כגודל הציפיות גודל ה......? ואו איך הציפיות הן המכשול להנאה , לדעתי הכנועה..


shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
כפועל יוצא של דיון הרפרנס המרטיט , נדמה לי שכל חברה מוערכת ואו שמתיימרת להיות חלק מסצינת ( מה המילה בעיברית המתאימה אני לא יודע, אולי תמונה?) האודיו המתמחה, יש לה קו מוצרים לו היא מייחסת הצהרתיות, רפרנס , כלומר זה סך מאמציה להנגיש לקהל את הצליל הכי "נכון" מבחינתה - האני מאמין העמוק , לעיתים cost no object של תפיסת הסאונד של קבירנטיי ומהנדסי החברה. שמה במגרש הזה בין שלל החברות מצוי כל עולם הרפרנס המסחרי הידוע לנו. מי שיכול באותם תנאים להשוות את שלל הרפרנסים הללו יידע לבחור כנראה את הרפרנס שלו.

אנחנו בתחביב כמי שמתעמקים קצת בנושא צריכים להתעלות מעבר להבטחות והצהרות שיווקיות ולחפש את התוצר הסופי ללא ההבטחות הבומבסטיות.

ועולה השאלה, האם כל הצהרות שהטמענו ב כ 60 שנות אודיופיליה והחתירה למיקסום ההנאה מביצועי מערכות השמע שלנו, האם כל ההצהרות הללו לא יוצרות רף ציפיות מוגזם שמניע את התעשייה הזאת וגורם לא אחת לתיסכול שאמור להיות ממולא ברכישה עתידית ( יש כאן בן דודה ואפילו אחיין של עקרון "כלכלת החוסר " ) ?
לא אחת אני מייעץ לידידים ואו שומע יועצים מכובדים אחרים ונתקל בסוג של הצהרות ואו ציפיות שפשוט לא ניתנות למימוש. האם אנחנו לא צריכים להגיע להאזנה ולבחינת כל מערכת בצורה נייטרלית להבטחות היצרן ולדעת שבסופו של דבר , אף אחד לא באמת יביא לנו את החוויה "האמיתית" הבלתי אמצעית ואולי אין בכלל חוויה כזאת שאינה בלתי אמצעית?
מישהו האשים אותי שאני מזלזל באנשים שהפרוטה לא מצויה בכיסם ודוחף להשגת תוצאות רק בסכומים גבוהים... אין יותר שגוי מזה. אני רק חושב שיש רמת השקעה מסויימת שממנה ניתן לצפות למימוש יותר ויותר אספקטים של מושלמות הצליל. אבל במידה מרובה, אני כמעט תמיד ממליץ , לא בכח רק למי ששואל, להתחיל ואו לה"הסתפק" במוצרים שלדעתי מעבירים מוסיקה בצורה ראויה - יהיו בני 40 שנה ויהיו בני שנה- והם רפרנס עבורי לקבלת מוסיקה מרגשת איכותית וחסרת פשרות ביחס לתקציב. כלומר, הציפיות שלנו הן אולי המכשול הכי גדול להנאה שלנו. ואת הציפיות יוצרת התעשייה ממניעיה.

תרגישו חופשי לטווח אותי.... שמתי שיריון , קסדה ואני כרגע במקלט בגבעתיים.... :מאזין:
 

נערך לאחרונה ב:

zariel

חבר משקיען
הודעות
2,188
מעורבות
718
נקודות
113
רמת הרפרנס אצל כל אחד ואחד היא שונה,וכל זה למה,
הסיבה העיקרית לדעתי היא ההשקעה הכספית שהיא הפקטור העיקרי,
אקח לדוגמא את עצמי,
לאחר ששמעתי את המערכת של ידידנו (חננאל אלון),
שהיא לטעמי אחת המעולות שיש במחוזותינו,
אני מדרג אותה כמערכת רפרנס ברמה גבוהה,
וזה מדוע,
את רוב רובה של המערכת היא תכנון ובניה עצמית שלו,
ברמת הפרט והדיוק של פנומן אמיתי,
לכן קשה לבוא ולהשוות אותה למערכות הייאנד של מותגים,
אבל, שיושבים להאזין לתוצאה הסופית,ממש מתמוגגים,
כל אחד היה רוצה להגיע לרמות כאלה בסאונד,
אבל כאמור ,הכיסים שלנו לא מספיק עמוקים.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
רמת הרפרנס אצל כל אחד ואחד היא שונה,וכל זה למה,
הסיבה העיקרית לדעתי היא ההשקעה הכספית שהיא הפקטור העיקרי,
אקח לדוגמא את עצמי,
לאחר ששמעתי את המערכת של ידידנו (חננאל אלון),
שהיא לטעמי אחת המעולות שיש במחוזותינו,
אני מדרג אותה כמערכת רפרנס ברמה גבוהה,
וזה מדוע,
את רוב רובה של המערכת היא תכנון ובניה עצמית שלו,
ברמת הפרט והדיוק של פנומן אמיתי,
לכן קשה לבוא ולהשוות אותה למערכות הייאנד של מותגים,
אבל, שיושבים להאזין לתוצאה הסופית,ממש מתמוגגים,
כל אחד היה רוצה להגיע לרמות כאלה בסאונד,
אבל כאמור ,הכיסים שלנו לא מספיק עמוקים.
אני חושב שדווקא הדרך שלי מראה שאפשר גם עם כיס רבע עמוק. אבל לא רוצה לקחת את זה לאישי. סך הכל אני מעלה נקודה שצריך להתאים ציפיות לכמות ההשקעה ושימת הלב. ובכלל הציפייה לשמוע כלי חי בסלון היא משאת לב נחמדה וטובה,אבל היא לא צריכה להרתיע מלחפש מערכת שתממש חלק מהציפייה . ובכלל, לא צריך תמיד להתייחס לעניין הכספי, צריך להתאים את האיכות לתקציב ותמיד לשאוף לקבל קצת יותר עבור ההשקעה, העודף הזה לטובתינו בין האיכות להשקעה הכספית הוא המטרה של הפורום. ועם כל הכבוד למשווקים צריך לקבל את ההבטחות השיווקיות שלהם עם קורטוב של ספקנות והכרה במציאות.
 
נערך לאחרונה ב:

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
ודאי שאתה לא יבול להאמין להבטחות . אל תשכח שיש גם בסוף עניינים שיווקים.
ככל שתצבור יותר ידע - תוכל לברור טוב יותר וגם תוכל להוציא פי כמה וכמה מהקיים !!

זו הסיבה - שאני שוב חוזר לרפרנס - שהוא שוב פעם לא קשור למערכת כזו או אחרת אלא לעקרונות בסיסים ביותר באודיו ושחזור צליל בחדרים קטנים .

אם הכל עניין של טעם וכולם שומעים שונה - אין ידע אמיתי ואבסולוטי שתוכל לצבור והידע היחיד ששוה הוא הידע שלך והטעם שלך שנגזר מהנסיון האישי והמצומצם שלך - נקודה למחשבה
 

Slim1900

אוהב את התחום
הודעות
269
מעורבות
114
נקודות
43
יש את המערכת של חננאל אלון כרפרנס ויש מערכות אחרות שמתחפשות לרפרנס בעיקר בגלל עלות ואגו נלווים בשאר דמיונות
 

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
אם הכל עניין של טעם וכולם שומעים שונה - אין ידע אמיתי ואבסולוטי שתוכל לצבור והידע היחיד ששוה הוא הידע שלך והטעם שלך שנגזר מהנסיון האישי והמצומצם שלך - נקודה למחשבה
המחשבה היא פשוטה: הצגת הדברים כשחור לבן: הכל אובייקטיבי ואבסולוטי לעומת הכל סובייקטיבי וטעם אישי היא מטעה.

יש עובדות כמעט אבסולוטיות/אובייקטיביות, כמו למשל תוצאות של מדידות. זה רק "כמעט", כי יכול להיות שאנשים שונים מבצעים אחרת מדידות דומות, הבדלים בציוד המדידה, דברים שמשתנים בחדר מפעם לפעם וכו'.

הפרשנויות של הדברים האובייקטיביים הנ"ל כבר מתחילות לערב סובייקטיביות, בשיפוטים של מה טוב ומה רע ומה עדיף והאם ואיך מטפלים ומה כדאי לשנות ואיך.

התגובות של מאזינים לגלי הקול המתקבלים הן סובייקטיביות לחלוטין, אבל הן מתפלגות בצורה סטטיסטית כלשהי סביב מוקדים של הסכמות. הרבה יותר אנשים יעדיפו חדר עם עקומת הענות ישרה אבל אלכסונית, עם באס מעט חזק יותר, מאשר הדגשה פראית בבאס או במיד או בגבוהים. מעט אנשים אוהבים רק ויניל, כנראה שהרבה יותר רק דיגיטל, והרבה גם וגם. אז אין הסכמות שדיגיטל זה הרפרנס או שויניל הוא הרפרנס, אלא יש מחלקות.

יש תועלת מובהקת וישירה לידע טכני שתורם לתוצאות מהסוג שרוב האנשים מעדיפים, אבל זה לא אומר שהידע הטכני עדיף על ההאזנה הסובייקטיבית. למעשה, הוא רק משרת אותה.

בקיצור, לא הכל אובייקטיבי ולא הכל סובייקטיבי, אלא עירוב של שניהם.
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
יש תועלת מובהקת וישירה לידע טכני שתורם לתוצאות מהסוג שרוב האנשים מעדיפים, אבל זה לא אומר שהידע הטכני עדיף על ההאזנה הסובייקטיבית. למעשה, הוא רק משרת אותה.

בקיצור, לא הכל אובייקטיבי ולא הכל סובייקטיבי, אלא עירוב של שניהם.

זה כל מה שאני טוען .
גם אני שנשען הרבה על מדידות לפני ואחרי .
לפני = נתונים טכניים עמוקים
אחרי = תגובה בחדר

משתמש במקביל המון בשמיעה והאזנה קריטית - מתוך ידיעה ברורה שלא הכל אפשר למדוד -השילוב בניהם הוא המקום המאוזן .
 

shushu

חבר משקיען
הודעות
1,340
מעורבות
851
נקודות
113
במינכן למשל נכנסתי לחדר של zu audio, ברחתי לאחר דקה וחצי ולא האמנתי לדיסוננס בין מה שחשבתי על הסאונד לבין ביקורות שונות שקראתי על הרמקולים של החברה. והיו עוד המון חברות כאילה, ציוד במחיר אסטרונומי, שלא הייתי לוקח אפילו בחינם.
מאוד אוהב מערכות שניתן לראות בהן כוון חשיבה או כוון סאונד שמאפיין את מי שבנה אותן, איזה כבל diy, מקלטי רדיו פסיכים, משהו שמאפיין חיפוש, סקרנות וחשיבה עצמאית, אבל זו השריטה שלי.
 
נערך לאחרונה ב:

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
במינכן למשל נכנסתי לחדר של zu audio, ברחתי לאחר דקה וחצי ולא האמנתי לדיסוננס בין מה שחשבתי על הסאונד לבין ביקורות שונות שקראתי על הרמקולים של החברה. והיו עוד המון חברות כאילה, ציוד במחיר אסטרונומי, שלא הייתי לוקח אפילו בחינם.
מאוד אוהב מערכות שניתן לראות בהן כוון חשיבה או כוון סאונד שמאפיין את מי שבנה אותן, איזה כבל diy, מקלטי רדיו פסיכים, משהו שמאפיין חיפוש, סקרנות וחשיבה עצמאית, אבל זו השריטה שלי.
קרה לי עם חברת נצילות גבוהה מאוד נחשבת...בברלין. תיאמתי חודשיים לפני, לקחתי את רעייתי שרצתה רומנטיקה למפגש בוקר אודיופילי... , סחבתי דיסקים ( כדי לגלות שהם רק מזרימים, ואגב כך נתקעתי עם תרמיל ו 10 דיסקים כל אותו יום כי תיאמתי את הפגישה לבוקר כמובן prioroty..) , שמעתי רמקולים+ הגברה של החברה באיזה 130 אלף יורו ( שווי של 2018) , שמעתי ונסתי.... כזה פער בין ביקורות לביצועים פשוט לא נתפס. וזה אמור היה להיות השדרוג הבא שלי...לפי הביקורות שהיללו. אם אזכה בלוטו כמובן....
אין ספק שטאץ' אישי וחיבורים לא שיגרתיים יכולים להניב תוצאה אישית ומרגשת והיי אנדית. והסקרנות החייתה את החתול..במקרה שלנו.
 
נערך לאחרונה ב:

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,494
מעורבות
516
נקודות
113
תמיד נרצה לחשוב שאצל השכן שומעים טוב יותר או טוב פחות ותמיד נחשוב שייש יותר, תמיד נחשוב שהכל פונקציה של כסף ונרצה להשקיע את המכסימום ברמקול ולא באלקטרוניקה, תמיד נחשוב שאפשר להוציא יותר מהקיים כך שבעצם גלגל השידרוגים לא נגמר לעולם.
בפועל, המציאות היא שונה כי מ לבל מסויים אין טוב יותר או טוב פחות, יש צליל שונה, טוב במשהו אחד ופחות טוב במשהו אחר, אפשר לומר סוג של גוון שונה בהתאם לרכיבים,לאופן החיבור,לאקוסטיקה ועוד, כמו כן כל ההדגמות האלה עם הטרקים הקבועים שרצים בלופ הם לא ראי לעולם האמיתי כי בפועל בבית כשרוצים לשים מייקל גקסון או דייר סטרייט, זה העולם האמיתי שיש לבחון את המערכת איתו ולא דיאנה קראל או יילוו שאלו דברים שתמיד נשמעים סוף הדרך גם על טרנזיסטור. קל מאוד לראות מאחורי הקלעים לעולם האמיתי דרך הלוחות, כל מיני רכיבים שגידלו רוממו ופיארו,שעלו הון ונמכרים בחמישית מחיר אחרי שנתיים וגם אז אף אחד לא קונה, קל מאוד ליפול פה כי ייצר השידרוגים בוער תמיד, עושים 1+1 פשוט.
סופש נעים עם מוזיקה טובה.
 

נערך לאחרונה ב:

YOSSI24

חבר משקיען
הודעות
1,937
מעורבות
476
נקודות
83
תמיד נרצה לחשוב שאצל השכן שומעים טוב יותר או טוב פחות ותמיד נחשוב שייש יותר, תמיד נחשוב שהכל פונקציה של כסף ונרצה להשקיע את המכסימום ברמקול ולא באלקטרוניקה, תמיד נחשוב שאפשר להוציא יותר מהקיים כך שבעצם גלגל השידרוגים לא נגמר לעולם.
בפועל, המציאות היא שונה כי מ לבל מסויים אין טוב יותר או טוב פחות, יש צליל שונה, טוב במשהו אחד ופחות טוב במשהו אחר, אפשר לומר סוג של גוון שונה בהתאם לרכיבים,לאופן החיבור,לאקוסטיקה ועוד, כמו כן כל ההדגמות האלה עם הטרקים הקבועים שרצים בלופ הם לא ראי לעולם האמיתי כי בפועל בבית כשרוצים לשים מייקל גקסון או דייר סטרייט, זה העולם האמיתי שיש לבחון את המערכת איתו ולא דיאנה קראל או יילוו שאלו דברים שתמיד נשמעים סוף הדרך גם על טרנזיסטור. קל מאוד לראות מאחורי הקלעים לעולם האמיתי דרך הלוחות, כל מיני רכיבים שגידלו רוממו ופיארו,שעלו הון ונמכרים בחמישית מחיר אחרי שנתיים וגם אז אף אחד לא קונה, קל מאוד ליפול פה כי ייצר השידרוגים בוער תמיד, עושים 1+1 פשוט.
סופש נעים עם מוזיקה טובה.
אתה חוזר וממחזר את אותם רעיונות, כאילו אתה לא חפשי לרעיונות אחרים מאירים חיוביים,
אם אין לך כסף על תשחק פוקר
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
בפועל, המציאות היא שונה כי מ לבל מסויים אין טוב יותר או טוב פחות, יש צליל שונה, טוב במשהו אחד ופחות טוב במשהו אחר, אפשר לומר סוג של גוון שונה בהתאם לרכיבים,לאופן החיבור,לאקוסטיקה ועוד, כמו כן כל ההדגמות האלה עם הטרקים הקבועים שרצים בלופ הם לא ראי לעולם האמיתי כי בפועל בבית כשרוצים לשים מייקל גקסון או דייר סטרייט, זה העולם האמיתי שיש לבחון את המערכת איתו ולא דיאנה קראל או יילוו שאלו דברים שתמיד נשמעים סוף הדרך גם על טרנזיסטור.
קודם כל, מייקל גקסון הקלטות שונות לחלוטין מדייר סטרייטס. לטובת האחרונים בגדוללל. אני כן חושב שאם יש הקלטות שנשמעות טוב ללא קשר למערכת - זה הכי טוב לבדוק בדיקה ראשונית איתם משום הם רפרנס. וגם זה שיש קטעים מסויימים שחוזרים על עצמם מקל בהשוואה ראשונית. האם ההקלטות האלה הם בהכרח מה שצריך לשמוע כל הזמן? ברור שלא. לי יש אולי הקלטה אחת שנחשבת אודיופילית וזהו. גם אני מחפש,לשמוע מגוון גדול של מוסיקה, אבל לוקח בחשבון שהקלטה ממש טובה זה אחד למאה. עם מייקל גקסון אגב, היה לי מפח נפש וטרם שמעתי הקלטה טובה שלו, שבה הוא לא יישמע קטן ומסונתז..אבל האמת שלא חיפשתי יותר מידי, שומר אותו לאוטו.

מה הכוונה מלבל ( רמה) מסויימת? כסף? כמות ציוד? שנים בתחום?
מבין שניתן לשמוע לא רע במערכות בסיסיות ואפילו " טרנזיסטור" כהגדרתך, אך אנחנו להיות מעבר לזה, אודיופילים בלעז. . לכן סוף הדרך לא קשור למערכות טרנזיסטור/ בסיסיות.
לכן, לא חושב שיש רק הבדלי טעמים. אנחנו כאן מתיימרים למדוד גם אובייקטיבית את ביצועי המערכת שלנו. המונחים גודל אימג דינמיקה, מיקרו דינמיקה, attack וכולי הם לא צריכים להיות בעלמא ואו בונוס- זה העיקר.

אני כיוונתי לעניין הציפייה שלנו, וגם לטובת אלו שרק התחילו להתעניין בפורום ואין להם את הדרך שרובנו כאן עוברים ועברנו, תאם ציפיות לפי האפשרי לא לפי הבלתי אפשרי..
 
נערך לאחרונה ב:

ilam

אוהב את התחום
הודעות
313
מעורבות
125
נקודות
43
מערכת עם יכולות מעולות מביאה תוצאות מדהימות מרוב ההקלטות. הקלטות של מייקל ג׳קסון והמון הקלטות פופ של שנות ה80 אמורות להיות קטנות עליה ולכן ישמעו מעולה. אבל כשהמערכת חלשה, מייקל ג׳קסון ישמע רע מאד.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
מערכת עם יכולות מעולות מביאה תוצאות מדהימות מרוב ההקלטות. הקלטות של מייקל ג׳קסון והמון הקלטות פופ של שנות ה80 אמורות להיות קטנות עליה ולכן ישמעו מעולה. אבל כשהמערכת חלשה, מייקל ג׳קסון ישמע רע מאד.
הניסיון שלי שונה. יכול להיות שמערכת מעולה תוציא את המירב מהקלטה מסויימת אבל המירב הזה לא יהיה מספיק.

כשאני חושב על דבריך, מה שאתה למעשה אומר זה שרוב ההקלטות של שנות השמונים, ובכלל רוב ההקלטות , מוקלטות טוב ויישמעו מדהים רק צריך מערכת מעולה להוציא את זה.. אצלי עם התפתחות המערכת קורה שהקלטות שפחות החשבתי פתאום מנצנצות , אבל, אף פעם לא היו גרועות לפני זה.
ככלל, חושב שקשה למצוא הקלטות באמת טובות, ובשלב מסויים כשרוצים לגוון את הטעם המוסיקלי זה נהיה מכשול עיקרי.
 
נערך לאחרונה ב:

ilam

אוהב את התחום
הודעות
313
מעורבות
125
נקודות
43
הניסיון שלי שונה. יכול להיות שמערכת מעולה תוציא את המירב מהקלטה מסויימת אבל המירב הזה לא יהיה מספיק.

כשאני חושב על דבריך, מה שאתה למעשה אומר זה שרוב ההקלטות של שנות השמונים, ובכלל רוב ההקלטות , מוקלטות טוב ויישמעו מדהים רק צריך מערכת מעולה להוציא את זה.. אצלי עם התפתחות המערכת קורהצשהלטות שפחות החשבתי פתאום מנצנצות , אבל, אף פעם לא היו גרועות לפני זה.
ככלל, חושב שקשה למצוא הקלטות באמת טובות, ובשלב מסויים כשרוצים לגוון את הטעם המוסיקלי זה נהיה מכשול עיקרי.
בעבר לא נהנתי מהקלטות של פופ שנות ה80. לאחר שיפורים שעשיתי ההנאה מרובה. לדעתי המקור לבעייה היא לא בהקלטה עצמה אלא בעומס המוסיקאלי. יש צורך ביכולת הפרדה גבוהה מאד וניקיון על מנת לשחזר את ההקלטה.
 

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
בעבר לא נהנתי מהקלטות של פופ שנות ה80. לאחר שיפורים שעשיתי ההנאה מרובה. לדעתי המקור לבעייה היא לא בהקלטה עצמה אלא בעומס המוסיקאלי. יש צורך ביכולת הפרדה גבוהה מאד וניקיון על מנת לשחזר את ההקלטה.
הבעיה מבחינתי זה המלאות בתחום התחתון והבשרניות של הסאונד הכללי. מצד שני, אי אפשר להכליל את כל שנות השמונים העליזות במקשה אחת. מניח שיש הבדל בין בריאן פרי, פיטר גבריאל והאחים תומפסון... פופ אני נהנה יותר לשמוע ברדיו או בלוטות... האמת. אבל תמיד שמח לדעת כשאני יתקדם עם המערכת אוכל להאזין יותר בהנאה ליותר סוגי הקלטות ומוזיקה.
 

נערך לאחרונה ב:

shokroun

חבר משקיען
הודעות
1,437
מעורבות
710
נקודות
113
מערכת עם יכולות מעולות מביאה תוצאות מדהימות מרוב ההקלטות
אגב, זו לדעתי ציפייה מוגזמת... אפרופו תחילת ונושא הפוסט. הקלטות שונות תוצאות שונות, ומה לעשות שרוב ה ההקלטות הן בינוניות-. מייקל גקסון זו הייתה פליאה בשבילי, איכות ההקלטות הפושרת , כי עמדה לרשותו גלריית מקצועית וציוד טכני הכי טוב שיש. קונצרן סוני מאחוריך, חביבי....
 
נערך לאחרונה ב:

AK1

חבר משקיען
הודעות
11,908
מעורבות
2,930
נקודות
113
ננסה רגע לראות מהם מקורות ההשראה שלנו לקניית רכיבים. מה שעולה בדעתי כולל:

#1. הבטחות שיווקיות של החברה
#2. ביקורת במגזינים בינלאומיים למיניהם, סטריאופייל ושות'
#3. ביקורת של כתב DTOWN (או טְרֵיפָה, של אתר אחר)
#4. ביקורת של מישהו מהחברים על מערכת של מישהו אחר
#5. דיונים תיאורטיים על מה טוב/רצוי במערכת ומה לא
#6. האזנה בתערוכה
#7. האזנה בתצוגה של יבואן
#8. האזנה אצל מישהו שאינו חבר (בד"כ לא יותר מפעם/פעמיים)
#9. האזנה אצל חבר (יכולה להיות חד-פעמים או בהרבה הזדמנויות)
#10. האזנה אצלכם בבית.

בכמה מאלה יש הבטחות ללא כיסוי שמביאות לאכזבה? שיווקיות או אחרות?
באיזו מידה התרשמות של מישהו אחר שמשתף את דעתו מהווה הבטחה? או שמקבלים אותה כדיעה שלו, שאינה יותר מבסיס לבדוק הלאה?

ברור שב-#1. #2 -- יש מקום לחשש של שחיתות. #3 -- אני מאמין שאין שחיתות בכלל, אבל רק על דעתו של נמר מעניינת אותי.

דיונים תיאורטיים עלולים להיות מבלבלים עד מטעים. בהרבה מקרים נאמרים דברים ממש לא נכונים, ובחלק מהמקרים הדברים לא כל כך ישימים.

האזנה לא אצלכם בבית יכולה להטעות במצבים שאי אפשר לבודד את הרכיב שבו אתם מתעניינים משאר המערכת שאתם שומעים. במקום אחר זה עשוי להישמע מצויין, אבל בקונפיגורציה/אקוסטיקה שלכם לא.

יכול גם להיות שהבטחה/ציפיה מוגשמות עבור שלב מסויים במסע, אבל אחר כך ההבנה והטעם משתנים.
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
כפועל יוצא של דיון הרפרנס המרטיט , נדמה לי שכל חברה מוערכת ואו שמתיימרת להיות חלק מסצינת ( מה המילה בעיברית המתאימה אני לא יודע, אולי תמונה?) האודיו המתמחה, יש לה קו מוצרים לו היא מייחסת הצהרתיות, רפרנס , כלומר זה סך מאמציה להנגיש לקהל את הצליל הכי "נכון" מבחינתה - האני מאמין העמוק , לעיתים cost no object של תפיסת הסאונד של קבירנטיי ומהנדסי החברה. שמה במגרש הזה בין שלל החברות מצוי כל עולם הרפרנס המסחרי הידוע לנו. מי שיכול באותם תנאים להשוות את שלל הרפרנסים הללו יידע לבחור כנראה את הרפרנס שלו.

אנחנו בתחביב כמי שמתעמקים קצת בנושא צריכים להתעלות מעבר להבטחות והצהרות שיווקיות ולחפש את התוצר הסופי ללא ההבטחות הבומבסטיות.

ועולה השאלה, האם כל הצהרות שהטמענו ב כ 60 שנות אודיופיליה והחתירה למיקסום ההנאה מביצועי מערכות השמע שלנו, האם כל ההצהרות הללו לא יוצרות רף ציפיות מוגזם שמניע את התעשייה הזאת וגורם לא אחת לתיסכול שאמור להיות ממולא ברכישה עתידית ( יש כאן בן דודה ואפילו אחיין של עקרון "כלכלת החוסר " ) ?
לא אחת אני מייעץ לידידים ואו שומע יועצים מכובדים אחרים ונתקל בסוג של הצהרות ואו ציפיות שפשוט לא ניתנות למימוש. האם אנחנו לא צריכים להגיע להאזנה ולבחינת כל מערכת בצורה נייטרלית להבטחות היצרן ולדעת שבסופו של דבר , אף אחד לא באמת יביא לנו את החוויה "האמיתית" הבלתי אמצעית ואולי אין בכלל חוויה כזאת שאינה בלתי אמצעית?
מישהו האשים אותי שאני מזלזל באנשים שהפרוטה לא מצויה בכיסם ודוחף להשגת תוצאות רק בסכומים גבוהים... אין יותר שגוי מזה. אני רק חושב שיש רמת השקעה מסויימת שממנה ניתן לצפות למימוש יותר ויותר אספקטים של מושלמות הצליל. אבל במידה מרובה, אני כמעט תמיד ממליץ , לא בכח רק למי ששואל, להתחיל ואו לה"הסתפק" במוצרים שלדעתי מעבירים מוסיקה בצורה ראויה - יהיו בני 40 שנה ויהיו בני שנה- והם רפרנס עבורי לקבלת מוסיקה מרגשת איכותית וחסרת פשרות ביחס לתקציב. כלומר, הציפיות שלנו הן אולי המכשול הכי גדול להנאה שלנו. ואת הציפיות יוצרת התעשייה ממניעיה.

תרגישו חופשי לטווח אותי.... שמתי שיריון , קסדה ואני כרגע במקלט בגבעתיים.... :מאזין:
לא בא לי לטווח אותך בכלל ,כל אחד ותפיסת עולמו ,אבל ביום סגריר שכזה אולי אפשר להזמין אותך לשמוע משהו אחר , מאוד מעריך אותך ,ואשמח להפגש
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,362
מעורבות
1,769
נקודות
113
ברור שב-#1. #2 -- יש מקום לחשש של שחיתות. #3 -- אני מאמין שאין שחיתות בכלל, אבל רק על דעתו של נמר מעניינת אותי.
תסלח לי שאני שואל אותך שאלה כזו מתריסה , גם אני מכבד מאוד את דעתו של נמר (דבר שלא היה בעבר ) ,אבל למה רק את דעתו אתה מעריך ?
חסר כאן אנשים קרועים שנכון ,פחות אלגנטים (לומר על נמר אלגנטי פעם היה בדיחה ) , גם לנמר יש דיעות וטעם שלא כולם מסכימים ואתה בדיוק אותו דבר , מציע לך לפנות בצורה קצת יותר כוללנית אחרת תמצא עצמך צועד במשעול צר ומוגבל .
 
  • Like
Reactions: arb

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור