שלום חברים,
רציתי לשתף אתכם במקרה חריג שקרה לנו עם טלוויזית סמסונג חדשה שרכשנו לאחרונה, ולבדוק אם למישהו כאן יש ניסיון עם מקרה דומה ואולי גם פתרון.
אנחנו אחרי שיפוץ כללי בדירה ורכשנו טלוויזיית סמסונג 55" דגם Q60B עבור חדר שינה. מאחר שבתכנון החדש אין קיר פנוי לתליית טלויזיה, בחרנו באפשרות להתקין אותה על תקרת החדר עם מתקן (חשמלי) מיוחד. ההתקנה בוצעה ע"י מתקינים שמומחים בהתקנות מסוג זה, שגם מספקים את המתקן.
אציין שעדכנתי מראש את סמסונג על הצורך בהתקנה מיוחדת על תקרה ונאמר לי, כמו שכבר ידעתי מטלויזיות קודמות שלהם, שטכנאי סמסונג מבצעים התקנה קירית רגילה בלבד ולכן אצטרך לפנות למתקין באופן עצמאי, לא דרך החברה.
לאחר ההתקנה, כשהמתקינים כבר סיימו את עבודתם והלכו, שמנו לב שהטלוויזיה, כאשר המתקן במצב סגור והיא במצב "שכוב" על התקרה, קיבלה כיפוף בצד אחד שלה, כלומר כשליש מגוף הטלויזיה מכופף מעט כלפי מטה ושאר הגוף נשאר במצב ישר.
פנינו למתקינים עם הבעיה, והם באו, בדקו ואמרו שהם מתקינים טלויזיות על מתקני תקרה בתדירות גבוהה, בעיקר של סמסונג, גם מסכים גדולים יותר מזה שהותקן אצלנו, ולא נתקלו בתופעה כזו שהטלוויזיה מקבלת כיפוף לאחר התקנה כזו. הם הסבירו שהם משתמשים להתקנה ב-4 חורי הברגה בגוף הטלוויזיה שמיועדים להתקנתה על כל סוג של מתקן, וטוענים שאין שום דבר בהתקנה שיכול היה לגרום נזק כזה לטלוויזיה.
אציין שהייתי איתם צמוד כמעט במשך כל זמן ההתקנה, שארכה כשעתיים ולא ראיתי שום אירוע חריג.
פניתי לשירות הלקוחות של סמסונג (אלקטרוניקס פרו) עם הבעיה, שלחו אליי הביתה טכנאי, הסתכל על הטלוויזיה, עשה שיחת טלפון קצרה עם המנהל שלו וקבע באופן מוחלט שהנזק נגרם מהתקנה לקויה וסמסונג לא נושאת באחריות על נזקים שנגרמו (לכאורה...) מהתקנה לא סטנדרטית ושלא בוצעה ע"י טכנאים שלה.
מאז פניתי שוב ושוב לשירות הלקוחות כדי לערער על הקביעה הזו ולבקש מהם לקחת אחריות בעניין, וגם ביקשתי להעביר את הפניה שלי למנהל, אבל כל ניסיונותיי לשכנע אותם שיש פגם בטלויזיה מלכתחילה, שגרם לכיפוף, לא עזרו, והתשובה היא נחרצת. הנזק נגרם מהתקנה לקויה ואין אחריות על מקרים כאלו.
אציין עוד שבמהלך ההתקנה, גיליתי שברים קטנטנים בפלסטיק החיצוני של החללים המיועדים להתקנת הרגליים של הטלוויזיה, ועוד דבר שנראה קצת חריג בעיניי, הפינה התחתונה של גוף הפלסטיק של הטלויזיה הייתה טיפה "פתוחה" (אולי מילימטר), והידקתי אותה בלחיצה ב-2 אצבעות עד ששמעתי קליק קטן של סגירה.
הנחתי שמדובר בדברים קטנים וזניחים שמיותר להתלונן עליהם, אחרי שגם ווידאנו שהטלוויזיה פועלת באופן תקין, מה גם שהיא כבר בתהליך התקנה, וגם ככה אין לי שימוש ברגליים, וגם אם הייתי צריך להשתמש בהן, השברים כל כך זניחים שהייתי יכול לעשות זאת ללא שום בעיה.
אציין שהטלוויזיה המקורית שקיבלתי לאחר הרכישה, התגלתה עם שבר קטן אבל משמעותי יותר בגוף הפלסטיק האחורי, וגם הניילון הדביק של המסך שהיה מקולף בחלקו התחתון ומלא בבועות, העיד על איזשהו נזק שנגרם לטלוויזיה לפני האספקה.
אחרי מאמצים להוכיח שכך הטלוויזיה הגיעה, סמסונג נאותה להחליף אותה, כך שכל הסיפור הנ"ל על הכיפוף הוא על הטלויזיה החדשה שקיבלנו במקום הראשונה עם השבר...
עכשיו נותרנו עם טלויזיה פגומה, מכופפת על התקרה, שהכיפוף שלה עלול להחמיר עם הזמן, אפילו שבשלב זה הוא קטן יחסית, אולי עד כדי סיכון בטיחותי שהמסך יישבר.
טלויזיה שקנינו בכמעט 3,500 ש"ח, ואפס לקיחת אחריות מצד סמסונג.
זה ליפול בין הכיסאות בחוסר אונים ועם עוגמת נפש גדולה... מתסכל!
אשמח לכל התייחסות ממי שחווה או שמע על מקרה דומה, שיכולה לעזור לנו בפתרון מול סמסונג או בכלל.
תודה מראש
רציתי לשתף אתכם במקרה חריג שקרה לנו עם טלוויזית סמסונג חדשה שרכשנו לאחרונה, ולבדוק אם למישהו כאן יש ניסיון עם מקרה דומה ואולי גם פתרון.
אנחנו אחרי שיפוץ כללי בדירה ורכשנו טלוויזיית סמסונג 55" דגם Q60B עבור חדר שינה. מאחר שבתכנון החדש אין קיר פנוי לתליית טלויזיה, בחרנו באפשרות להתקין אותה על תקרת החדר עם מתקן (חשמלי) מיוחד. ההתקנה בוצעה ע"י מתקינים שמומחים בהתקנות מסוג זה, שגם מספקים את המתקן.
אציין שעדכנתי מראש את סמסונג על הצורך בהתקנה מיוחדת על תקרה ונאמר לי, כמו שכבר ידעתי מטלויזיות קודמות שלהם, שטכנאי סמסונג מבצעים התקנה קירית רגילה בלבד ולכן אצטרך לפנות למתקין באופן עצמאי, לא דרך החברה.
לאחר ההתקנה, כשהמתקינים כבר סיימו את עבודתם והלכו, שמנו לב שהטלוויזיה, כאשר המתקן במצב סגור והיא במצב "שכוב" על התקרה, קיבלה כיפוף בצד אחד שלה, כלומר כשליש מגוף הטלויזיה מכופף מעט כלפי מטה ושאר הגוף נשאר במצב ישר.
פנינו למתקינים עם הבעיה, והם באו, בדקו ואמרו שהם מתקינים טלויזיות על מתקני תקרה בתדירות גבוהה, בעיקר של סמסונג, גם מסכים גדולים יותר מזה שהותקן אצלנו, ולא נתקלו בתופעה כזו שהטלוויזיה מקבלת כיפוף לאחר התקנה כזו. הם הסבירו שהם משתמשים להתקנה ב-4 חורי הברגה בגוף הטלוויזיה שמיועדים להתקנתה על כל סוג של מתקן, וטוענים שאין שום דבר בהתקנה שיכול היה לגרום נזק כזה לטלוויזיה.
אציין שהייתי איתם צמוד כמעט במשך כל זמן ההתקנה, שארכה כשעתיים ולא ראיתי שום אירוע חריג.
פניתי לשירות הלקוחות של סמסונג (אלקטרוניקס פרו) עם הבעיה, שלחו אליי הביתה טכנאי, הסתכל על הטלוויזיה, עשה שיחת טלפון קצרה עם המנהל שלו וקבע באופן מוחלט שהנזק נגרם מהתקנה לקויה וסמסונג לא נושאת באחריות על נזקים שנגרמו (לכאורה...) מהתקנה לא סטנדרטית ושלא בוצעה ע"י טכנאים שלה.
מאז פניתי שוב ושוב לשירות הלקוחות כדי לערער על הקביעה הזו ולבקש מהם לקחת אחריות בעניין, וגם ביקשתי להעביר את הפניה שלי למנהל, אבל כל ניסיונותיי לשכנע אותם שיש פגם בטלויזיה מלכתחילה, שגרם לכיפוף, לא עזרו, והתשובה היא נחרצת. הנזק נגרם מהתקנה לקויה ואין אחריות על מקרים כאלו.
אציין עוד שבמהלך ההתקנה, גיליתי שברים קטנטנים בפלסטיק החיצוני של החללים המיועדים להתקנת הרגליים של הטלוויזיה, ועוד דבר שנראה קצת חריג בעיניי, הפינה התחתונה של גוף הפלסטיק של הטלויזיה הייתה טיפה "פתוחה" (אולי מילימטר), והידקתי אותה בלחיצה ב-2 אצבעות עד ששמעתי קליק קטן של סגירה.
הנחתי שמדובר בדברים קטנים וזניחים שמיותר להתלונן עליהם, אחרי שגם ווידאנו שהטלוויזיה פועלת באופן תקין, מה גם שהיא כבר בתהליך התקנה, וגם ככה אין לי שימוש ברגליים, וגם אם הייתי צריך להשתמש בהן, השברים כל כך זניחים שהייתי יכול לעשות זאת ללא שום בעיה.
אציין שהטלוויזיה המקורית שקיבלתי לאחר הרכישה, התגלתה עם שבר קטן אבל משמעותי יותר בגוף הפלסטיק האחורי, וגם הניילון הדביק של המסך שהיה מקולף בחלקו התחתון ומלא בבועות, העיד על איזשהו נזק שנגרם לטלוויזיה לפני האספקה.
אחרי מאמצים להוכיח שכך הטלוויזיה הגיעה, סמסונג נאותה להחליף אותה, כך שכל הסיפור הנ"ל על הכיפוף הוא על הטלויזיה החדשה שקיבלנו במקום הראשונה עם השבר...
עכשיו נותרנו עם טלויזיה פגומה, מכופפת על התקרה, שהכיפוף שלה עלול להחמיר עם הזמן, אפילו שבשלב זה הוא קטן יחסית, אולי עד כדי סיכון בטיחותי שהמסך יישבר.
טלויזיה שקנינו בכמעט 3,500 ש"ח, ואפס לקיחת אחריות מצד סמסונג.
זה ליפול בין הכיסאות בחוסר אונים ועם עוגמת נפש גדולה... מתסכל!
אשמח לכל התייחסות ממי שחווה או שמע על מקרה דומה, שיכולה לעזור לנו בפתרון מול סמסונג או בכלל.
תודה מראש