מה ההבדל בין מוניטורים לבין רמקולים?


danielcrow

חבר אתר
הודעות
46
מעורבות
0
נקודות
0
הבנתי שמוניטורים מפיקים סאונד כמה שיותר טבעי וקרוב למציאות ואיך שהוא נשמע באמת.
דהיינו פסנתר נשמע בדיוק כמו פסנתר,וכינור כמו כינור,וקול אדם כמו קול אדם.

אם הם באמת מייצגים סאונד כמה שיותר אמיתי אז למה רבים לא ממליצים עליהם להאזנה למוסיקה?

כשאני מקשיב לדיסק/שיר אני רוצה לשמוע אותו בדיוק כפי שהוא יצא מחדר העריכה.. - מכך
שמוניטורים הם האלטרנטיבה האיכותית יותר.

אשמח להסברים/הפרכות וכו..

בהזדמנות זו אשמח להמלצות על מוניטורים בסביבות ה 700-800 ש"ח..גם ככה יש לי חדר קטן אז לא חייב מעבר ל 20 וואט לכל מוניטור. העיקר שיהיה איכותי!..
ערב טוב!!
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
מוניטורים, כמו רמקולי רצפה, מתחלקים לקטגוריות.

מוניטור אולפני - מיועד לטווח האזנה קרוב.
מוניטור ביתי - מיועד לחללים קטנים עד גדולים לטווח האזנה רחוק.

מוניטור אינו חייב להיות קטן. ישנם לא מעט מוניטורים שמיועדים למלא חלל האזנה גדול.
אחת הדוגמאות לכך היא זו - http://www.harbeth.co.uk/uk/index.php?section=products&page=monitor40.1pro&model=Monitor 40.1 Pro

יחד עם זאת ישנם מיני מוניטורים שהם קטנים למדי, בעלי יחידות מידבס קטנות מאוד (4 עד 5 ורבע אינטש), השוכנים בתיבה קטנה. מוניטורים מהסוג הזה נועדו למלא חללים קטנים כמו חדרי שינה, סלונים קטנים. חלקם לעומת זאת, כמו הסונוס פאבר גווארינרי הומאז׳, מסוגלים למלא חחלים גדולים למרות המגבלות שלהם בתחום הנמוך ולכן מיועדים למוסיקה קלה (קאמרי, ג׳אז קל וכדומה.

היתרונות של מוניטורים הם רבים. במחיר שפוי ניתן להגיע לביצועים גבוהים יותר מאשר רמקול רצפה במחיר דומה. הסיבה לכך נובעת משימוש בתיבה קטנה, מחוזקת וחזקה שבזכות המימדים הצנועים מאפשרים באותו תקציב להשקיע בעץ איכותי יותר, חיזוקים רבים ואיכות הרכבה גבוהה יותר עם מינימום חיסכון באיכות היחידות והקרוס. יחד עם זאת, הם תמיד ירדו פחות נמוך ויתקשו להעביר תזמורת סימפונית או להקת רוק בקול רם. לעומת זאת, כן יצליחו לספק במה טובה יותר, איזון טונאלי נכון יותר ומיקרו דינמיות ופרטים ברמה גבוהה יותר.

זה על קצה המזלג...
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
משמעות המושג מוניטור היא: רמקול שמתאים לצרכי ניטור.
תכונות שמבטיחות שכיוון של מערכות הקלטה דרכו לא יסטו בהרבה מהקוו.
 
נערך לאחרונה ב:

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
נכון. אבל המושג ״מוניטור״ הפך להיות שווה ערך לרמקול מדפי.
 

danielcrow

חבר אתר
הודעות
46
מעורבות
0
נקודות
0
מוניטורים, כמו רמקולי רצפה, מתחלקים לקטגוריות.

מוניטור אולפני - מיועד לטווח האזנה קרוב.
מוניטור ביתי - מיועד לחללים קטנים עד גדולים לטווח האזנה רחוק.

מוניטור אינו חייב להיות קטן. ישנם לא מעט מוניטורים שמיועדים למלא חלל האזנה גדול.
אחת הדוגמאות לכך היא זו - http://www.harbeth.co.uk/uk/index.php?section=products&page=monitor40.1pro&model=Monitor 40.1 Pro

יחד עם זאת ישנם מיני מוניטורים שהם קטנים למדי, בעלי יחידות מידבס קטנות מאוד (4 עד 5 ורבע אינטש), השוכנים בתיבה קטנה. מוניטורים מהסוג הזה נועדו למלא חללים קטנים כמו חדרי שינה, סלונים קטנים. חלקם לעומת זאת, כמו הסונוס פאבר גווארינרי הומאז׳, מסוגלים למלא חחלים גדולים למרות המגבלות שלהם בתחום הנמוך ולכן מיועדים למוסיקה קלה (קאמרי, ג׳אז קל וכדומה.

היתרונות של מוניטורים הם רבים. במחיר שפוי ניתן להגיע לביצועים גבוהים יותר מאשר רמקול רצפה במחיר דומה. הסיבה לכך נובעת משימוש בתיבה קטנה, מחוזקת וחזקה שבזכות המימדים הצנועים מאפשרים באותו תקציב להשקיע בעץ איכותי יותר, חיזוקים רבים ואיכות הרכבה גבוהה יותר עם מינימום חיסכון באיכות היחידות והקרוס. יחד עם זאת, הם תמיד ירדו פחות נמוך ויתקשו להעביר תזמורת סימפונית או להקת רוק בקול רם. לעומת זאת, כן יצליחו לספק במה טובה יותר, איזון טונאלי נכון יותר ומיקרו דינמיות ופרטים ברמה גבוהה יותר.

זה על קצה המזלג...

מדוע יתקשו בהעברת תזמורת סימפונית בקול רם?מה בדיוק משפיע על זה? ומה זה במה,איזון טונאלי?..
פרטים יותר טוב? אז כנראה זה מה שחסר לי ברמקולים שלי,שפרטים מסויימים ישמעו יותר טוב.. (בעיית solo6c שרשור קודם)
 

YB-7

חבר משקיען
הודעות
1,837
מעורבות
397
נקודות
83
אבל המושג ״מוניטור״ הפך להיות שווה ערך לרמקול מדפי.

זה מזכיר לי את ימי הסטראו העליזים, שנות ה 70-80 שהמפרסמים בעיתונות היו מכנים את המערכות שהם מציעים (העלובות ביותר, אוביקטיבית, באותה נקודת זמן) כמערכות מקצועיות.
הכרזה היתה צועקת...
מערכת מקצועית !!! של סאניו, או שארפ, או אקאי, סנסוי... וכו וכו.
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
סבבה. רק תוסיף "0" למחיר שכתבת כדי לקבל משהו שמתחיל להיות רציני ...
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
מדוע יתקשו בהעברת תזמורת סימפונית בקול רם?מה בדיוק משפיע על זה? ומה זה במה,איזון טונאלי?..
פרטים יותר טוב? אז כנראה זה מה שחסר לי ברמקולים שלי,שפרטים מסויימים ישמעו יותר טוב.. (בעיית solo6c שרשור קודם)

יחידת מידבס אחת קטנה אינה יכולה להתמודד עם העומס הזה לבדה.

במה: התחושה הזו שהרמקול אינו מנגן דרכו אם כי כל הקיר הקדמי מנגן. לזה אפשר להוסיף את תמונת הסטריאו. תמונת הסטריאו היא בעצם סידור כלי הנגינה במרחב הבמה, כאשר אתה ממש יכול לחוש שהנגנים מולך.

איזון טונאלי: כאשר איננו מרגישים את החיבור בין היחידות השונות (מיד- בס - טויטר) וכאשר אין בורות וחורים בתדרים. דהיינו הצליל מתנגן כמקשה טונאלית אחת בלי תדרים חסרים או בולטים.
 

danielcrow

חבר אתר
הודעות
46
מעורבות
0
נקודות
0
יחידת מידבס אחת קטנה אינה יכולה להתמודד עם העומס הזה לבדה.

במה: התחושה הזו שהרמקול אינו מנגן דרכו אם כי כל הקיר הקדמי מנגן. לזה אפשר להוסיף את תמונת הסטריאו. תמונת הסטריאו היא בעצם סידור כלי הנגינה במרחב הבמה, כאשר אתה ממש יכול לחוש שהנגנים מולך.

איזון טונאלי: כאשר איננו מרגישים את החיבור בין היחידות השונות (מיד- בס - טויטר) וכאשר אין בורות וחורים בתדרים. דהיינו הצליל מתנגן כמקשה טונאלית אחת בלי תדרים חסרים או בולטים.

תודה על ההסברים..
הגדרת עוד משהו שלא היה לי שם בשבילו: איזון טונלי:רמקולים שקניתי אין בהם איזון טונאלי גבוהה כלכך ושמתי לב לזה,עכשיו אני יודע שיש לזה גם שם.:בעד:
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
בכייף ידידי.

כל יום לומדים משהו חדש.:)
 

danielcrow

חבר אתר
הודעות
46
מעורבות
0
נקודות
0
Nדהים! אני מצטט מתוך ביקורת שקראתי כרגע על הסולו 6:

"במוזיקה קלאסית ה-SOLO6 שומרים על איזון נכון בצליל. עם זאת, הפירוט שלהם אינו מספק בכדי להעביר את מלוא הניואנסים והחספוס של כלים כמו כינורות וויולות. במוזיקה הקלאסית הבחנו לראשונה בנקודה נוספת אשר ה-SOLO6 מתקשים בה, בכלים אשר נמתחים על פני תחום תדרים רחב, ה-SOLO6 מתקשים לעקוב עם העליה לטונים גבוהים יותר, וניתן לשמוע איך הכלים הולכים לאיבוד. "
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
אני בטוח שזה נעשה מחוסר ידיעה. אך אסור לצטט מבלי שניתן לינק למקור.

מי כתב את הביקורת הזו?
 

danielcrow

חבר אתר
הודעות
46
מעורבות
0
נקודות
0
אני בטוח שזה נעשה מחוסר ידיעה. אך אסור לצטט מבלי שניתן לינק למקור.

מי כתב את הביקורת הזו?

אה סורי לא ידעתי..

הינה הלינק: http://hwzone.co.il/reviews/sound/solo67/5

ביקורת מקצועית, יש שמה כמה עמודים.
 

danielcrow

חבר אתר
הודעות
46
מעורבות
0
נקודות
0
האם גודל של רמקולים בחדר בינוני/קטן מאוד משפיע על הסאונד?

כי אם אחליף את הסולו 6 (די גדולים)שלי אקנה רמקולים יותר קטנים..
משום מה מרגיש לי שרמקולים קטנים יותר יתנו סאונד יותר מרוכז ויותר מתפשט.. יש הגיון בדברים?
 

Alberto

אוהב את התחום
הודעות
293
מעורבות
18
נקודות
18
danielcrow, זה עיניין של איכות ולא בהכרח הגודל. אתה רודף אחרי הזנב שלך.
אם כבר יש לך את סולו 6, שהוא מצויין למחירו, והיה לי את הרמקול הזה, תנסה למקם אותו שונה .
אולי הציפיות שלך גבוהות מידי. כרמקול מחשב הוא מצויין ביחס להרבה אחרים, איך אינו מהווה תחליף למערכת סטריאו אמיתית.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,417
מעורבות
1,792
נקודות
113
האם גודל של רמקולים בחדר בינוני/קטן מאוד משפיע על הסאונד?

כי אם אחליף את הסולו 6 (די גדולים)שלי אקנה רמקולים יותר קטנים..
משום מה מרגיש לי שרמקולים קטנים יותר יתנו סאונד יותר מרוכז ויותר מתפשט.. יש הגיון בדברים?
רמקול קטן לא נותן צליל יותר מתפשט ,להפך רמקול קטן אינו מצליח למלאות חדר גדול ,רמקול קטן יתן לך קונטרבס בגודל של כינור וסקסופון בגודל של חליל ,רמקול קטן טוב לשים משני צידי המחשב וזהו ,
בנוסף ,אין איכות ב700 שקל ,גם אם תרכז אותם ותצמצם אותם לבנית רמקול מיקרוני ,עדיין יהיה רמקול גם גרוע וגם קטן ,
בקשר לאיזון טונלי ברמקול קטנטן ,אין דבר כזה ,פשוט אין חלק תחתון ,אז איך תשמע תופים?
יש כאן בפורום אנשים שחושבים (כולל אותי) ,שרמקול קטן טוב לשים על הניירות שלא יעופו ברוח .
 

danielcrow

חבר אתר
הודעות
46
מעורבות
0
נקודות
0
אלברטו: סולו 6 אכן מצויינים אבל יש בהם חסר מסויים שמפריע לי..חוץ מהעניין החסר הם באמת מצויינים!!

מערכת סטריאו אני לא צריך סתם יהיה הוצאה יקרה יותר כי אני מחבר לרמקולים רק את המחשב והטלוויזיה...למה יש מערכת סטריאו איכותית עד 1500 ש"ח עם רמקולים גם כן טובים? כי אני מעדייף את התקציב שיש לי להשקיע ברמקולים נטו ולא במה שמתלווה אליהם (מערכת,מגבר וכו').

שניצל:

אם יהיה צורך אז אחסוך עוד קצת כסף אבל לא יותר מידי,גג 1200 נגיד..

איך הדגמים האלו:

Audioengine A2
GigaWorks T40

אם יש עוד הצעות אשמח לעד סביבות 1200..
 

ארז_וחני

חבר משקיען
הודעות
3,849
מעורבות
988
נקודות
113
בזמנו שמעתי את ה Audioengine המוגבר שהתיבה שלו בגימור במבוק ולמחירו הוא נתן תוצאה בהחלט מפתיעה לטובה.
בשבילי הוא לא היה אופציה כי היה לי משהו טוב יותר (ויקר יותר...).
נדמה לי שזה היה דגם A5+.
ארז
 

jabareen

חבר משקיען
הודעות
519
מעורבות
194
נקודות
43
יחידת מידבס אחת קטנה אינה יכולה להתמודד עם העומס הזה לבדה.

במה: התחושה הזו שהרמקול אינו מנגן דרכו אם כי כל הקיר הקדמי מנגן. לזה אפשר להוסיף את תמונת הסטריאו. תמונת הסטריאו היא בעצם סידור כלי הנגינה במרחב הבמה, כאשר אתה ממש יכול לחוש שהנגנים מולך.

איזון טונאלי: כאשר איננו מרגישים את החיבור בין היחידות השונות (מיד- בס - טויטר) וכאשר אין בורות וחורים בתדרים. דהיינו הצליל מתנגן כמקשה טונאלית אחת בלי תדרים חסרים או בולטים.

נמר, האם תוכל להבהיר לי את ההבדל בין PROAC D18 לבין PROAC D2?
שני הרמקולים בתצורת 2WAY ולשניהם אותו יחידת מיד-בס ובאותה גודל, חוץ מהתיבה של PROAC D18 גדולה מאשר של D2, איך זה יתבטא בסאונד?
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,101
מעורבות
4,266
נקודות
113
התיבה מבצעת הגבר בתחום התחתון. כשההגבר של הקופסא מתוכנן נכון, תקבל גם יותר בס מבלי שהקופסא תהדהד וגם כמובן יותר מידבס. כך יתאים הרמקול לחללים גדולים יותר מאותו רמקול עם תיבה קטנה ומרוסנת יותר.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור