שלא תבין לא נכון - רוויה זה עניין סובייקטיבי. אפשר להגיע אליה אחרי 100 דיסקים ופחות, ואפשר לא להגיע לעולם. העניין הוא שיש לי כל כך הרבה יותר מוסיקה ממה שאני מקשיב שחבל לקנות עוד. הייתי ברוויה הרבה לפני שהיו לי 1000 דיסקים, והיום יש לי כ-1500.
עניין בתקופות (לפי סדר עדיפות, בערך) - בארוק, קלאסית, רנסנס, רומנטי מוקדם, מוקדמת.
לא מתחבר לביצועים היסטוריים (הסאונד וההקלטה לא בשבילי), אבל לא זקוק דווקא לעדכניים (יש להם היתרונות הרבים שלהם שאני מאד אוהב, וחסרון מרכזי - מחיר).
הרכבים - אין מגבלה מיוחדת, למרות שבד"כ אופרות וסולו פחות מדברים אליי (מצחיק משהו).
היתרון של כלי תקופה הוא ש(בהכללה) מי שמשתמש בהם יודע מה הוא עושה, בניגוד לכלים מודרנים, שם קל למצוא מבצעים שאין להם מושג על התקופה, והתוצאה בהתאם. אבל אני אוהב את ה*צליל* המודרני לא פחות.
יש לי הרבה חומר מתקופת הבארוק, בעיקר אינסטרומנטלי (לא רק) - הן תזמורתי והן סולני. לא חסר. מאד אוהב.
יש לי די והותר סימפוניות של מוצרט, בטהובן והיידן, ומספיק מוסיקה לאורגן וקנטטות של באך. אבל את כל אלה אני אוהב אז אין לי טענות.
יש לי כ-80 דיסקים של אופרות, שלא פתחתי כבר 3 שנים, למרות שלאחרונה אני שוב נמשך לרוסיני (תמיד אהבתי את האופרות שלו).
יש לי הרבה יותר מדי חומר לכינור (משום מה, אולי בגלל שהכנרים/כנרות מפורסמים יותר ואז אני רוצה לשמוע אותם). אבל אני הרבה יותר מתחבר דווקא לכלי נשיפה.
למרות שאני חובב מקהלות, אני לא מצליח ליהנות במיוחד מדיסקים עם מקהלה שאני קונה לאחרונה.
בגדול לא מתחבר למאה ה-20. גם לא לרומנטי מאוחר. באמת ניסיתי. בהכללה - זה צורם באוזניים, משעמם או סתמי (בעיניי). היצירו ארוכות מדי, ההרמוניה קשה (או לחילופין סתמית) מדי. לעתים רחוקות יש דברים שתופסים אותי בכ"ז.
יש לי חוסר הכרות יחסי עם בארוק צרפתי ובכלל מוסיקה צרפתית (מנסה להשלים) ועם מוסיקה עתיקה (קשה לי להתחבר, זה הרבה פעמים אמורפי מדי לאוזן ה"מחונכת" שלי, אבל כל מקרה לגופו). חוץ מזה אני לא באמת מחפש, אבל אם אני נתקל ביצירות שאני לא מכיר, מז'אנר שאני כן אוהב - מסקרן לשמוע. המוטו שלי - אם יש משהו ממש זול שגם יחדש לי - שווה לקנות. לא ממהר לשום מקום.
תשובה אחרונה - הולנד.
ותשובה אחרי אחרונה - עוד שבועיים אני עובר לר"ג.
אדר.