר בכלי מייתר עם מאפיינים יחודיים רק לו, יש לקחת בחשבון שקיימים במכלול ההקלטה פרמטרים נוספים כמו ביצוע שמעביר אינטרפרטציה מסויימת בז'אנר יחודי, מרחב בו התקיימה הנגינה וכו. כלומר לא מדובר אפילו בפשט בסתם עוד ..."כינור שהוקלט ועבר מיקס"...
לגבי ציוד ההקלטה שנבחר כמו גם ציוד העריכה והצוות הטכני שעומד מאחורי הקלעים אכן מדובר בעולם ומלואו שטביעת האצבע שלו מגולמת במקור. קיימים גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון לגבי זמן ההדפסה שהוא לא פחות קריטי ובדיגיטל סוג הזרמה קובץ וכו.
למרות זאת בלתי אפשרי למדוד את רמת ההשפעה של התהליך הנדון על התוצאה הסופית. עד כמה באחוזים ה-די אן היי של אותה "המציאות" שלפני ההקלטה השתנה בזמן שהמערכת מנגנת ומנסה לשחזר קטע מסויים. בנקודה זו רב הנסתר על הגלוי ומכאן שמיותר לעסוק בזה.
אף על פי כן, ניתן לחוש עד כמה מערכת שמעבר להיותה אמורה לענג ולרגש אותנו, מתמודדת עם שחזור המקור בצורה ראויה יותר או פחות וזה כמובן תלוי גם בבעל המערכת שמאזין לה. זה לא סוד שרוב המערכות האודיופיליות לא מכוונות את טיונינג הסינרגייה שלהן לגלם (במגבלות האפשרויות) אותנטיות מהסיבה שהבסיס לבנייתן אינו יושב על אותו "רפרנס" שנמר מדבר אליו ושלא ישתמע מדבריי שיש צורת סאונד אחת נכונה. הכל כשר כל עוד בעל הבית חי אם זה בשלום.
באני מאמין שלי למערכת צריכה להיות המסוגלות להעביר בצורה הכי ישירה את המקור גם אם הוא רחוק מלהיות מושלם שכן הרוב המוחלט של חומרי ההקלטות הוא כזה וגילוי נאות לא רק אלה שאני עושה בהם שימוש.
זה אינו סותר שאותו כח "מדמה" של המערכת צריך להעביר לי את האשליה שאני נוכח ליד חפץ ולא ליד מילשטיין. כך לגבי ההבדלים בין הקלטה של חפץ מנגן על סטרדיוורי מול חפץ מנגן על גווארינרי אקס דויד שאותו העדיף על פני הראשון. למרות הטלטלה שאותה "מציאות מוקלטת" עוברת בזמן ההפקה אני אמור לשמוע הבדלים מהותים משום שמדובר בכלים שונים לגמרי והנגינה בהתאם. מדוע חפץ העדיף את הגווארינרי!? גם זה קשור לדיון, ורק לסבר האוזן בקצרה הגאוורינרי היה פחות מנומס מבחינת המצלול ובעיקר מתקתק מבחינת הטימברה.
מי שהנדון מעניין אותו כקליפת השום בסופו של יום סיכוי רב שימשיך להאזין לאלקטרוניקה והציוד שברשותו ופחות להתקרב למה שמגולם בתוכן מבחינה סונית וכל אחד וטעמו האישי.
ללמוד על איך כלים מגיבים מבחינת סאונד או אמורים להישמע גם בהרכבים מרובי כלים כמו תזמורות ולא משנה באיזה ז'אנר אפשרי גם דרך המערכת. המלצה שלי את הבסיס הזה שהוא כל כך קריטי להאזנה אייכותית עדיף לרכוש דרך קונצרטים חיים, הרכבים קטנים ובאמת שלא חסרה דרך לעשות זאת כמו שנמר ציין בעבר הלא רחוק!
המשך יום נעים
תגיד,exupgh צהריים טובים
לדידך הכל מתחיל מ..."כינור מוקלט שעבר מיקס". תאכלס איך זה בדיוק עומד בסתירה למה שנמר טוען!?
אם אני לא טועה האקסיומה שלך אומרת שלמרות שמדובר בתהליך סופר מורכב ומסובך מדובר במוצר שאנחנו מקבלים סגור הרמתית כלומר סוג של יש מאין שהלפני שמגולם בו לא מעניין והוא בטל בשישים.
תסכים איתי או שלא מהנדס הסאונד והטכנאי באולפן הם בדכ הראשונים לרצות לשמר עד כמה שניתן את ההיבטים האותנטים והקסם היחודי כפי שמתקיימים במוסיקה לפני שעברה מניפולציה כל שהיא במיקסר!.
לא פעם מבצעים מנצחים וסוליסטים, שותפים בעריכת חומרי ההקלטה שלהם מה שאומר שזה עובר דרך האוזניים של המבצע והוא זה שנותן את האישור לתוצאה הסופית.
אם עסקינן בכינור, (ניתן לבחור כל כלי אחר או לחילופין ווקל ועוד) מעבר לכך שמדובר בכלי מייתר עם מאפיינים יחודיים רק לו, יש לקחת בחשבון שקיימים במכלול ההקלטה פרמטרים נוספים כמו ביצוע שמעביר אינטרפרטציה מסויימת בז'אנר יחודי, מרחב בו התקיימה הנגינה וכו. כלומר לא מדובר אפילו בפשט בסתם עוד ..."כינור שהוקלט ועבר מיקס"...
לגבי ציוד ההקלטה שנבחר כמו גם ציוד העריכה והצוות הטכני שעומד מאחורי הקלעים אכן מדובר בעולם ומלואו שטביעת האצבע שלו מגולמת במקור. קיימים גורמים נוספים שצריך לקחת בחשבון לגבי זמן ההדפסה שהוא לא פחות קריטי ובדיגיטל סוג הזרמה קובץ וכו.
למרות זאת בלתי אפשרי למדוד את רמת ההשפעה של התהליך הנדון על התוצאה הסופית. עד כמה באחוזים ה-די אן היי של אותה "המציאות" שלפני ההקלטה השתנה בזמן שהמערכת מנגנת ומנסה לשחזר קטע מסויים. בנקודה זו רב הנסתר על הגלוי ומכאן שמיותר לעסוק בזה.
אף על פי כן, ניתן לחוש עד כמה מערכת שמעבר להיותה אמורה לענג ולרגש אותנו, מתמודדת עם שחזור המקור בצורה ראויה יותר או פחות וזה כמובן תלוי גם בבעל המערכת שמאזין לה. זה לא סוד שרוב המערכות האודיופיליות לא מכוונות את טיונינג הסינרגייה שלהן לגלם (במגבלות האפשרויות) אותנטיות מהסיבה שהבסיס לבנייתן אינו יושב על אותו "רפרנס" שנמר מדבר אליו ושלא ישתמע מדבריי שיש צורת סאונד אחת נכונה. הכל כשר כל עוד בעל הבית חי אם זה בשלום.
באני מאמין שלי למערכת צריכה להיות המסוגלות להעביר בצורה הכי ישירה את המקור גם אם הוא רחוק מלהיות מושלם שכן הרוב המוחלט של חומרי ההקלטות הוא כזה וגילוי נאות לא רק אלה שאני עושה בהם שימוש.
זה אינו סותר שאותו כח "מדמה" של המערכת צריך להעביר לי את האשליה שאני נוכח ליד חפץ ולא ליד מילשטיין. כך לגבי ההבדלים בין הקלטה של חפץ מנגן על סטרדיוורי מול חפץ מנגן על גווארינרי אקס דויד שאותו העדיף על פני הראשון. למרות הטלטלה שאותה "מציאות מוקלטת" עוברת בזמן ההפקה אני אמור לשמוע הבדלים מהותים משום שמדובר בכלים שונים לגמרי והנגינה בהתאם. מדוע חפץ העדיף את הגווארינרי!? גם זה קשור לדיון, ורק לסבר האוזן בקצרה הגאוורינרי היה פחות מנומס מבחינת המצלול ובעיקר מתקתק מבחינת הטימברה.
מי שהנדון מעניין אותו כקליפת השום בסופו של יום סיכוי רב שימשיך להאזין לאלקטרוניקה והציוד שברשותו ופחות להתקרב למה שמגולם בתוכן מבחינה סונית וכל אחד וטעמו האישי.
ללמוד על איך כלים מגיבים מבחינת סאונד או אמורים להישמע גם בהרכבים מרובי כלים כמו תזמורות ולא משנה באיזה ז'אנר אפשרי גם דרך המערכת. המלצה שלי את הבסיס הזה שהוא כל כך קריטי להאזנה אייכותית עדיף לרכוש דרך קונצרטים חיים, הרכבים קטנים ובאמת שלא חסרה דרך לעשות זאת כמו שנמר ציין בעבר הלא רחוק!
המשך יום נעים
ביום שציוד הקלטה/מיקס יעבירו להקלטה שאתה שומע בבית 100% מהסאונד שיצא ברגע נתון מכלי כל שהוא בדיוק כפי שהיה ברגע נגינתו בכלי, אתה צודק, למצער (או שלא) זו אינה המציאות.
את רוב חיי העברתי בתוך אולפן. והאמת, עד היום אני מידי פעם לוקח עבודות הקלטה או מיקס. מה שאתה כותב הוא לא התפסלמות, מה שאתה כותב זו בורות.
עכשיו נעשה סדר.
לכינור, לא משנה איזה כינור, יש כמה דברים שפשוט לא ניתן להרוס בהקלטה (ניתן, אבל אף אחד לא בחר להרוס את זה) וזה למשל הנידנוד שלו. לכינור יש גוון מאוד שלו, הוא שונה מכלים אחרים. בהקלטה ראויה גם יהיו לך פרופורציות נכונות בינו לבין ויולה למשל (אני מתייחס לזה תמיד בכתבות) וכן הלאה.
לכל אחד מחלקי מערכת התופים יש את הגוון שלו. טמטם לא ישמע כמו פלור (תוף דוד) שהוא שונה מתוף הרגל. כמעט ואין טכנאי שייגע במקומות המאפיינים את הכלי. אין טכנאי שישנה את הגוף של הכינור. ולא, זה לא יהפוך להיות ויולה אם תוסיף בסים. הויולה תמיד תהיה ״גדולה יותר״.
את הקול של לואיס ארמסטרונג אי אפשר לשנות בהקלטה (שלא תוכננה לשנות אותו). את הענבל שבגרונו אתה תשמע. כמה אמיתי הוא יהיה? מאוד פשוט, ככל שהמערכת מפורטת יותר תקבל יותר פרטים מקולו. וזה חלק מהעניין של שיחזור. השיחזור הוא של מה שהיה באולפן שהאולפן משחזר את המציאות (זו השאיפה). אין 100 אחוז. אבל גם ב-80 אחוז אתה מקבל המון, אבל המון, מלא, טונות, בוחטות מהכלי המקורי החי. ממש ככה. ממש ממש ככה. מה שצריך, זה פשוט לשמוע את הכלים הללו. שהרי, אוזניות או רמקולים או מגברים הם לא נקודת יחוס מדוע? כי נקודת היחוס היא הדבר האמיתי בלבד. אין אחרת. זה כמו שתגיד שנקודת היחוס שלך לחומוס זה חומוס עם חומר משמר.
אז הגענו למשל ל-80 אחוז? מערכת לא שקופה תוריד עוד כמה אחוזים, חדר גרוע עוד קצת, קיר אחורי צמוד לראש יוריד עוד, מזנונים לא יעודיים שמווברצים עם המערכת יורידו עוד והנה, יכול להיות שיש כאלה שבאמת יעדיפו שהרפרנס שלהם יהיה מה שהוקלט, ככה תמיד אפשר לתרץ צליל לא טבעי/לא נכון (לא רומז עלייך, תחזיר ת׳ציפורניים למקום) כי מה לעשות, לכלי האמיתי אין להם סיכוי להגיע מנקודת מוצא בעייתית כזו.
אתה סותר את עצמך, מצד אחד מדבר על משהו ״טהור״ ובהמשך אותו משפט מודה שההקלטה אינה בדיוק אותו הדבר, קצת שינוי כאן, קצת בלבול שם ופתאום אתה כבר מדבר על 80 אחוז מהמקור.
שוב, להדגשה, עזבו פרמטרים טכניים. אני שואל אתכם על ההתאהבות הראשונה שלכם, מתי התרגשתם מצליל בטירוף כ"כ שזה "צילק" אתכם. אם הייתי שואל על הילדה שנשביתים בקסמה לראשונה לא הייתי מצפה להכנס לויכוח על מידות חזיה