״אדם צועק את מה שחסר לו״ כתבתי כאן לפני כמה שבועות, ולי, במערכת שלי, חסרה תחושת הגובה לצליל הסטריאופוני אותה תחושה משכרת שיצרתי לעצמי בעבר של ״מפל המים״ כשהמאזין יושב בכסאו והצליל שאין כמותו בתלת מימדיות נופל עליו מלמעלה למטה, כאילו עמד בתחתיתו של מפל מים. היו לי בעבר למשך שנים רמקולים אלקטרוסטאטיים (של מרטין לוגאן) או פלאנריים-ריבונים (של מגנפאן) כך שידעתי מהו אותו קסם שאני מחפש. יזמתי, דן נגר מ״סינמארט״ בנתניה יגע, חקר, מדד ובדק , והיום במשך כארבע שעות בחדרי התצוגה שלו בהחלט האמנתי למשמע אוזניי והתמכרתי כמעט לכל צליל. המפל הפיל אותי.
תכירו את דיפטיק DP 160 (כ-12000 אירו, מחיר בסיסי בצרפת) רמקול פול-ריבון דו כיווני (ביפולארי) דקיק תוצרת צרפת. גובהו: 162.5 ס״מ, רוחבו 57.5 ס״מ ועומקו הוא רק 4.2 ס״מ. אין קופסא - רק פאנל שטוח. הוראות השימוש: מכיוון שמדובר ברמקול שיורה את הצליל באופן דו כיווני קדימה ואחורה הוא חייב להיות מרוחק כמטר מהקיר האחורי, אפשר גם קצת פחות, אבל לא הרבה. עסקינן ברמקול שהעכבה שלו היא 4 אוהם יציבים ולכן הוא זקוק למגבר בהספק של לפחות 60 אבל עדיף 200 וואט. דן נגר חיבר אותו לשני שילובי מגברים בשני חדרי הדגמה שונים - אחד מגבר הספק של קורה הצרפתית, ושניים זוג מונובלוקים דגם M1000 מתוצרת SPL הגרמנית. העדפתי חד משמעית את התוצאה המטלטלת עם ה-SPL, וכל הפרטים בהמשך.
תכירו את דיפטיק DP 160 (כ-12000 אירו, מחיר בסיסי בצרפת) רמקול פול-ריבון דו כיווני (ביפולארי) דקיק תוצרת צרפת. גובהו: 162.5 ס״מ, רוחבו 57.5 ס״מ ועומקו הוא רק 4.2 ס״מ. אין קופסא - רק פאנל שטוח. הוראות השימוש: מכיוון שמדובר ברמקול שיורה את הצליל באופן דו כיווני קדימה ואחורה הוא חייב להיות מרוחק כמטר מהקיר האחורי, אפשר גם קצת פחות, אבל לא הרבה. עסקינן ברמקול שהעכבה שלו היא 4 אוהם יציבים ולכן הוא זקוק למגבר בהספק של לפחות 60 אבל עדיף 200 וואט. דן נגר חיבר אותו לשני שילובי מגברים בשני חדרי הדגמה שונים - אחד מגבר הספק של קורה הצרפתית, ושניים זוג מונובלוקים דגם M1000 מתוצרת SPL הגרמנית. העדפתי חד משמעית את התוצאה המטלטלת עם ה-SPL, וכל הפרטים בהמשך.