חברות ה-high-end- דעה אישית...


tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
...לפני כחודש וחצי קראתי בפורומים בחו"ל, שהנהלת אחת מחברות ה-high- end הנחשבות ביותר, פיטרה 19 עובדים ובנוסף, על מנהל מכירות ארצי, שעזב מרצונו. מנהל מכירות בכיר מרוויח בארה"ב כ- $120,000 בשנה, מתוכם $80,000 בסיס והשאר עמלות. לדבריו, לא פיטרו אותו, אלא, הציעו לו משכורת חדשה, שכללה רק אחוזים. פרוש הדבר, קיצוץ של כ- 50% מהשכר. מבלי לדעת מה באמת קורה שם, הדבר לא מעיד על חוסן כלכלי ועל מכירות משגשגות בצפון אמריקה. הסיבה שהחברה נקלעה למצב המתואר נובע מכך, שהיא העלתה את מחירי מוצרי האלקטרוניקה פי 2 ויותר, בהשוואה לקו המוצרים הקודם שלה. בעבר, דילרים בארה"ב טענו שיש הצדקה לשלם פי 3 עבור מגבר הספק של היצרן שעולה $25,000, בהשוואה למגבר של יצרן אחר שעולה $8500, בגלל איכות הצליל של המגבר היקר. כיום, חברות כמו GAMUT, CLASSE, PASS LABS ,AYRE ואחרות, מצליחות לייצר מגברים באיכות כמעט זהה ובשליש מחיר.
סיבה נוספת לקשיים הכלכליים, אליהם נקלעו חברות ה- high-end רבות, היא השקעת תקציב רב בפיתוח סדרות רמקולים וכישלונם. קשה למצוא חברת high-end בתחום האלקטרוניקה, שהצליחה מסחרית גם ברמקולים, עיין ערך KRELL, MBL, MERIDIAN BURMESTER, NAIM ואחרות.
לפני כמה ימים ליאור מנהל האתר פרסם סקר, שמסכי HDTV הם המוצרים נחשקים ביותר. זה לא מפתיע בכלל. מי שרוצה FHD רוצה גם נגן Blu-Ray ולא נגן DVD. מי שרוכש נגן Blu-Ray רוצה גם מכשיר שיתמוך ב- HDMI 1.3 ושיכלול רום קורקשין ו- UPSCALER איכותי. מוזיקה ב- Dolby TrueHD או ב- dts-HD Master, נשמעת הרבה הרבה יותר טוב מאשר, 5 ערוצי ה- MP3 המכווצים, של ה- DTS או ה- DD. כידוע, מעבדי צליל עצמאיים לקולנוע ביתי לא מציעים את רוב הפונקציות האלה. לקוח שלא ירכוש DVD בכמה אלפי דולרים, לא ירכוש גם מעבד צליל עצמאי ולא מגבר הספק רב ערוצי. מכירת שלושת המוצרים הנ"ל, הדרדרה מתחילת שנת 2007, כמעט לתהום הנשייה. יצרני הקולנוע הביתי האיכותי אובדי עצות מול הטרנד העכשווי: גל של מסכי FHD בכמה אלפי דולארים בודדים, רסיברים ונגני Blu-Ray חדשים. ההודעה של מיכאל לנג בפורום תפוז, בה הוא מתלהב ומצרף צילומים של רסיבר דנון 3808, כמו ממגבר של מארק לוינסון, מדברת בעד עצמה. אפשר להזדהות איתו בקלות. לכך יש להוסיף את הדור הצעיר, שלא יודע לדחות סיפוקים, המחובר למחשב ולהורדת מוזיקה מכווצת למכשירים ניידים.

תומר צין
 

תמונות מצורפות

  • 22.jpg
    22.jpg
    KB 155.1 · צפיות: 519
נערך לאחרונה ב:

Sonus

חבר משקיען
הודעות
1,320
מעורבות
2
נקודות
0
אם אתה לא יכול לתת ערך מוסף למוצר שלך אל תתמחר אותו פי 3 מהמתחרים.
שם המותג מזמן לא רלוונטי יותר בשוק.
 

liorkoren

מנהל
צוות האתר
הודעות
19,855
מעורבות
666
נקודות
113
תומר, נתת תמונת מצב מדוייקת למדי, נקודה מעניינת שהעלת היא איך קו מוצרים מתחום אחר לכאורה (מסכים) יכול להשפיע גם על מוצרים מתחום היי אנד אודיו.

זה אתגר לא פשוט עבור מובילי החברות הללו והפיתרון יצטרך להיות יצירתי (אם בכלל).
 

איל פור

עוסק בתחום
הודעות
2,590
מעורבות
2
נקודות
38
כמה הערות

ניתוח רציני של מצב השוק וסיבותיו הוא לא אפשרי במסגרת זו, לכן אתייחס רק לכמה נקודות, בייחוד למה שנכתב כאן קודם.

1) ההשפעה של אלמנטים בידוריים כמו מסכים וכל הקשור בהם, מחשבים וכל הקשור בהם וכ"ו אכן פוגעת קשה ביצרנים. אם זאת, זה תהליך שמתמשך כבר לפחות 10 שנים, והחברות מודעות לו היטב.
2) אחד הפתרונות שבו נוקטות חברות רבות הוא להוציא מוצרים יקרים להחריד, ולבנות על כך שהם ייקנו ע"י עשירים חדשים שכסף אינו הבעיה שלהם. רק בסין מתווספים אלפי מיליונרים (ב - $_ים) למעגל הכסף הגדול כל שנה, והם אוהבים להראות את העושר שלהם - חלקם במערכות של מאות אלפי דולרים ואף מיליון דולר ויותר.
3) איכות הופכת פחות חשובה להרבה אנשים - במיוחד לעשירים- ומיתוג הופך חשוב יותר ויותר. החברה שתומר הזכיר - ואין לי מושג מי היא - נמצאת בבעיה כלכלית לא בגלל שהמוצרים שלה לא נשמעים מספיק טוב, אלא כי לא מיצבה, שווקה וקידמה את עצמה כראוי. כדי לקיים דיון בעניין הזה צריך נתוח שיווקי רציני שייקח הרבה יותר מדי זמן לפורום אינטרנט, אבל על העובדות האלה יחתום כל מי שמכיר את השוק (וכל שוק יוקרתי אחר, בעצם, כולל מכוניות, יין ואופנה).
4) לגבי רמקולים - דווקא רוב החברות שהוזכרו כאן זכו להצלחה עם הרמקולים שלהן - אולי לא בהשוואה של 1:1 מול מוצר מתחרה, אבל במכירות, שזה הקו התחתון לחברה מסחרית, דווקא כן (דוגמא בולטת לכך היא NAIM). מעבר לכך, הרמקולים שלהן יצרו מומנטום למכירת אלקטרוניקה מתוצרתם (דוגמא בולטת היא MBL), ומעבר גם לכך, איפשרו לאדריכלים וחנויות להציע פתרון כולל שקידם את המכריות שלהן לפרויקטים שונים (בורמייסטר ומרידיאן במיוחד).
 

דג רקק

אוהב את התחום
הודעות
203
מעורבות
0
נקודות
0
@תומר
אני חושש כי אני מפספס את כוונותיך. אתה סיכמת את הכל מבחינתי:
חברות כמו GAMUT, CLASSE, PASS LABS ,AYRE ואחרות, מצליחות לייצר מגברים באיכות כמעט זהה ובשליש מחיר.
Game, Set, Match לא ?

עוד הערה קטנה ידידי. אתה מזדקן. כן כן, כאשר אתה משתמש בביטויים כמו
לכך יש להוסיף את הדור הצעיר, שלא יודע לדחות סיפוקים ....
אין כבר דרך חזרה.;)

בנוגע למוסיקה ממחשב או לא. לצערי אני שייך לדור שעוד רכש תקליטים (ויניל). כשהגיעו הווקמנים הראשונים לארץ זה היה פשוט לא ייאמן. מוסיקה חדשה? אויי ויי, הייתי מזמין קטאלוגים של כל מני לייבלים שלא הגיעו ולא יגיעו לארץ, מהקטלוגים מזמין מוצרים, כל התהליך לקח הרבה זמן. היום הרבה יותר טוב, מבל הבחינות. סאונד מעולה הוא מוצר עממי וזמין, ואין כל בעייה להשיג מוזיקה מעולה מיידית. אז נכון שמקדם הסנוביות שאודיופילים נהנו ממנו קצת נשחק, אבל IMHO הוא היה די טיפשי מלכתחילה.
 

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
4) לגבי רמקולים - דווקא רוב החברות שהוזכרו כאן זכו להצלחה עם הרמקולים שלהן - אולי לא בהשוואה של 1:1 מול מוצר מתחרה, אבל במכירות, שזה הקו התחתון לחברה מסחרית, דווקא כן (דוגמא בולטת לכך היא NAIM). מעבר לכך, הרמקולים שלהן יצרו מומנטום למכירת אלקטרוניקה מתוצרתם (דוגמא בולטת היא MBL), ומעבר גם לכך, איפשרו לאדריכלים וחנויות להציע פתרון כולל שקידם את המכריות שלהן לפרויקטים שונים (בורמייסטר ומרידיאן במיוחד).

איל,

לגבי הרמקולים, אני חולק עליך, הנתונים שלי מיבואנים, מדילרים בחו"ל ומאנשים בתעשיה, שונים.
מרידיאן מוכרת הרבה פחות רמקולים מאשר אלקטרוניקה. רבים לא אוהבים את החתונה הקאתולית של רמקולים אקטיביים. הרמקול היחיד של MBL שהתפרסם הוא דגם ה- 101E, לאחר שהכתב ג'ונתן וואלין מ- TAS, בהתלהבות של אודיופיל, הצליח לשווק עבור היצרן כמה עשרות יחידות. שאר הרמקולים לא מוזכרים בשום מגאזין מקצועי, מיידע אישי, המכירות נמוכות. לניים רמקולים מחורבנים (סליחה על הבוטות), אפילו פריקים של החברה מעדיפים רמקולים אחרים. על רמקולים של KRELL אין מה להרחיב את הכתיבה. לרמקולים של בורמיסטר יש את כל הנתונים העיצוביים להצליח, בפועל הם "כבש בעור נמר", כלומר נראים הרבה יותר טוב ממה שהם נשמעים.
 
נערך לאחרונה ב:

tomertsin

מושעה
הודעות
12,603
מעורבות
2,203
נקודות
113
עוד הערה קטנה ידידי. אתה מזדקן. כן כן, כאשר אתה משתמש בביטויים כמו

"לכך יש להוסיף את הדור הצעיר, שלא יודע לדחות סיפוקים"...
אין כבר דרך חזרה.;)

תוך 5 דקות יש לדור הצעיר כל שיר שהם רוצים...
 

truejoker

חבר משקיען
הודעות
1,739
מעורבות
0
נקודות
0
האמת היא שאני חושב שיש בעיה אמיתי עם השוק . יש את האנשים ששומעים מוסיקה אלקטרונית /פופ/מטאל ושומעים בד"כ עם MP3 ועוד בביטרייט של 192 , במקרה הטוב . והם רוב האנשים . ויש מעט אנשים שקונים דיסקים ועושים להם ריפ איכותי ומעבירים למחשב .
רוב האחרונים כן מעדיפים ציוד איכותי , הבעיה היא שלחברות אודיו יש את הקהל שיקנה איכות בינונית אם ישימו את זה עם שיווק טוב , ויש את העשירים שיקנו ציוד עם מיתוג יוקרתי . אבל למיתוג יוקרתי צריך להעלות את המחיר . ואז יוצא שהאודיופילים שמעונינים בציוד טוב ויודעים להעריך אותו , מוצאים את עצמם בין הכסאות.

מה שנוצר שיש שוק בינוני עם שיווק טוב ויש ציוד יוקרתי שנשען על שיווק שדורש מחירים בשמיים , וחברות שאינן יכולות למצוא מקומן באחת הנישות האלו , יכולות להגיע לפשיטת רגל .

המעניין הוא שזה גם קרה לחברות הפטיפונים כשיצאו הדיסקים , והיום קשה עד בלתי אפשרי להשיג תקליטים באיכות גבוהה , כי חלק לא קטן מהאנשים זרק אותם .
היום אנשים רוצים MP3 ודנון במקום סטאפ של סטריאו טוב , ואח"כ כשהדיסקים יעלמו , אתה תוכל לקנות מעט כותרים (באופן יחסי ) במחירים מאוד מפולפלים בחברות מיועדות כמו צ'סקי ודומות לה .

אלו שרוצים לשמוע סרטים עם HD או בלוריי ילכו ויקנו את הטכנולוגיה האחרים ישארו עם מה שיהיה
 

למעלה
תצוגת צבעים באתר (* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה
+ 100% -
סגור