מאסטרו צפון
עוסק בתחום
- הודעות
- 105
- מעורבות
- 53
- נקודות
- 28
סוכנות "מאסטרו אודיו צפון" גאה להכריז על נציגות בלעדית של חברת העל German Physiks.
בתצוגה כרגע הדגם הפופולרי HRS-130, שמחירו ההתחלתי (תלוי ברמת הגימור) 62,000 ש"ח. הרמקולים מחוברים למגבר של Symphonic Line מדגם RG-10 MK 5S Reference - שידוך נהדר בין שני מוצרים גרמניים מובחרים.
German Physiks היא חברה גרמנית ותיקה המתמחה ברמקולים היי אנד ואולטרה היי אנד, שמחירם נע מ-49,000 ₪ ועד למעלה ממיליון ₪ - לא זולים, אבל כולם עסקה מצוינת אם בודקים את היחס בין מחיר לתוצאה. בשנים האחרונות החברה נכנסה גם לתחום האלקטרוניקה, והיא מייצרת הגברת אולטרה היי-אנד המשלבת כוח אדיר עם ריאליזם מפחיד ממש, ובמחירים סבירים של היי אנד.
כל הרמקולים של German Physiks הם Omnidirectional, כלומר, הם מפזרים את הצלילים ב-360 מעלות, ולא רק ישירות על המאזין. מכל מקום, כשם שלא נשווה כל רמקול "חמוד" קופסתי (או בכל תצורה אחרת) לרמקול קופסתי משובח, כך אין להשוות בין יצירות הפאר של החברה הזאת לאומני אחרים שאתם מכירים. זה מתחיל מאיכות בנייה אולטימטיבית, וממשיך ביחידת טוויטר-מיד ייחודית מקרבון, הנקראת DDD (פטנט רשום), והעומדת בבסיס כל הרמקולים של החברה, מהזולים ועד היקרים ביותר. הנה מה שכותב על היחידה הזאת Dick Olsher מ-The Absolute Sound (אוקטובר 2017):
In my estimation, the carbon-fiber DDD is one of the top five driver innovations of the past 40 years, delivering the coherent phase and uniform power response first envisioned by Lincoln Walsh.
בניגוד ליחידות רגילות (טוויטר, מיד, וופר), התנועה של היחידה הזאת אינה רק בוכנתית, כלומר, תנועה קדימה ואחורה, כמו בוכנה. בנוסף לסוג התנועה הזה, הממברנה גם נעה לאורך, כמו נחש, ולרוחב, כמו אדוות כשמטילים אבן למקווה מים.
היחידה מנגנת מ-24 קילו הרץ עד 120 הרץ (!), אם כי בכל אחד מהרמקולים שלה התחום התחתון משתנה מעט לפי התכנון הספציפי של אותו רמקול (ב-HRS-130 היא יורדת ל-220 הרץ). לשם השוואה, טוויטר רגיל נחתך בממוצע ב-3 קילו הרץ; מ-3 קילו הרץ ועד 500-400 הרץ בממוצע ה"פיקוד" עובר אל המיד; ומ-500 או 400 הרץ הוא עובר אל הוופר.
במקרה של ה-HRS-130 שלפנינו ה"פיקוד" עובר מ-220 הרץ אל וופר בקוטר עשרה אינצ'ים היורד על הנייר עד 29 הרץ, אבל בהרגשה, ועל פי מדידות, הוא יורד בפועל אל מתחת ל-25 הרץ עמוקים והדוקים. על מה מצביעים כל המספרים האלה? על קוהרנטיות מושלמת בכל טווח התדרים ובכל הפרמטרים. המוזיקה לא מגיעה מיחידות שונות, בעלות איכויות שונות, אלא ממרחב מאוזן להפליא. העובדה שהוופר נכנס לפעולה החל מ-220 הרץ מאפשרת לו להיות יחידת בס בלבד, ולא בס עם רגל עמוקה במיד. מה זה אומר? בס מדויק וצלול.
ובכלל, צלילות היא מונח המתאר היטב את הרמקולים האלה. הואיל ויחידת ה-DDD לא נמצאת בתוך קופסה, אלא היא פתוחה לחלל, הרושם הראשוני של המאזין הוא צליל פתוח להפליא, חי, ונטול כל קולורציה. כל הקלטה נשמעת כפי שהיא, מטוב ועד רע, ובלי "קולה של הקופסה" (מונח שטבע בני) – אותו קול או צבע המשתלט בעדינות (במקרה הטוב) או בגסות (במקרה הרע) על ההקלטות השונות וגורם להן להישמע די אחידות. במילים אחרות, החיים הטובים מחוץ לקופסה...
השילוב של חוסר קופסה ויחידות-על מאפשר לרמקולים האלה להיות מהירים להפליא, עם טרנזיינטים נטולי עכבות ודינמיקה אכזרית: אם תקשיבו ברמקולים האלה לסולו האימתני של גיטרה בס ותופים, Bass & Drum Intro באלבום Nils Lofgren Band Live, תתקשו לחזור לקופסאות שלכם.
הפירוט של הרמקולים הוא פנומנלי, ועם זאת הוא אינו משדר "אני מפורט". הפירוט פשוט ניכר בתוצאה החיה, הרוטטת, של האירוע המוזיקלי, ובנימי נימים של דקויות צבע ודינמיקה. מה שמאפשר לעושר ההרמוני של הכלים השונים לבוא לידי ביטוי מקיף.
כמו שאמרתי, הקוהרנטיות העילאית של הרמקולים האלה די מייתרת את האבחנה (המוצדקת, כשמדברים על רמקולים, לרוב קופסתיים, מרובי יחידות) בין צליל גבוה, מיד, ונמוך. אבל אם בכל זאת אעצור על כך, אז לרגע אחד, ולא חשוב מה תעשו, לא תקבלו גבוהים נוקשים או חותכי אוזניים. גם לא תקבלו גבוהים "עגולים" או מיופייפים, אלא פשוט גבוהים בהתאם לכל הקלטה והקלטה. המיד של הרמקולים האלה הוא מהמרשימים ביותר ששמעתי – לטעמי, לא פחות מהקוואד 57, אם כי, וזה לא מפתיע, המיד של ה- German Physiksיותר שקוף וניטרלי. על הבס כבר דיברתי: אין מי ששמע אותו ולא הופתע מהעומק, הנפח והדיוק שלו, ובלי להשתלט ולו לרגע קל על שאר התדרים.
החל מקנטטה של בך או קונצ'רטו לפסנתר של בטהובן, וכלה ב- Black Sabbatt (חביביו של בני) – אלה רמקולים כלבויניקיים אמיתיים. הם יכולים להיות עדינים ומעודנים כמו עלמה לפני הנשיקה הראשונה, או פראיים ומגרגרים כמו חזירי בר מאוימים.
הואיל ומדובר ברמקולים אומני, לא מפליא שהם מצטיינים בגודל במה – לעומק, לרוחב ולגובה. מכל מקום, הייחוד שלהם איננו רק בתצוגת במה אדירה, אלא בתצוגה של החלל שבו נמצאת הבמה – הולוגרפיות שצריך לשמוע כדי להבין ו/או להאמין.
יותר מרשימה אפילו היא היכולת שלהם לאימג'ינג ספטיאלי. כלומר, הרמקולים האלה מצטיינים בשיקוף נאמן של העמדת הכלים והמוזיקאים במרחב. לא עוד גושים סמיכים של מוזיקאים או מוזיקאים הנעוצים (Pin-point) באיזו קשת דמיונית מאחורי הרמקולים – לא! מה שאנחנו מקבלים עם הרמקולים האלה הוא בדיוק מה שאנחנו מקבלים בקונצרט חי: מוזיקאים ביחסי מרחק שונים, ומובחנים, על הבמה, אבל בשום אופן לא מודגשים. לדוגמה, קל מאוד להבחין בין הכינורות הראשונים והשניים על הבמה או באופן ההעמדה של הביג בנד. לא ימין-שמאל-מרכז, אלא מרחב מרובד ומגוון.
תכונה מעניינת מאוד של הרמקולים היא שהקלטות ישנות והקלטות מונו נשמעות דרכם רעננות בצורה לא רגילה. כאילו הסירו מהן את היובש והחספוס, ואת הצבע האפור או החום (אם אתם יורדים לסוף דעתי). מה שעושה המון חשק להקשיב להקלטות האלה.
מי שאוהב חיילי בדיל זעירים, או רישומים מינימליסטיים, לא ימצא כאן את מבוקשו. הרמקולים מפיקים דמויות גדולות, בעלות נפח, אבל בצורה אותנטית, לא מוגזמת.
הרמקולים אינם מחבבים את החתול מצ'שייר (Cheshire) של מיודענו לואיס קרול. לא "תראו" אצלם, למשל, רק את הראש (הענק) של לואיס ארמסטרונג. לא, תראו דרכם את כל פלג הגוף העליון, מהראש ועד האגן. בהקלטות מסוימות תראו את הגוף כולו, ובהקלטות טובות של מדריגלים (יש לא מעט הקלטות כאלה) תוכלו לראות בבירור את הבדלי הגובה בין הזמרים השונים...
ההעמדה בחלל של הרמקולים האלה פשוטה יחסית לרוב הרמקולים, והואיל והם אומני ואוקטוגונליים (בעלי שמונה צלעות) אין צורך ב-Toe-in. כמו כל רמקול טוב, הם זקוקים לחלל שיאפשר להם "לנשום", ואם אתם רוצים למצות אותם, אני ממליץ על חלל בן לא פחות מ-20 מ"ר. מכל מקום, מניסיונו של היצרן, ניתן להציב אותם בחללים החל מ-10 מ"ר.
אפשר להמשיך לפרט, אבל מוטב שתבואו לשמוע בעצמכם.
אתם מוזמנים בשמחה:
שמעון
054-2901166
צפה בקובץ המצורף 53348
הרמקולים האלה "מוכי" פרסים, ושוב ושוב נשמעת הטענה, מכמה מהמבקרים החשובים בתחום, שהם הרמקולים המועדפים עליהם עד 25,000 דולר. בבקשה:
בתצוגה כרגע הדגם הפופולרי HRS-130, שמחירו ההתחלתי (תלוי ברמת הגימור) 62,000 ש"ח. הרמקולים מחוברים למגבר של Symphonic Line מדגם RG-10 MK 5S Reference - שידוך נהדר בין שני מוצרים גרמניים מובחרים.
German Physiks היא חברה גרמנית ותיקה המתמחה ברמקולים היי אנד ואולטרה היי אנד, שמחירם נע מ-49,000 ₪ ועד למעלה ממיליון ₪ - לא זולים, אבל כולם עסקה מצוינת אם בודקים את היחס בין מחיר לתוצאה. בשנים האחרונות החברה נכנסה גם לתחום האלקטרוניקה, והיא מייצרת הגברת אולטרה היי-אנד המשלבת כוח אדיר עם ריאליזם מפחיד ממש, ובמחירים סבירים של היי אנד.
כל הרמקולים של German Physiks הם Omnidirectional, כלומר, הם מפזרים את הצלילים ב-360 מעלות, ולא רק ישירות על המאזין. מכל מקום, כשם שלא נשווה כל רמקול "חמוד" קופסתי (או בכל תצורה אחרת) לרמקול קופסתי משובח, כך אין להשוות בין יצירות הפאר של החברה הזאת לאומני אחרים שאתם מכירים. זה מתחיל מאיכות בנייה אולטימטיבית, וממשיך ביחידת טוויטר-מיד ייחודית מקרבון, הנקראת DDD (פטנט רשום), והעומדת בבסיס כל הרמקולים של החברה, מהזולים ועד היקרים ביותר. הנה מה שכותב על היחידה הזאת Dick Olsher מ-The Absolute Sound (אוקטובר 2017):
In my estimation, the carbon-fiber DDD is one of the top five driver innovations of the past 40 years, delivering the coherent phase and uniform power response first envisioned by Lincoln Walsh.
בניגוד ליחידות רגילות (טוויטר, מיד, וופר), התנועה של היחידה הזאת אינה רק בוכנתית, כלומר, תנועה קדימה ואחורה, כמו בוכנה. בנוסף לסוג התנועה הזה, הממברנה גם נעה לאורך, כמו נחש, ולרוחב, כמו אדוות כשמטילים אבן למקווה מים.
היחידה מנגנת מ-24 קילו הרץ עד 120 הרץ (!), אם כי בכל אחד מהרמקולים שלה התחום התחתון משתנה מעט לפי התכנון הספציפי של אותו רמקול (ב-HRS-130 היא יורדת ל-220 הרץ). לשם השוואה, טוויטר רגיל נחתך בממוצע ב-3 קילו הרץ; מ-3 קילו הרץ ועד 500-400 הרץ בממוצע ה"פיקוד" עובר אל המיד; ומ-500 או 400 הרץ הוא עובר אל הוופר.
במקרה של ה-HRS-130 שלפנינו ה"פיקוד" עובר מ-220 הרץ אל וופר בקוטר עשרה אינצ'ים היורד על הנייר עד 29 הרץ, אבל בהרגשה, ועל פי מדידות, הוא יורד בפועל אל מתחת ל-25 הרץ עמוקים והדוקים. על מה מצביעים כל המספרים האלה? על קוהרנטיות מושלמת בכל טווח התדרים ובכל הפרמטרים. המוזיקה לא מגיעה מיחידות שונות, בעלות איכויות שונות, אלא ממרחב מאוזן להפליא. העובדה שהוופר נכנס לפעולה החל מ-220 הרץ מאפשרת לו להיות יחידת בס בלבד, ולא בס עם רגל עמוקה במיד. מה זה אומר? בס מדויק וצלול.
ובכלל, צלילות היא מונח המתאר היטב את הרמקולים האלה. הואיל ויחידת ה-DDD לא נמצאת בתוך קופסה, אלא היא פתוחה לחלל, הרושם הראשוני של המאזין הוא צליל פתוח להפליא, חי, ונטול כל קולורציה. כל הקלטה נשמעת כפי שהיא, מטוב ועד רע, ובלי "קולה של הקופסה" (מונח שטבע בני) – אותו קול או צבע המשתלט בעדינות (במקרה הטוב) או בגסות (במקרה הרע) על ההקלטות השונות וגורם להן להישמע די אחידות. במילים אחרות, החיים הטובים מחוץ לקופסה...
השילוב של חוסר קופסה ויחידות-על מאפשר לרמקולים האלה להיות מהירים להפליא, עם טרנזיינטים נטולי עכבות ודינמיקה אכזרית: אם תקשיבו ברמקולים האלה לסולו האימתני של גיטרה בס ותופים, Bass & Drum Intro באלבום Nils Lofgren Band Live, תתקשו לחזור לקופסאות שלכם.
הפירוט של הרמקולים הוא פנומנלי, ועם זאת הוא אינו משדר "אני מפורט". הפירוט פשוט ניכר בתוצאה החיה, הרוטטת, של האירוע המוזיקלי, ובנימי נימים של דקויות צבע ודינמיקה. מה שמאפשר לעושר ההרמוני של הכלים השונים לבוא לידי ביטוי מקיף.
כמו שאמרתי, הקוהרנטיות העילאית של הרמקולים האלה די מייתרת את האבחנה (המוצדקת, כשמדברים על רמקולים, לרוב קופסתיים, מרובי יחידות) בין צליל גבוה, מיד, ונמוך. אבל אם בכל זאת אעצור על כך, אז לרגע אחד, ולא חשוב מה תעשו, לא תקבלו גבוהים נוקשים או חותכי אוזניים. גם לא תקבלו גבוהים "עגולים" או מיופייפים, אלא פשוט גבוהים בהתאם לכל הקלטה והקלטה. המיד של הרמקולים האלה הוא מהמרשימים ביותר ששמעתי – לטעמי, לא פחות מהקוואד 57, אם כי, וזה לא מפתיע, המיד של ה- German Physiksיותר שקוף וניטרלי. על הבס כבר דיברתי: אין מי ששמע אותו ולא הופתע מהעומק, הנפח והדיוק שלו, ובלי להשתלט ולו לרגע קל על שאר התדרים.
החל מקנטטה של בך או קונצ'רטו לפסנתר של בטהובן, וכלה ב- Black Sabbatt (חביביו של בני) – אלה רמקולים כלבויניקיים אמיתיים. הם יכולים להיות עדינים ומעודנים כמו עלמה לפני הנשיקה הראשונה, או פראיים ומגרגרים כמו חזירי בר מאוימים.
הואיל ומדובר ברמקולים אומני, לא מפליא שהם מצטיינים בגודל במה – לעומק, לרוחב ולגובה. מכל מקום, הייחוד שלהם איננו רק בתצוגת במה אדירה, אלא בתצוגה של החלל שבו נמצאת הבמה – הולוגרפיות שצריך לשמוע כדי להבין ו/או להאמין.
יותר מרשימה אפילו היא היכולת שלהם לאימג'ינג ספטיאלי. כלומר, הרמקולים האלה מצטיינים בשיקוף נאמן של העמדת הכלים והמוזיקאים במרחב. לא עוד גושים סמיכים של מוזיקאים או מוזיקאים הנעוצים (Pin-point) באיזו קשת דמיונית מאחורי הרמקולים – לא! מה שאנחנו מקבלים עם הרמקולים האלה הוא בדיוק מה שאנחנו מקבלים בקונצרט חי: מוזיקאים ביחסי מרחק שונים, ומובחנים, על הבמה, אבל בשום אופן לא מודגשים. לדוגמה, קל מאוד להבחין בין הכינורות הראשונים והשניים על הבמה או באופן ההעמדה של הביג בנד. לא ימין-שמאל-מרכז, אלא מרחב מרובד ומגוון.
תכונה מעניינת מאוד של הרמקולים היא שהקלטות ישנות והקלטות מונו נשמעות דרכם רעננות בצורה לא רגילה. כאילו הסירו מהן את היובש והחספוס, ואת הצבע האפור או החום (אם אתם יורדים לסוף דעתי). מה שעושה המון חשק להקשיב להקלטות האלה.
מי שאוהב חיילי בדיל זעירים, או רישומים מינימליסטיים, לא ימצא כאן את מבוקשו. הרמקולים מפיקים דמויות גדולות, בעלות נפח, אבל בצורה אותנטית, לא מוגזמת.
הרמקולים אינם מחבבים את החתול מצ'שייר (Cheshire) של מיודענו לואיס קרול. לא "תראו" אצלם, למשל, רק את הראש (הענק) של לואיס ארמסטרונג. לא, תראו דרכם את כל פלג הגוף העליון, מהראש ועד האגן. בהקלטות מסוימות תראו את הגוף כולו, ובהקלטות טובות של מדריגלים (יש לא מעט הקלטות כאלה) תוכלו לראות בבירור את הבדלי הגובה בין הזמרים השונים...
ההעמדה בחלל של הרמקולים האלה פשוטה יחסית לרוב הרמקולים, והואיל והם אומני ואוקטוגונליים (בעלי שמונה צלעות) אין צורך ב-Toe-in. כמו כל רמקול טוב, הם זקוקים לחלל שיאפשר להם "לנשום", ואם אתם רוצים למצות אותם, אני ממליץ על חלל בן לא פחות מ-20 מ"ר. מכל מקום, מניסיונו של היצרן, ניתן להציב אותם בחללים החל מ-10 מ"ר.
אפשר להמשיך לפרט, אבל מוטב שתבואו לשמוע בעצמכם.
אתם מוזמנים בשמחה:
שמעון
054-2901166
צפה בקובץ המצורף 53348
הרמקולים האלה "מוכי" פרסים, ושוב ושוב נשמעת הטענה, מכמה מהמבקרים החשובים בתחום, שהם הרמקולים המועדפים עליהם עד 25,000 דולר. בבקשה:
Given the right amplifier and room setup, the HRS-130 ticks all the important sonic boxes and clearly edges out the competition when it comes to palpable imaging. No wonder the German Physiks HRS-130 is currently my favorite speaker under $25k
The Absolute Sound, Dick Olsher, 10/2017
I had a great time with these speakers, they are expensive and require high quality source and powerful amplification in current if not wattage terms, but their resolving powers are quite spectacular. It’s not hard to see why the DDD has sustained German Physiks for so long
The ear, Jason Kennedy, 10/2020
This is a solidly engineered loudspeaker with a sound that polarises opinion, but if you love it and love being truly immersed in sound, you’ll never buy another conventional box again
Hi-fi+, Alan Sircom, 9/2018
To say I love these speakers would be an understatement. Unlike the Ohm C2s of my youth, the HRS-130s not only did not disappoint, but they exceeded all expectations and surprised me with their unique and lifelike presentation of the music. Between their tonal accuracy and range, bass slam, micro and macro dynamic capability and exquisite imaging capability, the HRS-130s are a must audition if you are shopping for speakers in this price range. They are in fact my new favorite speakers in the under $25,000 range. And if you are just curious about what a new paradigm for stereo reproduction sounds like you should still check them out. The HRS-130s are different, very different. You owe it to yourself to have a listen
Positive Feedback, Adam Goldfine, 12/2018
The Absolute Sound, Dick Olsher, 10/2017
I had a great time with these speakers, they are expensive and require high quality source and powerful amplification in current if not wattage terms, but their resolving powers are quite spectacular. It’s not hard to see why the DDD has sustained German Physiks for so long
The ear, Jason Kennedy, 10/2020
This is a solidly engineered loudspeaker with a sound that polarises opinion, but if you love it and love being truly immersed in sound, you’ll never buy another conventional box again
Hi-fi+, Alan Sircom, 9/2018
To say I love these speakers would be an understatement. Unlike the Ohm C2s of my youth, the HRS-130s not only did not disappoint, but they exceeded all expectations and surprised me with their unique and lifelike presentation of the music. Between their tonal accuracy and range, bass slam, micro and macro dynamic capability and exquisite imaging capability, the HRS-130s are a must audition if you are shopping for speakers in this price range. They are in fact my new favorite speakers in the under $25,000 range. And if you are just curious about what a new paradigm for stereo reproduction sounds like you should still check them out. The HRS-130s are different, very different. You owe it to yourself to have a listen
Positive Feedback, Adam Goldfine, 12/2018
תמונות מצורפות
נערך לאחרונה ב: