נשמהאולי אורים וטומטומים…
תגיד, לא נמאס לך לדחוף פה כל פעם את הפרסי השרלטן הזה וכמובן איך אפשר בלי מדידות, מדידות ומדידות ?
אתה כל כך נהנה ממנו ומחזיק ממנו אז יאללה תקרא ותכתוב שם ושחרר אותנו כבר מהניסיונות הבלתי נלאים שלך לדחוף לנו אותו בגרון .
איזה נודניק בלתי נלאה…
תשאיר בבקשה את ASR שם.נשמה
לא אני הזכרתי אותו ראשון בכלל
הגבתי למה שנכתב
מה רצונך?
אתה בטוח שהוא מודד את מה שרלוונטי ?שרלטן הוא ממש לא, ובהחלט יש מה ללמוד ממנו.
עם זאת, אורים ותומים הוא גם ממש לא. למשל כל ההתעסקות האובססיבית שלו ב-SNR הרבה מתחת לגבול השמיעה כמדד לאיכות נראה לי מוזר כלשהו.
כבר אמרנו לא פעם שטכנולוגיה עדיפה אינה מתורגמת להעדפות שמיעה, שהם טעמים אישיים, ולא חסרים מקרים שבהם אנשים מעדיפים טכנולוגיה נחותה.אתה בטוח שהוא מודד את מה שרלוונטי ?
מה שאתה קורא לו "סאונד ברמה גבוהה" קשור לתחום של העדפות אישיות יותר משהוא קשור לטכנולוגיה.אתה בטוח שהוא יודע לקשור את מה שהוא מודד עם סאונד ברמה גבוהה ?
לא, זה לא בהכרח מתבטא בשמיעה -- דובר על זה בהקשרים של RC -- אנשים לא בהכרח מסוגלים לזהות את כל הבעיות האקוסטיות המשמעותיות בחדר. המנוסים בשמיעת הרבה מצבים לפני/אחרי תיקונים אקוסטיים יכולים לזהות בעיות טוב יותר מאחרים, אבל בהרבה מקרים -- בעצם כמעט בכל המקרים שלפני שנושאי הטיפולים האקוסטיים עלו למודעות -- אודיופילים חיו בשלום עם מערכות בחדרים עם "חורים וגם גבעות ברמה היסטרית" ולא חשדו בכלל שמשהו לא בסדר, ושהסאונד אצלם -- במונחי @RanMoyal -- שבור לגמרי.מעבר למדידה בסיסית שאין חורים או גבעות ברמה היסטרית (שזה , אגב, אמור להתבטא בהאזנה)
מה הערך של הבדיקות והמדידות שמראות עד כמה מכשיר נתון מצטיין או כושל מבחינה טכנולוגית נטו -- זו שאלה מעניינת ורלוונטית שיש לה יותר מתשובה אחת. יש כאלה שלא ישקלו בכלל לקנות מכשיר שאינו מצטיין טכנולוגית, גם אם הם אוהבים מאוד את מה שהם שומעים, ויעדיפו מכשיר שכן מצטיין והם לא מתים על הסאונד שלו. אחרים יבחרו רק על פי הסאונד ויתעלמו לגמרי מהמדידות, ויש את כל הקשת שבאמצע.מה הערך של המדידות שם והקשר לסאונד איכותי ?
תודה , עמיר.
היה ברור לגמרי שהתכוונת לציוד, אבל כתבת ש"חורים או גבעות ברמה היסטרית (שזה , אגב, אמור להתבטא בהאזנה)", אבל לא משנה אם המקור להם הוא ציוד דפוק או חדר דפוק -- העובדה היא שכשיש פיקים/דיפים משמעותיים, זה לא בהכרח מתבטא בהאזנה.ההערה/שאלה לגבי ״חורים או גבעות ״ התייחסה לציוד, לא להשפעת החדר או לבעיות אקוסטיות בחדר.
כן, אני יודע שיש כאלה שחושבים שסאונד טוב/רע זה לא עניין של טעם, אבל לדעתי זה בהחלט כן.כמו כן , הכנסת בתשובתך את העדפות שמיעה.
אני התכוונתי לחלק האחרון בתשובתך.
אני סבור שיש ציוד שינפק סאונד ברמה גבוהה (ולא בהכרח ימצא חן לאוזניי כל מאזין) ולעומת זאת יש ציוד שינפק סאונד בינוני בלי קשר לטעם אישי.היו פה כבר פוסטים על זה שניתן לקבוע אבסולוטית שסטאפ אחד איכותי יותר מסטאפ אחר וזה לא עניין של טעם.
כאמור, אין מתאם בין עליונות טכנולוגית לבין העדפות שמיעה. ויניל, למשל, מראה על מתאם הפוך.האם הסטאפ האיכותי יימדד טוב יותר ?
המסקנה היא כל הזמן אותה מסקנה: שאין מיתאם בין איכות טכנולוגית להעדפות שמיעהלא ממש בטוח…הרי אותו אמיר מציג לראווה ציוד היי אנד שנמדד לא טוב אז מה המסקנה ?
לאיזה דברים אתה מתכוון?אני לא חושב שנדרש לחזור שוב על הדברים שנכתבו ובוודאי לא בשרשור הזה.
ארז,תודה , עמיר.
ההערה/שאלה לגבי ״חורים או גבעות ״ התייחסה לציוד, לא להשפעת החדר או לבעיות אקוסטיות בחדר.
כמו כן , הכנסת בתשובתך את העדפות שמיעה.
אני התכוונתי לחלק האחרון בתשובתך.
אני סבור שיש ציוד שינפק סאונד ברמה גבוהה (ולא בהכרח ימצא חן לאוזניי כל מאזין) ולעומת זאת יש ציוד שינפק סאונד בינוני בלי קשר לטעם אישי.היו פה כבר פוסטים על זה שניתן לקבוע אבסולוטית שסטאפ אחד איכותי יותר מסטאפ אחר וזה לא עניין של טעם.
האם הסטאפ האיכותי יימדד טוב יותר ?
לא ממש בטוח…הרי אותו אמיר מציג לראווה ציוד היי אנד שנמדד לא טוב אז מה המסקנה ?
אני לא חושב שנדרש לחזור שוב על הדברים שנכתבו ובוודאי לא בשרשור הזה.
אם אני מבין נכון, אתה מתכוון כאן לספינורמה, שהוא פחות או יותר המדד היחיד שפותח של סמך העדפות שמיעה -- ברמה מוגבלת, אבל בבדיקות מאורגנות היטב -- ומה שהן אכן מנבאות זו עקביות במה ששומעים בחדרים שונים. כלומר, ציון גבוה מנבא שמה שאתה שומע בהדגמה בחנות או אצל חבר יהיה דומה יותר למה שתשמע אצלך בבית או בדירה הבאה שתעבור אליה מאשר אם הציון נמוך. אבל ציון גבוה לא מנבא שתאהב את הסאונד, וציון נמוך לא מנבא שתשנא אותו.אתה קצת מערבב את מדידות הרמקולים עם מדידות האלקטרוניקה. בשני המקרים יש פאנל שלם של מדידות, הרבה יותר מ"מדידה בסיסית".
ה"שטיק" המרכזי במדידת רמקול (בהתייחס לעקומת ההיענות לתדר) הוא היכולת של המדידות+חישוביות לנבא את העקומה בחדר אמיתי (להבדיל מחדר אנאקואי) כך שאי אפשר ממש להפריד את התנהגות הציוד מהשפעת החדר - בחיים תמיד יש חדר ומה שמעניין זה איך הוא ישמע שם.
בלי לפתוח פה את הויכוח כמה "איכות" יכולה לנבא המדידה - המידע הזה שימושי, בעיקר על רקע היעדר בוטה ומרגיז של מידע מהיצרנים (רובם). יש לו ערך צרכני.
אני מתכוון ל-estimated in-room response בין היתר, בפירוש לא רק - יש שימושיות רבה לשאר המדדים. בכבוד, אני חולק עליך בעניין הערך הצרכני ובעניין המתאמים (ואני לא מתעלם כלל מאהבת הויניל). ברשותך, מעדיף לא להרחיב כרגע ובשרשור הזה...אם אני מבין נכון, אתה מתכוון כאן לספינורמה, שהוא פחות או יותר המדד היחיד שפותח של סמך העדפות שמיעה -- ברמה מוגבלת, אבל בבדיקות מאורגנות היטב -- ומה שהן אכן מנבאות זו עקביות במה ששומעים בחדרים שונים. כלומר, ציון גבוה מנבא שמה שאתה שומע בהדגמה בחנות או אצל חבר יהיה דומה יותר למה שתשמע אצלך בבית או בדירה הבאה שתעבור אליה מאשר אם הציון נמוך. אבל ציון גבוה לא מנבא שתאהב את הסאונד, וציון נמוך לא מנבא שתשנא אותו.
לכן יש לזה בהחלט ערך צרכני -- מוגבל -- אבל יש.
המתאם בין תוצאות מדידות אחרות -- שפותחו משיקולים טכנולוגיים -- לבין העדפות שמיעה אינו בהכרח גדול, ובחלק מהמקרים יש מתאם הפוך חזק אצל חלק מהמאזינים, ע"ע ויניל.
רק להבהרה: התכוונתי לספינורמה לא כציון בודד אלא כצורת מדידה של רמקולים מכל הצדדים, ש-Estimated Room Response הוא אחד המסקנות המחושבות מהמדידות הנ"ל, ולפי הבנתי ממה שכתבת, התייחסת לזה ספציפית כשכתבת על ה"שטיק" המרכזי במדידת רמקול.אני מתכוון ל-estimated in-room response בין היתר, בפירוש לא רק
אמיר מ- ASRמי זה "הפרסי השרלטן", סתם מסקרן?
אני גם צופה ביוטיוב לפעמים לאסוף מידע, אבל טרם הצלחתי לגבש לעצמי במרחב היוטיוברי והרשתי איזו דמות שיש לה משקל גדול בעיניי. מבין היצרנים דווקא יש לי חיבה והערכה לרוב ווטס בדיגיטל משום הניסיון והוותק המוכחים שלו, גם מעריך מאוד את הכנות והחיוך של ההוא מ ps audio הבעלים והמהנדס הראשי שעונה למכתבי הקוראים/ שומעים. גם היווני מאריס סראט, סטרבוס, נדמה שהוא כח עולה, אבל אני לא כל כך מבין בטכנולוגיה וחשמל וכולי ככה שאין לי יכולת אמיתית להבין אותו ברוב ההסברים. גם את ווטס לצורך העניין. אבל מחבב ונותן משקל לדיעה. היווני אכן מציג משהו חדש ומעניין ובעל ערך לטעמי במוצרים שלו.אמיר מ- ASR
״תקלה״ ארטיפקטים שאמיר מצא עם המדידות שלו ודניאל וייס (היצרן) עונה לו בכמה פוסטים כולל מדידות שאין תקלה כזאת!במקרה לפרסי הזה יש פורום שהוא האורים והתומים של כל תחום הסאונד
כל חארטות העבר של אודיופילים קשישים עם Golden ears שלא מבינים דבר וחצי דבר בסאונד או מגזינים בשקל וחצי התנפצו לתוך סלע המציאות על ידי מדידות והפרכת מיתוסים שלא מבוססים על כלום