חברת Acoustics Vienna האוסטרית חושפת את ה-Mozart INFINITY - רמקולים אקטיביים חדשים ומסקרנים מאוד, במבחן


dtown

מנהל
צוות האתר
הודעות
2,471
מעורבות
753
נקודות
113
שרשור תגובות לכתבה: https://www.dtown.co.il/mozart-infinity
 

למה

חבר משקיען
הודעות
1,349
מעורבות
826
נקודות
113
מוצר לייף סטייל, למי שלא רוצה להתעסק עם התאמות בין החלקים. לדעתי ב50k אודיופיל מנוסה יכול להעמיד מערכת חלקים, שלא תשאיר שום סיכוי ל"הכל באחד" דחוס לתוך הרמקול.;)
 

yaniv.L

עוסק בתחום
הודעות
916
מעורבות
74
נקודות
28
מוזמנים לשמוע אותם מנגנים בסלון גדול .

יניב 0507628600
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
תודה על הכתבה.
פתרון מרשים ביותר, במחיר נגיש.
העולם מתקדם..

אם לחפש בנרות, אז אפשר לומר שהיעדרו של RC הוא סוג של חיסרון,
זה לא חסרון קריטי כיוון שאני מניח שאפשר לשלב לפני הכניסות הדיגיטליות.
האפשרות לשלוט בקרוס הדיגיטלי ובאקולייזר תאפשר שילוב סאב באלגנטיות.
 

נערך לאחרונה ב:

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
תודה על הכתבה.
פתרון מרשים ביותר, במחיר נגיש.
העולם מתקדם..

אם לחפש בנרות, אז אפשר לומר שהיעדרו של RC הוא סוג של חיסרון,
זה לא חסרון קריטי כיוון שאני מניח שאפשר לשלב לפני הכניסות הדיגיטליות.
האפשרות לשלוט בקרוס הדיגיטלי ובאקולייזר תאפשר שילוב סאב באלגנטיות.
ראשית, שיהיה ברור - ככל הידוע לי יתכן והרמקולים מעולים, יחסית למחיר החבילה או בכלל. עם החברה הייתה לי התנסות מצויינת בעבר הדי רחוק.

אני מצטער לבעס, אבל בתור כניסה מאוחרת יחסית למגמה האקטיבית - זה על פניו די מאכזב, מה שקוראים בלעז underwhelming.

מה נסגר עם רמקול אחד פסיבי? זה לא בדיוק רמקולי שולחן עבודה צנועי תקציב... בחירה תכנונית קמצנית ועתירת פשרות. ואם אחד פסיבי, איפה ואיך בדיוק שליטה על הקרוס? על הקרוס הפסיבי (אי אפשר)? , על הקרוס לסאב (לא מצאתי התיחסות לפונקציונליות כזו)?
אקולייזר לא-פרמטרי של בנדים ספורים - בדיחה שמקומה באוזניות לייף-סטייל, תיקונים מועילים לא יצאו משם..
רק 125w של class-D לצד, ברצפתי אקטיבי, ללא הגברה פר דרייבר (כאמור קרוס פסיבי) - בשביל מה לטרוח עם כל האינטגרציה? ושל מי במטוטא ההגברה? יש מספר יצרנים שעושים מודולים מעולים, ההחרשה בעניין מרמזת שלא מדובר באחד מהם..

שוב סליחה, יתכן והרמקולים סבבה, אבל כיציאה "עדכנית" - זה מאוד לא מרשים.
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
ואם אחד פסיבי, איפה ואיך בדיוק שליטה על הקרוס?

אתה מניח שהרמקול הפאסיבי לא מושפע מהאפליקציה שמקנפגת את הקרוס.
אני לא יודע מדוע.
הרמקול השני הוא slave במובן שהוא מוגבר חהרמקול הראשון, אבל אין סיבה שהוא לא יכול לתקשר עם האפליקציה, ובשני הרמקולים מותקן אותו קרוס.
אין שום סיכוי ששני הרמקולים פועלים עם קרוס שונה. אף אחד לא יתכנן דבר שכזה, גם חברות פחות רציניות.

בלי קשר ידוע שיש יצרנים שהרמקולים שלהם אקטיבים במובן שהם מוגברים כל אחד בנפרד, ואז עם הגברה דיסקרטית פר אלמנט, לא צריך קרוס.
 

נמר

כתב אודיו
צוות האתר
הודעות
20,099
מעורבות
4,264
נקודות
113
כתבה מעולה, מקצועית וסוחפת. בכלל, הקטע של רמקולים אקטיבים מתחיל להיות מעניין.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
אתה מניח שהרמקול הפאסיבי לא מושפע מהאפליקציה שמקנפגת את הקרוס.
אני לא יודע מדוע.
הרמקול השני הוא slave במובן שהוא מוגבר חהרמקול הראשון, אבל אין סיבה שהוא לא יכול לתקשר עם האפליקציה, ובשני הרמקולים מותקן אותו קרוס.
אין שום סיכוי ששני הרמקולים פועלים עם קרוס שונה. אף אחד לא יתכנן דבר שכזה, גם חברות פחות רציניות.
הקרוס הוא פסיבי (וזהה בשני הרמקולים כמובן) וככזה אינו ניתן לקינפוג - בלי קשר לאסימטריה של איפה נמצאת האלקטרוניקה.
בלי קשר ידוע שיש יצרנים שהרמקולים שלהם אקטיבים במובן שהם מוגברים כל אחד בנפרד, ואז עם הגברה דיסקרטית פר אלמנט, לא צריך קרוס.
כמובן, יש יתרונות לגישה הזאת ובנקודת הזמן הזו יש (לדעתי) כבר ציפיה להגברה פר אלמנט...
הקרוס יכול להיות אנלוגי-אקטיבי (יש מי שזה יהווה יתרון עבורו) או דיגיטלי מבוסס DSP (מה שפותח כמובן עוד אפשרויות).

האסימטריה אינה בהכרח "בעיה" - רק קצת חוסר אלגנטיות שגורם לך לתהות אם הנפח שנלקח מהתיבה של צד אחד טופל כהלכה ע"י המתכנן ואקוסטית הכל סימטרי פיקס. כמובן שזה לא מדע טילים לסגור את הפינה.

אני מדגיש שזו רק הערה על העדכניות של הדיזיין, לא אמירה על התוצאה.

עריכה: עוד משהו - לחברה עם לגאסי רציני של רמקולים פסיביים, הגישה שנלקחה פה היא קיצור דרך משמעותי מבחינת זמן פיתוח להגיע למוצר טוב..
 
נערך לאחרונה ב:

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
הכתבה כוללת את המשפט הבא "כיווני סאונד או משחק עם ערכי הקרוס-אובר השונים להתאמה אישית וקוסטומיזציה".
מכאן לקחתי שזה מתאפשר. מעבר לזה אין לי מידע.
 

RB68

חבר משקיען
הודעות
716
מעורבות
587
נקודות
93
הכתבה כוללת את המשפט הבא "כיווני סאונד או משחק עם ערכי הקרוס-אובר השונים להתאמה אישית וקוסטומיזציה".
מכאן לקחתי שזה מתאפשר. מעבר לזה אין לי מידע.
כן, זה מה שצד את עיני אבל זה לא תואם את התכנון (או המניואל).
 

yaronn

כתב האתר
הודעות
252
מעורבות
43
נקודות
28
אני מאוד שמח שנהניתם מהכתבה ושהמוצר מעניין אתכם כפי שעניין אותי.
אני מתנצל מראש שאינני זמין לענות על השאלות בזמן אמת, אך שמח לפחות לספק את התשובות לאלו המבקשים:
  • ההגברה במערכת - מחשבה מקורית
כבר סיפרנו בכתבה שפיטר (המהנדס והמתכנן) חושב אחרת, ומנסה לתכנן אחרת את מוצריו בצורה אינטואיטיבית יותר למשתמשים.
אי לכך, הינה הסיבה המוצהרת המופיעה במניפסט החברה, ב-USER MANUAL ובאתר החברה גם כן, לרציונל מאחורי תיכנון המערכת ללא מודול הגברה ניפרד עבור כל רמקול, או לחליפין, ללא תלות נוספת בשקע חשמל (זמין או לא):

User Manual:
Page: 11, Paragraph - 1

LEFT/RIGHT speaker selection: Please make sure that the Speaker Selection L/R-switch on the rear plate of the active speaker is on the correct position! If you wish to place the active speaker on the right side (e.g. for more convenient access to electricity), please ensure that the switch is on R position, and if you wish to place the active speaker on the left side, please choose the L position

בעצם בא לומר, אני לא בטוח שלכל אחד או בכל חדר ישנם שני שקעי חשמל פנויים, או אפילו באופן סימטרי על אותו הקיר. על כן, אספק רמקול עם חיבור יחיד לחשמל כך שלא יגביל את המיקום האופטימאלי של הרמקול בחלל ההאזנה. הריי ממילא צריך חיבור בין 2 הרמקולים, אז למה ליצר תלות נוספת במקור חשמל?
לצורך כך, היצרן הוסיף מתג חיצוני ברמקול הראשי (מתואר בכתבה), כך שהמשתמש יוכל למקם את הרמקול במקום האופטימאלי עבורו (גם מבחינת תלות במקור חשמל) ולהגדיר את הרמקול הראשי כרמקול הממוקם בצד שמאל או ימין על פי מיקומו בחלל החדר.

לאור הנ"ל, אני מניח שאתם מבינים שאין פה פשרות בתכנון כלל וכלל, אלא חשיבה מחוץ לקופסה, והאמת, לטעמי דווקא חשיבה הגיונית.
אני דווקא שמח שישנם יצרנים המאתגרים את התכנון הקונבנציונאלי ומביאים גם תובנות ללמה ואיך.
חשיבה מסוג זה היא חשיבה לאופטימזציה ופתרון בעייות שכולנו ניתקלים בהם פה ושם ועל כן , דווקא מביאה איתה משב רוח רענן.

  • זמן פיתוח המוצר והרכיבים שהותאמו:
לפי הצהרה הבאה, המופיעה ב-USER MANUAL ובאתר החברה, אנו למדים שלקח כ-6 שנים לתכנן את המערכת האקטיבית הזאת עד לתוצאה שלפנינו. במהלך התקופה נוסו מס' הגברות, יחידות המרה (DAC) ומודולי הזרמה שונים עד שהוחלט על האלקטרוניקה הסופית. אני מניח שאם זה לקח 6 שנים, והתוצאה המתקבלת היא ברמה מאוד גבוהה, כנראה שנבחרו ע"י היצרן חלקים מאוד מובחרים.

User Manual:
Page: 1, Paragraph - 6

The adventure started 6 years ago, it was a painstaking search for the right streamer, amplification, DAC, etc. - all driven by our conviction in lossless / high resolution streaming and by our belief in highest end - yet affordable – complete streaming solutions.

בנוסף, הצהרה הבאה מופיעה בדף המוצר:
Mozart INFINITY™ is an all european product, from streamer to amplifier, DAC, cabinetry, patented flat-spidercone technology

ולכן, למרות שלא הצהירו על יצרן כזה או אחר בריש גלי בשמו המפורש (ביננו, רוב החברות לא מצהירות במפורש), ניתן להניח שהוא ברמה גבוהה.
אנא קחו בחשבון שזהו יצרן מכובד מאוד בתעשייה ולפחות לפי ניסיוני האישי לאורך שנים, לגמרי מספק את הסחורה.

אם יעניין מישהו, אשמח לשאול את היצרן ובמידה וירצה לחשוף זאת, אשמח להביא את תשובתו.
אני מציע, אל תשפטו, לכו לשמוע, משום מה אני בטוח שתופתעו, ולטובה :)
 
נערך לאחרונה ב:

גיא

כתב האתר
צוות האתר
הודעות
3,266
מעורבות
1,247
נקודות
113
כתבה עניינית, מקצועית וממצא. יפה מאוד ירון.
 

איציק ירקוני

צוות האתר
צוות האתר
הודעות
4,102
מעורבות
1,044
נקודות
113
ירון.
תודה על הכתבה המעולה המקצועית והסוחפת.
מחכים להמשך......
 

ליאור

חבר משקיען
הודעות
636
מעורבות
409
נקודות
63
כבר סיפרנו בכתבה שפיטר (המהנדס והמתכנן) חושב אחרת, ומנסה לתכנן אחרת את מוצריו בצורה אינטואיטיבית יותר למשתמשים.
אי לכך, הינה הסיבה המוצהרת המופיעה במניפסט החברה, ב-USER MANUAL ובאתר החברה גם כן, לרציונל מאחורי תיכנון המערכת ללא מודול הגברה ניפרד עבור כל רמקול, או לחליפין, ללא תלות נוספת בשקע חשמל (זמין או לא):

User Manual:
Page: 11, Paragraph - 1

LEFT/RIGHT speaker selection: Please make sure that the Speaker Selection L/R-switch on the rear plate of the active speaker is on the correct position! If you wish to place the active speaker on the right side (e.g. for more convenient access to electricity), please ensure that the switch is on R position, and if you wish to place the active speaker on the left side, please choose the L position

הריי ממילא צריך חיבור בין 2 הרמקולים, אז למה ליצר תלות נוספת במקור חשמל?
ישנם בשוק רמקולים מוגברים מתקדמים שמגיעים ללא חיבור בין שני הרמקולים (TWS)


לאור הנ"ל, אני מניח שאתם מבינים שאין פה פשרות בתכנון כלל וכלל, אלא חשיבה מחוץ לקופסה, והאמת, לטעמי דווקא חשיבה הגיונית.
אני דווקא שמח שישנם יצרנים המאתגרים את התכנון הקונבנציונאלי ומביאים גם תובנות ללמה ואיך.
חשיבה מסוג זה היא חשיבה לאופטימזציה ופתרון בעייות שכולנו ניתקלים בהם פה ושם ועל כן , דווקא מביאה איתה משב רוח רענן.

דובר בשירשור על הנושא של קרוס ניתן לכיוון, זה בעקבות מה שנכתב בסקירה.
זה בהחלט אפשרי למימוש גם כאשר מחברים בכבל בין הרמקולים, אבל יצרנים שמציעים דבר מתקדם כזה, יספקו כבל מתאים, עם מספר פינים (גידים) שתואם לאלמנטים: 4 כאשר יש שני אלמנטים, 6 כאשר יש שלושה וכו.. ואז כל אלמנט מוגבר עצמאית, והקרוס אחיד וניתן לקונפיגורציה.
לא ברור לי איך אפשר לעשות את זה בכבל רמקול רגיל.
 

דןדן

חבר אתר
הודעות
5
מעורבות
1
נקודות
3
שום סיכוי מול בוקארדט A700 בכל פרמטר, ובחצי מחיר. הפיתרון של בוקארדט בצורת האב שמשדר אלחוטית לרמקולים הרבה יותר אלגנטי ועמיד לאורך זמן. ההאב מתקלקל? מעיפים ומחליפים לחדש.
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור