חיים שכאלה. שרשור לסופ"ש 2 - חוויות אודיופיליות מכוננות


matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
חפרתי הרבה בשרשור הקודם שפתחתי, אז החלטתי לפצל אותו לשניים.
כחלק מגיבוש הטעם האודיופילי שלנו, אנחנו עוברים תחנות ביניים רבות, וחוויות מכוננות אצל אחרים - יותר בהתחלה, אני מניח, מאשר בסוף (ע"ע חיים סולטן שכותב לנו כל יומיים וחצי על ביקור אצל ההוא וההוא). מה היו החוויות המכוננות שאתם זוכרים אצל אחרים? לטוב ולרע? :)

אצלי זה כך:
3. דיינאודיו CONFIDENCE C5 מחובר לפליניוס HIATO שלי בחדר אצל רן שביט; רצינו לבדוק בסה"כ אם יש התאמה בין הרמקולים למגבר. היתה כזאת התאמה שהרמקול חזר איתי הביתה.

2. החדר בתערוכה של יגאל סבו לפני כמה שנים טובות. חיבר דאקים של MSB למגבר של PASS LABS, נדמה לי, ורמקולים מוניטורים אנגליים - HARBETH יכול להיות? הייתי אז "אודיופיל מעט מנוסה יותר", אבל עדין הלסת נפלה.

1. לסרי בשנת.... 2000-20001 בערך. קפצתי אליו עם חבר, לא זוכר למה, לפני שהוא היה יבואן. נראה לי שהוא מכר אז את ה- ENSEMBLE PA1 שהיו ברשותו אז - מוניטורים גדולים ויקרים עם צורה טרפזית מוזרה שלא ראיתי קודם לכן מעולם. הם היו מחוברים לפרה-פאוור של אנסמבל, ושני דאקים מונו של אפוג'י המחוברים לטרנספורט THETA DAVID או MOSHE או YOSEF, לא זוכר איזה. החדר היה זעיר, בערך כמו האמבטיה שלי היום - זכור לי משהו כמו 2 מ' על 3'... ישבנו כמעט על הרמקולים (יגאל, תקן אותי אם אני עושה לך עוול). אבל אני זוכר שאני והחבר כמעט איבדנו הכרה מאיכות הסאונד שהיתה שם. צליל עוטף, מהיר ומפורט אבל נעים בטירוף. משהו שלא שמעתי לפני-כן. כאפה כזאת השאירה שני רשמים שלא יימחקו בקלות: ENSEMBLE היתה גן עדן אודיופילי, ולסרי יודע להוציא סאונד.

לאודיופילים היותר מנוסים מבינינו - האם זה עדין קורה לכם, לעיתים רחוקות? מערכות שבאמת מפילות אתכם?
 

שניצל

חבר משקיען
הודעות
8,410
מעורבות
1,789
נקודות
113
לשאלתך ,לא קורה רבאק ,נהייתי עם לב של אבן ואוזני בטון ,שום דבר לא מפיל אותי או את הלסת ,במיוחד לא ציוד יקר שמנגן בינוני בדרך כלל ,אבל פיתחתי מן תכונה להוציא את המוץ מן התבן בלי להתייחס ליוקרת החברה ולמוניטין שלה ,אפילו מעורר בי רחמים לשמוע ציוד סופר יקר ולראות בעלים גאה ולשמוע חרה של סאונד .
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
מעבר ממגבר Decada שבניתי בגיל 16 למגבר יפני איכותי. (נפלה הלסת, לנער אוהב מוזיקה שרק התחיל להבין).
שידרוג רמקולים Triangle Luna לרמקולים Focal 836W (כבר נרפאה הלסת, והנה שוב חבטה).
משחקי אקוסטיקה - ציפוי התיקרה בסלון החדש (עכשיו למוד ניסיון שמתי ריפוד מתחת ללסת לפני שירדה המחט על התקליט)
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
לשאלתך ,לא קורה רבאק ,נהייתי עם לב של אבן ואוזני בטון ,שום דבר לא מפיל אותי או את הלסת ,במיוחד לא ציוד יקר שמנגן בינוני בדרך כלל ,אבל פיתחתי מן תכונה להוציא את המוץ מן התבן בלי להתייחס ליוקרת החברה ולמוניטין שלה ,אפילו מעורר בי רחמים לשמוע ציוד סופר יקר ולראות בעלים גאה ולשמוע חרה של סאונד .
ביקרתי את עופר שחורי (מאסטרו) לפני כמה שנים, היה סשן נחמד אצלו, ושבו הוא שיבח לאין ערוך את ACAPELLA, סיפר לי על ביקור שהיה לו אצלם - אם אני לא טועה - ועל החוויה ה"מכוננת" שלו איתם. אני מקווה שאני לא חוטא בסילוף פרטים ופירסום מידע מסווג, אבל אני מקווה שזה בסדר כי חלה עליו התיישנות ;). בכל מקרה, כשעופר סיפר את זה , זה היה נשמע מאד מענין - סיפור קצת יוצא דופן מפי אדם עם ניסיון נרחב כמו שלו.
אז זה נותן תקווה אולי כן לקבל בראש מתישהו. או שלא. לדעתי גם אם לא - זה לא חדשות רעות. זה פשוט אומר שאפשר להתפנות למוסיקה:).
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
לאודיופילים היותר מנוסים מבינינו - האם זה עדין קורה לכם, לעיתים רחוקות? מערכות שבאמת מפילות אתכם?

לאחרונה אני זוכר רק זוג JBL גדולים מחוברים ל-ML (גדולים), במזרח התיכון לא זוכר משהו כזה..
אולי כי אני שומע בדרך כלל בעיות של החדר ובזה התענוג נגמר

אבל אני כן מתלהב מהסאונד של האלבום (!)
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
מעבר ממגבר Decada שבניתי בגיל 16 למגבר יפני איכותי. (נפלה הלסת, לנער אוהב מוזיקה שרק התחיל להבין).
שידרוג רמקולים Triangle Luna לרמקולים Focal 836W (כבר נרפאה הלסת, והנה שוב חבטה).
משחקי אקוסטיקה - ציפוי התיקרה בסלון החדש (עכשיו למוד ניסיון שמתי ריפוד מתחת ללסת לפני שירדה המחט על התקליט)
איזה ציפוי תקרה?
 

matanoosh

חבר משקיען
הודעות
4,173
מעורבות
1,631
נקודות
113
לאחרונה אני זוכר רק זוג JBL גדולים מחוברים ל-ML (גדולים), במזרח התיכון לא זוכר משהו כזה..
אולי כי אני שומע בדרך כלל בעיות של החדר ובזה התענוג נגמר

אבל אני כן מתלהב מהסאונד של האלבום (!)
"במזרח התיכון" ? :) למה, באיזה עוד מדינות מזרח תיכון היית חוץ מארץ הקודש? :) אתה אומר, בסוריה ובעירק אין JBL למיטב ידיעתך? :)

איזה אלבום?
 

michael123

חבר משקיען
הודעות
9,753
מעורבות
1,439
נקודות
113
"במזרח התיכון" ? :) למה, באיזה עוד מדינות מזרח תיכון היית חוץ מארץ הקודש? :) אתה אומר, בסוריה ובעירק אין JBL למיטב ידיעתך? :)

:) האמת, שאולי יש
אולי גם בארץ, אני לא טיפוס שמסטובב הרבה אצל חברים.

איזה אלבום?
אין אחד מסוים, מן הסתם.
למשל מה שאני מנגן כרגע
https://en.wikipedia.org/wiki/Wait_for_Me_(Susan_Tedeschi_album)
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
חשבתי שאני כבר חסין להפתעות ... אבל רק בחודש האחרון הופתעתי לטובה 3 פעמים :
1. זיו פרלמן העמיד אצלו מערכת "צנועה" עם רמקולים אקוסטיק זן, מגבר משולב הגל 100, ברקלי אלפא דאק. היוצא דופן היו הכבלים של סטילת' שעלו פי שתיים מכל המערכת. זו מסוג המערכות שאמרתי שאני יכול לחיות איתה. יש בה הכל כמו שאני אוהב - גם חום וגם פירוט.
2. אצל ערן פוגל המג'יקו S1 עם משולב קלאס A של לקסמן וממיר נדמה לי נורת' פייס - עוד מערכת במחיר לא זול אבל שאפשר לחיות אתו.. מערכת שעושה הכל בעדינות אלגנטיות ובלי לבלבל במוח. מערכת לחיות איתה.
3. במהלך חיפושי נפלתי כאמור על מערכת עם ממיר פי אס אודיו דיירקסטרים, רמקולים גריפון והגברה גאמוט. לא ביקשתי רשות מהבעלבית אז לא אוכל לפרט או להעלות תמונות אבל זו אחת הטובות ששמעתי אי פעם.
 

efi1965

כתב האתר בצפון
צוות האתר
הודעות
1,506
מעורבות
407
נקודות
83
ברקצ יצא לך לשמוע ממירים של הגל ? לדוגמה HD25.
 

רונן ש

חבר משקיען
הודעות
814
מעורבות
270
נקודות
63
איזה ציפוי תקרה?
אריחי מלמין מוקצף של BASF, מלבנים של 60 על 120, מודבקים על התיקרה.
לא על כל התיקרה, רק באזור האמצע.

מי שעשה לי את זה הם אקוסטיקל (ראשון לציון).
(לא קיימים - פשטו רגל נדמה לי...)

הסלון הוא 4 על 8 מטר, ולפני כן היה בו הידהוד של תחנת מטרו בפריז.
החיפוי הזה השקיט אותו לחלוטין.
במינוח המקובל כאן: הסאונד נעשה מפורט והבאס הדוק.
 

ברקצ

חבר משקיען
הודעות
1,804
מעורבות
269
נקודות
83
Hd25 - כן. כמה פעמים. בהחלט ממיר טוב. אני מניח שהוא מהטובים בקטגוריה שלו. אבל אני לא בטוח שהוא נמצא שם בטופ עם הממירים שתארתי ובדקתי עכשיו. בכל מקרה הוא כבר קצת מיושן - יחסית למשל לסימאודיו מון 280D שיצא עכשיו ועולה פחות ממנו. בממירים עכשווים יש 384 בpcm וdsd כפול שניים או ארבע.
 

נערך לאחרונה ב:

gtr

חבר משקיען
הודעות
1,063
מעורבות
474
נקודות
83
שמעתי מספר מערכות טובות בחיי,חלק מהן השאירו זיכרון מתוק,ובעיקר,כיסים מדולדלים.
סט של אנסמבל טייגר,מחובר לרמקולים של rega,בתערוכת הסטריאו הראשונה בארץ,הוצגו עלידי סטריאוטיפ,וגרמו לי להבין,שיש חיים אחרי ווסטרה.

אצל רמי במקלט,שמעתי מגיקו q5,מחוברים לASR 2,חוויה יוצאת דופן באיכותה.

ואצל ידידי הטוב,איתן לוין-שלדעתי,הפך להיות לרפרנס בתעשייה,ביכולותיו,וביצירתיות,להוציא סאונד מדהים,כמעט מכל סט שהוא מרכיב.
נכון-שהסלון שלו,בעל מבנה שעושה טוב,לכל סט,אבל,הוא משחק כל הזמן,מגוון,עולה למערכות על,ויורד לסטים צנועים,אבל תמיד מגיע לתוצאות פנומנאליות.
 

ni-ro

חבר משקיען
הודעות
1,335
מעורבות
705
נקודות
113
ואצל ידידי הטוב,איתן לוין-שלדעתי,הפך להיות לרפרנס בתעשייה,ביכולותיו,וביצירתיות,להוציא סאונד מדהים,כמעט מכל סט שהוא מרכיב.
נכון-שהסלון שלו,בעל מבנה שעושה טוב,לכל סט,אבל,הוא משחק כל הזמן,מגוון,עולה למערכות על,ויורד לסטים צנועים,אבל תמיד מגיע לתוצאות פנומנאליות.
:בעד:
הבנאדם יודע להעמיד מערכות
ובלי קשר בנאדם
כמו כן שמעתי פעם מערכת על טהרת הבורמייסטר הסנרגיה היתה מושלמת
וכל פעם שאני מגיע ליגאל/ ערן אני נופל מחדש.
אולי קל מאוד לרצות אותי:מבולבל:
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור