חוויית הפלסטלינה ודוד - לא מה שאתם חושבים


גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,266
מעורבות
1,247
נקודות
113
ראשית אתחיל בכך שאין לי שום עניין ברכישת המוצר המדובר. כך שהפוסט הזה בא נטו לשתף בחוויה מיוחדת מאוד עם כמה תובנות סופר מעניינות. מבטיח שבהמשך הדברים יהפכו ברורים יותר.


לפני כמה שבועות אני דן נגר (סינמארט) משוחחים טלפונית בשיחת חולין שכמובן מהר מאוד מגיעה לאודיו, זה היה כמה ימים אחרי שבקרתי אצלו להאזנה למוצר חדש שהוא החל ביבוא שלו. אני בכוונה אומר האזנה למוצר ולא למערכת כי את כל רכיבי המערכת בחלל אצלו אני כבר מכיר לא רע בכלל. ביקרתי שם מספר פעמים במהלך תקופות הבניה של החדר המטורף הזה שהולך ונבנה לו שם בשלביות מורטת עצבים (דן פדנט לפרטים לפחות כמוני....) בקיצור אני מכיר את המערכת ואת החלל. בכל אופן, מדובר במגבר משולב של חברת KORA. שמענו מה ששמענו, שיחקנו קצת עם כיוונים דברנו, קשקשנו והמשכנו הלאה בחיים ואז לפני כמה ימים דן מתקשר ואומר לי "שמע, אולי אקפוץ אליך עם ה-KORA, איכפת לך?" השבתי בלי להסס "בוא". אח"כ שאלתי מדוע, היות ואני כבר מכיר את הבחור מספיק לדעת שמשהו פה מתרחש. אז שאלתי "מה, מה מטריד אותך אחי, מה יושב לך?" אומר לי דן, "אני רוצה לשמוע עוד צד של המגבר הזה, ואצלך אני יודע שאקבל את זה עם הרמקולים שלך". טוב, יאללה אני תמיד שמח לחוות אודיו מעניין.

הגיע דן עם חתן הבר מצווה (מגבר משולב, לא זוכר את הדגם בדיוק, 200 משהוא...), היות ואין לי מקום פנוי על הסטנד הנחנו על הרצפה, חברנו והתיישבנו.
נשמע לא רע בכלל ואפילו מעניין אבל שנינו לא זיהינו איזו התרחשות מיוחדת. נתנו לו לעבוד איזה 45 דקות - שעה ואז נכנסנו לעובי הקורה. בוצע כיוון גיין שעשה שינויים דרמתיים בתוצאה ואז לאחר עוד איזו רבע שעה ניגן קטע מוזיקה קשוח במיוחד של תופים וכלי הקשה. קטע עם מהירות, דינמיקה ומיקרו דינמיקה פסיכיים. בקיצור קטע רוצח. הרמנו ווליום לעוצמות על גבול קיבולת החלל שלי והיינו בשוק. דן היה בשוק כי אצלו זה לא נשמע ככה ואני הייתי בשוק מכיצד הזאטוט הזה שיושב לי פה על הרצפה מנגן כמו איזו מפלצת. היות ואני אין לי סייגים והפתיחות עם דן היא חריגה הן אישית והן "ככתב" אמרתי לו שיש פה אולי 60% סאונד במקרה הטוב. יש 40% יכולות שאנחנו לא שומעים. דן הביט בי במבט כזה של "אחי, להזמין לך אמבולנס לפני שהאירוע המוחי תוקף אותך עד הסוף?" אמרתי לו "שתוק כבר!! חכה פה. תיכף חוזר". הבחור נשאר המום ומצא עצמו לבדו יושב לי בסלון בבית. אחרי 10 דקות שבתי עם זוג פלטות במבוק תלת שכבתי מהסטנד הקודם שלי וכמה סטים של רזונטורים מסוגים שונים DIY מבוססי גולות קרמיות. בקיצור, ערכת איומים של שיכוך לפסיכים מאובחנים. דן עדיין עם מ.ד.א. בטלפון. אני מתיישב על הרצפה ליד המגבר ומכניס מתחתיו 4 רזונטורים וממקם אותם אסטרטגית (מתחת לכניסת כבל חשמל, מתחת למנורות, מתחת לכניסת ה-RCA והאחרון חצי אקראית שלא יחסר (בכל זאת אני בא משורשים מרוקאים...). אני כבר צופה בדיוק מה הולך לקרות, ונראה שדן כבר הבין שאני ב-ZONE שלי. לוחצים PLAY ואני נשאר במקומי יושב על הרצפה לייד המגבר ודן ב-sweet spot על הספה. דן מקבל את שוק חייו, לא מאמין ולא ממש מבין מה עשיתי. אני מגיב ב-"כן כן בסדר... יופי. שיפר הכל והבאס נהיה חלום. יופי טופי." אני מגיב באדישות ודן כמעט מעיף עלי נעל. אני משיב לו, "בוא תעזור, לוקחים את זה עוד קדימה."
דן מרים את המגבר ובמשך כמה דקות אני בונה בניין של שתי קומות על הרצפה ואז מיקמנו את המגבר בקומת הפנטהאוז. כעת שנינו מתיישבים וחוזרים על כמה קטעים שאנחנו מכירים היטב. כולל אותו קטע תופים רוצח.
מה שמתחולל כעת זו הסיבה שבגללה אני מוצא את עצמי כותב את הפוסט הזה. נניח רגע בצד את התוצאה והיכולות הפנומנליות של המגבר המשולב הזה.
מלבד הרמקולים שלי, מדובר כאן במוצר הכי שקוף ורגיש לסביבה שנתקלתי בו בחיי. הדרמות שהתחוללו עם המגבר הזה בשינויים בהעמדה ואמצעי שיכוך שונים הן משהו בילתי נתפס. ממש פלסטלינה בידי המשתמש. זה דבר אחד לקחת תוצאה טובה לטובה יותר או טובה מאוד. אבל זה עניין אחר לחלוטין לקחת תוצאה טובה לתוצאה פנומנלית. תוצאה מטמטמת. מה שמביא אותי להיבט השני והוא היכולות של המגבר המשולב הזה. במרוצת השנים עברו אצלי ציודים מכל הרמות ומכל הבא ליד. גם כאלו במשקל כספי ופיזי במכפלות עשרות ואפילו מאות אחוזים מה-"זאטוט" הזה. אף לא אחד מהם עשה את מה שה-KORA הזה עשה בסלון ביתי. זה כמובן כולל גם את ההגברה שלי.
אני לא מצהיר שהוא עשה הכל יותר טוב גם ממגבר של 50-60 אלף יורו, אבל במכלול חבילת הביצוע, כן, ה-KORA טוב יותר. צריך לשמוע את זה כדי להבין. צריך לשמוע את זה עם רמקול נייטרלי, מהיר ושקוף ככל הניתן. אחרת, זה במקרה הטוב יהיה לייד או קרוב למה שאני ודן שמענו וחווינו כאן. ה-KORA הוא פלסטלינה בידי המשתמש והוא לא אחר מדוד מול גוליית, כאשר הוא דוד והמפלצות האחרות הן הגוליית. אם זה המגבר המשולב מה יעשה סט פרה פאוור??? כולי תקווה שהשבר הסורי אפריקאי יעמוד בזה.


בקיצור חברים,
זו הוכחה חיה לכך שהכי יקר רחוק מלהיות הכי טוב. הגודל והמשקל לא תמיד אומרים הרבה ואין כאן אקסיומות כתובות באבן. תמיד חשוב לשמור על ראש פתוח והאודיופיליה האמיתית מורכבת הרבה יותר מריצה אחרי מותגי יוקרה נחשבים וחשבון בנק של אוליגרך. אודיופיליה אמיתית היא אוסף של חוויות מהסוג הזה שתוארו כאן וראש פתוח עם שימת לב לפרטים בצורה מקצועית ומושכלת. הניסיון פה הוא המפתח המרכזי.
 

נערך לאחרונה ב:

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
יופי של פוסט ובהיותך כתב האתר אין לך מה לפחד מכנופיית הזילזול.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,494
מעורבות
516
נקודות
113
למה מפסיקים לנגן, שמים שיכוכים/משנים גבהים, ואז מנגנים שוב, למה לא תוך כדיי ניגון ?
אין פה שום זילזול חס וחלילה אלה להיפך.
 

ayal30

חבר משקיען
הודעות
3,102
מעורבות
918
נקודות
113
גיא הייקר כל מילה בסלע :כל-הכבוד:
 

Dan-Cinemart

עוסק בתחום
הודעות
1,641
מעורבות
1,151
נקודות
113
גיא,

תודה רבה על פוסט שמדבר על אודיו במונח העמוק של המילה.

החוויה הזו היא אחת מהבודדות שלעולם לא אשכח .יש ספורות כאלה וכרגע היא בראש.

אני לא מדבר רק על התוצאה הסופית המצמררת אלא גם על התהליך, השיעור על המשככים(שרק החל), הידע והניסיון שלך בהעמדה נכונה של אלקטרוניקה.

זה לא סוד, שאני חסיד גדול של רמקולים עם הנדסה נכונה כאשר כל מטרתם היא אחת : רמקול בלתי נראה .

בעיני, זו השאיפה הנעלה ביותר לכל ציוד אודיו.

"הבעיה" בלהיות רמקול טבעי כל כך היא "חוסר הייחודיות שלו" – אין צבע .

היתרון הוא שבשילוב הנכון רמקולים מסוג זה – מרימים, לפחות אותי, לגבהים חדשים ולכן זה בדיוק מה שאני מכוון אליו וזו בדיוק הסיבה שרציתי לבוא.

נכון, הם דורשים הרבה יותר עבודה כי זה נורא קשה להיות גם טבעי וגם כיפי ומעניין -באותו זמן – אבל בהינתן השרשרת הנכונה – זה בהחלט אפשרי -בדיוק כפי שחווינו.

בעיני ועבורי (עבורי בלבד- לא לוקח אחריות על אף אחד, למרות שעד כה התגובות היו זהות ובכל זאת) הקורה מייצר את הקסם שלו ממקום של טבעיות ואורגניות(חוסר מכניות ועייפות שמיעה) פלוס טקסטורה אין סופית שהיא כמו חץ ללב- זאת מבלי לגרוע מאחיזת ברזל, בס מדויק להחריד, מהירות, רזולוציה ,דינמיקה ומיקרו דינמיקה מהפנטת.

מי שמצפה לחום התמידי או זנב בבאס שיכול(דגש על יכול) לאפיין מגברי מנורות(וגורם להכול להישמע דומה) – לא יקבל את זה כאן באחריות.

היה כיף לקרוא.
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,266
מעורבות
1,247
נקודות
113
למה מפסיקים לנגן, שמים שיכוכים/משנים גבהים, ואז מנגנים שוב, למה לא תוך כדיי ניגון ?
אין פה שום זילזול חס וחלילה אלה להיפך.
איך ״תדחוף״ שיכוך בכמה ק״ג מתחת למגבר ששוקל כמה עשרות ק״ג תוך כדי ניגון? זה פשוט לא ישים וגם שנייה של תנועה לא נכונה ואתה מסתכן באיזו סריטה למכשיר או כבל חשמל שזז מהמקום שלו ועף לו איזה פיוז או יותר גרוע. בקיצור לא מומלץ.
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,266
מעורבות
1,247
נקודות
113
גיא,

תודה רבה על פוסט שמדבר על אודיו במונח העמוק של המילה.

החוויה הזו היא אחת מהבודדות שלעולם לא אשכח .יש ספורות כאלה וכרגע היא בראש.

אני לא מדבר רק על התוצאה הסופית המצמררת אלא גם על התהליך, השיעור על המשככים(שרק החל), הידע והניסיון שלך בהעמדה נכונה של אלקטרוניקה.

זה לא סוד, שאני חסיד גדול של רמקולים עם הנדסה נכונה כאשר כל מטרתם היא אחת : רמקול בלתי נראה .

בעיני, זו השאיפה הנעלה ביותר לכל ציוד אודיו.

"הבעיה" בלהיות רמקול טבעי כל כך היא "חוסר הייחודיות שלו" – אין צבע .

היתרון הוא שבשילוב הנכון רמקולים מסוג זה – מרימים, לפחות אותי, לגבהים חדשים ולכן זה בדיוק מה שאני מכוון אליו וזו בדיוק הסיבה שרציתי לבוא.

נכון, הם דורשים הרבה יותר עבודה כי זה נורא קשה להיות גם טבעי וגם כיפי ומעניין -באותו זמן – אבל בהינתן השרשרת הנכונה – זה בהחלט אפשרי -בדיוק כפי שחווינו.

בעיני ועבורי (עבורי בלבד- לא לוקח אחריות על אף אחד, למרות שעד כה התגובות היו זהות ובכל זאת) הקורה מייצר את הקסם שלו ממקום של טבעיות ואורגניות(חוסר מכניות ועייפות שמיעה) פלוס טקסטורה אין סופית שהיא כמו חץ ללב- זאת מבלי לגרוע מאחיזת ברזל, בס מדויק להחריד, מהירות, רזולוציה ,דינמיקה ומיקרו דינמיקה מהפנטת.

מי שמצפה לחום התמידי או זנב בבאס שיכול(דגש על יכול) לאפיין מגברי מנורות(וגורם להכול להישמע דומה) – לא יקבל את זה כאן באחריות.

היה כיף לקרוא.
זה בדיוק העניין. אנשים חושבים שככל שהציוד טוב יותר אז יותר קל להעמיד אותו ולהתאים לו רכיבים נוספים. למה? כי הוא טוב יותר. אז זהו שזה בדיוק ההיפך. ככל שהציוד טוב יותר הוא מצריך יותר תשומת לב למיצוי היכולות שלו.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,349
מעורבות
884
נקודות
113
מעניין….
מה שמוזר הוא שאנשים הנמצאים עמוק בתחום מופתעים מההשפעה של העמדה נכונה.
ולא ניכנס לחשמל, כבלים ועוד.

באמת מוזר.
 
  • Like
Reactions: e&k

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,349
מעורבות
884
נקודות
113
למה מפסיקים לנגן, שמים שיכוכים/משנים גבהים, ואז מנגנים שוב, למה לא תוך כדיי ניגון ?
אין פה שום זילזול חס וחלילה אלה להיפך.
אני חושב שמי שלא שומע את ההבדלים עם וללא שיכוך בהשמעות נפרדות (אפשר שעה בינהם) שפר מזלו מבחינה כספית.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,349
מעורבות
884
נקודות
113
ראשית אתחיל בכך שאין לי שום עניין ברכישת המוצר המדובר. כך שהפוסט הזה בא נטו לשתף בחוויה מיוחדת מאוד עם כמה תובנות סופר מעניינות. מבטיח שבהמשך הדברים יהפכו ברורים יותר.


לפני כמה שבועות אני דן נגר (סינמארט) משוחחים טלפונית בשיחת חולין שכמובן מהר מאוד מגיעה לאודיו, זה היה כמה ימים אחרי שבקרתי אצלו להאזנה למוצר חדש שהוא החל ביבוא שלו. אני בכוונה אומר האזנה למוצר ולא למערכת כי את כל רכיבי המערכת בחלל אצלו אני כבר מכיר לא רע בכלל. ביקרתי שם מספר פעמים במהלך תקופות הבניה של החדר המטורף הזה שהולך ונבנה לו שם בשלביות מורטת עצבים (דן פדנט לפרטים לפחות כמוני....) בקיצור אני מכיר את המערכת ואת החלל. בכל אופן, מדובר במגבר משולב של חברת KORA. שמענו מה ששמענו, שיחקנו קצת עם כיוונים דברנו, קשקשנו והמשכנו הלאה בחיים ואז לפני כמה ימים דן מתקשר ואומר לי "שמע, אולי אקפוץ אליך עם ה-KORA, איכפת לך?" השבתי בלי להסס "בוא". אח"כ שאלתי מדוע, היות ואני כבר מכיר את הבחור מספיק לדעת שמשהו פה מתרחש. אז שאלתי "מה, מה מטריד אותך אחי, מה יושב לך?" אומר לי דן, "אני רוצה לשמוע עוד צד של המגבר הזה, ואצלך אני יודע שאקבל את זה עם הרמקולים שלך". טוב, יאללה אני תמיד שמח לחוות אודיו מעניין.

הגיע דן עם חתן הבר מצווה (מגבר משולב, לא זוכר את הדגם בדיוק, 200 משהוא...), היות ואין לי מקום פנוי על הסטנד הנחנו על הרצפה, חברנו והתיישבנו.
נשמע לא רע בכלל ואפילו מעניין אבל שנינו לא זיהינו איזו התרחשות מיוחדת. נתנו לו לעבוד איזה 45 דקות - שעה ואז נכנסנו לעובי הקורה. בוצע כיוון גיין שעשה שינויים דרמתיים בתוצאה ואז לאחר עוד איזו רבע שעה ניגן קטע מוזיקה קשוח במיוחד של תופים וכלי הקשה. קטע עם מהירות, דינמיקה ומיקרו דינמיקה פסיכיים. בקיצור קטע רוצח. הרמנו ווליום לעוצמות על גבול קיבולת החלל שלי והיינו בשוק. דן היה בשוק כי אצלו זה לא נשמע ככה ואני הייתי בשוק מכיצד הזאטוט הזה שיושב לי פה על הרצפה מנגן כמו איזו מפלצת. היות ואני אין לי סייגים והפתיחות עם דן היא חריגה הן אישית והן "ככתב" אמרתי לו שיש פה אולי 60% סאונד במקרה הטוב. יש 40% יכולות שאנחנו לא שומעים. דן הביט בי במבט כזה של "אחי, להזמין לך אמבולנס לפני שהאירוע המוחי תוקף אותך עד הסוף?" אמרתי לו "שתוק כבר!! חכה פה. תיכף חוזר". הבחור נשאר המום ומצא עצמו לבדו יושב לי בסלון בבית. אחרי 10 דקות שבתי עם זוג פלטות במבוק תלת שכבתי מהסטנד הקודם שלי וכמה סטים של רזונטורים מסוגים שונים DIY מבוססי גולות קרמיות. בקיצור, ערכת איומים של שיכוך לפסיכים מאובחנים. דן עדיין עם מ.ד.א. בטלפון. אני מתיישב על הרצפה ליד המגבר ומכניס מתחתיו 4 רזונטורים וממקם אותם אסטרטגית (מתחת לכניסת כבל חשמל, מתחת למנורות, מתחת לכניסת ה-RCA והאחרון חצי אקראית שלא יחסר (בכל זאת אני בא משורשים מרוקאים...). אני כבר צופה בדיוק מה הולך לקרות, ונראה שדן כבר הבין שאני ב-ZONE שלי. לוחצים PLAY ואני נשאר במקומי יושב על הרצפה לייד המגבר ודן ב-sweet spot על הספה. דן מקבל את שוק חייו, לא מאמין ולא ממש מבין מה עשיתי. אני מגיב ב-"כן כן בסדר... יופי. שיפר הכל והבאס נהיה חלום. יופי טופי." אני מגיב באדישות ודן כמעט מעיף עלי נעל. אני משיב לו, "בוא תעזור, לוקחים את זה עוד קדימה."
דן מרים את המגבר ובמשך כמה דקות אני בונה בניין של שתי קומות על הרצפה ואז מיקמנו את המגבר בקומת הפנטהאוז. כעת שנינו מתיישבים וחוזרים על כמה קטעים שאנחנו מכירים היטב. כולל אותו קטע תופים רוצח.
מה שמתחולל כעת זו הסיבה שבגללה אני מוצא את עצמי כותב את הפוסט הזה. נניח רגע בצד את התוצאה והיכולות הפנומנליות של המגבר המשולב הזה.
מלבד הרמקולים שלי, מדובר כאן במוצר הכי שקוף ורגיש לסביבה שנתקלתי בו בחיי. הדרמות שהתחוללו עם המגבר הזה בשינויים בהעמדה ואמצעי שיכוך שונים הן משהו בילתי נתפס. ממש פלסטלינה בידי המשתמש. זה דבר אחד לקחת תוצאה טובה לטובה יותר או טובה מאוד. אבל זה עניין אחר לחלוטין לקחת תוצאה טובה לתוצאה פנומנלית. תוצאה מטמטמת. מה שמביא אותי להיבט השני והוא היכולות של המגבר המשולב הזה. במרוצת השנים עברו אצלי ציודים מכל הרמות ומכל הבא ליד. גם כאלו במשקל כספי ופיזי במכפלות עשרות ואפילו מאות אחוזים מה-"זאטוט" הזה. אף לא אחד מהם עשה את מה שה-KORA הזה עשה בסלון ביתי. זה כמובן כולל גם את ההגברה שלי.
אני לא מצהיר שהוא עשה הכל יותר טוב גם ממגבר של 50-60 אלף יורו, אבל במכלול חבילת הביצוע, כן, ה-KORA טוב יותר. צריך לשמוע את זה כדי להבין. צריך לשמוע את זה עם רמקול נייטרלי, מהיר ושקוף ככל הניתן. אחרת, זה במקרה הטוב יהיה לייד או קרוב למה שאני ודן שמענו וחווינו כאן. ה-KORA הוא פלסטלינה בידי המשתמש והוא לא אחר מדוד מול גוליית, כאשר הוא דוד והמפלצות האחרות הן הגוליית. אם זה המגבר המשולב מה יעשה סט פרה פאוור??? כולי תקווה שהשבר הסורי אפריקאי יעמוד בזה.


בקיצור חברים,
זו הוכחה חיה לכך שהכי יקר רחוק מלהיות הכי טוב. הגודל והמשקל לא תמיד אומרים הרבה ואין כאן אקסיומות כתובות באבן. תמיד חשוב לשמור על ראש פתוח והאודיופיליה האמיתית מורכבת הרבה יותר מריצה אחרי מותגי יוקרה נחשבים וחשבון בנק של אוליגרך. אודיופיליה אמיתית היא אוסף של חוויות מהסוג הזה שתוארו כאן וראש פתוח עם שימת לב לפרטים בצורה מקצועית ומושכלת. הניסיון פה הוא המפתח המרכזי.
למה אתה חושב שהמגבר הזה מיוחד מבחינת ההשפעה של שיכוך על איך הוא נשמע?
אני חושב מניסיון שזה נכון להמון מגברים ומכשירים המחוברים למערכת המסוגלת לשקף את ההבדלים.
 

  • Like
Reactions: e&k

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,266
מעורבות
1,247
נקודות
113
למה אתה חושב שהמגבר הזה מיוחד מבחינת ההשפעה של שיכוך על איך הוא נשמע?
אני חושב מניסיון שזה נכון להמון מגברים ומכשירים המחוברים למערכת המסוגלת לשקף את ההבדלים.
זה בהחלט נכון להמון מגברים, אבל עם המגבר הזה ההשפעות היו על סף הקיצוניות. זה לא סטנדרטי.
 

רוזי1

חבר משקיען
הודעות
4,349
מעורבות
884
נקודות
113
זה בהחלט נכון להמון מגברים, אבל עם המגבר הזה ההשפעות היו על סף הקיצוניות. זה לא סטנדרטי.
דרך אגב, זה מהדברים המשפיעים על מה שיוצא מהרמקול (כמו חשמל כבלים ועוד). לצערנו אקוסטיקה על כל צורותיה לא תוכל לתקן את הנזק של העמדה לא טובה.
 

moshem74

חבר משקיען
הודעות
1,494
מעורבות
516
נקודות
113
איך ״תדחוף״ שיכוך בכמה ק״ג מתחת למגבר ששוקל כמה עשרות ק״ג תוך כדי ניגון? זה פשוט לא ישים וגם שנייה של תנועה לא נכונה ואתה מסתכן באיזו סריטה למכשיר או כבל חשמל שזז מהמקום שלו ועף לו איזה פיוז או יותר גרוע. בקיצור לא מומלץ.
המכשיר על הריצפה באמת לא מובן לי למה לא לשפע את המכשיר ולהניח רגל רגל תוך כדיי ניגון הריי זה לא פטיפון או נגן CD, זה מגבר, למה צריך את כל ה "טכס" הזה ?!
ואם נפשט את זה: מנגן, שם רגל ועוד רגל ועוד רגל אומר וואו! מוריד, ואז על הפנים, ואז מחזיר רגל רגל רגל, ו וואו! ואז וואלה, סוגר עניין יש משקיע, אם מכבה: שם, מדליק נגן שוב, אז נכנסים הפרעות אחרות לעניין כגון, זיכרון שמיעתי, ויזואליות, עלות כספית נוספת על הסט-אפ הנוכחי, מרחק ישיבה זווית שמיעה ועוד המון, למה להכניס את הדברים האלה אם אפשר לבחון את זה תוך כדיי השמעה, כמובן שאם מישו עושה זאת עבורך ואתה יושב ואף עוצם עיניים תוך כדיי, והוא לא אומר לך מתי הוא שם, זה המבחן האמיתי נטול ההפרעות ואם שם יש הבדל אז העניין סגור.
 

נערך לאחרונה ב:

exupgh12

חבר משקיען
הודעות
5,071
מעורבות
3,078
נקודות
113
האזנתי למגבר המשולב ולאחיו הגדול (מגבר לא משולב) בסט שכולל רמקולים במחיר של כ 140,000 יורו ומחובר למגברים בהתאם שאני מכיר מצויין מעשרות שעות האזנה.

ה Kora משולב נשמע שם טוב מאוד אבל האח הגדול (כלומר המגבר), זו חוויה ברמה אחרת - הסט המדובר מעולם לא נשמע כך, קסם ואיכות ששם בכיס הקטן כול מה ששמעתי שם לפני או בהשוואה לכול מערכת אחרת לה האזנתי עד היום.

דעתי, מדובר בייצרן עם מוצרי הגברה שאינם מתביישים לתת בראש למגברים יקרים מהם פי כמה, גם כאלה היקרים להחריד.
 
נערך לאחרונה ב:

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
המכשיר על הריצפה באמת לא מובן לי למה לא לשפע את המכשיר ולהניח רגל רגל תוך כדיי ניגון הריי זה לא פטיפון או נגן CD, זה מגבר, למה צריך את כל ה "טכס" הזה ?!
ואם נפשט את זה: מנגן, שם רגל ועוד רגל ועוד רגל אומר וואו! מוריד, ואז על הפנים, ואז מחזיר רגל רגל רגל, ו וואו! ואז וואלה, סוגר עניין יש משקיע, אם מכבה: שם, מדליק נגן שוב, אז נכנסים הפרעות אחרות לעניין כגון, זיכרון שמיעתי, ויזואליות, עלות כספית נוספת על הסט-אפ הנוכחי, מרחק ישיבה זווית שמיעה ועוד המון, למה להכניס את הדברים האלה אם אפשר לבחון את זה תוך כדיי השמעה, כמובן שאם מישו עושה זאת עבורך ואתה יושב ואף עוצם עיניים תוך כדיי, והוא לא אומר לך מתי הוא שם, זה המבחן האמיתי נטול ההפרעות ואם שם יש הבדל אז העניין סגור.
פעם עשיתי כך עם נגן סידי כדי לשמוע את ההבדל בין על הסטנד לבין על הרצפה ונשארתי עם מחבר RCA תלוש.

ואני מצפה שתשים פה את הלייק בצורת הצחוק המלגלג שכפי שיום אחד גילית שאפשר לחסוך אנרגיה של הקלדת מילים פוגעניות ולהסתפק בלייק הזה שכפי שאתה יודע ג'סטה קטנה יכולה להיות פוגענית יותר מתשובה מנומקת.
 
נערך לאחרונה ב:

gds

מושעה
הודעות
2,098
מעורבות
756
נקודות
113
זה בהחלט נכון להמון מגברים, אבל עם המגבר הזה ההשפעות היו על סף הקיצוניות. זה לא סטנדרטי.
מעלה שאלה חשובה, בלי לפקפק בתוצאה הסופית המשובחת. האם רגישות קיצונית שבשורה התחתונה משפיעה על הרכיבים האלקטרונים לא מראה על בעיה בתכנון אם של המארז ואם של הליי אאוט של המעגלים ?
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,884
מעורבות
2,609
נקודות
113
גיא ודן נהניתי מאד לקרא ואני חייב לומר שאני באופן אישי מזדהה, אבל מהכיוון שלי.

כמה קריטי זה סטנד / שיכוך מתחת לציוד !!

אפרופו הגברה

המגבר שלי
"זכה" לאופטמליות
כאשר שידחתי לו Power base

מדף/סטנד ייעודי להגברה.

הרגשתי דיי בקלות
בעיקר
* דיוק בתחום התחתון (עוד יותר).
* אוויריות (עוד יותר).
* דינמיות (עוד יותר).

כנל שיכוך

רגליות שיכוך ששמתי מתחת לממיר (מנורות) שלי
שיפרו ודייקו את התוצאה הנשמעת (יותר).

באופן כללי
רצוי לא לזלזל בשיכוך ובטח ובטח בסטנד/מדף/ים ייעודיים.
 

itay123

חבר משקיען
הודעות
3,884
מעורבות
2,609
נקודות
113
מעלה שאלה חשובה, בלי לפקפק בתוצאה הסופית המשובחת. האם רגישות קיצונית שבשורה התחתונה משפיעה על הרכיבים האלקטרונים לא מראה על בעיה בתכנון אם של המארז ואם של הליי אאוט של המעגלים ?

לא אמורה להיות רגישות *קיצונית*.
אבל כן תחושה "ברורה יותר" של הנשמע.
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,266
מעורבות
1,247
נקודות
113
המכשיר על הריצפה באמת לא מובן לי למה לא לשפע את המכשיר ולהניח רגל רגל תוך כדיי ניגון הריי זה לא פטיפון או נגן CD, זה מגבר, למה צריך את כל ה "טכס" הזה ?!
ואם נפשט את זה: מנגן, שם רגל ועוד רגל ועוד רגל אומר וואו! מוריד, ואז על הפנים, ואז מחזיר רגל רגל רגל, ו וואו! ואז וואלה, סוגר עניין יש משקיע, אם מכבה: שם, מדליק נגן שוב, אז נכנסים הפרעות אחרות לעניין כגון, זיכרון שמיעתי, ויזואליות, עלות כספית נוספת על הסט-אפ הנוכחי, מרחק ישיבה זווית שמיעה ועוד המון, למה להכניס את הדברים האלה אם אפשר לבחון את זה תוך כדיי השמעה, כמובן שאם מישו עושה זאת עבורך ואתה יושב ואף עוצם עיניים תוך כדיי, והוא לא אומר לך מתי הוא שם, זה המבחן האמיתי נטול ההפרעות ואם שם יש הבדל אז העניין סגור.

וואלה עשית סלט. לא יודע אם במכוון כדי לייצר פינה או שבאמת כנראה לא הבנת את העניין.
ולגופו של עניין:

המכשיר על הריצפה באמת לא מובן לי למה לא לשפע את המכשיר ולהניח רגל רגל תוך כדיי ניגון הריי זה לא פטיפון או נגן CD, זה מגבר, למה צריך את כל ה "טכס" הזה ?!
תקרא שוב את הפוסט. זה התחיל בהוספת 4 רזונטורים מתחת למכשיר. זה בוצע בקלות רבה ובלי שום טקס. סתם הפלגת רחוק.
בהמשך, שוב, תקרא את הפוסט. בוצעה התקנת מערכת שיכוך הכוללת 2 משטחים עם רזונטורים שונים ביניהם ועוד אחת בין המשטח התחתון לרצפה עצמה. משמע, 3 מערכות + 2 פלטות. כתבתי
"דן מרים את המגבר ובמשך כמה דקות אני בונה בניין של שתי קומות על הרצפה ואז מיקמנו את המגבר בקומת הפנטהאוז." זה אדוני כבר התעסקות או כפי שאתה מכנה "טקס".

אם מכבה: שם, מדליק נגן שוב, אז נכנסים הפרעות אחרות לעניין כגון, זיכרון שמיעתי - הזיכרון השמיעתי שלי מעולה. שנים של ניסיון עושות את שלהן. שנית, רק בשבילך אסביר כי מדובר בהפרשי זמן של דקות. לא צריך יכולות זיכרון מיוחדות.
ויזואליות, - לא רלוונטי לתוצאה הסונית.
עלות כספית נוספת על הסט-אפ הנוכחי, - לא רלוונטי מדובר בדברים שקיימים אצלי
מרחק ישיבה זווית שמיעה - לא רלוונטי. הכל נותר ללא שינוי
ועוד המון, - לא. לא ממש.
למה להכניס את הדברים האלה אם אפשר לבחון את זה תוך כדיי השמעה, - לא רלוונטי. כל "המשתנים" שתיארת לא באמת קיימים בבדיקה שבוצעה.
כמובן שאם מישו עושה זאת עבורך ואתה יושב ואף עוצם עיניים תוך כדיי, והוא לא אומר לך מתי הוא שם, זה המבחן האמיתי נטול ההפרעות ואם שם יש הבדל אז העניין סגור. - לא רלוונטי. אני מחפש לשקר או לשכנע את עצמי??? לא ממש. באשר להפרעות, אתה יכול להיות רגוע. אני לא הפרעתי לעצמי כשביצעתי את הבדיקות הללו. בדקתי עם עצמי ועצמי סבבה לגמרי.

בקיצור משה, סתם ניסת לסבך את הסיפור. לפעמים כוס מים היא כולה כוס מים. לא סערה, לא הוריקן ולא מבול גדול. כוס מים חביבי.
 

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,266
מעורבות
1,247
נקודות
113
מעלה שאלה חשובה, בלי לפקפק בתוצאה הסופית המשובחת. האם רגישות קיצונית שבשורה התחתונה משפיעה על הרכיבים האלקטרונים לא מראה על בעיה בתכנון אם של המארז ואם של הליי אאוט של המעגלים ?
טיעון מעניין בהחלט אבל(!) אפשר גם לקחת את זה אחרת:
ברמות שאנו מדברים עליהן כאן, זה מצופה מהציוד. ככל שהציוד רגיש יותר ועם שקיפות ונטרליות גבוהות יותר ברוב המקרים הוא טוב יותר ונכון יותר. למה? כי ניתן לקחת אותו לכיוונים שונים ובמקביל ההתערבות שלו בצליל קטנה יותר וזה מעיד על טיבו. לייצר מכשיר (כבלים, אלקטרוניקה, רמקולים) שצובעים את הצליל זה קל. הרבה יצרנים עושים זאת במודע ע"מ שלא להתמודד עם בעיות שונות. גם חברות "נחשבות" וממותגות. לייצר ציוד שקוף ונטרלי באמת, זו יכולות שיש למעטים וכשאתה פוגש סט אפ כזה שעבר איזון מוקפד, על סף הבילתי אפשרי לחזור אחורה.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור